hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kjærlighet ved første blikk?!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Kjærlighet ved første blikk?!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

troypija

» VIP

Skrevet - 13/01/2005 :  12:00:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det mulig (kjærlighet ved første blikk) å falle før den først hesten man ser når man ser etter hest til salgs?
Jeg gjorde det, men det ble desverre ikke den hesten....
Vi kjøpte en av det andre hestene på stallen (jeg angrer ikke).
Jeg lurte på om noen andre har opplevd kjærlighet ved første blikk når det gjelder hester!

Koozy og klemzy

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 13/01/2005 :  13:18:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten jeg har nå kjøpte jeg fordi det var "kjærlighet ved første blikk" til tross for hans noe uferdige og lite elegante utseende. Angrer ikke et sekund på at jeg ga ham en sjanse
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 13/01/2005 :  14:05:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Eg gjorde det da eg som 15-åring kjøpte min første hest. Såg ein annonse i ei lokal avis, og nokon dager etter var hesten min. Har aldri angra på det for det var ein snill, trygg og god første hest eg fikk meg sjølv om den etterkvart fekk noko problemer med beina sine pga tidlegare svært dårleg hovstell. Hadde den i 5 år, og fikk eitt føll etter den som var i familien i 9 år.
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 13/01/2005 :  23:04:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Må vel si jeg kjente meg igjen der ja :)
Jeg hadde egentlig planer om å kjøpe ei hoppe på rundt 8-10 år, som var godt skolert og med bra stamtavle med tanke på avkom... men nede på stutteriet falt øynene mine på en 3-årig vallak som var verdens mest kosete og trivelige hest. Og siden han ikke kunne stå alene hos meg, bestemte jeg meg for å kjøpe den lille 2-årige maskothingsten på stutteriet i tillegg. De har ikke kommet til Norge ennå, men var nettopp nede på stutteriet og kikka, og tror jeg kommer til å bli strålende fornøyd!

Har alltid tenkt meg at når jeg først skulle kjøpe hest, skulle jeg bruke laaaaaang tid. Så tok det meg isteden 5 minutter ;) Sånn kan det gå!

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Anita&Svarten

» VIP

Skrevet - 14/01/2005 :  21:37:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Første ponnien min var og kjærlighet ved første blikk.. Det første jeg så på Scarlet var faktisk halen og litt av rumpa, men jeg bare visste at det var ponnien min:o) Skulle egentlig ha en veldig god connemara ponni på 4 år fra østlandet, men så tok vi en impuls tur til kvinesdal for å se på connemaraponnien som stod der siden det var så nærme(Scarlet var og veldig god). Hadde Scarlet på prøve i 2 uker for å se om hun trivdes, betalte henne valentinesdag 2000 og hadde henne i nesten 5 år før hun måtte avlives 23 år gammel. Har aldri noengang vært så fornøyd med en hest/ponni som jeg var med henne, og kommer nok aldri til å bli det heller.. Er heldundrende fornøyd med Svarten, men ingen kan erstatte Scarlet! Gå til toppen av siden

anki15

» VIP

Skrevet - 24/06/2005 :  14:55:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når vi skulle prøve Orlando, ble vi helt solgt ved første øyekast! Han var såååå nydelig og så søt med det skeive bleset. Prøvde ham et par runder og da var vi og han solgt.
Vi angret litt i etterkant da det viste seg at han var ganske heit på tur, og sparket "etter " oss viss vi kom for nærme når han spiste. (bare som advaring altså)
Men etter masse håndtering med bestemt hånd, er han idag en super rideskole-hest som alle vil ri på.
Gå til toppen av siden

Nikita

» VIP

Skrevet - 05/07/2005 :  13:53:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om dette er mulig? SELVSAGT!

Når en skal ut å kjøpe hest (uansett hvor gammel man er.... hehe) blir man jo så gira at man fort kan bli litt blind.

Første gang jeg skulle ha hest, kjøpte jeg gjennom kjente, og jeg kikket ikke på andre i det hele tatt. Det gikk jo greit, men jeg har angret på det kjøpet. Det var ikke helt det jeg hadde tenkt meg. Traver, ikke omskolert, lenge siden hadde gått på travbanen, 12 år, løpe og tut og kjør hele tiden....

Prøv å være fornuftig når man skal kjøpe, det får en mer igjen for seinere! Det finnes MANGE hester der ute!

Den første behøver ikke bare et kupp. For å finne hesten som passer for deg må en gjerne leite litt.... Det er moro å være på jakt også da!
Gå til toppen av siden

GML

» VIP

Norway

Skrevet - 08/07/2005 :  00:04:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGML  Svar med kopi av melding
Ja,for min del så har det vel vært kjærlighet ved første blikk flere ganger Men når det gjelder Roy,som jeg har hatt lengst,var det ikke detJeg ville ha KALDBLODS og fant ei fin hoppeMEN hun skulle selges SAMMEN MED EN VARMBLODS Det ble til at jeg kjøpte begge,tenkte at jeg bare fikk selge varmblodsen igjenn... Det ble heller motsatt,Kbl.hoppa var håpløs(GAL!)så det var varmblodsen som stjal hjertet mittElsker ham over alt på jord og tror det var skjebnen som gjorde det sånn at han ble minHar forøvrig 3 kaldblodser nå og det var"kjærlighet ved første blikk"på 2 av demDet samme gjelder Sunny(blandingsponnien min)Jeg skulle bare SE på ham men fikk ham ikke ut av hodet og MÅTTE BARE kjøpe ham
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 12/07/2005 :  16:38:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Jeg har også opplevd kjærlighet ved første blikk
Den åringen jeg nettopp har kjøpt falt jeg for med engang!
Angrer ikke et sekund for at han ble min.
Gå til toppen av siden

Tonje&Cenja

» VIP

Skrevet - 12/07/2005 :  21:36:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har vel også opplevd det;) red en hest på en ridetime for lenge siden som egentlig ikke gikk i rideskolen, men siden eieren ikke hadde tid og skulle selge hesten, gikk den på noen timer.
Her var det definitivt kjærlighet ved første blikk.. *sukk*
Hesten var desverre alt for dyr for meg, ( har desverre ikke rike foreldre)
Sånn er livet, men bet meg absolutt merke i den hesten. Kunne definitivt tenkt meg den hesten!

Selv den lengste reiser med ett eneste skritt Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 13/07/2005 :  12:24:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Kanskje ikke på samme måte til meg men jeg så bilde av en hest som skulle ha forrytter, hesten så bare så søt ut og snill..

Legger ut link til bildet..:
http://www.hest.no/dagens_bilde/?id=47&sub_id=2266

(bildet er fra denj tidliger eieren, ikke hun som eiern han nå)

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

LiseLorentzen

» VIP

Skrevet - 19/07/2005 :  10:55:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
Da jeg først begynte å jobbe på en travstall var det netopp kommet inn en diger ung kaldblodsvallak som ifølge eieren av stallen var skvatte gal og redd for den minste ting. Da jeg gikk inn til han var han alt annet enn gal og redd - han søkte kontakt med en gang og vi fikk et kjempefint bånd. Med han var det kjærlighet ved første blikk, men han ble solgt etter noen måneder og siden har jeg ikke sett han.
Ta en titt på: http://www.freewebs.com/ametyst86

Gå til toppen av siden

ann-elen

» VIP

Skrevet - 07/08/2005 :  01:57:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
jaa det var det iallefall med meg. hesten som jeg har nå vår den første av 20 jeg så på. og jeg hadde bestemt meg med en gang jeg satt meg i bilen på vei til de andre 19 hestene. de andre hestene var super og kjempe pene, men jeg hadde bestemt meg fra første blikk=) Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 07/08/2005 :  14:53:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
JA! Jeg kjøpte netopp en unghest, utsett! Hadde kun sett han på bilder(så dette var vel kanskje ikke det samme som du lurte på..), poenget var at fra første stund, da jeg fikk høre om hvordan han var, og fikk se bildet av han; var det gjort! Jeg bare VISSTE at han kom til å bli min! At jeg skulle klare å få taki den hesten, som bodde laaaangt oppi oslo, er jammen meg utrolig :) Det må ha vært skjebnen som førte oss sammen :)
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 07/08/2005 :  16:13:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
hoppa mi ble jeg så betatt av når jeg så henne..Jeg skjønner ikke hvorfor jeg kjøpte henne.. Hun var verken leietam eller noe som helst.. men verdens beste nå

Gå til toppen av siden

LivM

Skrevet - 07/08/2005 :  17:27:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, det var ikke noen kjærlighet ved første blikk. Jeg likte hesten ja, men ingen drømmehest med en gang. Men en god pontensiel drømme hest. Har kommet godt igang med det nå, så vi holder på! Har tro på at hun blir en perle når tingene har falt på plass.

"Man kjøper ikke den perfekte hest, man lager den"

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.