hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hestekjøpt og pruting
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Hestekjøpt og pruting
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

lino

» VIP

Skrevet - 04/11/2005 :  22:21:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Dette er sikkert et dumt spørsmål, men:

jeg skal kjøpe en hest nå, har en hest i "kikkerten" som jeg skal prøveri i morgen. Eieren vil ha 15.000 for hesten inkludert alt utstyr, bortsett fra sal.
Av det jeg har sett av hesten til nå er den absolutt verdt den prisen, og utstyret alene er verdt minst 3-4 tusen.
Jeg bor sammen med ei venninne, og hun mener jeg bør prute på hesten, mens jeg har ikke noe lyst til dette, kanskje fordi jeg er litt sjenert eller noe

Men hvor vanlig er det å prute? Gjorde dere det da dere kjøpte hester?

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110

LiseLorentzen

» VIP

Skrevet - 04/11/2005 :  22:54:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
Om du mener hesten er god for prisen så synes jeg ikke at du skal prute.
Ta en titt på: http://www.freewebs.com/ametyst86

Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 04/11/2005 :  22:59:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Jeg pruta ja.. Hesten jeg skulle kjøpe skulle stå en måned på stallen jeg kjøpte han av, og meninga var at jeg skulle betale stalleia, men den fikk jeg medregna i kjøpsprisen. Så jeg betalte da ca. 4-5000 mindre enn hva selger tenkte. Men nå ga jeg endel mer enn hva du skal gi da. Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 04/11/2005 :  23:09:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg prutet ikke på hesten jeg har nå, fordi jeg også syntes den var verd prisen. Men de to hestene jeg var og såg på før jeg endte opp med den jeg har nå, de prutet jeg på. Fordi den ene var for tynn og helt ute av trening, og jeg måtte brukt flere mnd på å få den i noe lunde normal form, og den andre ikke kunne de øvelsene osv som eierne mente den kunne (men som heller ikke de klarte å vise frem med den). Og da prutingen ikke hjalp, neivel, da sa jeg -dette er mitt siste bud, take it or leave it! Egentlig glad jeg ikke kjøpte de, ellers hadde jeg jo ikke kjøpt hoppa jeg har i dag =)

Men altså, alt ok=ingen pruting, feil/mangler=pruting.

Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 05/11/2005 :  00:02:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Enig med Torhild...
Alt OK; ingen pruting. Dvs at du føler du får hva du er ute etter, hesten er frisk og grei og som forventet, og utstyret er i orden og passer...

Lykke til!

Hilsen Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 05/11/2005 :  00:24:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg prutet heller ikke på hestene jeg har, syntes det var priser som stod i stil til hva jeg fikk. Så en del på hvilke foreldre hesten hadde og lynne, alder og eksteriør ( om dette passet til prisen ).
Ellers enig jeg også med Torhild; alt ok= null pruting.

Lykke til i morgen da :o)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

xasup3

» VIP

Skrevet - 17/11/2005 :  11:21:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ville nok ikke prutet på en hest til 15 000 ihvertfall ikke hvis du mener den er verdt det og har lyst på den...Har du feks funnet noen mangler ved hesten el. utstyret som gjør det verdt å prute??

Hvi det er snakk om høyere summer så er det en annen sak..Stalleie kan jo veriere fra 2000 - 3/4000 kr så hvis eieren vil bli kvitt hesten raskt så kan du du være heldig...
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 17/11/2005 :  11:46:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Etter veterinærundersøkelsen kom det frem at han sluker luft (dette så jeg jo selv også) og har en gammel skade i det ene bakbeinet. Veterinæren mener denne skaden ikke vil ha noe å si for oss.
Luftslukingen er jo ikke sunt, og veldig irriterende. Han sluker ikke mye/ofte, men det er ille nok når han først gjør det. Virker som om han sluker når han blir stresset, feks rett etter at jeg har tatt ham inn og han vet jeg holder på å lage mat, feks..

Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 17/11/2005 :  12:01:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg pruter stort sett alltid for som oftest "ligger det" i prisantydningen, og jeg finner alltid noe som trekker prisen litt ned.
Det kan være høver,hold, adferd (luftsluking,veving osv.), gaping ved ridning,manglende dokumenterte prestasjoner, osv.osv.
Slik er jeg også forberedt når jeg skal selge , så jeg setter alltid en pris som er diskuterbar.

Ved helt unge hester (åringer,2 åringer) blir det litt annerledes da de ikke er gjort noe med enda.
Da har jeg som regel betalt prisen som står.
Gå til toppen av siden

Freaky Lady
» VIP

Skrevet - 17/11/2005 :  12:58:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har selv nettopp funnet meg en hest som jeg skal kjøpe, etter min nåværende hest blir solgt. Sko egentli ha 40-50.000,- for hesten, njaa sko tenke på det. Da hesten bett å Sparket å var ikke akkurat folks yndlings på banen. Joda, sa at han bare kune sende ham tilbake da jeg ikke vile gi mer enn 30 for hesten. Gikk greit, da ellers så måtte DI betalt tranp. tilbake til Danmark som ikke akkurat ligger på en tusen lapp..Å så ikke ut som noen andre vile ha hesten. Nå etter noen dager så har hesten blitt mye finere som jeg viste han vile bli før jeg sa jeg var intr. i ham. Han trengte en rolig snill hånd som var glad i ham. Nå har han da sluttet å bite å sperket etter bare under halv uke En kjempe hest jeg har fått meg, kjempe flink på banen har han også blitt, er jo konkurranse hest da, men liker ekstra godt nr han få maasse kos når han har gjort noe bra Gå til toppen av siden

Freaky Lady
» VIP

Skrevet - 17/11/2005 :  13:03:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men vile ellers ikke pruttet på hester hvis du selv syns prisen er fin på akkurat den hesten. Hest er fantastiske dyr som du får så mye tilbake av, en alle penger kan gis..

Men 15.000 var da kjempe bra pris da du får inkl. masse utstyr. Hvis hesten da er helt frisk
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 17/11/2005 :  13:44:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men vile ellers ikke pruttet på hester hvis du selv syns prisen er fin på akkurat den hesten. Hest er fantastiske dyr som du får så mye tilbake av, en alle penger kan gis..

Men 15.000 var da kjempe bra pris da du får inkl. masse utstyr. Hvis hesten da er helt frisk

Opprinnelig postet av Freaky Lady

Nå ble det 12.000 uten utstyr, da jeg etter å ha lett litt fant ut at jeg har det jeg trenger selv, og sal låner jeg av søsteren.

Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 17/11/2005 :  14:18:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Har du betalt hesten?
Hvis ikke så vil jeg si at luftsluking er av de tingene som skal føre til prisreduksjon.
Og uten utstyr skal den ned tilsvarende (du skrev 3-4.000.- i verdi på utstyret).

10.000.- høres ut som en real pris uten utstyr for denne hesten som faktisk har en stresslidelse som kan føre til økt kolikkfare...

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 17/11/2005 :  14:38:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Har ikke betalt nei, har to uker igjen av prøvetiden.
Problemet mitt er vel at jeg er for feig, veterinæren sa det samme som deg Cowgirlchris, mens jeg ser for meg at han blir sur om jeg pruter, og jeg vil virkelig ha denne hesten (det høres sikkert teit ut for dere, men det er noe spesielt med ham..), selv om han har et og annet problem; luftsluking, han er stresset (han har roet seg VELDIG på de to ukene jeg har hatt ham og han ikke har fått havre).
Hva skal jeg si til selgeren?

Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 17/11/2005 :  17:03:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Det du kan si til selgeren er at Veterinæren har avdekket en gammel skade i et bakbein dere ikke har var klar over samt at det har vist seg han er luftsluker.
Du liker hestens gemytt forøvrig og tror at dette er en hest du kan trives med.
Nå har han tilbudt hesten for 12.000.- uten utstyr, og om han går ned 2.000.- med tanke på veterinærfunnene blir det fra deres side kjøp.

Så er det opp til selgeren.

Når veterinærundersøkelser avdekker skader og feil ved hesten er ofte ikke selgeren klar over det fra før, og forstår at prisen påvirkes av det. Derfor vil jeg tro han vil gå med på prisreduksjon også...

Lykke til!

Hilsen Line.

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 17/11/2005 :  17:32:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Er det ikke da litt teit om han setter seg på bakbeina og nekter å gå ned noe mer, og jeg kjøper likevel?
Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.