hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Rir du med sikkerhetsvest?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 Rir du med sikkerhetsvest?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 7

HelleG

Skrevet - 29/12/2005 :  10:28:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelleG  Svar med kopi av melding
Jeg har akkurat fått sikkerhetsvest til jul og hadde den på meg på tur igår. Den er stiv og rar, men har fått høre at den vil være det de 3-4 første gangene til den har formet seg etter kroppen din. Den ble faktisk bedre utover turen når den ble varm...men følte meg som en stappa julepølse da......
En ting som kan være lurt å tenke på om du syntes vesten er ubehagelig å ha på, så bruk kun en t-shorte under. Da blir det ikke så mye klær under vesten og du får mer beveglighet. Tror mange tar på vesten utenpå "tjukke" gensere og dermed blir du som en statue....skikkelig stiv og hemmet.
Skal nå "ri" inn vesten så jeg kan bruke den under sprangtrening uten at den blir til hinder for meg.

Hjelm er et Må BRUKE!! Ikke å diskutere en gang. Har du råd til å sitte som en kjempeskadd person resten av livet fordi de få sekundene å ta på hjelm ikke ble brukt???? Tenk over det neste gang du vurdere å "glemme" hjelmen.

Å leve er som å tegne uten viskelær.
www.stallfox.piczo.com
Gå til toppen av siden

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 29/12/2005 :  14:08:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ri uten hjelm??? eg trur dere som rir uteb hjelm må vere galne... ka kommer dere til å tenke når du en gang kanskje faller av... koffer brokte eg ikkje hjelm? viss du engang kan tenke da...ka seie ridelærer og andre? nå skal eg få meg sikkerhets vest og eg er glad for det!
Tillit og respekt er ikke det samme:) Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 29/12/2005 :  15:47:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Jeg har hørt at man SKAL ha sikkerhetsvesten så nærme inntil kroppen som mulig for at den skal funke best.
www.hestegal.no/forum <--- Flott forum. Gå til toppen av siden

siljeho

Norway

Skrevet - 30/12/2005 :  00:29:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg bruker alltid sikkerhetsvest. Gjorde det ikke før, men startet med det for ett år siden. Det er enkelt og greit en vanesak, man blir rett og slett vant til det. Og nå rir jeg ikke uten lenger, merker ikke at den er på engang. Føler meg veldig trygg med den vesten på.

Dere burde begynne og bruke det, viktig å besjyrtte viktige deler.Vi mennesker tenker alltid, Pøhh det skjer ikek meg, men før du vet ordet av det så skjer det deg også.

Mvh Silje Gå til toppen av siden

Liv-KleppanBest

» VIP

Skrevet - 30/12/2005 :  21:26:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kjøpte sikkerhetsvesten min for snart 2 år siden, fordi jeg skulle på rideleir på marits rideskole, og jeg ikke ville låne vest på rideleiren (veldig mye stress og man får aldri en som passer..). jeg har brukt vesten hver eneste gang jeg har ridd etter at jeg kjøpte den. og den har vist seg å være en god investering. jeg har falt av og blitt tråkka på, oppå brystet. vesten fordelte presset og beskytta meg så jeg slapp unna med et lite blåmerke.

jeg har falt av på masse stein (tok en slags salto i lufta, og da jeg landa stupte jeg ufrivillig kråke nedover en bakke). hadde jeg ikke hatt vest og hjelm kunne det gått ille. jeg slapp unna med en liten hjernerystelse..
jeg kunne ramsa opp i det uendelige og gitt dere alle slags mulige grunner til at sikkerhetsvesten er så viktig! min vest er ikke sånn innmari stiv og fæl. jeg har en ganske myk en, som sikkert ikke beskytter like mye som de som ser ut som (og føles som) rustninger, men jeg tror at den har redda meg en del ganger.
Gå til toppen av siden

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 08/01/2006 :  21:02:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
vesten min "stikker" ut på sidene... den er i str xl...eg er 13 år... er den bare sånn di første gangene eller er den for stor?
Tillit og respekt er ikke det samme:) Gå til toppen av siden

lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 09/01/2006 :  12:50:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselukas  Svar med kopi av melding
Jeg hadde sikkerthets vest før da jeg red høye klasser sprang med en " små gal " hest..
Men det var utrolig ubehagelig..
Bruker det ikke nå når jeg har islandshest...

Vingthor fra Skarholt =) Gå til toppen av siden

Andrea & Juni

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  22:11:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Juni  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Juni  Svar med kopi av melding
Bruker sikkerhetsvest hele tiden jeg=) Føler meg mye tryggere med....
(L) Juni (L) Go `esten min!
R.I.P Svava, love you! <3
Gå til toppen av siden

isisvoff

» VIP

Skrevet - 18/01/2006 :  05:45:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
vesten min "stikker" ut på sidene... den er i str xl...eg er 13 år... er den bare sånn di første gangene eller er den for stor?

Vesten skal sitte tett intill og ikke stikke ut.
Gå til toppen av siden

Pernille_og_Vige

Skrevet - 20/02/2006 :  17:45:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har sikkerhetsvest.
Rir hverken sprang eller dressur, men bruker den for å ri tur. Synes ikke det er teit.
Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 25/02/2006 :  09:53:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
bruker sikkerhetsvest i sprangen (det er påbudt på fjordane, så da er jo saken egentlig ganske grei), og nå føler jeg nesten det er ekkelt å hoppe uten sikkerhetsvest...har sett mange som har tryna av her, og da tenker jeg nok de var glad for at de hadde vesten...er jo en fare for at hesten tråkker på deg hvis du faller av...på tur bruker jeg også som oftest sikkerhetvesten (også påbudt, hehe), men hender jeg "glemmer" å ta den på... Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 26/02/2006 :  13:38:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
har ikke vest og har ikke råd heller, skal jeg kjøpe noe nytt nå må det bli ny hjelm.. hadde sikkert ikke vært så dumt og bruke vest da, ser egentlig litt for meg at det er litt klumpete.. men regner med at det er en vanesak.. hjelm rir jeg aldri uten..

mvh Mia..... Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 27/02/2006 :  13:35:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
sikkerhetsvest koster ikke all verden da... kan få tak i brukbare vester i alt fra 800- godt over 5000kr:) vesten min er "klumpete",men jeg bruker den hver gang alikevel, fordi jeg føler meg tryggere med enn uten...uansett om jeg ser ut som ei surra julepølse:)
Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

Flira

Skrevet - 02/03/2006 :  15:27:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sikkerhetsvest??Hva er det?
Neida,men jeg bruker ikke det,har ikke råd og rett og slett vært innom tanken på å kjøpe en.Tror den vesten er blitt mer utbredt siste tiden,men om jeg hadde kjøpt en hadde jeg neppe brukt den,slik er jeg bare.Hjelm er et must,og kjøper heller en hjelm til enn en vest.Innbiller meg at vesten er klumpete og ukomfortabel og ha på,og dyr.er den "tung" å ha på?
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 02/03/2006 :  16:49:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Flira: er ikke tung eller noe, blir etterhvert en vanesak som hjelmen er for endel. har ikke brukt vesten min på lange stunder jeg nå. Klarer ikke å ha den under dressen.
Ina og Løkken<3

Redigert av - Ina_R den 02/03/2006 16:50:12 Gå til toppen av siden
Side: av 7 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.