hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Farger i stallen?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Farger i stallen?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2005 :  16:02:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Snekrer opp bokser i stallen vår om dagen,nå lurer jeg på om noen har noen gode forslag til farge(er)? Blir rimelig "massive" bokser med tykke,vegger mellom hestene og mot gangen. Åpen løsning,uten sprinkler,men med enkelte stolper fra gulv til tak,for å holde alt på plass. 2 store bokser ved siden av hverandre,og en liten på motsatt side av gangen. Har lyst til å ha det lyst,i kombinasjon med fin farge..

Noen gode forslag? Gjerne utradisjonelt!

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 24/05/2005 :  16:27:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg synes hvitt og blått er veldig fint sammen, ikke så utradisjonelt, men. Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2005 :  18:13:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Blått er stilig, men syntes også brun/rødt og hvit også er koslig kombinasjon.

Her har vi også brun (mer lilla syntes nå jeg) og gul som kombinasjon, var også litt tøft.

Har hørt at fluer/insekter ikke liker fargen blå og holder seg derfor unna staller som er malt blå, men har ikke prøvet dette ut i praksis.

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2005 :  20:29:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
I stallen vår er det hvitt øverst og en brun beige farge nederst... Sjekk i galleriet mitt på hestemarked så ser dere fargene!
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 24/05/2005 :  22:04:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Jeg har svart nederst og beige øverst. Synes det ble koselig..:) Ellers går jeg for hvitt - enkelt og greit.
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

lienka
» VIP

Skrevet - 24/05/2005 :  22:43:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Blå hjelper faktisk mot fluer! Har hørt at det er derfor så mange grekere maler dør- og vinduskarmene blå, men kor mykje sant det e i akkurat det veit eg ikkje.. :) Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 24/05/2005 :  22:45:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Svart nederst er sikkert lurt....hestemøkk og hvite vegger går ikke så bra sammen etter en stund:)
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2005 :  23:04:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Ja, den mørkeste fargen i kombinasjonen bør alltid være nederest (det tunge og mørke trekker blikket ned, blablabla *fargelære*), med en lysere farge over for å skape en mer åpen romfølelse.
Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2005 :  23:20:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for fine tips! Så får jeg bare ta en avgjørelse på hva det blir! Kommer nok noen bilder på vipen min når alt er ferdig,så får jeg håpe det ikke blir så halvgæli.. Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 25/05/2005 :  16:41:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
vi har halvparten gul og grønn.. grønn nederst..
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 25/05/2005 :  18:07:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jo lysere stall jo høyere trivsel hos hestene
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 25/05/2005 :  22:48:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Mitt inntrykk er at både hester og mennesker trives bedre i lyse staller;p Stallen Don står i nå er brun/hvit, privatstallen jeg hadde hesten min i før var lysegrå/rød. Gå til toppen av siden

Ara

» VIP

Norway

Skrevet - 28/05/2005 :  22:02:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når vi hadde stall hadde vi grønn nede og gul oppe, det var ganske greit!
Why do we kill people who kill people to show people that killing people is wrong Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 01/06/2005 :  22:20:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
I stallen vår har vi hvitt øverst og grønt nederst. grønt har en beroligende effekt på dyr og mennesker. - Står det i bøker hvertfall=)
Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 09/06/2005 :  16:15:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har stått og vært borti mange staller med forskjellige farger... jeg synes det blir lysest hvis man har hvitt øverst... Rød eller grønn nederst er pent... Jeg synes at stallen blir så kkald jeg, når stallen er blå... Men det er sikkert smak og behag... Gul er også fint =)
hørtes litt stilig ut med svart og beige da ;)

jeg har også hørt/lært at grønn har en beroligene effekt... det er nok kanskje favoritt fargen synes jeg når det gjelder stallfarger...

Lykke til med valget ;) Si ifra hvem farge(r) du velger...

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

GML

» VIP

Norway

Skrevet - 09/06/2005 :  19:58:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGML  Svar med kopi av melding
Stallen min er rød nederst og hvit øverst men inne i selve boxene har vi mørkebrune/sorte"sparkeplater nederst Ganske praktisk! Lette å vaske/tørke av,solide,råttner ikke og tåler litt sparking Du kan se bilder på vipèn min

Hadde før stall som var grøn nederst og Gul øverst,koselig det også
Ellers så syns jeg som de fleste andre her at blå/hvit og beige/sort er veldig fint

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.