hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Alltid hjelm??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 Alltid hjelm??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 8

Gomp1

» VIP

Skrevet - 06/10/2005 :  17:43:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jg bruker alltid hjelm når jg rir, dt r jo påbudt, mn jg må innrømme at jg har blitt kastet av hest uten hjelm, mn dt var bare EN gang, da jg og ei veninne skulle prøveri en forhest for første gang da vi var 11. hesten hadde ikke blitt brukt å over 1år og var selvsagt stein stokk gæren på hjemveien, sal gjorden ble løs, mn vi klarte ikke stramme den høyere opp da remme hadde store mellom rom mellom hullene.

Jeg var den eneste av oss to som kom meg opp i salen utenatt salen gled for mye.

i Full stress het, hoppet jg opp i salen for ri henne hjem, tenkte ikke på at jg kun hadde en lue på meg, lua var svart i tillegg så venninna mi tenkte heller ikke over saken.

Ca 5min etter at jg satt meg i salen ble jg kastet av, landet på ryggen og mistet pusten, mn dt gikk heldigvis bra:)

Først når vi kom oss i stallen og fikk salet av hoppa gikk dt opp for meg at jg hadde ridd uten hjelm...!
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 06/10/2005 :  17:48:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
mhm.. tenk på hvor ille det kunne ha gått vis du hadde landet på hodet.. Hjelm er KJEMPE viktig..
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 06/10/2005 :  21:19:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
Jeg rir bestandig med hjelm nå.... men på den kaldblodsen jeg hadde før kunne jeg skritte rundt på beitet eller på plena utenfor huset uten hjelm... men hadde på hjelm når jeg red fra stallen og opp til huset, men tok den + hodelaget av når han sto og gressa på plena og jeg bare satt på han... og på beitet eller på plena, brukte jeg faktisk å legge meg ned (så godt som det lar seg gjøre på en hesterygg) og sove... (!!) hesten rørte seg ikke han... uansett! men jeg hadde et helt spesielt forhold til denne hesten.... men merk at jeg aldri red noen annen plass enn på beitet (lite beite) eller på plena.... bestandig med hjelm ellers...
var ute for et stygt fall, med denne hesten, heldigvis med hjelm....
skulle ut å ri med en vennine, hun kjørte traveren sin... og merk: det jeg skriver videre har jeg bare fått gjenfortalt!!
vi skulle galoppere på en ridevei som går langs noen jorder, og på en eller annen måte snublet hesten min (dette var verken min eller hesten sin feil) og vi gikk på snørra begge to, i følge venninna mi hadde hesten reist seg med engang, og jeg hadde reist meg jeg og, hun spurte om det gikk bra, og jeg svarte "jada", før jeg segnet om... hun hadde lempet meg opp på vogna til hesten sin og kjørt meg tilbake til stallen (remy luntet etter vogna han) mens hun ringte både mamma og pappa (som var på en skole-greie med lillebroren min) begge kjørte oppover til stallen, jeg hadde våknet i mellomtiden og funnet ut at jeg måtte inn i stallen, telefonen min lå jo der... (vennina mi hadde salt av hesten min....) Mamma var jo kjemperedd og lurte på hva som skjedde og om jeg hadde vondt +++, jeg svarte jeg... "hvilken dag er det...?"
mamma fikk et slikt *lettere-hysterisk-blikk* og kjørte som et svin til sykehyset, der jeg ble røntget, og fikk vite at jeg hadde fått kraftig hjernerystelse og kragebeinsbrudd.... samt en ganske forslått kropp....
jeg husker ingeting av dette, kun fått det gjenfortalt... det var skummelt og jeg er glad jeg brukte hjelm...

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Gomp1

» VIP

Skrevet - 06/10/2005 :  23:07:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff... Godt det ikke endte værre Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 06/10/2005 :  23:21:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
har oxo alltid brukt hjelm uansett om det er bare en liten tur opp til postkassa;) kan jo alltid skje noe hvis hesten plutselig blir redd...
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 07/10/2005 :  00:20:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
red ikke med hjelm jeg heller for en liten stund tilbake, men jeg har lært MYE på kort tid ang. hjelmbruken vertfall.. Så den er på uansett nå(utenom når jeg tar en liten tur på minishettisen, da tar jeg heller en "risk" i å falle 93 cm ned til bakken i verste fall ;))..
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

avur

Norway

Skrevet - 07/10/2005 :  00:23:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideavur  Svar med kopi av melding
Den eneste gangen jeg har ridd uten hjelm, er da jeg var på ridetur i Patagonia. Det er visst ikke så fryktelig vanlig å bruke hjelm i Sør-Amerika, hehe. Men jeg ville aldri ridd uten hjelm her hjemme. Jeg bruker også hjelm når jeg tømmekjører og longerer, og iblant når jeg leier på tur. Jeg fikk nemlig erfare en gang at det er innmari kjekt å ha beskyttelse når man håndterer hest fra bakken også. Det er meget usannsynlig at hesten min kommer til å reise seg på to bein, men ikke fullt så usannsynlig at han kaster på det store og tunge hodet sitt, for eksempel :)
Og så bruker jeg selvfølgelig alltid hjelm når jeg kjører. Jeg merker at jeg har blitt mye mer redd om meg selv på de siste årene... har liksom ikke 13-åringens mot/dumdristighet lenger, hehe!
Gå til toppen av siden

*june*

» VIP

Norway

Skrevet - 09/10/2005 :  14:06:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker alltid hjelm når jeg rir. Og det bør jeg være glad for at jeg at har gjort, for jeg har falt hardt av ett par ganger. Men hvis jeg skal vise hvordan man går gjennom grind eller lignende på timer,gidder jeg ikke å løpe opp i stallen etter hjelm, så da rir jeg uten. Men det er jo ganske risikofritt å gå rolig gjennom en grind på en veldig lat hest som nesten ikke orker å flytte seg en gang da.
Og hvis jeg skal leie hesten ut på beitet igjen en rideøkt og finner ut at jeg heller rir den lille veien til beitet, rir jeg også uten hjelm. Men hvis jeg rir "ordentlig" rir jeg alltid med hjelm.
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 09/10/2005 :  14:52:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Men hva med å låne hjelmen til de som du skal vise
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Alger97

» VIP

Norway

Skrevet - 09/03/2006 :  20:07:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlger97  Svar med kopi av melding
Hvorfor ri uten hjelm?
Beate & Alger Gå til toppen av siden

Arabella

Skrevet - 09/03/2006 :  20:36:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bruker alltid hjelm. og ser ingen grund til å ikke gjøre det! -Bruk hjelm alle sammen!- Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 09/03/2006 :  21:13:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
bruker alltid hjelm når jeg rir/kjører, men ikke når jeg longerer/tømmekjører..selv vet jeg om flere steder der man må bruke hjelm ved longeringen/tømmekjøringen også..

har ridd en gang uten hjelm, og det endte i isen med hodet først, og kraftig hjernerystelse..

Gå til toppen av siden

stall-lynghaug

» VIP

Skrevet - 09/03/2006 :  22:49:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
bruker alltid hjelm uansett hvor jeg skal eller hvor langt. Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 09/03/2006 :  23:16:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her og.. blir litt naken uten.. "det blåser på huet", håper jeg får samme følelsen med vest når jeg anskaffer meg denne. sikkerhet fram for alt folkens..

"en død hesteeier, blir aldri en god rytter".. litt dansk galgenhumor her på senkvelden :)
Gå til toppen av siden

felt tre ganger så gøy

» VIP

Norway

Skrevet - 01/06/2006 :  13:04:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefelt tre ganger så gøy  Send %s1% en ICQ meldingfelt tre ganger så gøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressefelt tre ganger så gøy  Svar med kopi av melding
alltid hjelm Har faktisk alldri sitti på en hest uten hjelm.. Å jeg har ridd hver dag i fler år nå...
Som konkuraserytter har jeg blitt veldig vannt med hjelm..
Hadde mamma sett meg uten hadde hun vel solgt Thassie Boy

FELTRITT tre ganger så GØY!!!! Haha Gå til toppen av siden
Side: av 8 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.