hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva med denne blandingen?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Hva med denne blandingen?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 14/05/2005 :  21:47:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Varmblodstraver/shettis. Synes dere dette hørtes ut som en fin blanding?

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 14/05/2005 :  23:39:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Håper ikke moren er Shettis.. Tenk å ha den store hingsten hengende over seg, og er vel ikke sikkert fødselen går så bra med et så stort føll??
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 15/05/2005 :  11:20:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Moren er shettis, og fødselen gikk faktisk helt fint. Det var t.o.m planlagt bedekning. Hun fikk flere føll av samme blanding. Gå til toppen av siden

Cesar

» VIP

Skrevet - 15/05/2005 :  11:30:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
personlig fatter jeg ikke at man tør forsøke å blande raser av så stor str forskjell!!
og hva er man ute etter når man blander shettis og traver?
Bare å få et føll? kan ikke helt se for meg kapasiteten til avkommet, men men det er jo bare min mening. sikkert et hyggelig avkom, men likevel..
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 15/05/2005 :  11:39:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Hvordan ble avkommene seende ut?
Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 15/05/2005 :  11:43:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Roxira: Et føll vil alltid tilpasse seg moren, så det er ikke noe problem.
Men hva i all verden skal man med en slik blanding? Beklager, men jeg klarer ikke å forestille meg at den hesten der kommer til å bli noe pent syn.
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 15/05/2005 :  11:52:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Roxira: Et føll vil alltid tilpasse seg moren, så det er ikke noe problem.

Ikke deg jeg har hørt, et føll som er halvt varmblods og halvt shettis vil jo bli betydeligere større enn en shettis, og derfor være noe overbelastende for moren. Også en grunn til at man unngår blandinger av to raser som er forskjellig i størrelser, dessuten er det vel stor sjanse for at eksteriøret blir noe ujevnt.

Redigert av - Eva V den 15/05/2005 12:20:02 Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 15/05/2005 :  12:05:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg var på en forelesning i medisin på UiO i fjor om akkurat dette. Foreleseren fortalte at man hadde forsket på hester for å se om fosteret ble påvirket av mor og fars forskjellige størelse, så de bedekket en shettishoppe med en shirehingst og en shirehoppe med en shettishingst.
Det de da fant ut var at føllet født av shettishoppa var lite da det ble født, men vokste raskt i tiden etterpå, mens føllet født av shirehoppa var stort ved fødselen og vokste sent etterpå.
Det mente de beviser at fosteret tilpasser seg moren før og under fødselen.

Renate
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 15/05/2005 :  12:14:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Nettopp ildfugelen - denne forskningen jeg har hørt om også. Så det stemmer nok :-) Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 15/05/2005 :  12:16:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Vi hadde det ene avkommet for noen år siden, men solgte han. Han er utrolig fin, er nå ca.1.42mkh. Ponni med skikkelig futt i
Det er ikke jeg som avlet frem dette asså. Ville selv aldri gjort det. Men vi kjøpte ponnien usett og angret oss ikke for det, han er KJEMPE fin!
Han hadde en helbror som gikk som traver, å han vant omtrent alt som var.
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 15/05/2005 :  12:19:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Har du et bilde?

Farian, jeg ble nyskjerrig!

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 15/05/2005 :  12:21:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det mente de beviser at fosteret tilpasser seg moren før og under fødselen.

Ok, da så, har ikke hørt om denne forskingen før, men nå vet jeg det :)

Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 15/05/2005 :  12:31:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har du et bilde?

Opprinnelig postet av Ullsokken

Trur desverre det er dårlig med bilde, skulle gjerne vist dere det. Hadde nok de som tviler på at dette ble en fin blanding virkelig fått sett at det ble det
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 18/11/2005 :  18:48:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har du et bilde?

Opprinnelig postet av Ullsokken

Nå er det jo lenge siden dette emnet ble tatt opp, men om du fortsatt vil se bilde kan du gå inn på vip:Shanin. Der skal det være noen bilder av en svart ponni som heter Hugo.

Redigert av - SkyggenogCo den 18/11/2005 18:56:06 Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 18/11/2005 :  19:06:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Han så ganske fin ut da ..

Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 18/11/2005 :  19:06:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
http://vip.hestemarked.no/galleri.asp?ID=8368&galleri=show&side=1

Får ikke til å legge inn bilde her, men på denne linken er det bilde av Hugo. Den svarte ponnien som står sammen med den røde Araberen.
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.