hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Gode ridelærere?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Gode ridelærere?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

popo

Skrevet - 03/08/2005 :  23:08:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bare lurer på hva dere der ute syntes om diverse ridelærere dere har vært borti.Mener ikke navn,men synspunkter.
Jeg syntes det er mange sløve ridelærere,overser feil som ryttere gjør og rett og slett ikke gjør jobben sin,på en måte. Når jeg snakker om ridelærere her,så mener jeg mest de som underviser på rideskoler. De andre "ridelærerene" går da under trenere for min del. Er mye rart der også,ikke det jeg mener men...
Håper dere skjønner hva jeg mener, ble en kort forklaring. For nå må jeg "legge på",for nå begynte det å tordne helt j***** her..

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 03/08/2005 :  23:16:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette tror jeg er et endeløst tema, det er så utrolig mange ulike ridelærere/trenere og så mange ulike metoder, ting de fokuserer på osv osv. Har ridd for ca 20 ulike trenere oppgjennom årene, og selv om ikke alle har vært like populær hos meg, er det helt sikkert noen andre som har likt de godt. Det er ikke bare pedagogikken som skal stemme, kunnskaper osv, men også selve forholdet mellom elev og trener. Man trenger ikke nødvendigvis komme godt overens og lære særlig mye av en såkalt flink trener hvis ikke "kjemien" og kommunikasjonen er der!
Hege Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 04/08/2005 :  01:15:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skikkelig off topic men:

Kopi av melding:
For nå må jeg "legge på",for nå begynte det å tordne helt j***** her..

Håper det kommer hit, jeg elsker torden

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 04/08/2005 :  12:01:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
det er rimelig irriterende når lærere IKKE reagerer på feil rytteren gjør som er avgjørende for hvordan hesten går...jeg liker når lærerne er strenge og nøyaktige, da føler jeg at jeg lærer mest... Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2005 :  12:08:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Tror det har mye å gjøre med ridelærerens holdning. Noen er veldig engasjert i elevene sine og vil at de skal bli best mulig ryttere, mens andre virker mer likegyldig. For noen er det "bare en jobb" mens andre har ønske om å lære elevene sine mest mulig. Noen ridelærere er mer "nå traver vi, så skifter vi hånd, skift diagonal, fatt galopp", mens andre går mye mer inn for å finne hva som er bra og hva som er dårlig i hver og en av elevene.
Gå til toppen av siden

popo

Skrevet - 06/08/2005 :  11:49:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tror det har mye å gjøre med ridelærerens holdning. Noen er veldig engasjert i elevene sine og vil at de skal bli best mulig ryttere, mens andre virker mer likegyldig. For noen er det "bare en jobb" mens andre har ønske om å lære elevene sine mest mulig. Noen ridelærere er mer "nå traver vi, så skifter vi hånd, skift diagonal, fatt galopp", mens andre går mye mer inn for å finne hva som er bra og hva som er dårlig i hver og en av elevene.

Er helt enig med deg...

Husker selv fra da jeg tok ridetimer på rideskolen min,og der var det mye rart.Sikkert ikke noe mer enn fra andre rideskoler,men alikevel.

Husker ei jente som red en hest som var ganske heit i toppen(vi red på rent sprangkurs). Og for å bremseog stoppe hesten, "sagde" hun med tøylene for harde livet. F*** ta altså,sånn gjør man bare ikke.Men siden ikke læreren sa noe til henne,fortsatte hun jo bare.Og man kan jo egentlig ikke skylde på eleven heller,skjønner?

Ridelærere er også veldig dårlige på å bemerke sitsen til elevene,det er så dumt - for sitsen har jo så mye å si.Har du helt feil sits,klarer man ikke å ri ordentlig heller.Slik som med korte stigbøyler,hvor mange rir ikke rundt nesten som en jockey?Klarer man å sitte korrekt med beina nesten tredd oppunder haka kanskje? Tror ikke det

Jeg har undervist en del selv,og det første jeg bemerker er sitsen.Tar litt tid å venne seg til noe annet enn det man er vandt med,men er jo ikke umulig.Og når de har lært seg riktig sits,syntes de det er mye lettere med en gang.

En annen ting er at ridelærere er dårlige til å gi ros også.Får man ros er det lettere å prøve litt ekstra for å få til det man sliter med...

Håper på flere innlegg
Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 06/08/2005 :  12:08:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Jeg synes også det er en forskjell på ridelærere som påpeker BÅDE positive ting og negative enn de som bare står der og rakker ned(sikkert ikke det som er baktanken men) på deg hele tiden.

Man lærer svært lite om selvtillitten er på bånnen, det har jeg selv erfart. Du sitter der og gjør alt du kan på alle mulige måter du har lært også får du bare beskjed om at det er feil....
Ja, ikke misforstå meg, da er det sikket feil men det er måten man sier det på.....

Også er det de som du vil ha med deg hjem da ;)

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 10/08/2005 :  18:11:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
er mye gærne hestefolk i verden!
en som kom til oss og var "berider"
snakket blanding av babyspråk og arabisk hørtes det ut som og kunne ikke legge fram beviser på at mennekse haddet tatt noen utdannelse fordi papiren var stjålet og hu kunne ikke få tak i nye!!!
har man en utannelse må man da klare og få tak i noen som kan skaffe henne nye om hun faktisk er ridelærer/berider eller bare en som vil tjene penger!

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.