hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Alltid hjelm??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 Alltid hjelm??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 8

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 29/07/2005 :  21:42:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Strand?
Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 29/07/2005 :  22:06:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe. nettopp! Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 29/07/2005 :  22:35:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Hehe.. Samme her! Til og med "hjelperene" der red uten hjelm utenom når det gikk rundt oss og skulle liksom lære oss noe! (Det eneste det gjorde var å klage på at hestene ikke var børstet godt nok, en skulle helst børste av pels og hud på hesten før det var godt nok ;)! ) det var gøy der da, selv om jeg fikk en ponni som var aaaaltfor liten for meg! Men sånn er nå det..

Skal selv skjerpe meg i hjelmbruken!..

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 29/07/2005 :  23:18:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes vi skal sette sikkerhet i høysetet og at ridehjelmen skal være på uansett hvilken ridegren det er.

Og når det skjer noe så er det ingen andre en deg selv du kan klandre.
I mine øyne er det helt patetisk og ikke bruke hjelm! har selv ridd uten hjelm. Litt rundt i gården og på beitet. Ingen avfalling har skjedd. Men uansett så kan man ikke tenke fram i tid hva som skjer. Man kan ikke endre noe før ulykken er ute.

Har hørt at de som er under 16 MÅ bruke hjelm? Stemmer dette?

Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 30/07/2005 :  00:08:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
OT: var på Strand to ganger...første gangen var det kjempegøy, men andre gangen var ikke fullt så kjekt. Hadde en hest som var litt sær på boksen, nappa og slik. Fikk skikkelig kjeft fordi jeg smekka han over mulen når han beit etter meg, husker jeg syntes det var skikkelig fælt;p dessuten var jenta jeg delte hest med skikkelig unnasluntrer og ikke noe hyggelig i det hele tatt... Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 30/07/2005 :  00:18:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Hehe, høres litt ut som Windy, han var fæl til å bite, men jeg red ham begge gangene jeg var der og han var like kul :P Men som dere sier, Heidi var ikke alltid like flink med hjelmen. Ellers er det jo et flott opplegg der oppe.
Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 30/07/2005 :  00:54:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe, det var windy ja:) første gangen hadde jeg malvin, en kjempesnill fjording, men han ble avliva på grunn av beinproblemer som de ikke fant utav året mellom de to årene jeg var der. Var nok mest at jeg hadde så store forventninger etter første gangen som gjorde at jeg ble litt skuffa andre gangen. Det er jo alltid slik at man på en måte sletter de dårlige minnene, og lar de gode sitte igjen...så blir man gjerne skuffa andre gangen man er med på noe man har gleda seg masse til;p Gå til toppen av siden

*Showjumping*

Skrevet - 30/07/2005 :  13:43:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Rir alltid med hjelm, og synes egentlig det burde vært påbudt med lov, akkurat som bilbelte er påbudt. Husker jeg var på rideleir en gang når jeg var liten, og ridelæreren skulle trene sprang med en av hestene sine (læreren va norgesmester i sprang eller noe sånt), hoppa skikkelig høyt, uten hjelm. Foran meg og alle de andre leirdeltakerne. Dette synes jeg er forkastelig.

Opprinnelig postet av batta

Men så er det strengt talt ikke alle som kjører med bilbelte eller sykler med hjelm. Samme prinsipp, men skjønner godt hva du vil fram til.
Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 30/07/2005 :  13:53:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
nei, men poenget mitt var at dersom det blir påbudt med hjelm ved lov, kunne man jo faktisk få bot for å ikke ha den på. det ville kanskje "skremme" flere til å ri med hjelm...? Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 30/07/2005 :  14:02:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
*Showjumping*: Syntes det er rart ikke klubben/treneren du rir for reagerer på at du aldri rir med hjelm utenom konkurranse, jeg hadde fått huden full hvis jeg prøvde å våge meg på en hest uten hjelm... Red du uten hjelm som ponnirytter også? Isåfall høres det ut som du har hatt veldig uansvarlige trenere...
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 30/07/2005 :  14:03:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
nei, men poenget mitt var at dersom det blir påbudt med hjelm ved lov, kunne man jo faktisk få bot for å ikke ha den på. det ville kanskje "skremme" flere til å ri med hjelm...?

Opprinnelig postet av batta

Uten at jeg skal si det med 100% sikkerhet,lurer jeg på om det ikke er en lov som omhandler dette med hjelm-bruk....?
Her hos oss er iallefall politiet raskt ute med gi bøter hvis de treffer på ryttere uten hjelm langs veien...og det kunne de vel ikke gjordt hvis de ikke hadde en lov å gå etter...?
Skal ta en telefon og sjekke.....

Edit for å si at jeg har nå ringt politiet,blitt satt over x-antall ganger til x-antall innstanser,og der er ingen som kan svare meg....er det mulig!?

De skulle iallefall sjekke opp,og gi meg en tilbakemelding....så da får jeg komme tilbake med hva de finner ut av...

Takker for meg.
Redigert av - Lene. den 30/07/2005 14:27:05 Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 30/07/2005 :  15:54:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Jeg hadde Penny, en liten welsh da jeg var der.. kjempekjekk ponni, men jeg var 14, og beina mine nådde jo til knes på den lille ponnien! Kan bare tenke dere hvor gøy det var å ri da :S måtte jo heisa opp beina hver gang jeg skulle bruke sjenklene, og det ble stress innimellom, for hun var ikke den letteste ponnien å ri :P

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Kristin_og_Tiril

» VIP

Norway

Skrevet - 31/07/2005 :  20:33:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristin_og_Tiril  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristin_og_Tiril  Svar med kopi av melding
At folk rir uten hjelm alene syns jeg iogforseg er greit nok,det er jo dem det går utover,og de som er "korttenkte".
Når ridelærere/andre sentrale personer på staller rundt om i Norge rir uten hjelm,vil jeg påstå at disse personene må tro de er utrolig flinke eller noe,siden de tydeligvis kan ri rundt uten hjelm mens unger og andre står å ser på!
Man kan ha vunnet hva man vil av stevner,men man kan fremdeles falle av før man vet ordet av det!
Derfor mener jeg at dressurhatt burde vært byttet ut med hjelm,fordi det setter et utrolig dårlig fokus på det å ri uten hjelm,og det faktum at folk ser opp til disse rytterne!

Selv har jeg ridd hestene mine uten hjelm ned til beite en sjelden gang uten hjelm,men det skjer ALLTID i skrittetempo. (selv om det er en meget god sjanse for at jeg detter av der også!)
Men har blitt skjerpa på dette i det siste,og rir nå ALDRI uten hjelm,rett og slett fordi jeg vet at jeg som rytter kan dette av når som helst,uansett hvor flink man enn måtte være...

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=1127

- de som sier at lykke ikke kan kjøpes for penger,har aldri hatt hest
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2005 :  17:08:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Jeg kan vel stolt si at jeg er blitt avhengig av hjelmen igjen, var ikke så flink til å bruke den når jeg red fjordhoppa mi.. Nå er hjelmen er alltid på leeenge før jeg så mye som setter en fot i stigbøylen på han, og hjelmen blir nok et fast inventar når jeg rir han videre.. Snill eller ei!

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 02/08/2005 :  16:32:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg kan vel stolt si at jeg er blitt avhengig av hjelmen igjen, var ikke så flink til å bruke den når jeg red fjordhoppa mi.. Nå er hjelmen er alltid på leeenge før jeg så mye som setter en fot i stigbøylen på han, og hjelmen blir nok et fast inventar når jeg rir han videre.. Snill eller ei!

Opprinnelig postet av anne,spot,gina&aromayo

Da har vi oppnådd noe bra! Fornuftig

Takker for meg. Gå til toppen av siden
Side: av 8 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.