hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Pris for stall-leie?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Pris for stall-leie?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Hilde

Skrevet - 31/12/2002 :  02:28:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vådan Gård i Trondheim:

Betaler ca. 3.100,-.
Det inkluderer boksleie med høy og spon. I tillegg disponerer vi hver sin luftegård, ridehus (20x50), oppholdsrom og WC, salrom, tørkerom for dekken, og hver sin bod. Det blir fôret morgen, middag og kveld i ukedagene, og morgen og kveld i helgene. I tillegg slipper de ut hestene om morgenen i ukedagene (m/skifte av dekken etc.).

Stall-eierne er kjempegreie, og driver med hest i variert skala selv. De som står oppstallet driver med alt innenfor hestesport: sprang, dressur, kjøring, trav, galopp, western og turridning. Det gjør til at miljøet på stallen er kjempebra, med unge og gamle av begge kjønn i skjønn forening!

Ubetalelig:
Rett i nærheten finnes klubbens to ridebaner (30x70 og 40x80), kjøre-hindre, fartstreningsbane og rideveier i usjenerte omgivelser som blir gruset om sommeren og brøytet om vinteren (tilgang her krever klubbmedlemsskap). I tillegg har vi Trondheims Bymark som nærmeste nabo, med 80 kvadratkilometer (det er stort, altså!) variert terreng gjennomboret av stier og veier på kryss og tvers! Alt dette bare 8 km fra Trondheim Torg! Kan ikke bli mere sentralt, og samtidig "på landet"!
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2003 :  01:28:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
kerry: At stallleie er så mye dyere i oslo området har kanskje noe med beliggenheten å gjøre også? ikke vet jeg.. men vet vertfall at hus og leiligheter der er mye dyrere enn det vi har her på vestlandet ;)

Gå til toppen av siden

kerry

» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2003 :  20:10:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidekerry  Svar med kopi av melding
Ja det kan jeg skjønne.. Men da syntes jeg også man skal få det man betaler for! Vi har ikke ridehus eller ridebane, og må også fore noen foringer selv. Skal de sette en høy stalleie syntes jeg også de må gå ut ifra hva de tilbyr!

Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 05/01/2003 :  09:54:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Tror nok det med stall-leie alltid vil være påvirket av beliggenhet. Markedet er jo med å bestemme prisen, så når noen er villig til å betale såpass for å få stallplass nært der de bor, så blir prisen der etter. Om man ikke er fornøyd kan man jo flytte hesten lenger ut på landet og betale mindre... Da får man selvfølgelig høyere reiseutgifter, men... Sånn sett går det vel litt opp i opp med kostnadene... Gå til toppen av siden

Mie Ulrika

Skrevet - 06/01/2003 :  13:04:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Stall Åkeberg, Spydeberg, Østfold:

Hos oss er det en grunnpris på 1400,- da får du flis og utslipp. Det er pluss 400 for ridehus og det beregners pris på høy utifra hva hesten spiser. Min hest spiser 8 kg om dagen og det koster 800,- i måneden. Vi holder kraftfor selv, noe som fungerer bra!

Vi har store lyse bokser og mange store og små paddocker, beiter om sommeren, vaskespilt, ridehus og stor utebane (40x80).

Det er et kjempegodt miljø på stallen. Vi har for øyeblikket 13 privathester og 13 skolehester.

Vi må ha 1-2 kveldsforinger i måneden og du kan jobbe helgevakt for å få redusert stalleie.
Selv underviser jeg i rideskolen 1 kveld i uka og tjener en del på det.

Det eneste som er dumt er at det er flest koseryttere og det derfor er lavt nivå på undervisning for oss litt flinkere ryttere. Vi prøver å ha helgekurs og sånn for å rette på dette, men det blir litt lite.

Dette er en kjempekoselig stall som ikke ligger så værst til og det er ikke mer enn 40 min fra Oslo....
Gå til toppen av siden

Deftonah

Norway

Skrevet - 21/01/2003 :  15:00:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDeftonah  Svar med kopi av melding
heisann

der jeg har mine 2 islandshester koster det 500,- i måneden. vi får inkludert høy/silo, men må kjøpe kraftfôr selv. men grunnen til at det er så billig er at disse to hestene går på utegang. men det er ikke noe problem for oss, får han sier at vi kan bruke stallen når som helst. (for samme pris)

men ellers koster det 2000,- i måneden for folk som har boks. fordi da gjør han som eier det alt selv.

men det syns jeg er litt dumt, fordi da forsvinner jo vitsen med hest. det er jo ikke noe gøy å "bare" trene hesten. man må jo kunne jobbe litt også, syns jeg.

ellers har jeg en annen hest i en stall i stavager, hålandstallen. der betaler vi 600,- måneden og må gjøre alt selv. det er litt dumt fordi før hadde vi det slik at det gikk på rundgang å slippe ut hestene om morgenen, men så kom det ei hurpe som sa hun skulle gjøre det gratis. men dette endte opp i slurv, og hun for sov seg nesten alltid. d.v.s at hestene ble ikke sluppet ut før i firetiden på ettermiddagen. så hun ble "sparket". men etterpå forlangte hun 100,- i måneden av hver hest, og da skulle hun gjøre det skikkelig. men nå
skal vi prøve å ha det slik vi hadde før hun kom...

forresten på den stallplassen i hålandsstallen er det en liten roundpen, hvis det kan kalles det. som går i en nedoverbakke. derfor vurderer jeg å skifte stallplass.

men på den "stallen" jeg skrev om øverts er det ennå ingen bane,men det skal bli det. og det er kjempefine turmuligheter der.

Deftonah...;)
Gå til toppen av siden

einstein

» VIP

Norway

Skrevet - 21/01/2003 :  20:51:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Møkker de ikke i Hålandstallen??? Har hørt det, en jeg kjenner har hest der(eller to, de eier den sammen) Kjenner du Balbazar, Deftonah???

Gå til toppen av siden

Deftonah

Norway

Skrevet - 22/01/2003 :  11:52:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDeftonah  Svar med kopi av melding
heisann

ja jeg vet godt hvem balbazar er... (hvis du tenker på hesten?) ;P han er en shire ikke sant? står oppe sammen med en Kitan, Embla og Røkkvi...

er det ikke sissel som eier ham?

klemz Deftonah
Gå til toppen av siden

einstein

» VIP

Norway

Skrevet - 22/01/2003 :  13:50:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
joda, shiren balbazar... Sissel eier ham med trude,men trude har hest på rogaland òg, så de er for det meste sissel som tar ham... Han er helt herlig!!!

Gå til toppen av siden

Deftonah

Norway

Skrevet - 22/01/2003 :  14:22:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDeftonah  Svar med kopi av melding
åssen vet du hvem han er, jeg mener har du stellt ham eller noe sånt?

forresten så møkker de i hålandsstallen... det er jo hver eiers oppgave det. ikke noe som hører til i stall leie prisen...

klemz Deftonah;)
Gå til toppen av siden

einstein

» VIP

Norway

Skrevet - 22/01/2003 :  16:48:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe... Mente at blir det ikke møkket der?? Som en del av leien?? Liten misforståelse, selvfølgelig blir det møkket!!!! Har vært med sissel en gang, kjenner både sissel & trude!!!

Gå til toppen av siden

Chatrine

» VIP

Norway

Skrevet - 28/01/2003 :  00:37:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hestene mine står på en koselig privat stall i Svelvik.

Vi betaler 1500kr pr hest, da er høy og flis inkludert.

Vi setter inn en dag vær i uka, helgene går på rundgang.

Gå til toppen av siden

helene2

Norway

Skrevet - 02/02/2003 :  22:13:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehelene2  Svar med kopi av melding
det er veldig stor forskjell fra å ha hest i oslo/ akershus og ha hest utenfor oslo/ akershus. på min stall betaler man 3500kr i måneden for: utslipp, flis og foring, man slipper forvakter. hovslager må betales selv det er ikke ridehus som hører til stallen, men det er et ridehus som hører til en annen stall som det er mulig å leie. dette er BILLIG i forhold til andre staller i akershus, der man betaler rundt 5000kr i måneden. så dere som betaker rundt 1500 kr: dere er heldige! dere har en veldig billig stallleie! Gå til toppen av siden

Berit-74

» VIP

Skrevet - 03/02/2003 :  15:08:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.
Jeg har hesten min oppstallet på Gjøvik ved Vind idrettsplass. Gården heter Aannerud Gård. Det er plass til 19 hester og da stor utegang til alle og enhver.
Stallen er opprinnelig en traverstall men det er en rideskole 250 m fra denne så muligheten til å ri sammen med noen er alltid der.
Jeg betaler 2900,- og da innkluderer det alt. Alle foringer, flis, all mat + tilskudd, ut og innslipping (inkl. ordne dekken.
De ringer også hvis jeg sier jeg trenger veterinær eller smed og tar ikke noe ekstra for det. I tillegg er det verdens hyggeligste ektepar som gir hesten min den beste omsorg og stell.
Turområdene er uendelige, og vil jeg i ridehus er det ca. 10 min kjøring med bil, og da låner jeg henger av dem. Her mangler det ikke på noenting, og jeg tror at jo mere du betaler jo mere får du for pengene. Men hest er jo en dyr hobby, men verdt hver eneste krone :o)
Gå til toppen av siden

smily;o)

» VIP

Skrevet - 03/02/2003 :  23:34:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
har hestene mine på vestre engelstad gård i nannestad. super stall! koster 2,400 hest, 2,100 ponni. har opplyst ride bane og tur muligheter, fine padokker og beiter(store sommerbeiter på sommeren). en veldig koselig stall med 13 bokser... (har planer om utbyggelse til sommeren og ant. ridehus..) hadde hest i oslo (søndre nordstrand ridesenter) før, der var det 3,600 for hest(trur de har gått ennå mer opp i pris).. og ikke på langt ner så fine utemuligheter og så rolig miljø for hestene der... de 40 min er verdt å kjøre alle dere som har hest i oslo... Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.