hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Brannalarm og sikkerhet rundt brann!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Brannalarm og sikkerhet rundt brann!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Vibeke & Dixie

» VIP

Norway

Skrevet - 09/10/2005 :  18:18:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVibeke & Dixie  Send %s1% en ICQ meldingVibeke & Dixie  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVibeke & Dixie  Svar med kopi av melding
Dessverre har det vært mange branner i stall og ridesenter i løpet av året og utallige hester har måtte bøte med livet på en utrolig grusom måte.
Det er ingen som ønsker å oppleve noe slikt med sin egen.
Er rett og slett sikkerheten for dårlig? Det er mange ting i stallen som er brennbart og det skal tydeligvis ikke mye til før katastrofen inntreffer.
Brannvarslingssystem skal tydeligvis bli pålagt for store staller om jeg har forstått meg riktig på de nye reglene.
Det mest betryggende hadde selvfølgelig vært om ALLE staller var utstyrt med brannalarm.
Mente å høre at for å få en slik type alarm med varslere i alle rom med elektrisk anlegg, og som er godkjent av forsikringsselskaper koster hele 50.000,-! Hvis det stemmer at man må ut med så mye for å få til et skikkelig system er det få av de som kan ha råd til det.
Er det noen som vet mer rundt dette?
Er det andre måter man kan sikre stallen mot brann?

-Vibeke-

*VIBO*

Bustetrollet

Skrevet - 09/10/2005 :  19:57:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Brannalarmer er kjempe viktige ! Har hørt om staller som har bare en slik enkel en med batteri bytte bare. Det mener jeg er aalt for dålig !
I stallen min har vi en slik boks i taket som reagerer på røyk og varme. Om det blir brann da, så får vi beskjed i både huset jeg bor i og det min bestemor bor i. + at det piper litt svakere i arbeidshus og fjøs i tilfelle folk er der. med tanke på dyra, så er ikke ulinga så høy i fjøset.

Men om dere lurer på noe innen brannlover osv, så kan jeg spørre min mor. For hun arbeider i Landbrukets hms(helse, miljø, sikkerhet)tjeneste, så hun kan alt om dette !

Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 12/10/2005 :  00:10:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Hvis stallen har 10 hester eller mer er det påbudt med brannvarslingsanlegg.

Vi har varslingsanlegg her på gården, selv om det "bare" er 3 hester her. Det er en stor trygghet for oss som hesteeiere. Men det er svindyrt! 50000 er mye å betale for en gjennomsnittsfamilie som kun har hest for kos og hygge...

Det eneste kjipe er alle feilmeldingene, blir til tider litt skremt av dem, man vet jo aldri. I slutten av september brant naborfjøset ned til grunnen, alle kalvene og noen kuer brant inne. De hadde varslingsanlegg. Hadde de ikke hatt det hadde alle dyrene brent inne+bonden som reddet over 20 dyr...

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 12/10/2005 :  14:56:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det eneste kjipe er alle feilmeldingene, blir til tider litt skremt av dem, man vet jo aldri. I slutten av september brant naborfjøset ned til grunnen, alle kalvene og noen kuer brant inne. De hadde varslingsanlegg. Hadde de ikke hatt det hadde alle dyrene brent inne+bonden som reddet over 20 dyr...

Opprinnelig postet av Ane&Blida

Når man får feilmelding, så skal man notere det og si ifra til de/selkapet som satte det opp.. Så kommer de og fikser det..

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.