hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stenge tid?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Stenge tid?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 13/05/2005 :  23:26:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er vel og greit det miss eva, men hvordan håndterer man en slik problemstilling hvorav den ene parten har en ustoppelig trang til å "preike dritt" på et offentlig forum?
Det er stor sannsynlighet for at enkelte som leser disse usaklige innleggene faktisk vil tro det som står skrevet, noe som igjen kan føre til et ufortjent dårlig omdømme for den parten det blir skrevet om.

Nå har heldigvis de aller fleste her på forumet folkeskikk og holder seg for god til å "skvaldre" på nettet, men hva gjør man med de uten? Lar de holde på uten at den omtalte personen/ personene skal ha mulighet til å forsvare seg?

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 13/05/2005 :  23:38:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Ja, jeg syntes nå det. Tenker på en synke til deres nivå- tankegang. Også "Ikke slå tilbake hvis noen slår deg", "vend det andre kinnet til" og diverse andre visdomsord. Hvis alle skal si " hun begynte, jeg må jo bare forsvare meg!!" hele tiden blir det aldri slutt på kranglinga. Men så er jeg litt pasifist av meg og.

Uansett, å henge ut og "mobbe" andre brukere er imot forumreglene her, så syntes dere noen bryter regelen, si fra til moderator, ikke "ta saken i egne hender". Da overfører dere det dårlige miljøet deres i stallen over til forumet, og folk som ikke har noe med det å gjøre blir innblandet i det.

Derfor jeg savner litt mer aktive moderatorer, denne tråden kunne bli stengt for fler svar før det skled helt ut.

Full av hermetegn i dag *klisjefrik*

Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 13/05/2005 :  23:59:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig....

Og en siste kommentar...en ny,"voksen"(da mener jeg ikke i alder...) bruker som leser denne tråden vil oppfatte forumet som mindre seriøst... Noe som i bunn og grunn kun går ut over forumets egne brukere...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 14/05/2005 :  01:27:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da får man bare håpe på litt mer aktive moderatorer.....
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 14/05/2005 :  07:35:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Renaegate:

Jeg synes seriøst det er på tide at du slutter å henge deg helt opp i andres saker, vet at dette er noe du er flink til... Og vet det er flere som føler seg truffet over dine innlegg som har valgt å holde kjeft om dette...
Du blander deg rett og slett alt for mye i ting du egentlig i bunn og grunn ikke kan si noe om!! Du står ikke på stallen og vet ikke hvordan ting er...

Nå har du bare hørt på den ene parten og hva med å høre hele min side av saken??

Hadde du visst litt mer om min side av ting hadde du kanskje skjønt meg og tolket ting annerledes...

Har stått rimelig mange år på denne stallen det er snakk om og fra første stund siden det ikke var en mann som bestemte over stallen har helvete vært løs i stallen...

Siden tråden allerede har glidd ut så mye som den har så kan jeg ramse opp ting i stikkord form for deg jeg!! Selvom noe av dette jeg skriver under er lenge siden, så hvordan kan man tilgi/glemme når ingen har sagt unnskyld???

*Få høre hvor stygg hesten din er hver dag.
*Bli kalt dritt unge.
*Bli trakkasert av lapper (folk prøver å gjøre så man ikke liker seg så de forhåpentligvis flytter ut)
*Syk hest blir ikke behandlet som den skal.
*Ikke få tilgang til beite man har fått tildelt, pga at en syk hest trenger det så hestene mine må stå inne.
*Ikke tilgang til samme beiter som resten av gjengen.
*Blitt jaget av ridebanen gjentatte ganger da man trener.
*Må gi og gi og får ikke noe tilbake.
*Blitt baksnakket helt siden man satte foten innenfor døren, til og med stått og overhørt et par samtaler... Som de trodde jeg ikke hadde kommet i stallen enda.

Sånn kan jeg jo fortsette da... Og dette har ikke du sett.... Så da synes jeg ikke du kan uttale deg om hvordan ting er!! Synes siden du skal blande deg at du må da høre begge sider av saken!!

Jeg driter om jeg blir omtalt hvis man ikke nevner navn på meg eller hest her i forumet om jeg har gjort noe jeg ikke burde... Så sant det som er skrevet er sant...

I Kjerstikur's innlegg var det en del som ikke var sandt... Så det er vel heller ikke noe for seg å lyve på nettet??
Men dette er det ingen som sier noe på... At jeg sier sannheten er jo veldig ille her ser jeg... Men det er plutselig greit å lyve om meg her eller??

Typen min ble ikke så veldig blid da kjerstikur's innlegg kom og det sto at jeg hadde ikke mann og ikke hus...
Må bare spørre, hva er forloveden min da?? Ingenting??
Og jeg eier ikke eget hus nei... Men jeg har da mitt ansvar i det huset jeg bor i jeg også... Bor ikke hjemme hos mamma og pappa lenger som om det hørtes ut i det innlegget...

Gi aldri folk en hjelpende finger, for de tar bare hele hånden er noe jeg har lært med årene iallefall!!

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

kjerstikur

Skrevet - 14/05/2005 :  09:21:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Roxira; Beklager at jeg skuffet gutten din, det var ikke ment sånn i det hele tatt. Han har ingenting med dette å gjøre i det hele tatt. Hus, mann og barn greia var mer et uttrykk, og ting forandrer kraftig når man får barn. Han er jo det beste som har hendt deg etter min mening.

Til alle brukere av forumet; Jeg angrer nå selvfølgelig på at jeg la ut innlegget, og unnskuldte meg for dere andre allerede i samme innlegg.
Jeg burde skjønt at det ble bråk, men i et svakt øyeblikk greide jeg ikke holde meg i skinnet. Beklager..... Jeg legger meg flat for dere.

Redigering: Må bare nevne at det Roxira lister opp er ting som har skjedd lenge før jeg kom i stallen, og det er her problemet ligger for min del. Hun får det til å virke som om jeg var en del av det, og det kan jeg bare ikke finne meg i.

Hæ?
Redigert av - kjerstikur den 14/05/2005 09:37:29 Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 14/05/2005 :  11:53:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Redigering: Må bare nevne at det Roxira lister opp er ting som har skjedd lenge før jeg kom i stallen, og det er her problemet ligger for min del. Hun får det til å virke som om jeg var en del av det, og det kan jeg bare ikke finne meg i.

Opprinnelig postet av kjerstikur

Da har du nok vært for følsom, for dette er ikke ment til deg i det hele tatt!!
Dette skjedde før du kom til stallen!

Jeg klarer bare ikke tilgi og glemme noe som ikke det er blitt bedt om unnskyldning for!!

Hadde du/dere klart det?

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

kjerstikur

Skrevet - 14/05/2005 :  12:05:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Til en viss grad, ja.... Men selvfølgelig ikke alt.

Jeg har sagt hva jeg mener om behandlingen dere fikk den gangen til deg tidligere.

Men du, vi snakker om dette i kveld i stallen. Ok? Ser ut til at det ksnskje ligger noen misforståelser bak det hele.

Hæ? Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 14/05/2005 :  12:08:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Men ettersom jeg har forstått, så har Kjerstikur stått på stallen en stund nå? Hvorfor i -all verden- lager du da et innlegg for å klage over snøen som falt i fjor (dvs. ting som har skjedd for lenge siden og som det ikke kan rettes opp i nå uansett)? Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 14/05/2005 :  12:10:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men ettersom jeg har forstått, så har Kjerstikur stått på stallen en stund nå? Hvorfor i -all verden- lager du da et innlegg for å klage over snøen som falt i fjor (dvs. ting som har skjedd for lenge siden og som det ikke kan rettes opp i nå uansett)?

Opprinnelig postet av Formosissima

Er jo lov å si unnskyld for ting man har gjort...

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 14/05/2005 :  12:38:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Joda, jeg kan sikkert troppe opp hos ham som slengte en stein i hodet mitt på barnehagen jeg også, og kreve unnskylding - men hva er poenget egentlig? Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 14/05/2005 :  12:52:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Joda, jeg kan sikkert troppe opp hos ham som slengte en stein i hodet mitt på barnehagen jeg også, og kreve unnskylding - men hva er poenget egentlig?

Opprinnelig postet av Formosissima

Jeg har blitt plaget gjennom hele barneskolen av mobbing, men gidder jo ikke løpe etter alle de for å få unnskyldning nei.. Disse menneskene ser jeg jo ikke dagelig...

Blir litt annerledes når man ser og skal omgås med disse menneskene... Og om en unge har gjort noe, blir det en ganske så annen problem stilling.. Et voksent menneske burde vel vite bedre??

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 14/05/2005 :  15:15:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Det er fler her som har blitt plaget, med det har null relevans for denne saken. Dette er et hesteforum, ikke et forum hvor folk skal bruke fortiden sin som en unnskyldning for å henge ut folk o.l., skulle dette vært lov, hadde bl.a. jeg vært en av dem som kunne utnyttet dette, men jeg lar vær. Nettopp fordi det absolutt ikke har noe her å gjøre.

Men nå har jeg sagt mitt, du ønsker tydligvis å ta ting slik at alle kan ta del i det, i stedet for å si det til dem det gjelder. Deg om det.
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 14/05/2005 :  15:35:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Selvsagt er det lov å si unnskyld, men det er ikke alltid at alle mennesker ser ting slik du ser det, og kanskjei kke helt skjønner hva de burde gjøre. Og ja, det er forståelig at det gjør vondt, men som Formosissima sier; Det nytter ikke klage over snøen som falt i fjor (godt uttrykk forresten ). Enten må man ta det opp direkte med vedkommende å si at "Du, jeg føler meg såret av det du har sagt/gjort og jeg hadde satt pris på en unskyldning." Da får man enten en unskyldning, eller så får man det ikke. Får man det ikke, så må man rett og slett bare komme over det og tenke at vedkommende som er så dum og ikke forstår mine problemer kan bare ha det så godt. Det ødlegger bare for en selv å dvele ved snøen. Og skal vedkommende som er så "slem" få lov til å ødelegge for deg? Jeg ville ikke ha "tillatt" vedkommende det.

Hadde vi alle skulle dratt inn problemer vi har hatt/har, så ville dette forumet vært mindre koselig tror jeg.

Håper dette blei forståelig.
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 14/05/2005 :  16:52:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Nå syns jeg faktisk at det holder jeg. Jeg kjenner ingen av forholdene her, men det er vel vid enighet om at det ikke blir noe bedre av å slenge med leppa.

En ting som er sikker det er rett og slett at man bør tenke på at "alle" kan lese det som skrives her inne, mange kan ta seg nær av ting, selvom man ikke trodde det når innlegget ble skrevet. Ting tas ofte i værste mening når de står på trykk framfor blir sagt.

Hva angår stengetider så skjønner jeg at om stallen ligger på privat område så er det like mye for "privatlivets fred" man ønsker stallen stengt på et bestemt tidspunkt, som for hestens skyld. Jeg er den heldige vinner av blokkliv, og jeg vet hvor irriterende det er når noen _alltid_ må spille musikk på volum type høyt når klokka er halv tolv, når det står i reglementet at det sakl slutte kl 23, det er jo helt greit med "en gang i blant", men det er ikke helt greit når det er alltid.

Hva angår alle andre ting som har poppet opp i denne debatten så føler jeg at enkelte bør melde seg ut av den, andre kanskje bør roe ned paranoia-nerven noe, og alle bør begynne å prate med hverandre, og sagt med en tanke humor så bør sambisen til Roxira slutte å være "a big wini girl", og skjønne at Kjerstikur benyttet uttrykket "hus, mann og unger" som et annet ord for "ha mange forpliktelser som også tar tid", ikke direkte knyttet til hva du har i livet ditt og ikke Roxira :) Dessuten kan man be mannen vente et par timer, eller godta litt hybelkaniner (mine er så søte atte;)), men en liten unge er faktisk avhengig av deg 24 timer i døgnet og er ikke noe som kan vente så lenge av gangen om den er sulten osv.

Guro -som syns private ting tas opp saklig på privaten og ikke ute i åpne fora- (samtidig skjønner jeg at saker har to sider, og har forståelse for at noen syns de må forsvare seg selv (både Kjersti og Roxira tipper herunder)

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.