hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Høner i stallen.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Høner i stallen.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

helert

Skrevet - 05/10/2005 :  21:04:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg lurer rett og slett på om noen kan fortelle meg ulempen/farene ved å ha høner i stallen, er det noe med støvet som kan være farlig for luftveiene? Må man desinfisere en boks dersom det har vært høner i den ?
Noen har plassert høner i den boksen jeg vanligvis har Kry i om vinteren og jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har lyst å ha henne der nå etter at 10 høner har bodd der i noen uker.
Er det noen som vet mer om dette?

TORHILD

» VIP

Skrevet - 05/10/2005 :  22:02:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
ÅÅÅÅÅÅHHHHHH så glad jeg er for at hønene i stallen endelig er borte!!!! Vi hadde tre høner som gikk løse før, og de var alltid i veien, bæsjet på dekkenene til hestene, spiste kraftforet deres osv.... Til slutt var det en hest som tråkket på den ene, en hund tok den andre, og den tredje tok eierne til middag. Jippi =) Ingen av hestene reagerte på støv, fuglelus eller noe...
Gå til toppen av siden

munti

Skrevet - 05/10/2005 :  23:09:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det går somregel greit med høner i stallen.

Men de lager mye støv. noe som jo ikke er bra for hester som hoster eller har andre problemer med luftveiene.

Å ja frittgående høner driter over alt.

En annen ting å tenke på er at den røde blodmidden kan sette seg på hester, den klarer nok ikke å overleve der, men den biter og noen hester reagerer veldig på dem,

men siden høner driter over alt er det nok lurt å vaske boksen.

Den røde midden bor i sprekker og lignende der hvor hønene pleier å sitte om natta. spray i sprekker med Radar Fluespray så er du kvitt dem.

Nå er det ikke sikkert disse hønene har hatt noen lus eller midd.

Jeg liker høner jeg. serlig stor Kocin, Silkehøns og Brahmaer. men di bør bo i et hønsehus.
Gå til toppen av siden

DeeDee

» VIP

Skrevet - 06/10/2005 :  11:13:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi hadde tre høner som bodde i stallen sammen med hestene.Var ingen problem ang midd,støv eller andre ting,men de var ganske plagsomme!(alltid i veien,og dreit OVER alt)Og eg må si at de luktet forferdelig.Ble mye bedre luft i stallen når de flyttet ut ja...Så var dette en veldig liten stall da,med bare to bokser.Hadde sikkert ikke luktet så mye i en større stall. Gå til toppen av siden

binders

Norway

Skrevet - 10/10/2005 :  21:17:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidebinders  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebinders  Svar med kopi av melding
Høner er jo kule! Hos pappa har de noen dverghøner som tusler rundt løse, søte, små raringer ^_^ når jeg var mindre pleide jeg og veninna mi å gå tur med dem >_< (ikke de samme som er der nå) joda...plasserte de i en kurv å tuslet av gårde..rart at de hønene/hanene fant seg i all galskapen..bading og turer og høne-temming og gud vet hva x) *flau* hehe
menmen...de driter OVERALT og kakkler og maser

Mia

http://www.archi.nimphelos.net
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 10/10/2005 :  23:26:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Høner er kule de, men lukta er grusom, så hold de utenfor stallen syntes jeg. Ha de i eget hønsehus ved siden av eller noe, ikke inni stallen med hestene. Plus at de kakler fælt, og hvis du får deg hane må du regne med kykiliky hele dagen.

Jeg ville spørre dem som hadde høner i boksa til hesten din om de kan vaske boksen godt etter seg, bedre å være på den sikre siden, om enn bare for å få vekk lukta.

Gå til toppen av siden

**sofie**

» VIP

Norway

Skrevet - 11/10/2005 :  00:17:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
HAter frittgående høner i stallen! høner er kjempesøte når de ikke går fritt INNE i stallen. de bæsjer over alt! !!!
vi hadde en sjansje til å bli kvitt alle hønene i stallen. en mann som ville ha dem. tror dere ikke vi ikke fant noen høner! de hadde gjemt seg nede i møkkakjelleren og kom spankulerende opp når mannen dro.. tror høner er smarte dyr :S

de som sier lykke ikke kan kjøpes, et ikke hva det vil si å eie en hest=)

www.sofieoglasso.piczo.com
Gå til toppen av siden

helert

Skrevet - 11/10/2005 :  12:31:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jippi!
Takk for svar! Fortalte til eier og han har nå gitt de bort til ei som har et hønehus med flere...
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.