hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Oslo Horse Show deltager hadde traver som mor!!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Oslo Horse Show deltager hadde traver som mor!!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

Guro
» VIP

Skrevet - 17/10/2005 :  22:44:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Stor takk og applaus til Lene Du klarte i grunnen å skrive det jeg tenker hver gang vi er igjennom dette med hvor fantastiske traverne er...og hver gang tenker jeg vilkårlig at jeg er helt sikker på at jeg kan kjøre/ri/alt annet også med en Oldenburger/Araber/fjording osv. men at gamlekara på travbanen kanskje vil riste "litt" på hodet om jeg kommer for å trene hurtigkjøringen med en slik en

Guro

Ps: Klovnefjeset til Renegate forklarte vel at hun ikke var superalvorlig??

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 17/10/2005 :  22:49:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er helt enig med Tone, igjen Flinke hesten!
How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 17/10/2005 :  22:49:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Guro: Dette er ikke en diskusjon om "hvor fantastiske traverne er" men om en prestasjon til en bestemt hest med travgener.

Klovnefjes eller ikke, jeg syns uansett ironi er forvirrende noen ganger.

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 17/10/2005 :  23:18:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Renegate, vi har jo diskutert dette med allsidighet av travere før, og vet jo hvor du står hen.

Tja vet "vi" egentlig det?
Jeg vet hvor jeg står men er fremdeles usikker på om andre vet hvor jeg står..

Kopi av melding:
Syns det var kjempeflott av en halvt-traver å hoppe 160-bane jeg. Syns det er flott å prestere slikt uansett hvilken hest det skulle være, men det er enda mer fascinerende med en hest som ikke er avlet for sprang.

Jeg er helt enig med deg Tone, det er flott. Men gener er en rar ting, de har en tendens til å hoppe over generasjoner/ ledd og det vil derfor ikke bli en reell "traverprestasjon" nettopp av den grunn at man ikke vet hvilke gener som er dominante ifht. denne hesten.
Av ren realisme vil jeg påstå at det er ingen grunn til å "løp og kjøp" travere og tro at de vil hoppe 1.60 bane med en god, luftig og tretaktig galopp.

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 17/10/2005 :  23:23:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Det er det siste du skrev, Renegate, som jeg har prøvd å klekke ut av fingrene den siste tiden. Den har travergener. -Gener-, that's it. Altså ingen grunn til å løpe og kjøpe en traver og tro at alle blir slik - eller for den del avle blandinger med travere. Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 17/10/2005 :  23:31:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vil bare si at man blander amerikanske travere med ridehester i USA:)
Med gode resultater...
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 17/10/2005 :  23:41:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Vil bare si at man blander amerikanske travere med ridehester i USA:)
Med gode resultater...

Opprinnelig postet av linki

Tenker du på Missouri Fox Trotter?

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 18/10/2005 :  01:31:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tenker på forskj. hester raser.

Frankrike har også traverblod - M bra suksess

http://www.horsemagazine.com/BREEDINGBARN/GREAT_STALLIONS/galoubet/galoubet.html - Her er det fransk traverblod (50%)

Flott hingst

Redigert av - linki den 18/10/2005 01:42:24 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 18/10/2005 :  01:56:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Akkurat i den linken der, linki, er det nok sønnen, Baloubet som er kjent. :-) Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 18/10/2005 :  02:00:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her til noe helt annet så forresten du eide en hest ved navn Horton. (et innlegg på mixen)
Måtte kikke litt på vipen din... he he trodde du hadde eid faren jeg...(Horton)

Jeg likte veldig godt Horton.. Stakkaren ble gal på sine gamle dager . Så han ble tatt (svulst på hjernen, tror jeg det var)

Vel nå rotet jeg meg bort fra diskusjonen... sorry..

RIP Horton

Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 18/10/2005 :  02:09:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Traverblod er det vel for det

THE GREAT STALLIONS
OF THE WORLD (er vel kanskje ikke bra nok at han er akkurat det?)

As a seven year old Galoubet started to compete internationally where his spectacular jump (and notorious bucks after the jump) won him a legion of fans. Galoubet won the Grand Prix at Wiesbaden, and placed 15th at the European Championships. The pair also took out the French national title that year.

Redigert av - linki den 18/10/2005 02:10:12 Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 18/10/2005 :  08:30:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
I Frankrike er det vanlig å blande inn franske travere i Selle Français. Men, så er de franske traverne veldig spesielt bygd, men kraftigere bakpart og bedre anlegg for ridning.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 18/10/2005 :  08:37:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men de er jo travere.

I Norge er det masse franske travere på banen. Og mer blir det. Eier selv 2 helfranske hopper (Født i Frankrike)

Frankrike er på toppen av travsiktet. De beste unghestene i Norge er fransk/amerikansk.
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 18/10/2005 :  09:53:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, de er travere, bygd for trav. Men hvis du sammenligner urfranske travere med uramerikanske f.eks., så vil du se at de franske traverne er mye tyngre og rundere bygd i forhold til den amerikanske, som heller er veldig langlagt og slank.

At traveren er født i Frankrike, gjør ikke at den er en slik fransk traver som jeg prater om. Den kan likevel ha en helamerikansk stamtavle f.eks..

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Bentemor

Skrevet - 18/10/2005 :  11:13:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
E.T Roayal Volo har travernavn ja, men det har ingenting med at den er av traverrase. Den som eier/eide hesten bruker Volo som oppdretternavn på alle hesta sine.... Jahre-familien Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.