hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ble stalljente.. Men !?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Ble stalljente.. Men !?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Emblan-min

Skrevet - 12/09/2005 :  16:52:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vet ikke om jeg er den eneste som har opplevd dette, men kanskje noen av dere vet svar? Jo, som alle små pikers drøm (=P) Hadde jo jeg store drømmer om å bli stalljente, jeg jobber så hardt og spurte hele tiden om jeg kunne hjelpe til med ting. Og tokk det som en stor ære å få pusse en hest, møkke eller dele ut foret.!. Så en dag fikk jeg endelig bli stalljente, jeg jobbet i noen uker, jobbet og jobbet. Tre timer med ridekurs, hester sales av, hjelpe elevene, møkke for hestene og før jeg vet ord av det så er den slitsomme dagen gått. Men! Jeg har ikke lenger tid til å ta den lange korselige pussen, for hesten skal være ferdig på 5 min, ned på ridebanen og da skal ei jente ri den. Slik er det, og slik skal det være. Tiden vi ikke er i stallen må vi være på ridebanen å hjelpe til der, så det er ingen tid til kos av hest da heller. Slik går det mand til torsd... Man blir trøtt av det, fordi man gjør bare arbe, fort så mulig men får ikke noe som helst kontakt med hest. Jeg fikk bedre kontakt før når jeg kunne pusse en hest som var pernsjonert, for da var jeg jo ikke stalljente og da trengte jeg ikke gjøre alt som de andre gjorde. Jeg kunne bare stå å pusse å pusse og kose meg med hesten... Det blir så trist når man mister dette, å bare får pusse den en gang i uka, nemelig på lørdag hvor det ikke er noen ridekurs. Men ti og med da kan det hende folk har bestilt ridetur, og det blir fort puss og sale opp og ut med hest. Er det flere som har det slik? Som bare for gitt hesten ett eple å må løpe bort til neste for å sale opp, for så å møkke stallen å ned på ridebanen å hjelpe? Det blir ganske hardt..... Men jeg elsker det jo selvom...

Ullsokken

Norway

Skrevet - 16/09/2005 :  18:25:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Hvorfor klager du når dette faktisk er noe du selv vil gjøre? Om du syns det blir for mye kan du alltids trappe ned på jobbingen.

Nå er det faktisk ikke bra med for mye dilling og dalling med hestene heller.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Emblan-min

Skrevet - 16/09/2005 :  20:49:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jo nå har jeg gjort som du har sagt! Jeg har kutta ned på dagene... Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 18/09/2005 :  12:56:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Nå er det faktisk ikke bra med for mye dilling og dalling med hestene heller. opprinnelig postet av Ullsokken

Så å børste hesten i 5 minutter, mens tankene flyr til alt det du må rekke, er nok?
Da må jeg i såfall si at jeg foretrekker litt dill og dall.
Det er KOSELIG å bare stå å børst hesten å slappe av, mine hester ser ikke ut til å ta skade av det.
Det er svært sjeldent at jeg bare børster di i 5 minutter før en ridetur o.l.
Børsting/pussing av hestene er i tillegg en god måte å legge merke til om det er noe unormalt med hesten, sår, mugg ol.
Det bygger også kontakt og tillitt.

Hestene mine er vertfall ingen maskiner jeg stuer vekk å koser minst mulig med. De er mine venner og får sin dose med oppmerksomhet i tillegg til trening.
Er enig med islandshesten jeg, det er forferdelig trist når det blir så mye stress og kvalitetstiden med hesten forsvinner.

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 18/09/2005 :  21:07:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Nå er det faktisk ikke bra med for mye dilling og dalling med hestene heller. opprinnelig postet av Ullsokken

Så å børste hesten i 5 minutter, mens tankene flyr til alt det du må rekke, er nok?
Da må jeg i såfall si at jeg foretrekker litt dill og dall.
Det er KOSELIG å bare stå å børst hesten å slappe av, mine hester ser ikke ut til å ta skade av det.
Det er svært sjeldent at jeg bare børster di i 5 minutter før en ridetur o.l.
Børsting/pussing av hestene er i tillegg en god måte å legge merke til om det er noe unormalt med hesten, sår, mugg ol.
Det bygger også kontakt og tillitt.

Hestene mine er vertfall ingen maskiner jeg stuer vekk å koser minst mulig med. De er mine venner og får sin dose med oppmerksomhet i tillegg til trening.
Er enig med islandshesten jeg, det er forferdelig trist når det blir så mye stress og kvalitetstiden med hesten forsvinner.

Opprinnelig postet av Speedy As A Bullet

Nå skal ikke du komme her å legge ord i munnen min!
Jeg har ikke sagt at 5 minutter med stell er nok. Jeg sier akkurat det jeg skriver at for mye dilling og dalling ikke er bra det heller!

Om Islandshesten ikke syns hun får noe ut av jobben sin så får hun slutte, trappe ned eller finne seg noe annet å gjøre som, for eksempel, å være fòrrytter/steller for en eller to hester.

Gå til toppen av siden

Emblan-min

Skrevet - 23/09/2005 :  19:19:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det jeg sa var at jeg synes det var synd at dette med å sette pris på hesten å kunne kose seg litt med den forsvannt. Jeg sa, eller mente ingenting annent.!. Og det du sa med dillinga, som ikke var bra.. Jeg lurer veldig på HVORFOR ? Jeg hra hørt flere si det, i stallen vår synes vi bare det er tøv men.. Hvorfor er egentlig ikke dilling og kosing med hest bra? Gå til toppen av siden

elizz
» VIP

Norway

Skrevet - 26/09/2005 :  13:43:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseelizz  Svar med kopi av melding
Hmmm....Hvem har sagt at for mye dilling og dalling ikke er bra? Selvsagt skal en ikke skjemme bort hesten heller da, men en kan ikke kalle det dalling når en koser og strigler hesten? Det fortjener den jo...
Elisabet:) Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 27/09/2005 :  12:54:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg har ikke sagt at 5 minutter med stell er nok. Jeg sier akkurat det jeg skriver at for mye dilling og dalling ikke er bra det heller!
opprinnelig postet av Ullsokken

Har da virkelig ikke lagt ord i munnen på deg. Les innlegget mitt en gang til du.

*Så å børste hesten i 5 minutter, mens tankene flyr til alt det du må rekke, er nok?
- Dette er et spørsmål.
*Da må jeg i såfall si at jeg foretrekker litt dill og dall.
- Dette er heller ikke å legge ord i munnen på deg.

Les heller HVA jeg faktisk skriver, ikke beskyld meg for å legge ord i munnen på deg når jeg ikke gjør det.

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 30/09/2005 :  18:22:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
opprinnelig postet av Ullsokken

Har da virkelig ikke lagt ord i munnen på deg. Les innlegget mitt en gang til du.

*Så å børste hesten i 5 minutter, mens tankene flyr til alt det du må rekke, er nok?
- Dette er et spørsmål.
*Da må jeg i såfall si at jeg foretrekker litt dill og dall.
- Dette er heller ikke å legge ord i munnen på deg.

Les heller HVA jeg faktisk skriver, ikke beskyld meg for å legge ord i munnen på deg når jeg ikke gjør det.

Opprinnelig postet av Speedy As A Bullet

Jeg leste faktisk HVA du skrev og tolket det slik jeg syns det var riktig. Nå tolker jeg det derimot på en annen måte. Beklager om det var til unødvendig frustrasjoin for deg.

Jeg syns ikke det er nok med 5 minutters stelling av hesten (hvor mye får man sjekket på 5 minutter uansett?), men jeg syns heller ikke det er noen vits i å bruke 45 minutter før og etter ridning til all slags mulig (unødvendig) dilling og dalling. Det gjelder å finne den gyldne middelvei.

Har aldri drevet noe "småjentehold" på mine hester, og vi har da hatt et helt flott forhold/samarbeid for det.

Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 01/10/2005 :  12:03:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Men da e vi jo egentlig enig da Ullsokken :) Misforsto bare hverandre.. :)

HurricaneGirl

Skrevet - 10/10/2005 :  13:39:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg syns at det er viktig å ta deg god tid når du er sammen med en hest. Jeg bruker laaaaaaaaaaaaaaaang tid på å bare kose, kose, strigle, kose, strigle hver eneste dag med min hest:D
Husk at hesten merker om du er stresset, så ta deg god tid når du pusser hesten!

<3 Løww ju Tassen <3
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 10/10/2005 :  18:21:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg syns at det er viktig å ta deg god tid når du er sammen med en hest. Jeg bruker laaaaaaaaaaaaaaaang tid på å bare kose, kose, strigle, kose, strigle hver eneste dag med min hest:D
Husk at hesten merker om du er stresset, så ta deg god tid når du pusser hesten!

<3 Løww ju Tassen <3

Opprinnelig postet av HurricaneGirl

Vil bare på peke at man ikke behøver å være stresset selv om man ikke bruker hele ettermiddagen på å stelle og kose med hesten.

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.