hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Oslo Horse Show deltager hadde traver som mor!!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Oslo Horse Show deltager hadde traver som mor!!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

linki

Skrevet - 18/10/2005 :  11:46:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den ene franske traveren våres finnes det ikke amerikansk.
Helfransk.

Den andre har en liten touch av amerikansk.

Det er ikke bare Jahre familen som bruker Volo.
F.eks Abo Volo er en fransk elite- traver.
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 18/10/2005 :  13:38:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Bentemor: Er det de som avler Volo-travhestene også?

Baloubet er en kjent avlshingst, langt mer kjent enn faren. Han har også nådd veldig langt innen sprang. Men for guds skyld, la ikke dette bli en grunn til å avle den "flotte varmblodshoppen" min med den "flotte ukårede ridehesthingsten" der, for å få en hest av OL-klasse. For det skjer ikke. Ja, det har skjedd to ganger som vi vet om. -To- ganger. :-)
Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 18/10/2005 :  13:49:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jørgen jahre junior er oppdretter av Volo travhestene.

Slik som Sugarcane volo samt rekkevis av andre.

Men de er ikke oppdretter av travstjernen Abo Volo
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 18/10/2005 :  14:46:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Her til noe helt annet så forresten du eide en hest ved navn Horton. (et innlegg på mixen)
Måtte kikke litt på vipen din... he he trodde du hadde eid faren jeg...(Horton)

Jeg likte veldig godt Horton.. Stakkaren ble gal på sine gamle dager . Så han ble tatt (svulst på hjernen, tror jeg det var)

Vel nå rotet jeg meg bort fra diskusjonen... sorry..

RIP Horton

Opprinnelig postet av linki

Oi, kjente du faren til min Horton`s Flying!
Legg gjerne igjen mer info i min gjestebok om du har

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 18/10/2005 :  14:48:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Visstnok så er de franske traverene noe for seg selv.
Dette pga at de ble avlet frem slik at de kunne taes ut av løpstrening og brukes som ridehester for kavalleriet i tilfelle krig.

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 19/10/2005 :  08:29:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Dette er kanskje litt OT men skriver litt likevel... Ser det rakkes ned på hesteraser i hytt og pine... Selv ville jeg aldri hatt en traver siden jeg føler det ikke er en hesterase for meg. Tror nok ikke jeg hadde orket allt arbeidet med omskolering. Og har ridd en del travere og jeg klarer rett og slett ikke sitte ned på disse. Nå har jeg kun ridd hester som har gått løp i sin tid, og da blir jo gjerne både gemytt og gangarter litt annerledes på de. Siden jeg aldri har ridd en traver som ikke har gått løp kan jeg ikke utale meg så mye om dette, men det er hva jeg tror!

Men tror veldig manger som er helt "travere kan ikke brukes til annet enn trav" tenker da her kun på Varmblods og Kaldblods traverne... Men hva med alle disse ponni traverne?? Har dere i det hele tatt tenkt på de? Vet om veldig mange forskjellige raser som går det. Gotlandsruss, Shettis, Norlandshest, Fjording osv osv... Disse hestene som går trav blir i tillegg både brukt til sprang og dressur med gode resultater... Ingen som står å tenker noe over når en Norlandshest er inne på dressur eller sprang banen at det kanskje også er en ponni traver. Eller?

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 19/10/2005 :  08:56:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Roxira: Forskjellen er at en nordlandshest, shettis, fjording, russ - hva nå enn - er avlet for nettopp ridning, ikke trav :-) Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 19/10/2005 :  09:52:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Roxira: Forskjellen er at en nordlandshest, shettis, fjording, russ - hva nå enn - er avlet for nettopp ridning, ikke trav :-)

Opprinnelig postet av Formosissima

Du skrev det jeg tenkte Formosissima

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 19/10/2005 :  15:04:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Jo, det vet jo jeg også da!! Men var ikke det jeg i utgangspunktet tenkte på... TEnkte på dette med gangarter osv...

Norlandshesten min har vært trav trent og jeg merker jo det når jeg trener sprang og dressur med han. Var sånn sett jeg tenkte.

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 19/10/2005 :  15:59:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror ikke jeg helt henger med på hva du mener Roxira
Hva mener du med travtrent?

Kopi av melding:
Gotlandsruss, Shettis, Norlandshest, Fjording osv osv... Disse hestene som går trav blir i tillegg både brukt til sprang og dressur med gode resultater... Ingen som står å tenker noe over når en Norlandshest er inne på dressur eller sprang banen at det kanskje også er en ponni traver. Eller?

Nå er vel ikke disse rasene de som utmerker seg mest innenfor sprang og dressur?
Det er jo en vesentlig forskjell å være avlet frem til trav og å bare starte travløp...

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 19/10/2005 :  18:27:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Roxira: disse ponniene er avlet for ridning, ergo ride-trav. Disse vil aldri trave så fort som en traver, som er avlet for fart og derfor har en helt annerledes trav. Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 19/10/2005 :  18:33:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Greit jeg gir meg...

Det jeg mente med trav trent er at en hest er vært trent til å gå løp. Trav løp.

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 19/10/2005 :  19:22:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sportsponnien jeg kanskje skulle ha på halvfôr (men som ikke ble noe av), har vært norgesmester i sprang (junior, men likevel...), og mora var traver... Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 20/10/2005 :  13:35:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Sportsponnien jeg kanskje skulle ha på halvfôr (men som ikke ble noe av), har vært norgesmester i sprang (junior, men likevel...), og mora var traver...

Opprinnelig postet av batta

Da er det ikke en Sportsponni... Travere er ikke godkjent i Sportsponni avelen.. Så da var det nok en Blandings ponni.

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Josiva&Camilla

Skrevet - 20/10/2005 :  14:17:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmmm... Hvile raser er egentlig godkjent i sportsponniavlen. Føler at man bare kan kalle en ponni for sportsponni, jeg. Noen som kan forklare det der for meg?

Tilbake til traveren... Selv om en hest er avla for trav, vil det ikke si at den duger. Det samme med hester som er avla for sprang og dressur... Er vel bare supert at de kan bli brukt på et annet område da. Og må bare si at det å sitte ned i travet på min lille traver er null problem;) Dessuten kan traverne bli kjempefine konkurransekjørehester:D Men en traver er ikke en traver og en spranghest er ikke en spranghest. Bare så det er sagt;)

Vurderer forresten å krysse traveren min med en liten varmblodsridehest og håpe på et ponniavkom. Eller er det teit av meg?
Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.56 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.