hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - dekkenbruk - sterkt overdrevet..?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 dekkenbruk - sterkt overdrevet..?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 8

dreamgirl

» VIP

Skrevet - 06/03/2003 :  22:33:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
hallo min hest står oxo me like mange dekken som "pepito" må jo kle på di når d e kaldt ude....ja-villhestene sprang uden dekken-men hallooooooo-d jore steinalderfolkå¨åg!!!!!-går me uden klær-I DONT THINK SO!!!!!daaaah....e kje såå møje me di dekkenå-e ein del alså men!!!!!
forresten-islandshester kan ble fint klipt-du må bare kunne barbere-nytte jo kje vis du kje kan d sjøl-daaaah.....=)
Gå til toppen av siden

Adventure2

» VIP

Skrevet - 06/03/2003 :  22:50:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
jaja... våre hester fryse isje.. m har barbermaskin, alle hester burde bli barbert hvis de bblir ridd kontinuerlig hallo?? dessueten min elskede hest e ein flotte varmblodshingst:) Dritflotte Gå til toppen av siden

Bitten&Betty

» VIP

Norway

Skrevet - 07/03/2003 :  10:17:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBitten&Betty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBitten&Betty  Svar med kopi av melding
Pepito:

En kan selvfølgelig bruke dekken, men alt med måte! 9 dekken?? Er du klar over hvor mye du hindrer bevegelses friheten til hesten? Ikke kom her å si at det ikke gjør det, for da er du nok mer uvitene enn du selv vil innse. Snakk litt med veterinæren din, spør ham hvor mye du skal pakke inn hesten din... Greit at du barberer, men selv om det er en varmblods og det er kaldt så trenger ingen hest 9 dekken!! Dette viser desverre hvor lite noen av oss vet om hester. Hadde du trivdes med 9 jakker på deg??? Tror ikke det nei, for det første blir det for varmt, 9 jakker/dekken puster ikke!!! Og det er nesten umulig for oss å bevege oss med så mye klær på, tenk litt hvordan det er for hesten. Barberte hester bør gå med dekken, men en bør heller ha få tykke enn mange forskjellige :)

Gå til toppen av siden

Magette

Norway

Skrevet - 11/03/2003 :  14:53:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMagette  Svar med kopi av melding
dreamgirl;

Er du klar over at hestene har pels?
Du er den som gjør hesten "naken" ved å barbere den, for så å legge på 9 dekken fordi hesten fryser.

Det er litt mye overdrivelse her altså! 9 dekken? Hvordan får du de på? Må du ha forskjellige størrelser? stor-større-størst=?

Gå til toppen av siden

josefine=)

» VIP

Norway

Skrevet - 12/03/2003 :  16:18:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressejosefine=)  Svar med kopi av melding
9 dekken er alt for mye... Når du barberer hesten din hindrer du at den blir svett når du trener den! Vel hesten dør vel ikke av å bli svett! det er heller ingen som bryr seg om den er svett når du trener den heller... Eller er hesten din sååååå spesiell at den ikke tåler svette.

Gå til toppen av siden

dreamgirl

» VIP

Skrevet - 12/03/2003 :  22:05:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
kafor har josefine fått stjerne????????????????
ehm hesten min e kje sååå spesiell at an må ha dekken men normale folk barbere hestene sine når di bler svette av ridningen-sånn di isje ska stå våte åg bli syke-isje noge mere enn d!!!!!!+at d e kje så veldi fint akkurat me dn lange teddy pelsen-ehhhh...
kansje nogen syns d men sant.....
njaja......
Gå til toppen av siden

josefine=)

» VIP

Norway

Skrevet - 12/03/2003 :  22:50:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressejosefine=)  Svar med kopi av melding
Jeg synes bare at 9 dekken er for overdrevet. Hesten trenger ikke 9 dekken selv om den er barbert. Det er mange hester i stallen der hvor jeg har hesten som er barbert. De hestene klarer seg helt fint med et dekken.
Jeg har også konkuranse hest. Jeg barberer ham ikke. Etter jeg har ridd tar jeg på et fleece dekken det er nok. Han har aldri vært syk så lenge jeg har hatt ham. Du ødlegger også funksjonen til dekkenet når du har så mange oppå hverandre.
Foresten har jeg aldri sett en hest med 9 dekken. Det er dyreplageri synes nå jeg da..

Til deg dreamgirl. Jeg har stjerne fordi jeg har skrevet over 50 innlegg. Får 2 stjerner når jeg har skrevet 100..

Gå til toppen av siden

josefine=)

» VIP

Norway

Skrevet - 12/03/2003 :  22:52:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressejosefine=)  Svar med kopi av melding
Lang pels er myyyyyyyyyyyyye finere enn en hest som du ser er barbert. Da ser den ut som en hemma puddel

Gå til toppen av siden

Bitten&Betty

» VIP

Norway

Skrevet - 13/03/2003 :  12:24:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBitten&Betty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBitten&Betty  Svar med kopi av melding
Pepito.
Hvor i landet er du har denne hesten din?? En skulle tro den sto oppstallet et sted med nermere 20 minus, selv da trenger ingen hester 9 dekken. Det du sier er alt helt på jorde. Slik du formulerer deg virker det som om du tenker mer på hva du synes er "kult" enn hva som er bra for hesten. Bare fordi den er hingst, pen og varmblodig trengs det ikke et tonn med dekken. Det at det er gode dekken hjelper IKKE!!! 9 dekken puster ikke, du kan si hva du vill. Jeg gjentar at det vil være lurt av deg å snakke med veterinæren din. Hadde det ikke vert bedre dersom du slapp å pakke ham inn så mye (billigere å mindre arbeid)??? Vetrinæren kan gi mange gode råd :) Er fult mulig å skaffe noen skikkelige dekken som gjør at du ikke trenger så mange. Greit nok at hesten klarer å bevege seg i innpakningen, men ikke fullt så mye som han ville gjort med ferre dekken. Hvis du skal forsette å arumentere for dette hesteholdet ditt, så kan du i hvertfall legge fram litt mer saklige fakta... innleggene dine er rett og slett useriøse. For meg så virker dette som rent fjortis snobberi, kan selvfølgelig ta feil men hvis du ønsker at folk skal ta deg alvorlig må du nesten framlegge ting litt bedre.

Gå til toppen av siden

torden

» VIP

Norway

Skrevet - 13/03/2003 :  13:17:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med B&B. Synes rett og slett synd på Pepitos hest,som står innpakka i dekken på 30 kvadrat. Håper noen i nærmiljøet kan få en veterinær til å forklare Pepito om hvordan hesten fungerer.

Gå til toppen av siden

josefine=)

» VIP

Norway

Skrevet - 13/03/2003 :  15:15:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressejosefine=)  Svar med kopi av melding
Jeg gidder ikke diskutere med deg.. Du er bare barnslig.. Føler med hesten din.

Gå til toppen av siden

Monroe

Norway

Skrevet - 13/03/2003 :  18:35:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMonroe  Svar med kopi av melding
til pepito

Hva er galt med raggete hester???

hvor gammel er du egentlig?
Hvor lenge har du drevet med hest?

Når jeg rir på tur med hesten min, rir jeg til et vatn, det tar ca 1/2 time opp hvis jeg gallopperer hele veien, så tar det ca 3 kvarter ned igjen.
Hesten er gjennom våt av svette etterpå (hun har vinterpels), jeg slenger på henne ett svettedekken, og etter 10 minutter er hun nesten tørr, og da slipper jeg henne ut, jeg har aldri hatt problemer med at hun har vært forkjølet!

Gå til toppen av siden

josefine=)

» VIP

Norway

Skrevet - 13/03/2003 :  21:03:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressejosefine=)  Svar med kopi av melding
Jeg synes virkelig synd på hesten din Pepito!!!

Gå til toppen av siden

josefine=)

» VIP

Norway

Skrevet - 13/03/2003 :  21:08:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressejosefine=)  Svar med kopi av melding
Jeg må bare si noe til deg pepito. Meld deg på et skrivekurs!!!

Gå til toppen av siden

Anette

Norway

Skrevet - 13/03/2003 :  21:42:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette  Svar med kopi av melding
Hvis jeg skal være helt ærlig så tror jeg pepito bare gjør alt hun/han kan for å provosere litt. Jeg tror ikke dette er seriøst i det hele tatt.. Så ikke bry dere, ingen bruker 9 dekken på hesten sin uansett.

Gå til toppen av siden
Side: av 8 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.