hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Slaktepris
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Slaktepris
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

bittelit1

Norway

Skrevet - 07/10/2005 :  14:21:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen som vet hva slaktepris på hest er for tia? Pr.kg
Christin og Riko

lucky june

Norway

Skrevet - 07/10/2005 :  15:12:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
tror slakteprisen er ca 1500kr for middels stor hest(400kg) vet at mange blir skyldige på frakt...
~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 07/10/2005 :  16:16:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Maxpris er 8 kr og noenogtjue øre kiloen for muskelsatt, slank hest. Fratrekk for fettprosent. Fratrekk for lav muskelsetting. Fett-trekk kan være på opptil 6.- pr. kg og gir en sluttsum på noe over 2 kr. kg. slaktevekt.
Til fratrekk kommer slakten og evt. frakt.

1500.- er nok håpefullt prissatt...

Line.
Gå til toppen av siden

bittelit1

Norway

Skrevet - 10/10/2005 :  14:48:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm..... ok. Vurderer heller å begrave hesten min hjemme. Hun slipper jo stresset ved å bli transportert langt også på den måten. Kjedelig å bli skyldig iallefall...

Takk for svar.

Christin og Riko Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 10/10/2005 :  15:47:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
er det lov å begrave hesten hjemme???!!??
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 10/10/2005 :  15:49:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
vi graver ned kalver og andre dyr hjemme, også noen av de avdøde hundene våre har grav med gravsten. Så hvorfor ikke hest ?

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 10/10/2005 :  16:05:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Men trodde det fantes lover og regler for å begrave store dyr hjemme? Vi har vertfall forbud her i området mot å grave ned døde sauer o.l. De skal alltid leveres dit hvor de lager lim o.l av dem..

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 10/10/2005 :  16:45:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Vi tok nødslakt vi, og brente hesten. Asken begravde vi, sammen med den avdøde hunden vår. Her er det lov å begrave dyrene sine, men det er bare hvis man har tilstrekkelig med innmark/utmark å gjøre det på visstnok.
www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 10/10/2005 16:47:44 Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 10/10/2005 :  17:03:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg spurte min mor jeg =p hehe..
Hun trodde kanskje det var en lov som sier noe om det ja. Men helst skal kadaverbilen komme og hente dyret. Kan ha noe med sykdom og smittefare og gjøre, også renovasjon..
Men så har vi jo elgjegerne, som jeg har forstått så legger de også elgen ute i skogen, innvollan, beina, skinnet..

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 10/10/2005 :  17:52:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
ja, det var slik jeg også forstod det ;)! Selv om jeg selv har planer om å begrave hestene hjemme.. Enten det eller kremering, men kremering er jo veldig dyrt også..
Sant nok det med Elgen også, samme her bare at her jaktes det jo på hjort. Men jeg trodde man kunne ende opp med en bot hvis man begravde storfe og hester hjemme uansett størrelse på innmark/utmark!

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 10/10/2005 :  18:26:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Jo, man har lov å grave ned hesten sin på sin egen eiendom

http://www.lovdata.no/for/sf/ld/xd-19991105-1148.html

2. Høyrisikoavfall;
animalsk avfall som utgjør eller mistenkes å utgjøre en alvorlig helsefare for dyr eller mennesker, herunder:
a) alle typer pattedyr og fugler som holdes som husdyr eller i fangenskap unntatt kjæledyr, og som har dødd (avlivet eller selvdød) på driftsenheten uten å være slaktet for konsum, herunder dødfødte og ufødte dyr.

§ 5. Behandling av høyrisikoavfall

Høyrisikoavfall skal behandles i et steriliseringsanlegg eller destrueres i forbrenningsanlegg som er godkjent av Mattilsynet eller destrueres i henhold til offentlige bestemmelser om bekjempelse av smittsomme sjukdommer. Mattilsynet kan dispensere fra kravet om sterilisering, herunder tillate destruksjon ved nedgraving eller brenning utenfor godkjent forbrenningsanlegg, etter vurdering av risiko for spredning av sjukdom, kapasitet i steriliseringsanlegg, tilgjengelighet av transportmiddel, transportavstand og mengde avfall.

Nedgraving skal foretas på egnet sted slik at man unngår forurensing av vann inkludert grunnvannet eller annen miljøskade, og så dypt at kjøttetende dyr ikke kan grave opp avfallet. Mattilsynet kan bestemme at animalsk avfall skal behandles med et egnet desinfeksjonsmiddel før det graves ned.

Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 10/10/2005 :  19:35:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
ja, det var slik jeg også forstod det ;)! Selv om jeg selv har planer om å begrave hestene hjemme.. Enten det eller kremering, men kremering er jo veldig dyrt også..
Sant nok det med Elgen også, samme her bare at her jaktes det jo på hjort. Men jeg trodde man kunne ende opp med en bot hvis man begravde storfe og hester hjemme uansett størrelse på innmark/utmark!

Opprinnelig postet av anne,spot,gina&aromayo

Så lenge man holder det unna vann som brukes til drikke e.l. er det vel greit. Takk for at du fant de reglene der kajsa!!

www.hestene.no Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 10/10/2005 :  23:27:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
ja, ganske greie de reglene der sånn sett. Men er det vanlig? mener, er det noen som kjenner til eiere som har begravd hestene sine? Luftet mine tanker om dette for de hjemme, og da ble jeg vel mer eller mindre stemplet som tullerusk i hodet mitt!

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 10/10/2005 :  23:52:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff... At der orker å snakke og tenke på dette! Skjønner det ikke
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 10/10/2005 :  23:57:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vet av noen som måtte grave ned hesten for noen andre, ja ..

Men om den skal graves ned, så skal det være orntlig, med gravemaskin og løs jord !

Gå til toppen av siden

Cesar

» VIP

Skrevet - 11/10/2005 :  14:32:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
De hestene jeg har måttet avlive, har jeg fått nødslakten til å komme hjem til meg. De tar den med seg også. Koster litt, men synes det er greit. Hesten slepper å reise avsted, jeg vet at det skjer på en skikkelig måte, og når hesten er død er den død.
Ille for oss som står igjen uansett, men man avliver jo ikke for moro skyld. (de fleste av oss hvertfall)
Så at den blir fraktet avsted da er greit nok for meg hvertfall.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.