hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Parelli Horsemanship
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Natural Horsemanship
 Parelli Horsemanship
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

TinkerBell
» VIP

Skrevet - 29/10/2005 :  13:11:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Parelli Horsemanship

Noen som kan fortelle meg hva dette går ut på og hva forskjellen er mellom Natural Horsemanship og Parelli Horsemanship?
Vet det er en side hvor det står masse, men engelsk er dessverre ikke min sterkeste side, så om noen kunne forklart her?

Lev livet

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 29/10/2005 :  14:35:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Jeg bruker Pat Parelli natural horsemanship.
Det er en side på svensk da, hvis det funker bedre?

Pat Parelli har forskjellige leveller du skal jobbe deg igjennom for å få perfekt harmonie mellom hest og rytter på den naturlige måten. Der straff og harde tøyler ikke eksiterer. dette er et program som er kjempe bra å hjelper på alle hester.

level 1. partnership
level 2. harmony
level 3. Refinement
Alle disse har et home study program med video,cd og hefter.
Det er 10 leveller men det er bare 3 med home study dessverre.

Du kan lese mere her på svensk

http://www.parelli.ch/sweden/

Det er et topp program som har løsninger på alle problem. jeg har brukt det i snart et år, å er blitt kvitt nesten alle problemene med min ene hest. Den andre er i begynner fasen, men det er tydelig forbedring allerede. Stå på å bare spørr hvis det er noe du lurer på. Er ei her jeg bor som har kurs osv, de er begge gokjent level 1 og snart level 2.

Bare rop ut om du trenger hjelp

Gå til toppen av siden

**sofie**

» VIP

Norway

Skrevet - 30/10/2005 :  22:41:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg driver også med det=) Funket utrolig bra for meg=D holdt på med det sidne i vår/sommer. dreiv å omskolerte traveren min , å det gikk iikke. men etter jeg begynte med parellihorsemanship, roet han seg med en gang og alt ble mye bedre.
første delen går mye ut på 7 games hvist du vet hva det er.
annbefaler det virklig!

de som sier lykke ikke kan kjøpes, et ikke hva det vil si å eie en hest=)

www.sofieoglasso.piczo.com
Gå til toppen av siden

TinkerBell
» VIP

Skrevet - 01/11/2005 :  14:16:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, vet ikke hva det er, kan ingenting om det, men det virker veldig spennende
Lev livet Gå til toppen av siden

TinkerBell
» VIP

Skrevet - 01/11/2005 :  14:29:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Finnes det noen bøker man kan lese eller noe sånt?

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 01/11/2005 :  15:38:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Du kan kjøpe bøker osv på parelli.com men jeg anbefaler å kjøpe partnership home study programmet fra parelli. Da får du alt du trenger, filmer blader,hefter og steg for steg forklaringer.

Bynn der i fra å jobb deg fremover.

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 01/11/2005 :  17:55:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Engelsk, engelsk og atter engelsk
*Venter spent på at Parelli Horsemanship kommer ut i norske bøker *

Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 01/11/2005 :  18:10:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
for noen er det synd at de er på engelsk ja.
det gikk helt greit med meg, er ikke så komplisert engelsk. Syns det e bedre å lese engelsk enn å skrive det jeg

men det hadde blitt flott om de hadde vært på norsk ja.

Gå til toppen av siden

TinkerBell
» VIP

Skrevet - 02/11/2005 :  19:14:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men hva er egentlig forskjellen på parelli horsemanship og natural horsemanship?

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 07/11/2005 :  19:21:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding

i prinsippene er det jo det samme, nemlig å opparbeide respekt og tillitt på hestens premisser, forstå og "snakke" hestens språk. men det er jo mange forskjellige måter og utføre dette i praksis på. Det er ikke sånn at du følge en oppskrift til punkt og prikke, åsså vips så har du hestens fulle tillitt. Det viktigste er å skjønne prinsippet, da kommer du langt.

"Parelli horsemanship" er pat parellis måte å utføre natural horsemanship på. hvis dere skjønner

mange tror at natural horsemanship er noe som foregår inne i en roudpen, men natural horsemanship er måten du håndterer hesten din på, noe du bruker hver gang du er i kontakt med den.

dette ble kanskje litt vanskelig å skjønne, men bar å spørre hvis dere ikke helt skjønte hva jeg mente. er ikke så veldig flink til å utrykke ting skriftlig!

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 16/12/2005 :  13:55:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Det blir kurs til våren i Trondheim eller Steinkjer. Det blir en Parelli instruktør fra nederland som kommer hit. Du kan ha med hest. Alle trener sammen på en bane, hvis du er ferdig med level 1 er det mulighet for å få den bestått. Det blir mest sansynlig en helg.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.