hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - HJELP, nyttårsaften..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 HJELP, nyttårsaften..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 24/11/2005 :  22:43:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding

er du i stallen hos hesten din på nyttårsaften?
er det full panikk eller tar de det rolig?

hesten min tar i grunn det hele med ro. skvetter litt innimellom når det smeller som mest.. de første årene var jeg i stallen å så etter dem, men nå vet jeg hvordan de reagrer å dropper det.

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt

lino

» VIP

Skrevet - 24/11/2005 :  23:22:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg aner ikke hvordan han reagerer, men han pleier å være rimelig rolig selv med masse lyd rundt seg. Tror ikke jeg gidder å tilbringe nyttårsaften i stallen i grunnen, jeg må jo ta buss for å komme meg dit..
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 25/11/2005 :  07:47:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Er litt redd for nyttårs aften i år. Har 3 nye hester på stall, og ingen av oss som eier hestene vet hvordan de reagerer på rakettene eller noenting. Kommer nok til å stikke nedom i 11 tida og slenge inn en del høy, så de har noe å gjøre, kanskje de ikke tenker så mye over alle rakettene. Og ellers kan det nok hende at de får en solid dott med bomull i øra gitt;)
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

rapplilja

Skrevet - 25/11/2005 :  10:51:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
For meg er det en selvfølge å være hos dyra mine når jeg forventer at de kan bli redde. Eller at jeg vet at noen er der.
Jeg "ofrer" gladelig tiden rundt midnatt for å se til at hestene har det bra. Nå bor jeg heldigvis på en stille gård langt fra sentrum, så det blir minimalt med bråk. Men likevel.
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 25/11/2005 :  11:49:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rosita tar det helt med ro. Når hun nå står alene så vet jeg ikke hvordan det går, for i fjord hadde hun selskap.

Hørt at man kan putte bumull i ørene og ta med hesten ut for å se. Er nå egentli dette så bra?

Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 25/11/2005 :  12:07:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Mine hester har aldri vært særlig redd på nyttårsaften, har stort sett hatt dem på staller som ligger litt avsides så vi ikke har vært plaga med raketter. Går jo an å putte bomull i øra som nevnt tidligere i dematten her, og også henge noe foran vinduer og sånt hvis man er redd hesten reagerer på blinkene. Nå tror jeg helst det er smellinga som framkaller reaksjoner.

Litt OT: Pass også på dagene før/etter nyttårsaften! Mange som ikke greier å vente og sender opp fyrverkeri i hytt og pine, nyttårsaften eller ei... Det kan være skummelt når hestene står ute.. Ei venninne av meg hadde hestene sine ute et par dager før nyttårsaften for snart to år siden, noen ungdommer dreiv og sendte opp raketter på nabogården, hestene ble livredde og løp ut på veien. De løp flere kilometer etter riksveien, den ene ble påkjørt! Nå gikk det bra med hesten, men det kunne gått skikkelig ille.. Sjelden en hest kommer fra kollisjon med bil uten annet enn et skrubbsår og en hoven fot et par dager..
Det er så mange uvettige folk der ute, disse guttene så også at hestene sto ute, men tenkte ikke lenger enn at de sendte opp fyrverkeriet sitt likevel..

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 25/11/2005 :  13:43:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Hestene mine er ikke redd rakettene. Vi er alltid hjemme på nyttårsaften siden vi har hunder også. Jeg pleier og sette radioen passe høyt på i stallen når kvelden kommer, og er ute ofte for og se til dem. Klokken 24 er jeg alltid og se i stallen, så noen " godt nyttår-klem " får jeg skjeldent av noen på den tiden ;o)

Men de er rolige og avslappet hele kvelden/natten :o)
Om de er ute etter at det er blitt mørkt og noen sender opp raketter, reagerer de ikke noe på det. Heldigvis :o)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 25/11/2005 :  16:00:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
vi pleier å ha lyset på hele natta nyttårsaften slik at hestene ikke skal bli så veldig skremt av lysene. Har også radio på for å dempe lyden av smellene...
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 25/11/2005 :  23:37:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Hos svigers står hestene på utegang, så på nyttårsaften gjerder vi inn ett litt mindre område rundt skjulet deres, som de får være i. Ingen av hestene der har noen problemer med raketter, og derfor går alt svært rolig for seg. Vi går ut og står på jordet mens rakettene skytes som verst. :-) Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 26/11/2005 :  09:43:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Pleier bare å henge ulltepper forran vinduene noen dager i forveien. Også gir vi høy rett før kl. 12.
Men har ikke hatt noen redde hester enda.

Pleier å ri Eikdokka på tur alle dagene før nyttårsaften, og på nyttårsaften. Har ikke fått noen reaksjon fra henne enda..

Therese
Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 29/11/2005 :  18:57:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg tar ikke noen spesielle forholdsregler, men så er ikke hestene mine av den mest skvetne sorten heller da! ;) Uansett så har dette aldrig hvert et problem, de står bare og spiser høy som vanelig. Gå til toppen av siden

Svingen

» VIP

Skrevet - 29/11/2005 :  20:31:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
KJøpe CD med rakettlyder og venne hesten til det kanskje? Mange som gjør det med hunder...

Når hesten står på stallen er det vel stort sett greit, men synes jeg ser snuppa jeg rir hvis noen fyrer av en rakett i nærheten mens vi er ute. DA blir det fyrverkeri ja... :o

Veni, vidi, visa... Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 04/12/2005 :  16:51:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding

eg er også litt spent på det i år da det er første nyttårsaften eg har blodshingsten men tror det skal gå bra
nordlandsen min er heldigvis ikke redd i det hele tatthan har vært med å gå nyttårsbukk de 4 årene eg har eid han og virker som om han vet at den dagen det er raketter er det også nam nam å få hos naboene
men pleier alltid å gå inn rundt kl 12 når det er aller verst å sjekke at han ikke har blitt redd=)

også får de alltid masse høy då så de har noe å gjøre på

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

norva news

» VIP

Skrevet - 13/12/2005 :  23:54:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har tilbrakt de to siste nyttårsaftene i stallen sammen med hesten(e). Nyttårsaften 2003, satt jeg hos hesten fra frokost foring til middagsforing og fra 19.00 ca til 1 om natta..Grunnen til dette var at hesten jeg hadde da, var livredd rakettene, og for å forsikre meg om at hesten ikke skulle skade seg selv/andre, og ikke minst fordi hun var roligere da jeg var der nyttårsaften i fjor hadde jeg to hester og igjen tilbrakte jeg stort sett hele dagen hos hestene! Har man hest, så har man hest, da må man prioritere den over familie og venner feste kan man gjøre hele året Men når det er sagt, så er det kanskje lurere å få andre til å sjekke hesten dersom du selv er nervøs, slik at du ikke stresser opp hesten unødig En hest du vet er rolig, kan det være nok å sjekke jevnlig, men kjenner du ikke den eller hvordan den reagerer, vil jeg anbefale på det sterkeste å tilbringe tid sammen med den denne dagen
~*~ ~*~ Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  00:15:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Er litt redd for nyttårs aften i år. Har 3 nye hester på stall, og ingen av oss som eier hestene vet hvordan de reagerer på rakettene eller noenting. Kommer nok til å stikke nedom i 11 tida og slenge inn en del høy, så de har noe å gjøre, kanskje de ikke tenker så mye over alle rakettene. Og ellers kan det nok hende at de får en solid dott med bomull i øra gitt;)

Opprinnelig postet av Wenche=)

Hva med å prøve å fyre av en rakett på området så ser du reaksjonen. Om de tar det helt fint kan du slappe litt mer av. Hvis du merker uro går det an å snakke med dyrlegen.. kan gi dem litt beroligende den natten?
Gå til toppen av siden

Stettson

» VIP

Norway

Skrevet - 19/12/2005 :  18:54:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStettson  Svar med kopi av melding
Har enda ikke hatt hesten min på nyttårsaften, men regner med det skal gå bra, da han står med mange andre som er rolige=) Blir jeg hjemme tar jeg meg en tur får å se til han <3
Hesten min har kapret den beste plassen i hjertet mitt <3 Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.