hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Julemarsipan- Allerede?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Julemarsipan- Allerede?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 06/10/2005 :  21:36:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Fullstendig enig! Det er ALT for tidlig. Det kiipe er at om godtegrisen meg behersker seg og venter med å kjøpe marsipan før det nærmer seg jul - så den ikke fersk lenger. *furte*
Opprinnelig postet av Kajsa

Joda joda... klart den er fersk! Tror du de produserer all marsipanen på en gang??

Så på et tv-program ifjor tror jeg, om at grunnen til at de begynte å selge julemarsipan så tidlig er at markedet faktisk etterspør det.. Og så lenge det selger, så ser jeg ikke problemet. Da kan heller de som ikke takler å spise julemarsipan i oktober uten at det ødelegger jula, la være å kjøpe det...
Jeg elsker marsipan, så for min del kunne de gjerne solgt det hele året! Blir ordentlig glad når det er på plass i butikken ;)

På Meny har vi forresten ikke fått noe julemarsipan ennå...

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 06/10/2005 :  21:41:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Joda, de kan da få selge marsipan hele året om de vil, men spar meg for nissepapiret! Ja, jeg kan la være å kjøpe det, men det ligger fortsatt i hylla, og jeg ser det fortsatt, og når jeg er kommet så langt at jeg skal rive av 1. desember på kalenderen, så er jeg dritlei nisser og engler!
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 06/10/2005 :  22:42:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Så på et tv-program ifjor tror jeg, om at grunnen til at de begynte å selge julemarsipan så tidlig er at markedet faktisk etterspør det.. Og så lenge det selger, så ser jeg ikke problemet. Da kan heller de som ikke takler å spise julemarsipan i oktober uten at det ødelegger jula, la være å kjøpe det...
Opprinnelig postet av Anette&Ali&Aurello

Mange som gir marsipan som en liten tillegs gave til folk de gir presanger til ;) Greit og ha den litt tiligere da, så man kan sende /gi/pakke inn gaven litt før så alt er greit..

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 07/10/2005 :  00:39:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
irriterende! hvorfor kan de ikke vente noen forbaska mnd til? fatter ikke hvorfor folk skal begynne på jula så tidlig! da blir det ikke akkurat spesielt! Hvor skal det ende? skal vi begynne å selge juletrær og annet julestyr midt på sommeren også? (de gjør jo de i andre land.. men håper ikke at den skikken kommer hit!)
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 07/10/2005 :  04:37:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Joda joda... klart den er fersk! Tror du de produserer all marsipanen på en gang??

Ja selvsagt?
Hehe, neida. Jeg formulerte meg nok litt dårlig. Det jeg mener er at i butikkene så er all marsipanen ny. Men om noen måneder, så kan du fortsatt finne den samme marsipanen i enkelte butikker. Noen butikker har stort salg og gjennomtrekk på marsipan, mens andre sitter med sitt parti lenger. Ergo vet man ikke helt hva man får når man handler julemarsipan i desember. Holdbarheten er jo evig lenge, men godtegriser som meg vet at sjokolade vil ha det svalt og mørkt, ikke ligge og støve ned på et lager eller svette i en butikkhylle i mange uker.

Kopi av melding:
Greit og ha den litt tiligere da, så man kan sende /gi/pakke inn gaven litt før så alt er greit..

Men nå er det vel ikke så mange som sender julegavene ut allerede første uken i oktober - uansett hvor langt avsted de skal.....

Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 07/10/2005 :  10:18:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei kajsa, ikke første uken i Oktober nei ;D Men mange vil være litt tilig ute med gavene, og da kjøper inn og pakker inn gavene ;)

Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 08/10/2005 :  23:33:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
jeg boikotter alt som heter jul før i desember...
det er jo helt på jordet at de begynner å selge julegodt i september/oktober...
mener at julegodtet skal komme i butikkene først i desember!!!

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 10/11/2005 :  00:16:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Grrr .. jeg holdt på å klikka igår når jeg så peppekaker i butikken. Skulle hørt brølet fra meg, så alle titta opp, minst! Pepperkaka allerede no?, kom det ut av meg. Jeg sa det litt for høyt da, men ..

Pepperkakene skal bakes lille lille julaften å spises nystekt, og der etter dagene etter helt til det er tomt helt sykt at noen kan finne på å kjøpe pepperkaker i starten av November

Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 10/11/2005 :  09:56:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Hvorfor kan de ikke vente til 1 desember med å begynne å selge sånt.? Kjøper ikke noe jeg i allefall. Det ødelegger litt av jula..!!
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 10/11/2005 :  13:16:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Hva med Plantasjen som selger juletrær da? Ærlig talt, kjøpe juletre nå og tro at det holder til jul? Da er du optimist. Såsant du ikke planter det i hagen, får det til å gro, og kapper det ned igjen lille julaften da. Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 10/11/2005 :  13:38:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
hæ.. selger de juletrær nå!!?? ehhh..
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 10/11/2005 :  14:06:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hæ.. selger de juletrær nå!!?? ehhh..

Opprinnelig postet av *Ina&Løkken*

henger meg på den! Seriøst, nå ble jeg redd.. Hvem pynter å har bruk for/kjøper jule trær i starten av november ?

Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 10/11/2005 :  14:45:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Skjønner heller ikke poenget med å selge juletrær nå. Kanskje de håper at folk kjøper det første treet nå, og et nytt tre når det første visner og holder på sånn helt frem til jul...
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 10/11/2005 :  14:55:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Det er faktisk noen som har startet med julebord allerede også. Nå er vel det også litt tidlig, men som man vet så er julebordrushet ganske stort. Og for at alle skal få hatt sine julebord, så begynner noen i november. Noen synes kanskje julebord og juletrær hører sammen? Kommer jo litt ann på settingen med julebord, men det er flere som benytter egne lokaler, og da kan juletre kanskje være fint

Juletrefestsesongen kommer vel som oftest etter jul

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 10/11/2005 :  14:56:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Enig med de andre innlegga her, jula blir helt ødelagt! Her har juledekorasjonene kommet opp i handlegata i byen, og i kjøpesentrene er det full julestemning! Blir jo helt kvalm når jula først kommer og ribba står på bordet... En kjempefin tid er i ferd med å bli fullstendig skrudd, og julestemninga, som egentlig er såååå koselig med snøtunge trær, kakao, marsipan og lodne varme hester å kose med blir bare helt feil!
Greit, marsipan er godt, MEN det er teit å selge det i julepapir allerede nå... Og hvem er så idiot å kjøpe juletre nå?? Innen julaften har de sikkert fem nåler igjen eller no, hehe! Rett og slett idioti!

Alle sammen, skriv under på websida Wenche kom med, vi vil ha jula sånn som den var!

Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.