hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvilken sal har dere til islandshestene deres?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Islandshest/gangartsridning
 Hvilken sal har dere til islandshestene deres?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Elisabeth E

Skrevet - 26/07/2005 :  14:57:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Draupnir-salen er i alle fall IKKE det jeg vil kalle en bred sal.....

For og få tak i bred "gangartssal" sal til islending er det vel for det meste Ideal (som jeg har), stubben (men de er laaange og svaie) og diverse bomløse som jeg har funnet ut funker.. Derssverre er de fleste brede saler også dyre.
Ellers er griffin Haflinger/cob dressur et rimelig og vel så bra alternativ.

De aller fleste "islandsmerker", astund, topreiter, draupnir etc , er smale saler som dessverre alt for mange bruker fordi det er anerkjente merker, ikke fordi de nødveldigvis passer hesten.
Gå til toppen av siden

VerIng

Skrevet - 26/07/2005 :  17:32:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Joda, Draupnir har fått en helt ny modell som er bred og kort. Av Stübben er det de med korte puter som er korte. Men jeg kan godt tenke meg at de ikke passer så godt til en 5-gjenger med rak rygg. Gå til toppen av siden

Elisabeth E

Skrevet - 26/07/2005 :  18:07:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jasså, spennende!
Vet du hva slags mankevinkel hester som passer inn i den har..?
For alt under 115 - 120 grader er "smalt" for meg altså..
Gå til toppen av siden

GML

» VIP

Norway

Skrevet - 26/07/2005 :  19:07:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGML  Svar med kopi av melding
Elisabeth E: Faktisk så er det Daw-Mag(de salene jeg selger)som lager Draupnir-salene De har opp til bomvidde 34 men kan også lage på mål...Tar riktignok ca.3 mnd.da Men uansett,de har en flott Isl.hestsal som er helt ny,jeg har nettopp sendt en til prøving bortpå Vestlandet nå.Får inn en til i September
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 26/07/2005 :  20:05:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
GML: off-topic; men når sender du den som skal hit? Det er vel ikke den du har sendt til vestlandet? Gå til toppen av siden

GML

» VIP

Norway

Skrevet - 26/07/2005 :  23:26:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGML  Svar med kopi av melding
Formosissma:Nei,den dere skal ha ble sendt for flere dager siden,burde være fremme snart nå,vel...? Men det var Flexèn,den bomløse.Den jeg skrev om ovenfor her(til Elisabeth)er en annen Isl.sal MED bomAltså to ulike saler
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 27/07/2005 :  09:15:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Aha ;-) Den kom i dag, skal straks opp å se på den! Gå til toppen av siden

-Leiknir-

» VIP

Norway

Skrevet - 27/07/2005 :  19:28:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-Leiknir-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Leiknir-  Svar med kopi av melding
har "kieffer island special" til stjarna. er vell mest en tur/tølt-sal. flatt og ribbet sete, små kneputer. setet er veeldig mykt - så der kan du bli sittende en stund.

salen har engelske puter og brei kanal. den er på lengde med top reiter sport-salen som jeg hadde før - som vart flere hakk for smal
Gå til toppen av siden

VerIng

Skrevet - 30/07/2005 :  00:22:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hurra!
Nå har jeg endelig fått min nye Stübben benny´s harmony elegant! Jeg har altså en problemhest som ble som ny med ny sal! Har slitt med at han er sta og treg, og ikke hører på hjelperne i det hele tatt. Vel, på prøveturen min i dag prøvde jeg å ri han med veldig svake sjenkler, bremse med setet ol. Han hørte etter som bare det. Så at en stübben gjør at man får mindre kontakt med hesten stemmer ikke i dette tilfellet:)! Dessuten har jeg nylig vært til stede under saltilpassing med en av to nordmenn som er utdannel salmaker og tilpasser fra Stübbenfabrikken. Det var ganske interessant å få se hvordan en stübbenbom med fjæring fungerer. Jeg tror ikke det er noen tvil om at det er best med bevegelig materiale fremfor f.eks glassfiberbom. Ask virket som en ny hest med nysalen, så nå er det bare å ri i vei. Han var jo også to måneder til gangsetting i fjor sommer men har ikke tøltet noe særlig etter det. Prøvde å trave et lite stykke på prøveturen vår, og da falt han faktisk inn i tølt noen steg. Gurimalla så glad jeg er for at jeg bestemte meg for å spandere de kronene på ryggen hans.

God helg til alle islandsvenner!
Gå til toppen av siden

Pernille-

Skrevet - 07/08/2005 :  11:53:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Venninna mi har en vanlig islandshestsal på hennes islandshest!

Og den funker!
Gå til toppen av siden

Svala_4ever

» VIP

Norway

Skrevet - 21/08/2005 :  17:52:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvala_4ever  Svar med kopi av melding
Jeg bruker for øyeblikket en billig Hööks isl.sal, den er helt ok. Men skal kjøpe en Stübben sal, når jeg får råd..Noen som veit prisen på Stübben Benny's Harmony Elegant, eller andre gode saler for den saks skyld??
- Svala frà Àsgarði <3
&
Heiða frà Hæli <3
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 11/09/2005 :  23:48:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
jeg har til min islandshest

en kiffer dressur sal 17.5 tommer normal bom
en kiffer allround mot sprang 17.5 tommer med normal bom
en løwenborg sprang sal 17.5 tommer med vid 31 bom
en westernsal 16 tommer med normal bom!

det skulle være alt :p

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 12/09/2005 :  17:36:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Jøss det må jeg si var et godt utvalg av saler! :)
The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 12/09/2005 :  21:02:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
mm
alt for sitsen u konw

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Sambalabamba

» VIP

Norway

Skrevet - 14/09/2005 :  23:08:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSambalabamba  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSambalabamba  Svar med kopi av melding
Hei.
Islandshoppa mi endrer seg mye i ryggen nå. Har hatt en del saler, men etter noen måneder har de ikke passa lengre. Hu har vokst så salene har blitt for smale. Men de har nok også vært for lange, alle sammen. (17,5") Vurderer nå å kjøpe en bomløs islandsal. Men jeg veit så og si ingen ting om disse, så lurte på om noen her kunne fortalt meg litt om de, og de forskjellige typene. Har prøvd å finne info på nettet, uten særlig hell.
Bør jeg heller kjøpe en bomløs sal enn en kort islands sal med bom som passer nå, og som jeg regner med vil passe en god stund fremover? Blir veldig glad for svar da jeg som sagt ikke kan noen ting om bomløse saler. Blir også glad for mer info om Draupnir SP salen. Den med vanlig bom og rimeligere lærkvalitet som kommer i oktober. Er det noen her som har noen erfaringer med den salen? (Draupnir SP med fast bom)
Hilsen Line.
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.