hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor mye skal hestene gå ute?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Hvor mye skal hestene gå ute?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  12:43:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har gått litt og tenkt på dette, synes dere hestene skal gå mange timer ute hver dag? Jeg har hestene mine ute hele døgnet på sommeren og fra 07.30 - 16.00 hver dag om vinteren. Men noen plasser står hestene så vidt ute i et par timer? Synes hestene har rett til å gå ute flere timer per dag. Hva synes dere?
Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  13:04:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Så mye som mulig ute er min mening. Jeg har hestene mine hjemme i egen stall og slipper dem ut i 08-tiden, da får de høyet sitt ute, og tar dem inn om kvelden igjen. Da gjerne i 19-20 tiden.
- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  13:08:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Hester bør få stå masse ute! Alle hester trives bedre da. Synes de bør stå flere timer ute enn de gjør inne i løpet av et døgn.
Hestene mine slippes mellom kl 06.00 og 06.30. Da får de høyet med seg ut (når det er for lite gress å finne ute) så kommer de inn igjen kl 21.30.
Er det veldig dårlig vær og de vil inn får de selvsagt komme inn før!

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  13:11:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Hele dagen lang, og gjerne natta om natta om det ikke er altfor ruskevær.

Gå til toppen av siden

rohna

» VIP

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  13:31:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesiderohna  Svar med kopi av melding
minimum 12 timer!
Mine står nå fortiden ute fra 7.20 til tidligst 23.10 = minst 15,5 timer ute altså. Skulle gjerne slippt de ut tidligere men pga unger og slikt greier jeg ikke. (de har høy igjen når jeg kommer på morgenen)
Til vinteren kommer jeg til å gi kraftfor før jeg slipper de ut så da kommer de nok ut ca 7.45 istedet og muligens inn litt tidligere om det er dårlig vær. Men aldri inne mer enn 12 timer!
Gå til toppen av siden

*Jane*

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  13:35:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hestene på stallen jeg rir blir sluppet ut mellom 11 og 12 og tas inn mellom 17 og 18. Noe jeg syntes er for lite. Jeg mener at de burde være mest mulig ute. Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  14:58:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hestene mine slippes mellom kl 06.00 og 06.30. Da får de høyet med seg ut (når det er for lite gress å finne ute) så kommer de inn igjen kl 21.30.

Rir du når klokka er 21.30?

Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  16:00:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Mulan

Nei, det gjør jeg ikke. Tar de inn fra beite og rir når jeg føler for det også slipper jeg de ut igjen.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  16:13:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
de bør ha MINST 10 timers utegang pr. dag(så lenge det ikke er veldig ille vær ute..)..
Den ene hesten min stod ofte inne på stallen på fine dager hos tidl. eiere, fikk kun være ut 1-2 t kanskje.. det var dyreplageri.. og hesten utviklet derfor flere uvaner.

På en dag med ålreit vær ute, står hestene mine ute ca.12-13 timer.

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  16:15:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Mulan

Nei, det gjør jeg ikke. Tar de inn fra beite og rir når jeg føler for det også slipper jeg de ut igjen.

Opprinnelig postet av Roxira

samme her Roxira! en trenger jo ikke å sette dem på stallen etter man har ridd, slipper dem bare utpå beite/i paddock etterpå. Så jeg tar ridningen midt i "utegangstiden" på dagen.

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  16:36:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Mest muleg ute er etter min meining best. Men det kjem egentleg veldig ann på korleis luftegården er også. Knøttliten sølepaddock med ingen skjul eller ingen mat er ikkje særleg det heller.

Eg har hestane ute frå ca 8-9 om morgonen og inn mellom 20-24 om kvelden. Dei har då krybbe med høy/rundballefor ute som dei kan ete av heile tida og dei kan gå inn igjen i stallen igjen dersom dei ønsker det.

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 02/10/2005 :  19:39:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hørte noen snakket om en ny regel som er kommet nå, om at alle hester ER NØDT til å få være ute i MINST 2 timer pr dag. Dette er nok myntet på ridesenterer osv, hvor hestene knapt er ute av boksen utenom den timen eieren rir... Selv står jeg også på ridesenter (ca 45 hester) Her har vi 8 luftegårder + beiter lenger oppe. Til dags dato har jeg aldri hatt hesten min i luftegårdene. Synes de er for små og kjedelige, så jeg labber heller opp på et av beitene med henne. Lenger å gå for meg, men bedre for hesten min. Prøver å ha henne ute lengst mulig, og hun er ute minst 4 timer hver dag. Sikkert alt for lite mener mange, men pga avstand hjem/stall og barns leggetider osv, så begrenser ting seg. Litt lettere for de som har hesten hjemme på gården....
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 02/10/2005 :  19:55:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min står ute hele døgnet 7mnd i året, så står hun inne i om natta om vinteren (5mnd)...
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 02/10/2005 :  21:18:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rosita står ute fra kl. 9 - 5 ca.
Jeg mener at en hest bør stå ute i ca. 6 timer hver dag, uansett vær og vind!

Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  23:28:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har hesten min så mye som mulig ute. Hun står ute i natt... Prøver å ha henne ute om nettene men er det ikke vær til det så setter jeg henne inn mellom 2100 og 2300. Veit ikke akkurat når hun blir sluppet ut(det varierer nok litt), men rundt 0900 tror jeg.
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  23:54:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hørte noen snakket om en ny regel som er kommet nå, om at alle hester ER NØDT til å få være ute i MINST 2 timer pr dag. Dette er nok myntet på ridesenterer osv, hvor hestene knapt er ute av boksen utenom den timen eieren rir... Selv står jeg også på ridesenter (ca 45 hester) Her har vi 8 luftegårder + beiter lenger oppe. Til dags dato har jeg aldri hatt hesten min i luftegårdene. Synes de er for små og kjedelige, så jeg labber heller opp på et av beitene med henne. Lenger å gå for meg, men bedre for hesten min. Prøver å ha henne ute lengst mulig, og hun er ute minst 4 timer hver dag. Sikkert alt for lite mener mange, men pga avstand hjem/stall og barns leggetider osv, så begrenser ting seg. Litt lettere for de som har hesten hjemme på gården....

Opprinnelig postet av TORHILD

Skulle ønske den regel hadde kommet før! Husker godt de knøttsmå paddockene hestene hvor den ene hesten min kom fra hadde.

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.52 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.