hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor får man kjøpt gode kjørehester?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Hvor får man kjøpt gode kjørehester?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Ullsokken

Norway

Skrevet - 11/11/2005 :  20:38:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Til konkurranser, mener jeg.
Selv om jeg ikke er på jakt etter noe, forundrer det meg litt at jeg finner hauger og lader med ridehester til salgs.

Fyr løs.

Raving madness suits me fine

susanne

Norway

Skrevet - 12/11/2005 :  20:31:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
det er vel ikke helt så stort marked for kjørehester her av varmblodrasen hvis man ser bort fra varmblodstraveren.
det er godt mulig at mange av ridehestene som er til salgs kan kjøres med, men at de fleste som ser etter kjørehest heller velger en traver som da er billigere.
så jeg vet egentlig ikke, men på danske internett sider har jeg lagt merke til mange hester av ridehest rasen som er innkjørt og som det står kan bli gode til konkurranse kjøring.

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 12/11/2005 :  21:59:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
det er godt mulig at mange av ridehestene som er til salgs kan kjøres med, men at de fleste som ser etter kjørehest heller velger en traver som da er billigere.

Opprinnelig postet av susanne

Jeg har en traver og ville i det heletatt ikke kjørt noe konkurranse med han. En traver har lært seg at det ikke er ok å galoppere foran vogn, og noen klarer man aldri å venne av med dette.
Jeg syns i det er mer behagelig at hesten går i (kort) galopp foran vognen enn at den traver raskere og raskere.
Man kan nok kjøpe en traver som ikke er trent (mao en unghest), men det var ikke det jeg var ute etter. Jeg mente en skikkelig godt trent kjørehest, en læremester. Jeg kunne nok ha uttrykt meg bedre ser jeg nå.

Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 12/11/2005 :  22:08:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
hehe ok=)
nei da tror jeg at jeg skjønner bedre hva du mener..alternativet blir jo da en unghest som du må trene selv..
men danmark osv tror jeg altså har mye bredere innen akkurat det virker det som..har funnet flere flotte oldenburgere som var innkjørt osv og som hadde potensiale innen både ridning og kjøring osv... så innen ridning og kjøring er jo ikke akkurat norge verdens navle=P

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 12/11/2005 :  23:13:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hehe ok=)
nei da tror jeg at jeg skjønner bedre hva du mener..alternativet blir jo da en unghest som du må trene selv..
men danmark osv tror jeg altså har mye bredere innen akkurat det virker det som..har funnet flere flotte oldenburgere som var innkjørt osv og som hadde potensiale innen både ridning og kjøring osv... så innen ridning og kjøring er jo ikke akkurat norge verdens navle=P

Opprinnelig postet av susanne

Generelt innen hest er ikke Norge verdens navle

Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 13/11/2005 :  00:43:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
De fleste hester som brukes i kjørekonkurranser (kombinert kjøring) er rett og slett vanlige ridehester som kjøres inn.. Travere er ikke så veldig vanlige, i allefal ikke på høyt nivå.
men det er ikke umulig, Roger Haeselich startet VM for noen år siden med et to-spann varmblodstravere om jeg ikke husker helt feil.. Og jeg lurer på om et to-spann kaldblodstravere også startet VM. Men ridehester egner seg nok generelt bedre, for de traverne jeg har vært borte i har hatt problemer med å lære seg å galoppere rolig foran vogna, det strider jo mot alt den har lært før..
Å kjøpe en ren kjørehest til kjøring, slik som med spranghest, er ikke så veldig vanlig i Norge, fordi kjøremiljøet er altfor lite til det. Mange kjører inn ridehestene sine og bruker kjøringen for å variere ridningen. En del kjørehester brukes også ofte til feltritt bl.a.
De som satser seriøst reiser ofte til utlandet for å kjøpe kjørehester, der er miljøet ofte litt større, og det finnes flere av de tradisjonele kjørerasene også, selv om det har blitt litt flere friesere her i landet nå.
Og ellers så hender det jo også at folk kjøper hest av hverandre også.
Det er et par år siden jeg var innom kjøremiljøet nå, men jeg tror ikke det har endret seg noe særlig.
Det beste tipset dersom man vil ha en god og erfaren kjørehest er å ta kontakt med noen som driver aktivt med kjøring, han eller hun vet kanskje om noen som skal selge sin, og også ofte hvordan hestene er.

Dette var vel mest om kjørehester til sport, dersom man bare skal ha en hest til å kjøre koseturer i skogen kan vel egentlig "hvilken som helst" hest som er innkjørt brukes, bare den tilfredstiller kuskens behov..

Renate
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.