hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Tilvenning for pyser?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Feltritt
 Tilvenning for pyser?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 02/06/2005 :  11:36:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vel det kan jeg skjønne, hadde vært artig om dere hadde arrangert lave klasser i feltritt etterhvert. Blir med ett litt mer pysete jeg også når jeg vet at det er faste hindere.
Kommer forøvrig på stevnet deres den 11

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Bentemor

Skrevet - 02/06/2005 :  11:52:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Beat: Ho dama som intruerte oss på Ellingsrud sa at vi bare kunne ringe ho så skulle ho ordne flere timer til oss der. Regner med at det gjelder alle de som var der..... Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 02/06/2005 :  11:52:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Vel det kan jeg skjønne, hadde vært artig om dere hadde arrangert lave klasser i feltritt etterhvert. Blir med ett litt mer pysete jeg også når jeg vet at det er faste hindere.
Kommer forøvrig på stevnet deres den 11

Opprinnelig postet av Renegate

off topic...

Hvilke(n) klasse(r) skal du starte?

Jeg skal starte LD med Lady... Har ikke startet med henne på snart et år nå!!

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 02/06/2005 :  12:30:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Off topic tilbake

I første omgang skal jeg være med som hestepasser for Nelly/ Luchi. Er foreløpig litt usikkert om jeg skal starte, Horton blir mest sannsynlig ikke å se på stevner før utpå sommeren/ høsten.
Ser på vipen din at du skal starte Lady, du får ha lykke til, det går helt sikkert kjempebra! Men vi prates sikkert der

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 02/06/2005 :  13:12:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

<klipp>
Folk maser om å få bli medlem, og jeg sitter her rastløs og stressa som fy og venter på info fra rytterforbundet... Vil gjerne kunne gi et svar til medlemmene om hva de skal betale...

Opprinnelig postet av Roxira

Pøttelite forslag: Ta en titt innom sidene til andre rideklubber (de i Trondheim finner du link til på linken i signaturen min forøvrig), så ser du hva de tar, så kan du iallfall fortelle folk "sånn ca" hva de må betale

Forresten: Jeg tror bare klubbene selv sender inn lister til forbundet i forhold til medlemer som skal ha Hestesport

Masse lykke til :) Håper det ordner seg og dere kommer igang :) Spennede å være med på oppstarten antar jeg :)

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

Badeball

» VIP

Norway

Skrevet - 07/06/2005 :  13:05:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBadeball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBadeball  Svar med kopi av melding
Knøttecup er delt inn i to: Knøttecup ponni, og knøttecup hest. Begge to er akkurat samme klassen, LC:1, 60 cm sprang og 60 cm i terrenget. Det vil i prinsippet si at knøttecup er større for ponniene enn hestene.! Alder spiller ingen rolle, alle kan starte knøttecup hest! 80 cm er den gamle førdebutantklassen, og 90 cm er gamle debutant. Alle disse klassene kan startes uten kvalifisering først, men ma bør ha litt trening hvertfall før man går ut i 90 klassene.. Fra og med 100 cm(gamle lett) må man ha kvalifisert seg for å få lov å starte.
Jeg anbefaler å ringe en av trenerne som står oppført under drop-in treningene og høre om de har timer man kna betale for. Da er det ikke så mange på hver time og det er mer erfarne ekvipasjer som trener der. AC, Kirsten, Sigfrid, Anja, Tonje osv er alle erfarne feltryttere med bra treninger

Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 07/06/2005 :  16:17:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Okei.. Tusen takk for svar der.
Men betyr det at jeg kan starte med min islandshest(hehe), og ri hest klasse 60 cm, UTEN rytterlisens eller grønt kort?

Og har du ridd noen av banene i Oslo? Hvilke syntes du er best? Ellingsrud, Elveli, Skedsmo? el. flere.
Jeg har hørt at hinderne på Ellingsrud står for tett for at det er lov....

How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 07/06/2005 :  19:23:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Når vi er på det emne, vet noen om terrengridningsbaner på Vestlandet? Har alltid hatt lyst til å prøve, men vet ikke om noen nær Stavanger og det er visst liten interesse for det. Synd det, nok av spennede "terreng" og ta av her i Fjell og Fjord land :P

Gå til toppen av siden

Badeball

» VIP

Norway

Skrevet - 07/06/2005 :  22:06:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBadeball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBadeball  Svar med kopi av melding
Ja i Knøttecup starter alle, tilogmed shetlandsponnier! Har sett flere islandshester, og de går som kuler;) Det er det som er gøy, alle kan være med! Det heter seg at man skal ha løst lisens for å starte på distriktsnivå og høyere, men jeg startet min første knøttecup uten å ha verken grønt kort, hesteregistrering eller stevnejakke for den saks skyld:P Vet at man flere steder på knøttecup nivå får lov, men ring og sjekk for sikkerhetsskyld! Har ridd på alle banene i Oslo/Østlandsområdet unntatt Drammen og Elveli. Tune er et veldig flott sted hvor alle hester liker seg;) Sørum er også veldig fint! Starum, som arrangerer knøttecup om ikke alt for lenge, er også en veldig bra bane! Der kan det være litt hardt underlag, men i knøttecup hvor tempoet ikke er høyere enn 350 m/min er ikke det noen risiko. Ellingsrud er fin, men bærer mer preg av at man faktisk befinner seg innenfor et lite område uten naturhindre. Jessheim, Skedsmo Gård, har en fin bane! AC Sellæg har treninger der ofte, gratis drop in i juli! Mange fine hindere fra knøttecup til 100/cnc*! bare å prøve seg fram;)

Det finnes desverre ingen offisielle feltrittbaner på vestlandet, Evje og Rauland i Telemark er vel nærmest. Man kan jo alltids fikse litt selv, me bør ha en erfaren rytter/trener før man hopper på alt man kommer over. Et av de siste Ridehesten bladene i 2003 (hvis noen har det ennå..) er det en stor artikkel om trening av feltrittshesten, med masse forslag til hindere man selv kan lage!

Lykke til alle sammen! Feltritt- tre ganger så gøy!

Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 08/06/2005 :  10:43:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tusen takk for svar igjen
Kjenner jeg blir skikkelig ivrig ... hehe

How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden

felt tre ganger så gøy

» VIP

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  12:15:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefelt tre ganger så gøy  Send %s1% en ICQ meldingfelt tre ganger så gøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressefelt tre ganger så gøy  Svar med kopi av melding
Knøttecup kan vell alle gå! Har sett mange shettisser i løypa, men husk det er alders grense på 10 år! Får vell ikke gjort det så mye mindre i terrenget! Det er jo bare bitte små stokker!! Mange av hindra er godt under 60 cm;) Ingen ting og være redd for;) På sørum jobber vi med å lage alt så mye tryggere for hest å rytter;) Elin Heistad har ansvaret for banen og hun er livred for alt som heter fliser og alt, og vil vårt beste;

Lykke til håper jeg ser noen av dere i felten etter hvert;)

Ps: Felt har et dåligere rykte en det fortjener!!!

Feltritt tre ganger så gøy

FELTRITT tre ganger så GØY!!!! Haha Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.