hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hesten min sank i en myr!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 Hesten min sank i en myr!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  16:25:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Herregud, noe så grusomt Lene.! Enda godt det gikk bra! Var heldigvis ikke på langt nær så ille for Ali og meg, men det var skummelt nok likevel...

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  19:50:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Fikk faktisk tårer i øynene. Flott at det gikk bra Lene.!
Therese
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 03/10/2005 :  22:27:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har opplevd å sitte fast i myr med hest jeg også...og i likhet med dere andre har jeg også fått skikkelig respekt for myrer etter dette! Det er en skikkelig ekkel følelse å se hesten som kaver nedi der. Heldigvis går det somregel bra og en slipper unna med skrekken+ strekk og skrubbsår..

Ei venninne av meg opplevde å måtte gå fra hesten sin i ei myr, og løpe i 2 km for å hente hjelp. De måtte trekke hesten opp med traktor..

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 03/10/2005 :  23:37:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tenkte og ri over ei myr her for litt siden. Men jeg tok og snudde og gikk samme vei tilbake.. Det er jeg gla for altså!

Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 04/10/2005 :  10:08:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Fikk tårer i øynene jeg også av å lese Lene sin historie. Så grusomt! Takk og lov at alt gikk bra med Knekten.

Min respekt for myrer blir ikke akkurat mindre av å lese her....*grøss*

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 05/10/2005 :  21:37:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
til Carmelita ang den sjåføren...
omtrent dette skjedde med meg og... jeg red på den kjære kaldblodsen min (den er død nå...*snufs*) langs en vei, det er litt trangt om to biler møtes, men ikke noe problem å kjøre forbi hester... men denne veien er ikke gruset på lenge, så det er ganske mange store steiner der... det kom en sjåfør bak meg (med en ganske pen bil) og nektet tydeligvis å kjøre inn til kanten på den andre siden av veien pga steinene og kjørte dermed på den siden jeg red, så jeg hadde ca en halv meter mellom trærne på den ene siden og bilen på den andre!!! hesten ble urolig og snudde hesten min hodet inn i mellom trærne og sparket noe sinnsykt hardt i siden på bila (det smalt noe helt *ævlig) jeg snudde og red tilbake men snudde på hodet og så at bilen stoppen og eieren helt forstyrret gikk ut for å ta bulken i øyensyn.... jeg red videre med et stoooort glis, tror den sjåføren holder litt avstand fra hester nå...;)

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

siljeho

Norway

Skrevet - 05/10/2005 :  22:52:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så bra det gikk bra Lene. Fikk gåsehud over hele meg og tårer i øynene! Huff er skumle greier det der altså!
Mvh Silje Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 06/10/2005 :  18:13:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hmm.. Den "vitsen" der har jeg akkurat lest et annet sted, men da mener jeg det var en sann historie.. Men gudene vite hvor jeg leste det.

Opprinnelig postet av Ragnhild E

Fra Peer Werner Vogel's bok "Natural Horsemanship - på bakken og i salen".

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 06/10/2005 :  19:33:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Hmm.. Den "vitsen" der har jeg akkurat lest et annet sted, men da mener jeg det var en sann historie.. Men gudene vite hvor jeg leste det.

Opprinnelig postet av Ragnhild E

Fra Peer Werner Vogel's bok "Natural Horsemanship - på bakken og i salen".

Opprinnelig postet av Ullsokken

Var det? =O Jeg viste jeg hadde lest det en plass, men husket ikke hvor =p

Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 06/10/2005 :  22:17:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Jeg har aldri satt meg skikkelig fast i en myr. Dette er ikke fordi jeg er en "asfaltrotte", men fordi jeg har ridd temmelig mye i myrlendt terreng, og har derfor fått god trening i å lese myrene og terrenget generelt.

Hester som er vante i slikt terreng utvikler også en utrolig teknikk i å krysse myrer.

Kopi av melding:
... Hadde så lyst å bare smekke til hesten sånn at han hadde fyrt med bakbeina inn i bilen.. ...
Opprinnelig postet av Gasolin On Fire

Mente ikke at jeg skulle straffe den, men at den hadde ødelagt bilen..
Ikke det at jeg hadde gjort det, for all del..
Det kom ut litt feil, men men :P

Det hadde vært særdeles dumt gjort av deg å straffe hesten i en slik situasjon.

Opprinnelig postet av Ullsokken

Opprinnelig postet av Carmelita

Jeg skjønner ikke vitsen med å ødelegge bilen heller jeg. Bare masse unødvendige utgifter, og omgang med personer som ivertfall ikke jeg ellers ville sett to ganger på.
Om jeg ikke hadde hatt noe spesielt med hester å gjøre, og en hest hadde herpa bilen min, hadde jeg ikke blitt særlig glad, og jeg hadde så absolutt ikke blitt positivt innstilt på hestesport deretter.
Og vi trenger ikke flere slike folk.

Hva med hesten? Den kunne også ha skadet seg.

JO, jeg skjønner hva du mener, jeg har da for all del hatt lyst å kaldkvele folk jeg også, men jeg sier det ikke høyt og jeg GJØR det ikke. Selvdisiplin heter det visst.
Unødvendig å komme med slike utsagn når det faktisk ikke er noe du kunne tenke deg gjøre/hadde skjedd.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Leikna fra Vårli

» VIP

Norway

Skrevet - 07/10/2005 :  21:35:46  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingLeikna fra Vårli  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLeikna fra Vårli  Svar med kopi av melding
hadde vært kjemperedd og reagert akkuratt likt tror jeg. bra d gikk godt. kune ikke vært noe værre enn å se hesten sin synke i en myr forran øyene på deg uten at man kan gjøre noe med d!
takk og pris for at jeg aldri har opplevd noe lignende...

*~det var det~*
Gå til toppen av siden

Gomp1

» VIP

Skrevet - 15/10/2005 :  21:32:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Opplevde det samme selv i fjor, da jg trodde jg red over en liten gjørme flekk som viste seg å være nesten bunnløs! Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 17/10/2005 :  15:12:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva med hestene i ettertid? Kan den ikke bli litt skeptisk til og gå på gjørmete områder etter på?

Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 17/10/2005 :  16:29:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hva med hestene i ettertid? Kan den ikke bli litt skeptisk til og gå på gjørmete områder etter på?

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Værken meg eller Knekten går over noe som i det hele tatt ligner på en myr,eller blaute... Til det fikk vi for mye skrekken...
Dessverre...for før denne episoden var vi av de tøffeste ekvipasjene i skogs-terreng her i området... Vi prøver riktignok å trene litt på det,sammen med andre hester,men er ikke lett når både hest og rytter stivner helt

Har tro på at det vil gå bedre med tiden,men kommer uansett aldri til å gå alene over myrlendt terreng igjen...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 17/10/2005 :  16:31:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Min hest er ikke redd iallefall... Men han _hater_ å få søle på bena (blir møkkete vettu), så han går med lang nese i vanndammer når jeg presser han over. Men at han er redd, det tror jeg ikke...!
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.