hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Tilvenning for pyser?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Feltritt
 Tilvenning for pyser?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 26/05/2005 :  15:17:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Er det noen steder det arrangeres feltritt i 40cm?

Jeg er redd for å hoppe hinder jeg vet hesten ikke kan rive så sant de ikke er veldig lave, men jeg synes feltritt ser kjempe artig ut!!

Vet det arrangeres i 60cm, men hvorfor kan det ikke arrangeres i 40cm også? For sånne pyser som meg!

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 26/05/2005 :  20:30:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ikke dere akkurat startet ny rideklubb?
Da er det vel bare å sette igang da

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 26/05/2005 :  22:13:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Ja hvordan gikk det med oppstart av rideklubb?

Hørtes kjempegøy ut med feltrittsstevne for nybegynnere! Dere kan eventuelt arrangere med idealtid/clearround for å gjøre det mindre skummelt.

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Bentemor

Skrevet - 27/05/2005 :  17:40:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har blitt kjempepysete når det gjelder hopping å sånn de siste åra, og feltritt var iallefall noe jeg aldri skulle prøve!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Helt til jeg ble dratt med av ei venninne...... Trodde jeg skulle dø. MEN, det var faktisk kjempegøy. Var på Ellingsrud, trente bare på knøttecup hinder, noe som er høyt nok.......... Vi begynte veldig pent med bittesmå tømmerstokker slik at både hest og rytter fikk bedre selvtillitt. (Nå hopper gampen min alt, så rytteren er problemet her. ) Hesta syntes det også var gøy, spesielt da vi hoppa i nedoverbakke... Hjelp, tenkte jeg...... Alt gikk bra og jeg skal prøve feltritt flere ganger, men det blir IKKE høyere enn knøttecup!!!!!!! Så jeg anbefaler deg å prøve, synes du hindra blir for høye så er det jo bare å stå over. Det vi begynte med var vel rundt 20 cm tømmerstokk.... Gå til toppen av siden

** Marthemoor **

» VIP

Norway

Skrevet - 28/05/2005 :  20:07:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside** Marthemoor **  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse** Marthemoor **  Svar med kopi av melding
Hadde jo egentlig vært litt moro med en klasse som var på enda lavere nivå enn knøttecup ja Sånn feks. LD:1/2 i dressur og 40cm i sprang og feltritt. Kjenner mange som eier shettiser som gjerne vil starte knøttecup, men som synes at det er for høyt. Det er jo også mange som ikke føler seg 100% trygg i terrenget enda, selv gjør ikke jeg det
~*MaRtHe*~ Gå til toppen av siden

Bentemor

Skrevet - 28/05/2005 :  21:07:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med det. Må innrømme at når det nærmer seg 60 så begynner jeg å skjelve i buksene. Gå til toppen av siden

Badeball

» VIP

Norway

Skrevet - 31/05/2005 :  15:40:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBadeball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBadeball  Svar med kopi av melding
Smart med så små klasser, men noen må nok "dra det igang" hvis det skal bli en realitet. Jeg anbefaler alle og dra på drop-in trening i terrenget! De som arrangerer disse er kyndige trenere som får deg til føle deg trygg. man behøver ikke hoppe mer enn man selv vil heller! Lover at dere blir hekta;) Det er langt fra så skummelt som det ser ut til! Selv syntes jeg felthindre var dødsskummelt for to år siden, og lovte meg selv og aldri hoppe i terrenget igjen. Men ble frelst etter å ha begynt for AC Sellæg, og rir nå 100 cm klasser i terrenget! Hestene elsker å hoppe i terrenget, og det har aldri skjedd noen ulykker på de stevnene jeg har vært! Så alle sammen, ut i terrenget og hopp;)
Feltritt- tre ganger så gøy!

Gå til toppen av siden

Wendy-J

» VIP

Norway

Skrevet - 31/05/2005 :  15:51:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWendy-J  Svar med kopi av melding
Hvor finner du ut når det er drop in treninger i terrenget? Og hvor? Syns dette høres skikkelig spennende ut, har aldri prøvd å hoppe terrenghindre, men har en uredd hest og er ikke nærvøs av meg selv. Hadde vært moro å prøve en gang Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 31/05/2005 :  15:56:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jo, jeg er enig i det!! Felt ritt er variajon, og utfrodringer!!! Sier jeg som aldri har startet...
Men jeg var jo på samme trening som Bentemor, og det var helt sinnsykt artig. Men så brakk jeg jo armen, og det var ikke så artig.
Men det hadde sikkert vært populært med litt mindre klasser også, selv knøtte cup blir jo høyt når du er over 16 år, for da er jo hinderne 80 cm.
Jeg er sikker på at min lille islandshest hopper både 80 cm og 100 cm i terrenget... det har vi jo gjort før.

Men som med flere andre her inne, er det meg det står på... Hadde vært morsomt med knøtte cup, 60 cm for voksne pyser

How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 31/05/2005 :  18:50:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvor finner du ut når det er drop in treninger i terrenget? Og hvor?

Opprinnelig postet av Wendy-J

Her finner du ut hvor og når

Selv ønsker jeg meg veldig en hest som kan hoppes over pinner med farve på før 17. juli, for da er det trening på Starum. Men det får vel bli med tanken foreløpig

Forresten visste jeg ikke at knøttecup var 80 cm når du var senior..jeg trodde det var debutant eller førdebutant som var 80 cm jeg..jaja..da ble det enda høyere *sukker*

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 01/06/2005 :  12:20:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm.. nå skal jeg ikke påstå noe 100 %, men jeg mener det var slik det jeg var på Knøtte Cup på Elveli. (Bare med og hjelp til...)
Men vi får spørre de som kan dette da:)
Er det noen som vet hvor og når det er dropp in treninger, og nå tenker jeg ikke på de som er gratis, men treninger man betaler for?

How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 01/06/2005 :  23:08:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Men som med flere andre her inne, er det meg det står på... Hadde vært morsomt med knøtte cup, 60 cm for voksne pyser

Opprinnelig postet av beat

Drammen (DOR) har vel 60cm felt for voksene?!?

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 01/06/2005 :  23:10:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Renegate

Man trenger jo et sted å ha slikt da... Og klubben må jo få komme igang først!

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 01/06/2005 :  23:15:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ja hvordan gikk det med oppstart av rideklubb?

Opprinnelig postet av Christine26

Joda det gikk fint det, nå er den godkjent!! Sitter nå å venter på info fra rytterforbundet som vi skulle få tilsendt... Har jo aldri startet noen klubb før, så jeg er ikke sikker på hvordan ting foregår ovenfor forbundet og slikt, og vi er heller ikke sikre på hva vi skal ta i medlemskontigent!

Folk maser om å få bli medlem, og jeg sitter her rastløs og stressa som fy og venter på info fra rytterforbundet... Vil gjerne kunne gi et svar til medlemmene om hva de skal betale...

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 02/06/2005 :  00:17:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Roxira

Eh...ok..står forøvrig på hjemmesiden til klubben deres at dere vil arrangere feltritt, trodde derfor at det ikke var noe problem

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 02/06/2005 :  11:26:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Roxira

Eh...ok..står forøvrig på hjemmesiden til klubben deres at dere vil arrangere feltritt, trodde derfor at det ikke var noe problem

Med tiden er det snakk om der... Når jeg lager denne tråden tenkte jeg på om noen viste om noe snart jeg... Hadde vært artig å prøve feltritt i sommer.

Instruktøren jeg rir for underviser jo i feltritt så klubben vil nok ikke slite sånn sett med å få til noe. Men først må klubben komme skikkelig i gang!

Første stevne er jo allerede planlagt og skal arrangeres 11 og 12 juni.

Sitter å venter på info fra rytterforbundet om hvordan ting skal være, og om hvordan ting gjøres med medlemmer og bladet hestesport osv...

Har ikke særlig peiling på feltritt jeg da, så det er nok ikke jeg som kommer til å styre med det først og fremst uansett.

Men lurer fortsatt på om det har vært arrangert feltritt i 40cm... Er redd for å hoppe høyt jeg så er derfor jeg lurer!

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.78 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.