hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kaldblods og Varmblodsraser
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Kaldblods og Varmblodsraser
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

hannev

Norway

Skrevet - 06/11/2005 :  15:22:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehannev  Svar med kopi av melding
Ja den likte jeg, lunka, hehe! Jeg tenker også på halvblods når jeg ser på hesten min, men det er som du sier Shayna at man må se henne som voksen når hun er blanding av alt mulig. Men ren tinker blir hun ikke. Hun ser ut til å bli av den lette typen. Jeg har ikke fått lagt ut nye bilder på vipen den siste tiden pga. dataproblemer men det kommer etter hvert! Hun har hodet etter sin mor som er knabstruper, hovskjegg fra tinkeren og har lynnet til pintoen og knabstruperen (er kald i hodet). Hun løfter også halen høyt i været når hun løper og det har jeg aldri sett en tinker gjøre. Ellers er hun lett i kroppen, men det kan jo forandre seg. Det blir spennende å se hvordan hun blir som voksen! Men uansett, vil dere tro hun er en halvblods?
Man kan lede hesten til vannet, men ikke tvinge den til å drikke av det. Gå til toppen av siden

carcary

» VIP

Norway

Skrevet - 06/11/2005 :  15:37:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarcary  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarcary  Svar med kopi av melding
Her ser du tinkeren min som løfter halen når hun løper

Gå til toppen av siden

hannev

Norway

Skrevet - 07/11/2005 :  08:44:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehannev  Svar med kopi av melding
Ja det gjør den men det er ingen ting i forhold til hva jeg mente med å løfte halen i været! Kan minne om en araber i sprang...?!!
Men det er en fin hest du har! Vet du om en tinker som heter Mikael?

Man kan lede hesten til vannet, men ikke tvinge den til å drikke av det. Gå til toppen av siden

carcary

» VIP

Norway

Skrevet - 07/11/2005 :  08:53:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarcary  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarcary  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ja det gjør den men det er ingen ting i forhold til hva jeg mente med å løfte halen i været! Kan minne om en araber i sprang...?!!
Men det er en fin hest du har! Vet du om en tinker som heter Mikael?

Opprinnelig postet av hannev

Nei, har ikke hørt om noen tinker kalt Mikael ihvertfall. Hvor holder han evt til?
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 07/11/2005 :  13:19:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Varmblodshester egner seg mest, de er avlet frem for ytelse på konkuransebaner. Ang travere snes jeg kaldblods er bedre enn varm når man skal omskolere. Kaldblodsene har gjerne litt bedre forutsetninger for å bli ridehest, med tanke på traven og galoppen varmblodser gjerne har. humpetiskump

Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 07/11/2005 :  16:20:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Må bare legge til at den Varmblodstraverhoppa jeg hadde, hadde en NYDELIG galopp Gå til toppen av siden

kjerstikur

Skrevet - 08/11/2005 :  13:39:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har sett mange varmblodstraver-eiere som skryter av galoppen til traveren sin, men stort sett så har den vært fir-taktig og markbundet. Mulig den er god å sitte på, men det ser ofte ganske ufint ut...he he. Mener ikke at alle er sånn, for det finnes ALLTID unntak, har tilogmed ridd en selv, men det tok omtrent ti år å få han dit også..... Noen ganger kan det faktisk se ut som frampart og bakpart på en varmblodstraver ikke henger helt sammen....

Nei, jeg kommer nok alltid til å holde en knapp på kaldblodsen....

Til hannev; sjekk ut denne vip'en for en helt nydelig tinkerblanding: linnsi

Hæ? Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 08/11/2005 :  14:45:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må si meg enig med Kjersti her i at galoppen til veldig mange varmblodstravere er firtaktig.
Har slitt med galoppen på min egen varmblodstraver, og gjør det fortsatt. Til tider kan den være fin og tretaktig, men er nok ganske langt igjen før den forhåpentligvis med hjelp av mer muskler og balanse vil bli stabilt tretaktig.
Og nå har vi kun pratet om galoppen og varmblodstraverens problemer med den og en god takt....

Kopi av melding:
Har sett mange varmblodstraver-eiere som skryter av galoppen til traveren sin

Tror kanskje det kan komme av mangel av hester med god galopp å sammenligne med?

Edit for å få med at det nå ikke kun varmblodstraveren som kan slite med en firtaktig og markbunden galopp, har også sett noen veldig gode eksempler på ridehester som har hatt markbunden og/ eller firtaktig galopp. Mye av den dårlige galoppen kommer som oftest av manglende/ dårlig/ feil trening, men har man muligheten så burde man etter min mening søke etter den beste galoppen i hesten, uavhengig av rase, ved å elimenere bort negativ innvirkning på galoppen så man til slutt sitter igjen med hestens "gode galopp".

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Redigert av - Horton & Renate den 08/11/2005 15:09:20 Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 15/11/2005 :  20:03:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
erfaringsmessig er kaldblodsen "kaldere" i hue noe som er en fordel hvis man ikke satser veldig høyt. kaldblodsen har eks ikke beinstilling til å kunne utføre piaff på samme måte som vb men ingen regler uten unntak... syns kaldblodsen er en ypperlig hobbyhest.
har en nordlandshest og en kaldblods og syns ikke nordlandshesten er en bedre ridehest.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Melinda;)

» VIP

Norway

Skrevet - 23/11/2005 :  18:02:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMelinda;)  Svar med kopi av melding
hei=) har en kaldblodstraver:) å jeg digger ham:D Men liker varmblodstravere veldig godt også.. Men av varmblodstravere er det jo både amerikanske, franske, norske osv osv... Så varmblodstraverne varierer veldig syns jeg:)
~Melinda~ Gå til toppen av siden

Lyngen

Skrevet - 13/12/2005 :  11:34:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har alltid likt de tunge rasene best. Shire, døl, fjording, kaldblodstraver ect. Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 16/12/2005 :  01:03:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kalblodshesten har alt....

frelst jeg..nei da.

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 16/12/2005 :  15:36:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding

varmbods eller kaldblods?
kaldblods.

fordi jeg har erfaring med at kaldbolder er roligere, stødigere og mere alsidig. men finnes absolutt mange herlige varmblodser.

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.