hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hårfrisyre i stallen
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hårfrisyre i stallen
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 10/10/2005 :  23:15:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Nå er jeg møkk lei hestehale. Greit nok at jeg er mye i stallen, men jeg trenger ikke "kle meg" som en hest heller Et annet problem er at hvis man går mye med hestehale blir håret slitt der strikken sitter (har minner fra en frisør jeg var hos da jeg var 7-8 år som påpekte dette). Jeg har prøvd å variere med musefletter, både med fletter og uten fletter. Fletter funker dårlig, for uansett hvor mye jeg strammer, så sklir de bare opp igjen. Hurra for slett hår! I dag snurpa jeg bare opp håret bak og satt på en klype. Men det er jo veldig upraktisk når man skal ha på seg hjelm.

Så, er det noen som har tips til originale og praktiske hårfrisyrer i stallen? Gjerne med bilde

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 10/10/2005 :  23:25:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
praktisk: Klipp det rett av! Originalt: tja.. Jeg klarer meg fint med en strikk i håret, det sliter ikke så mye på det om man har håret i halen noen timer når man er i stallen hver dag ;)!
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 10/10/2005 :  23:28:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
prøv hårnett:) stygt kanskje, men er vel praktisk med hjelm.
og utseende teller vel ikke så mye når man rir da de fleste sikkert ikke bruker hjelm for å bli pene...

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 10/10/2005 :  23:53:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må du ha hestehale da? Eller i det hele tatt oppe ?

Jeg bare setter i noen spenner så pannluggenholder seg vekke, så går jeg med et løst ;D

Edit; Noen ganger fletter jeg ei stor flette på den ene sida, så fletta henger på skuldra. Så setter jeg i noen spenner om det er løse lokker ;)

Redigert av - Bustetrollet den 10/10/2005 23:55:29 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 11/10/2005 :  00:00:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Tvinn håret nederst i nakken, lag slik som damene hadde før i tiden, og sett på en strikk. Bruker denne masse; både i stallen og på jobb. Eller bare gå med løst hår og en caps eller lignende? :-) Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 11/10/2005 :  00:05:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Går jo også an og bare dytte alt håret oppunder hjelm/caps, gjør jeg når jeg glemmer hårstrikk, har jo veldig langt hår, så noe får jo ikke alltid plass, men det er bedre enn ingenting ;)

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 11/10/2005 :  00:06:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Fletter er jo en klassisk praktisk stallfrisyre, men jeg som deg har glatt og slett hår som ikke vil være i flette. Prøver av og til en fransk flette/fiskeflette (sånn som når man fletter halen til hesten), det fungerer til strikken sklir ut. Lurer på hvor mange strikker jeg har mister i løpet av årene, hehe.

Ellers så er det egentlig ganske greit å bare sett håret foran fjeset vekk med en spenne eller to og la håret være løst ellers, som Kristine sier. Caps er også en fin ting, jeg ser ganske teit ut med caps, men det er egentlig ganske praktisk i stallen.

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 11/10/2005 :  00:29:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
så får man jo kjøpt sånne strikk, som skal være rundt hele hode, ganske tynne, 1 cm bei.. De er greie ! Holder håret unda og går akkurat under ridehjelmen ;)

Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 11/10/2005 :  00:44:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
sånne stygge tøystrikker med strikk inni en ca to cm tjukk "tarm" med tøy, sliter mye mindre på håret enn vanlige tynne strikker. Er derimot ikke helt sikker på hvor man får tak i disse... Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 11/10/2005 :  00:58:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Er vel å finne på butikker som glitter o.l? Se etter barnestrikker, de er ofte tykke, men ofte plass til mindre hår i dem også da.. Ligger kanskje noen gamle strikker i skuffer og skap hvis man leter litt :) Fant vertfall noen på noen ponnihester på kottet herom dagen, hadde ikke flere strikker igjen!

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 11/10/2005 :  08:58:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Brede strikker sliter mindre enn tynne :-) Gå til toppen av siden

Selameyjan

Skrevet - 11/10/2005 :  11:21:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Brede froté-strikker sliter ikke på håret i det hele tatt. Garantert, har MEGET lang erfaring med dette.
Om de er stygge eller barnslige, skal jeg ikke uttale meg om. Men de finnes jo i forskjellige farger da.

www.selkie.no Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 11/10/2005 :  11:28:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Hvis dere har problemer med fletter som sklir opp - hva med å bruke litt hårspray? Jeg syntes fiskeflette / vanlig flette er veldig praktisk i stallen. Men går da som regel med håret i vanlig hestehale. Kjedelig, men o så praktisk.
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 11/10/2005 :  14:07:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
hehe, jeg ender som regel alltid med hestehale. Men prøver å kun ha det i stallen...ikke ellers.
Bruker uansett lue når jeg er i stallen for å unngå at jeg lukter hest. Kan ikke vaske håret mitt hver dag, da står det rett til værs og blir umulig å ha med å gjøre :/

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Cesar

» VIP

Skrevet - 11/10/2005 :  14:26:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva med "skaut" . Ikke som de gamle damene, men litt tøffere. Man får kjøpt de overalt Les CUBUS feks.
Går mye med det om sommeren selv om jeg ikke er i stallen.
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 11/10/2005 :  15:46:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Går med hestehale jeg :-) Eller setter det opp med en strikk til slik at det blir en slangs knute slik at strikkene ikke detter ut.... Fletter er veldig greit, men har akkurat litt for kort og tykt hår til at det blir praktisk ;-)

Løst hår i stallen klarer jeg ikke, det blir bare i veien over alt ;-)

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.