hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - HJELP, nyttårsaften..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 HJELP, nyttårsaften..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 30/12/2005 :  21:06:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Ja, nå nærmer den seg med stormskritt, og her i området har allerede folk begynt å skyte opp rakettene Dreiv ute og lekte med hestene i innhegningen i sta, da jeg hørte at det smalt. Så rundt meg for å se om jeg kunne se noe lys på himmelen, men det gjorde jeg ikke. Så gikk det 2-3 minutter, og jeg så at det lyste, men det var langt borte, og smellet kom 4-5 sekunder etter lyset, men den ene hesten ble livredd, og løp rundt som en gal, så må si jeg gruer meg til i morgen, når hele himmelen rundt her blir fyllt opp av fargesprakende lys og smell Heldigvis reagerte ikke hesten min noe på det, og ikke den andre heller, men når de står inne i stallen i morgen, er jeg redd for at redselen til den ene hesten skal smitte over på de to andre. Er ikke sikkert han reagerer på samme måte i morgen, siden han står inne, i en godt isolert stall, med tepper foran vinduene, og høy å spise på, men man vet jo aldri..
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 30/12/2005 :  21:18:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Eikdokka reagerte ikke på raketter idag i allefall, begge var inne med lite lys på så rakettene var lett å se for hestene. Eikdokka kikket mot vinduet en gang så var oppmerksomheten like fort over på meg igjen. Vårgò stod i sikkert 1/2 time å kikket mot vinduet etter at hun la merke til rakett nr. 1.

I morgen blir det inn kl. 16 00 på dem begge og litt ekstra høy hele ettermiddagen/kvelden, gidder ikke stresse Vårgò med å ha dem ute så lange når det er mørkt og raketter.

Therese
Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  16:22:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
HJELP! Det sier jeg og! Dagen før nyttårsaften, i går altså skjøt folk om noen FÅ raketter og merket hvor urolig hesten min ble bare av det.. Gruer meg til i dag
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  17:37:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så var det denne kvelden igjen...
Hater nyttår!!
Stall av "engelsk type" og i hvertfall en hest (gamle hingsten) som jeg vet går en j....ig natt i møte.
For ikke å snakke om det som ble sendt opp i forgårs,igår ,hittil i kveld og som vil bli sendt opp i morgen.Hadde folk sendt opp når det skal sendes opp og er tillatt hadde det ikke vært noe problem,men kan jo ikke feks dope ham ned flere døgn i strekk!
Unghesten synes det hele er litt festlig og den nye hoppa vet jeg ikke enda.Litt nerver er det i henne så...
Hadde en treningshest her ifjor som stresset på seg kolikk iløpet av natten.
Hadde planer om å leie plass et annet setd,men var ikke noe å finne innen de nærmeste milene.
Det blir våkenatt med masse bomull i ørene,store mengder høy og røtter (ikke at det hjelper så mye men...) og stadige utbrudd fra mitt rikholdige ordforråd over tåpelige mennesker som føler at for å feire må man sprenge xtusen kroner til himmels....
Nei,nyttår er ikke mye stas.Får bare håpe lille Kurr ikke skader seg iår heller....Man blir jo litt nervøs når den slenger seg mot veggene....

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 31/12/2005 :  18:15:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rosita sto ute når de begynnte og skyte opp noen raketter på nabogården. Rosita tok det rimelig bra. Ikke noe tull. Tror faktisk hun sto og halv sov.

Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  19:02:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Har aldri hatt noe imot nyttårsfeiring med raketter og slik før om åra, men nå i år, som jeg har stall hjemme, med 3 hester i, sitter jeg og bruker mitt brede ordforråd mes tygge ord hver gang det smeller opp en rakett. Har alltid tenkt på at stakkars dyr, som blir så redde når det smelles opp raketter, men i år er det ekstra ille. Sitter her og knyter meg for hver rakett som smelles opp nå..Ikkeno hyggelig! Men, hesta har allerede stått inne i 2 timer, med mye høy, musikk, og godt tildekte vinduer. De var urolige når jeg leide dem inn, da noen i nærheten her tydeligvis hadde fått tent på en slik en med 30 raketter i, som skytes opp etterhverandre! Åh, blir så irritert. Kanke folk vente med dette tullet til klokka 24? raketter skulle kun vært lov å sende opp mellom klokka 23.30 og 00.30..
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  21:02:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Her har folk holdt på å sende opp raketter i tre dager :-/ Helt enig Wenche, det skulle kun være lov å sende opp raketter mellom bestemte tidspunkter. Jeg er litt i mot å isolere hestene totalt for rakettene, det kommer jo selvfølgelig ann på hesten, men hver eneste myttårsaften kommer jo til å blir slik, med raketter og smell, like så godt å bli litt vant til det. I hvertfall så syns jeg det for min hest. Var ute å red i stad, vi hørte smellene hele turen(så ikke lysene pga skyer), men det var helt greit, tror ikke det blir noe stort problem for ham i hvertfall
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 31/12/2005 :  21:11:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg er litt i mot å isolere hestene totalt for rakettene, det kommer jo selvfølgelig ann på hesten, men hver eneste nyttårsaften kommer jo til å blir slik, med raketter og smell, like så godt å bli litt vant til det.
Opprinnelig postet av Helle & Bjerge

Enig! På nyttårsaften skal det være likt i stallen som de andre dagene i året.
Om jeg hadde isolert Rosita tror jeg hun hadde blitt engstelig og stressa. For hun vil heller se hva som skjer, enn og føle seg helt blind og ikke skjønne noe.
Så jeg tror jeg kommer til og ta med Rosita ut til stalldøra, så hun får stikke nesa utom og se litt.. For om hun blir redd, så kommer hun til og rygge inn i boksen sin. Evt. ta med ei gullerot som kos.

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  21:12:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Det smalt her også da vi var ute, og Miss Viola løp hjem hun, fordi hun trodde hun skulle få mat. Smellene minnet nemlig veldig om smellene som kommer fra traktoren når man kjører ut fòr Dumme lille matvraket..
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  21:24:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det smalt her også da vi var ute, og Miss Viola løp hjem hun, fordi hun trodde hun skulle få mat. Smellene minnet nemlig veldig om smellene som kommer fra traktoren når man kjører ut fòr Dumme lille matvraket..

Opprinnelig postet av Mari^_^

Hun er jo morsom da *ler*

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  21:28:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Hun er jo morsom da *ler*

*sukker* Joda, men det er godt det er nyttår bare en gang iåret, ellers ville kveldsturene våre vært veldig slitsomme...

Bustetrollet

Skrevet - 31/12/2005 :  22:30:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Helt enig Wenche, det skulle kun være lov å sende opp raketter mellom bestemte tidspunkter.

Det er jo slik i byer(i trondheim i allefall, TROR JEG) at det er lov og sende opp raketter kl 6(for mindre barn som sover før kl 12) og klokken 12.
Det har i allefall blitt streng i Trondheim. Der er det begrenset med fyrverkeri-salg og det har blitt satt og kart i forskjellige butikker der det er markert i forskjellige deler av byen hvor man ikke kan sende opp raketter.. Masse politi er til stede og de har laget forskjellige plasser der folk kan sammles, og ha god utsikt til der raketter kan sendes opp.

Synes det er greit at de får sende opp når de selv vil jeg. På bygder så blir det jo forholdsvis vanskelig. Enkelt og sende opp en i skogen osv. før de egentlig har lov. Politi må jo føle med dette også. Ikke så mange polis-menn på ei lita bygd heller

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  22:44:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Her i bygda er det fritt.. De har drevet på noen dager nå, men nå er det igang for alvor.. Bikkja ligger med halen mellom beina under senga og skjelver... Stakkars lille bisken...

Bustetrollet

Skrevet - 31/12/2005 :  23:39:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Her i bygda er det fritt.. De har drevet på noen dager nå, men nå er det igang for alvor.. Bikkja ligger med halen mellom beina under senga og skjelver... Stakkars lille bisken...

Har ikke startet her enda neii

Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  23:58:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Helt enig Wenche, det skulle kun være lov å sende opp raketter mellom bestemte tidspunkter.

Det er jo slik i byer(i trondheim i allefall, TROR JEG) at det er lov og sende opp raketter kl 6(for mindre barn som sover før kl 12) og klokken 12.
Det har i allefall blitt streng i Trondheim. Der er det begrenset med fyrverkeri-salg og det har blitt satt og kart i forskjellige butikker der det er markert i forskjellige deler av byen hvor man ikke kan sende opp raketter.. Masse politi er til stede og de har laget forskjellige plasser der folk kan sammles, og ha god utsikt til der raketter kan sendes opp.

Synes det er greit at de får sende opp når de selv vil jeg. På bygder så blir det jo forholdsvis vanskelig. Enkelt og sende opp en i skogen osv. før de egentlig har lov. Politi må jo føle med dette også. Ikke så mange polis-menn på ei lita bygd heller

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Begynner å bli lei alle rakettene nå jeg, kan ikke skjønne hva som er så morsomt med å bruke tusenvis av kroner på masse raketter mange dager i forveien...
Bare bråk og tull..
Tror ikke det er noen form for begrensninger her...
Men, men godt nytt år da folkens

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.