hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Harry Potter bok!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Harry Potter bok!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

sPikE

» VIP

Norway

Skrevet - 27/07/2005 :  00:27:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Digger Harry Potter, og jeg leser dem bare på engelsk hvis jeg har muligheten... Ikke for å virke kresen men jeg HATER oversettelsen av navn ol . Harry Potter er artig lesestoff
* Life is a garden... Digg it!* L1a & Kjers10 Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 27/07/2005 :  02:36:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Venter på den norske versjonen...begynte å lese bøkene på norsk, og siden navnene er oversatt, så fortsetter jeg med det.

Leser masse bøker, både på engelsk og norsk (men leste nok dessverre mye mer før...tar meg ikke tid lengre...). Etter en periode med mye engelsklesning blir jeg litt lei, så da er det greit med litt norsk avveksling. Passer derfor ganske greit at jeg har planer om å lese ferdig Narniabøkene og The Hitchikers Guide to the Galaxy - The Triology Consisting of Five Books, på engelsk, utover høsten mens jeg venter på Harry Potter:)
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 27/07/2005 :  12:16:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Narniabøkene ja, de må jeg også lese ferdig, har bare lest de tre første tror jeg. Har vel lest de når jeg var yngre, men husker ikke så godt. Nå skal det jo bli film at den første (/andre) boka også, blir gøy det :D

Hitchhikerbøkene er geniale, liker du de anbefaller jeg også Good Omens av Terry Pratcher og Neil Gaiman.

For de som liker Harry Potter kan jeg også anbefalle Artemis Fowler bøkene, selv om jeg bare har lest den første skal de andre visstnok også være bra.

Og for å være litt nostaligiske.. Astrid Lindgren's Mio Min Mio, Brødrene Løvehjerte og Ronja Røverdatter.. pene bøker.

(Prakker på folk bøker så de skal lese mer ;))

Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 28/07/2005 :  02:13:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, 26. desember:) da blir det kino...Narnia. Og det er den andre boka som blir film (men tror det var den som ble skrevet først)

Kanskje jeg og skal anbefale noen andre bøker da? Serien om Skyggaebarna av Maria Gripe; fire bøker. Skikkelig koselige, spennende og litt nostaelgiske/gammeldagse. *Drømme...*
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 28/07/2005 :  23:08:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Jeg er ferdig "for lengst" med bok nr 6.
Gjetta rett om hvem som døde, men skal selvsagt ikke røpe hvem det var

Forresten er jeg også Roald Dahl fan, og jeg lurer på om det er derfor jeg liker harry Potter såpass godt. Fordi bøkene inneholder mye av den samme formen for fantasi, altså livlig, og noe overdrevet. (kanskje ikke i like stor grad nå lenger, men i den første boken syns jeg det var mange likheter med ting feks Mathilda gjør i boken med samme navn)

Siden jeg ikke gidder å lage ny tråd: flere som syns bok nr 6 er en av de bedre bøkene?
Jeg har i grunnen hatt bok nr 3 som favorittbok siden den kom. Men nå er jeg ikke så sikker lenger..Tror jeg må lese hele serien på nytt i påvente av siste bok....

Wræææl så lenge det er til den kommer *hva skal man finne på til da??

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 28/07/2005 :  23:34:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Liker også nr 3en best, kanskje egentlig den første boken, men vet ikke helet jeg heller. Må nok pa å lese hele serien jeg også, neste bok kommer vel ikke på et par år. Den siste boka, nummer seks, var litt sånn "oppvarming" til neste bok, det er liksom i den neste "det skjer". Når jeg var ferdig med 6en var det sånn "ånei, er den slutt, jeg vil vite hva som skjer!" :P

Roald Dahl ja, digget/digger de bøkene, leste de om og om igjen.

Gå til toppen av siden

BirgitteG

Skrevet - 29/07/2005 :  10:10:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvilken jeg likte best??

HMM... jeg vet ikke helt. Ikke treeren i allefall. Jeg tror kanskje fireren. Gleder meg til den kommer på kino! Jeg vet ikke helt hva jeg synes om HBP, det starter litt treigt synes jeg. Alle "undervisningstimene"(for ikke å ødelegge for folk som enda ikke har leste boken) med Dumbledore, trekker litt ut synes jeg. Men den tar seg opp på slutten da, og blir mega spennende.

Hva synes dere om forholdene da?? HEIA H/G(håper ikke jeg ødelegger for noen her)
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 29/07/2005 :  10:43:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Hysj nå, ikke si mer enn det som er sagt, det er vi som har det litt for travelt om dagen til å lese :-P Gå til toppen av siden

sPikE

» VIP

Norway

Skrevet - 29/07/2005 :  14:01:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen som vet om den siste Harry Potter boka kommer til neste år eller? Eller blir det to år til, slik som det var mellom 5 og 6???

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 29/07/2005 :  14:04:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Forfatteren skal ha sagt at det blir nok minst to år til neste bok. Hun har vel to små barn og passe på også så hun kan ikke bare skrive og skrive. :P
Gå til toppen av siden

sPikE

» VIP

Norway

Skrevet - 29/07/2005 :  16:25:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi driter vell i barna, vi vil ha Harry Potter Neida jeg kan jo skjønne det... Men er spent på neste boka fordet

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 30/07/2005 :  21:27:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Treeren er min favoritt:) Syns femmeren var aalt for lang... Har ikke fått den sjette boken enda, tror det er noe feil med bestillingen:( Får vel ringe å sjekke det...Noen andre som har kjøpt sekseren på ARK? Gå til toppen av siden

Labbis

Denmark

Skrevet - 03/08/2005 :  11:57:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg leste ut Harry Potter nr. 6 første helgen, og den var bra!! Nå må bare de neste par årene gå kjempefort slik at siste bok kommer snart! Skal jeg tilby JKR mine tjenester som barnevakt? Tror kanskje ikke det hjelper å tilby henne penger for å skrive fortere.... (hennes formue er vel minst 10,000 ganger så stor som min...). Bombetrussel...? Nei, tror ikke det hjelper heller.... Men på den annen side, hva skal vi gjøre etter at siste bok er lest?? Og når alle filmene har kommet??

Nå er det jo sånn at det siste kapitlet av bok nr. 7 ble skrevet for lenge siden, og har ligget på et trygt sted siden, så da er det vel bare ca. 37 kapitler igjen å skrive... det burde da gå ganske kjapt..? Det kan da ikke ta så lang tid å skrive ca 742 sider.....

Hilsen en STOR HP fan (som selvfølgelig har alle bøkene og filmene), og som forøvrig kun leser på engelsk, og har ikke satt seg inn i de norske navnene, og har derfor litt problemer når det er omtale av Harry Potter på norsk....
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 05/08/2005 :  21:16:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Nå har jeg endelig somlet meg til å kjøpe den sjette boken, kom ikke i posten som jeg hadde bestilt:( Leste de første sidene i bilen på vei hjem, skal på rockfestival i morgen så det blir nok lite lesing da(hihi), meen er veldig spent på hva som skjer i sekseren:) Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 05/08/2005 :  21:20:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Hehehe, ser det for meg, på rockekonsert med nesa i boka ja :P

Husker jeg gikk på fotballkamp med en bok en gang. Men så er jeg veldig lite interessert i fotball da. :D

Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.81 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.