hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ta sjanser, og ri ut uten grime??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Natural Horsemanship
 Ta sjanser, og ri ut uten grime??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 8

Lene.

Norway

Skrevet - 04/09/2005 :  21:52:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror Kristine allerede har bestemt seg....men ta for all del forholdsregler da!!!
Hjelm,og helst sikkerthets-vest... Hva med en reim rundt halsen på Rosita? Slik at du iallefall har noe...

Liker det ikke,og det hadde ikke vært meg...syns du tar en vel stor sjanse...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 05/09/2005 :  00:44:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, jeg har nok bestemt meg. Og når jeg først har bestemt meg, så kan ingen stoppe meg

Ja, hjelmen kommer til og være på, har ikke sikkerhetsvest. Har tenkt og ta med leiebåndet. Da har jeg brems å sving i den. Bare har den rundt halsen hennes, og bremser med og ta tauet opp til strupen på hesten å strammer. Og om det kommer noen så hopper jeg av og holder i mana hennes.

Om det blir fint vær imorgen så blir det vel en ridetur tenker jeg. Så skal jeg raportere her
Kanskje det blir sykehustur og rullestol??:O Har min tvil:p

Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 05/09/2005 :  11:01:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
"Selvfølgelig kan det gå helt fint en gang, og en gang til og så neste gang igjen, men gangen etter der, går det kanskje ikke så bra, og da er det for sent.."!
Det er vel det som er moralen:)

Hege Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 05/09/2005 :  11:33:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Hvorfor egentlig, Kristine og Rosita?? Hva er det du vil oppnå med turen? Det forstår jeg ikke. Må si meg enig i det forslaget med og ha hodelag og tøyler på hesten uten og bruke det, men likevel er de der OM du skulle trenge dem. Ser ikke problemet med ikke ha det på..
Den " frihetsfølelsen " du får ved og ri uten noe på hesten kan du vel like så godt kjenne på innegjerdet? Der er så mye som kan skje ( uforutsett ) når en er ute på hesteryggen at jeg ville aldri tatt noen slik sjanse! Og ser heller ikke vitsen i det.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 05/09/2005 :  11:40:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Er også av den meining att dette er tull, og eg meiner det er uforvarleg og lite ansvarbevist å gjere det. Greit nok på eit område som er avgrensa og inngjerda, men ikkje ellers. Ein hest kan man aldri stole 100% på uansett. Ting kan skje slik att hesten blir skremt. Da har du ikkje sjangs til å stoppe den om du gjer dette. Greit nok med deg sjølv og hesten, men kva med alle andre du og hesten da eventuelt kan komme til å skade. Ikkje sikkert det skjer men det kan skje. Akkurat som den mamman som var ute og trillet sitt 10 mnd gamle barn og blei meid ned av bil. Det kan hesten din gjere også dersom den blir skremt og du ikkje lenger har kontroll fordi du vil prøve noko.

Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 05/09/2005 :  12:57:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Ja, greit nokk. En hest kan bli skremt. Rosita hopper aldri til og setter opp i en fart når hun blir skremt noe. Hun blir bare stående som et esel og se på det som skremmer. Så står vi der kanskje i 2 min, så kan vi gå vidre.

Hvordan i all verden kan du være så sikker på at det er nettopp dette hun blir å gjøre?
Å si at en hest ALDRI kommer til å sette avgårde om den blir skremt, er som å si at det er aldri noen som kommer til og bli skadet i trafikken mere. Og det blir da bare spekulasjoner.. For og si det slik.. Mange fler KOMMER TIL og bli skadet i trafikken... Poenget tatt..?

Ser heller ikke vitsen i dette, hva OM det skulle komme noen, og hesten ble skremt av noe og satte avsted, i verstefall meiet ned eventuelle personer.. Synes slik ridning hører hjemme kun i innhegning/inngjert bane.
Å sette andres liv og helse i fare for noe en selv har lyst til og prøve er egoisme og manglende respekt for andres liv synes jeg.

Er for eksempel ofte fristende å trø ekstra på gassen når man kjører bil for å rekke ett eller annet, eller ta forbikjøring o.l uten at sikten og strekningen er tilstrekkelig, men er det virkelig verdt det..?
Dette var kanskje en "grov" sammenligning, men prinsippet og poenget er det samme.
Resultatet kan bli at du berøvet et annet menneske livet, for noe en selv ønsket og oppnå/ bevise for en selv.

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 05/09/2005 :  12:59:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Oi, de strekene der var ikke meningen å få med..
Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 05/09/2005 :  16:43:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja det er for sent nå!

Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 05/09/2005 :  17:09:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Ja, greit nokk. En hest kan bli skremt. Rosita hopper aldri til og setter opp i en fart når hun blir skremt noe. Hun blir bare stående som et esel og se på det som skremmer. Så står vi der kanskje i 2 min, så kan vi gå vidre.

Hvordan i all verden kan du være så sikker på at det er nettopp dette hun blir å gjøre?
Å si at en hest ALDRI kommer til å sette avgårde om den blir skremt, er som å si at det er aldri noen som kommer til og bli skadet i trafikken mere. Og det blir da bare spekulasjoner.. For og si det slik.. Mange fler KOMMER TIL og bli skadet i trafikken... Poenget tatt..?

Ser heller ikke vitsen i dette, hva OM det skulle komme noen, og hesten ble skremt av noe og satte avsted, i verstefall meiet ned eventuelle personer.. Synes slik ridning hører hjemme kun i innhegning/inngjert bane.
Å sette andres liv og helse i fare for noe en selv har lyst til og prøve er egoisme og manglende respekt for andres liv synes jeg.

Er for eksempel ofte fristende å trø ekstra på gassen når man kjører bil for å rekke ett eller annet, eller ta forbikjøring o.l uten at sikten og strekningen er tilstrekkelig, men er det virkelig verdt det..?
Dette var kanskje en "grov" sammenligning, men prinsippet og poenget er det samme.
Resultatet kan bli at du berøvet et annet menneske livet, for noe en selv ønsket og oppnå/ bevise for en selv.

Opprinnelig postet av Speedy As A Bullet

Enig!

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 20/09/2005 :  22:31:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
forstår bare ikke poenget med å gjøre det jeg da :S jeg rir uten sal og hodelag på skolehestene inni rundpaddocken av og til, hvis jeg løslongerer og plutselig får lyst ri eller noe, men ser egentlig ikke poenget med å gjøre det på tur :\ Synes det er teit ri rundt med grime på stevneområder ol også, er det for å vise seg eller hva?

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 20/09/2005 :  22:39:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dessvere så står ikke Rosita på nå rideskole

Gå til toppen av siden

Emma J.

Skrevet - 25/09/2005 :  18:46:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg sliter veldig med å se poenget med et slikt "vågestykke".

Fristende å trekke en aldri så liten parallell til diskusjonen om fórryttere under 18 år...
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 25/09/2005 :  19:40:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
først av alt: det er nå kristines valg om hun vil ri den turen uten ustyr eller ei, hvis hun vil, kan en ikke akkurat nekte henne i å gjøre det.

Selv om jeg vil tro at det er ikke så altfor lurt, det kan gå bra, men en kan også være uheldig. Jeg rir ofte hestene mine uten noe som helst, men det er som regel i inngjerdet område, eller korte strekninger fra f.eks beite til stall. Men men, det er opptil henne, man tar jo en risk uansett. Men: er ikke alt farlig i dag da?;)

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 25/09/2005 :  21:28:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Valget er tatt, over og ut
Ja, alt skal være så farlig, Anne. Noe som kan irriterer meg grundig..

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 28/09/2005 :  23:25:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Bra det gikk bra vertfall :)
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden
Side: av 8 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.