hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dum hest??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 Dum hest??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2005 :  21:16:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Ene hesten jeg steller, hun er en nydelig hoppe på 14 år, og ALDRI noe annet enn blid. Jeg trives selfølgelig med dette, hun er jo bare helt herlig! Men så går alle andre rundt og sier: å herregud for en dum hest, bare fordi hun er blid! Altså, hallo? Hun trenger jo ikke å være dum selv om hun er livsglad?! Blir skikkelig irritert, for alle sier: ja, hesten JEG steller er MYYYE smartere og bla bla.. jaja, det er ikke min hest som kvepper for den minste ting osv... Jeg tror at denne hesten egentlig er veldig smart, for hun er helt annerledes rundt meg enn det hun er med andre... Så, er denne hesten dum, eller bare veldig smart? Klemmer, Kristine
http://www.home.no/krailien

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2005 :  21:38:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Masada som jeg stelte før var litt sånn; alltid fornøyd, litt vims, men aldri i dårlig humør. Han har sikkert ikke den høyeste iqen i verden, men hva gjør nå det, så lenge han er glad? Du skal bare være takknemmelig for at du steller en fornøyd hest, folk er nok bare misunnelige på deg som ikke må slite med en hest som sparker/biter eller har andre adferdsproblemer. Det at hesten er snill trenger ikke å bety at hun er dum, bare at hun ser litt lysere på tilværelsen enn andre. Kanskje hun rett og slett har hatt et fint liv som hest og ikke finner noe å klage på?
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 29/06/2005 :  21:40:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Høres ut som en trivelig hest du steller! Du skal ikke ta deg nær av at andre komenterer...det er ofte sjalusi som ligger bak... ;)
Nei,kos deg med hoppa,du...og la andre seile sin egen sjø når det gjelder tåpelige utsagn!

Takker for meg. Gå til toppen av siden

C.R. Lady

» VIP

Skrevet - 29/06/2005 :  23:08:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe masada ja. kule han ja. Tror eg aldri har sett ann sure. men ska sje sei ann e så modige eva hehe. hinder å vann *host host* hihi Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2005 :  23:15:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Heisann Sabina. Hehe, joda, *litt* pyse er vel Masadagutten, men med litt overtalelse følger han med på det meste han og ;) Uansett er han vel den snilleste hesten iverden, sant vel?
Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 30/06/2005 :  00:07:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
heihei! det er jo dette som er så merkelig da! hun var i danmark for 7 år siden, og der ble hun banket opp fordi hun ikke ville hoppe. Folk er kanskje misunnelige når dte gjelder hesten på boksen og sånn, men når jeg setter meg oppå er hun en helt annen. vi kan krangle i evigheter bare fordi vi skal trave! og da sier ihvertfall alle at hun er dum. men så fant vi ut for ikke så lenge siden at hun er kronisk forfangen, og at det er derfor hun har oppført seg tåpelig noen ganger, men neida! alikevel er hun dum.. jeg begynner å lure på om det er menneskene som er dumme(nå tar sikkert noen seg nær av dette), for det kan virke sånn noen ganger! jeg er evog takknemlig for at hun er så blid og grei, og jeg elsker at vi ikke er helt sammensvorne på tur, det kunne jo blitt litt kjedelig i lengden...
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 30/06/2005 :  10:09:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Dom som sie dom æ dommme dom æ domme dom! =)
The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Monroe

Norway

Skrevet - 30/06/2005 :  13:06:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMonroe  Svar med kopi av melding
Heisann!

Jeg synes rett og slett at slikt er barnslig! Hadde noen sagt noe slikt til meg, vet jeg ikke helt hva jeg hadde gjort, sannsynligvis bare kikka dumt på dem, og snudd ryggen til!
Jeg synes bare du skal drite i det de sier. Hvis hesten hadde vært dum, så er jo ikke det deres problem likevel! de har jo ingenting med det å gjøre!

*sorry, jeg blir litt forbanna når jeg hører at noen mener de er bedre enn andre*

Det viser jo egentlig at de ikke har så mye peiling på hest. Hvor mye peiling har de, når de sier en hest er dum? Da bør de egentlig passe seg litt, for det kan ende med at en hest lurer de trill rundt! "den hesten kan ikke gjøre med no, for den er dum...."
Kan jeg spør hvor gamle de personene som sier dette er?

Astrid
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 30/06/2005 :  22:48:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dummhet følger desverre ingen alder, har hørt "erfarne" hestefolk sagt at en hest har vært dum, mens sannheten har vært at det har feilet hesten noe.. Man kan ikke alltid skylle på hesten for alt, da er man selv dum:)
Hege Gå til toppen av siden

Monroe

Norway

Skrevet - 01/07/2005 :  09:32:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMonroe  Svar med kopi av melding
Uff da...jeg har heldigvis ikke vært borti erfarne hestefolk si noe slikt! Jeg hører mange si sånn om sine egne hester, hvis den har èn spesiell uvane, men dette kommer for det meste av uvitenhet hos eiger!
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 01/07/2005 :  11:18:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Hesten din er ikke dum, det er de uvitne som er det ( som Monroe sier ). Kan de være missunnelige på deg kanskje? Siden du har en hest som er så blid og snill på boksen hele tiden?
Har til og med hørt fra en NH-fyr at " en hest var dum "... Det ble i samme åndedrag sagt at hadde han hatt ei hagle skulle han skutt hesten for eieren ( som var ei jente på 17-18 år...) Ordentlig trist og høre slike ting, og særlig om en ser litt opp til personen..

Nei bare prøv og overse dem og deres kommentarer, selv om det er utrolig vondt og vanskeligt.
Jeg er av den oppfatning av at ingen hester er dumme, det er vel heller det at vi mennesker kommer til kort med og forstå hestene. Og da er det letter og bare slenge ut kommentaren om at den er dum. Uvitenhet som Monroe sier!

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 05/07/2005 :  11:54:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
åå, det er nå de fleste i stallen som sier hun er dum egentlig, og alderen er vidt forskjellig. jeg tror ikke hun er dum, tror egentlig hun er usedvanlig smart! Folk får tro hva de vil, men nå kjenner jo jeg hesten bedre enn de andre, såå.. heh! Tror jeg har en viss peiling. Takk for all støtten!

m@thilde

Skrevet - 15/07/2005 :  17:42:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidem@thilde  Svar med kopi av melding
ingen hester er dumme....selvom du hater dem over alt på jord.du kan si til dem at du har en mye flinkere hest en dem,og ikke bry deg.jeg har en bok hjemme hvor det står at hester aldri er dumme..den heter:det ytterste på hesten.....hvis du har dem.ta den med!!da kan de seikke bry deg sier bare jeg
Isamonni! My little Baby :'(
ww.rexin.piczo.com
Gå til toppen av siden

Wendy-J

» VIP

Norway

Skrevet - 15/07/2005 :  19:50:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWendy-J  Svar med kopi av melding
Har møtt bare en hest som eg kaller dom. Og hun klarte å bomme på døra da hun skulle leies ut. Gikk på murveggen først en gang 30cm fra døråpningen, så baka hun bakover igjen og gikk på igjn. <dette gjorde jo at vi begynte og lure og va ikke med henne på forus og fikk sjekka henne. Ingenting var galt.... Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 18/07/2005 :  19:20:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det slik at folk som er glade er dumme? Nei! Det samme med hester.

Vet ikke hvor de har fått det fra jeg... Men de er nok bare misunnelige. De eneste dumme i den stallen er de som sier slikt...

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 22/07/2005 :  15:24:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
ja, det har du rett i! hun er en utrolig livsglad hest, og jeg er utrolig glad for at hun er det, for da er jeg glad og:) jeg merker at hvis en annen hest på stallen er sur, så blir ene hestepasseren like sur hun og. kan dere tenke dere hvor gøy det er å ri på tur med noen sånne? huff..:P
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.