hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - har et lite problem
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 har et lite problem
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Leikna fra Vårli

» VIP

Norway

Skrevet - 08/10/2005 :  12:29:18  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingLeikna fra Vårli  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLeikna fra Vårli  Svar med kopi av melding
hesten min har en sterk vilje og hvis jeg rir sammen med en annen hest og jeg foreksempel har mistet en refleks og må snu å hente den eller i det heletatt skal snu tilbake så stopper ho helt. ho rikker seg ikke. ho går hvis jeg hopper av og leier ho men når jeg stiger på igjen så stopper ho helt. ho enser ikke engang hvis jeg gir ho ett lite rapp med pisken for å få ho til å gå (hvis jeg har holdt på en stund). men får ho frem til slutt etter jeg har holdt på en god stund. har dere opplevd d samme? har dere noen tips? jeg har aldri vært et stort fan av pisken og bruker den knapt. kan dette være en slags testing? har bare eid ho i knappt 1 månde.
*~det var det~*

Gomp1

» VIP

Skrevet - 08/10/2005 :  15:29:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har opplevd dt samme før, dt kan nok være en slags test fra hennes side, du MÅ være bestemt, men bruk pisken minst mulig, ta deg noen turer alene, og stopp med vilje, om hun ikke går når du sjenkler bare fortsetter du, ikke hopp av, da vinner henne, om hun ikke vil gå så bare la henne stå der, ikke la henne få spise gress eller noe sånt, hvis henne vil stå, la henne stå, mn da får henne ikke gjøre noe heller! etterhvert vedder jg på at hun vil begynne å gå videre igjen, fortsett sånn, så bedrer dt seg sikkert;-) Gå til toppen av siden

gulponnis

» VIP

Norway

Skrevet - 10/10/2005 :  12:43:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressegulponnis  Svar med kopi av melding
Heijheij!
Jeg har samme problemet noen ganger, men mest fordi at hesten vil hjem! Når den ikke får snu så står den bare der! Det jeg gjør da er å snu, og rygger hesten! til dit jeg skal! hester synes ikke det er noe behagelig å rygge, så da går han når jeg snur han igjen ! like effektift hver gang!

Gå til toppen av siden

Gomp1

» VIP

Skrevet - 10/10/2005 :  15:25:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er nok ikke dt lureste å RYGGE hesten vær gang! enklete hester kan få seg til uvane å steile, når rytteren tvinger den å å rygge! Dt r greit nok at den hører når du gjør dt selvfølgelig, hesten seg 2vinkler bak seg om aner ikke hva han kan støte på, mn jg ville nok aldri ha rygget hesten forde! Kommer iallfall på hvor langt jg ville den skulle rygge! Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 10/10/2005 :  15:52:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er ikke noe vits i å prøve og rygge en hest fra salen om den ikke kan/adlyder det da !

Gå til toppen av siden

Leikna fra Vårli

» VIP

Norway

Skrevet - 12/10/2005 :  17:12:56  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingLeikna fra Vårli  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLeikna fra Vårli  Svar med kopi av melding
takk for alle svar
*~det var det~*
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 12/10/2005 :  23:18:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Vinner virkelig hesten om man går av den og leier den? F.eks. hvis man hopper av og leier den forbi noe skummelt, som h*n ikke vil gå forbi når du sitter oppå. Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 12/10/2005 :  23:27:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg synes ikke at hesten vinner da. Hesten vinner dersom du hopper av og går hjem. Hesten vinner -ikke- dersom den må gjøre det du ber den om, enten det er på bakken eller fra salen. Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 13/10/2005 :  12:10:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig her!!

(Vær så snill og skriv bokmål(riskmål), eller nynorsk blir helt surrete i hodet av sms språk)

How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.44 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.