hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stenge tid?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Stenge tid?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 12/05/2005 :  16:50:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Der Birtingur står er det ingen spesiell stengetid, siden hestene hele tiden står ute til mellom 23.00 - 03.00. De går da på fri tilgang på godt fôr, og får ett måltid med kraftfôr pr. dag, da rett før de blir sluppet ut. Seneste jeg har vært der er til 21.00, men på sommeren så tror jeg nok det er folk der enda senere.

Tror egentlig ikke hestene tar noe særlig skade av å gå sent på kvelden :-)
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 13/05/2005 :  08:58:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
¤ tørr latter¤

Kopi av melding:
Er jo veldig enkelt for deg som har noen til å ta inn hesten din for deg å si at det er bare å godta...

På stallen hvor Horton står har vi allerede regler som begge parter forholder seg til uten at noen av oss ser behovet for å "slarve" om de på nettet...
Hvorvidt jeg har noen til å ta inn hesten for meg eller ikke er irrelevant i denne sammenhengen da det for meg dreier seg om prioriteringer.
Man kan f.eks prioritere å ta inn hestene istedet for å dra på middag, eller man kan prioritere å dra på middag og spørre noen andre om å ta inn hester.
Tror forøvrig at folkene på stallen din gladelig hadde tatt inn hester for deg om du var syk.

Litt off topic tilbake:

Kopi av melding:
Så på det nyeste bildet av deg og hesten din at du red med Chambon... Trodde faktisk du var en av de som var mot å bruke slikt når du red...

Skjønner at dette er din måte å prøve å være frekk på ¤ler ¤ men kan ikke si at det har noen særlig effekt....
Hvor har du det fra forresten?

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

kjerstikur

Skrevet - 13/05/2005 :  10:52:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjære roxira.... De som har vært her på hestemarked en stund har kanskje fått med seg at du og jeg står på samme stall, og nå må jeg si at jeg begynner å bli lei av at du henger meg ut i all offentlighet gang på gang. Jeg har tidligere ikke villet komme med tilbakemelding på dine innlegg da jeg i utgangspunktet ikke diskuterer private anliggender i all offentlighet, men nå synes jeg det er på tide at jeg kommer med min side av saken. Nå har ikke jeg tenkt til å gjøre dette til en sak mellom deg og meg, for det gjelder også flere enn meg, men jeg kan bare snakke for meg selv.

F.eks. Ang. stengetid kl. 22.00 så har den vært slik i alle år, så lenge jeg kan huske, også før jeg kom inn med egen hest. Dette er ikke bare fordi det skal være ro til hestene, men også for å ta hensyn til de som bor på gården og ikke har noe med stallen å gjøre. (Et hus og to leiligheter som leies ut.) Og det er heller ikke unntakene som reageres på , men at det skjer oftere at du er ute av stallen etter 22, enn før 22. Etterhvert har det virket som du bare har gjort dette i protest da stengetiden ikke ble utsatt til 23, som du ønsket. Nå er det som du har nevnt tidligere fem hesteeiere, og når tre vil at det skal være stille kl 22, og to vil at det skal være stille kl 23, så fungerer det slik i et hvert eneste demokrati at flertallet bestemmer, og dette er ihvertfall fra min side ikke noe personlig, vi er bare uenige, og det må det gå an å være uten at det skal bli en offentlig diskusjon av det. Ang. streng lapp som du nevner i et innlegg så hadde hun som har ansvaret for stallen skrevet noe sånn som:"Bare en liten sommerpåminnelse; husk at det skal være stille i stallen kl. 22, da skal og lyset være slukket! ..... O.B.S" At du tar denne lappen personlig og kaller den streng, viser kanskje at du har noe å føle deg truffet for?? Og litt off topic: er det ikke som regel du som henger opp sure lapper til oss for den minste ting?? Hver dag en ny lapp....Det skal vi bare godta, men en lapp til som du tar personlig og helvete er løs i all offentlighet...... Ser du ikke problemstillingen her??

Du har jo skrevet et ti-talls innlegg om dårlig miljø i stallen vår, og hvor usosiale, sossete og kjipe vi andre er, men la meg komme med et eksempel. Da jeg kom inn i stallen med egen hest, var jeg ikke annet enn hyggelig og blid mot deg. Vi hadde en god tone (følte jeg ihvertfall) og gjorde en del ting sammen. Så føder jeg mitt første barn, setter ut Balaton på halvfor, og tilbringer av naturlige årsaker mindre tid i stallen. Så får en dag høre at du skal melde meg til dyrevernet fordi hesten min ikke fikk noe stell??? Han fikk ren boks, rent vann, maten sin hver dag og ble trimmet minimum fire dager i uken av forryttere!! Ja, kanskje han ble tatt inn uten å bli børstet hver kveld, ja, kanskje han hadde litt gjørme på bena og halsen fordi han hadde rullet seg, men når du har en to uker gammel baby liggende inne,så er valget ganske enkelt.

Så roxira, når man blir voksen er ikke livet fullt så enkelt lenger, folk danser ikke rundt etter dine piskeslag. For oss som er i full jobb, har mann, barn og hus består ikke hverdagen av kun av livet i stallen (eller her for den saks skyld). Kanskje du skal prøve å se forbi dine problemer og ønsker å se at det er andre som også sliter med å få "kabalen til å gå opp". Jeg skulle virkelig ønske at miljøet i stallen var bedre, men da må vi alle gi og ta like mye. Man kan ikke bare få få få....
Det er kanskje ikke uten grunn at samarbeidet mellom oss andre i stallen går helt knirkefritt???

Så nå hadde jeg satt pris på om du ikke lenger henger oss ut i all offentlighet, det er ikke særlig høflig..... Og gjør slettes ikke miljøet i stallen noe bedre. Dette innlegget gjør det helt sikkert ikke noe bedre heller, men det kan ikke bli værre enn det allerede er og nok er nok!!

Så til alle andre; beklager at jeg blir så personlig her, men jeg håper dere kan forstå min frustrasjon....

Kjersti

Hæ? Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 13/05/2005 :  14:46:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Det måtte komme.. Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 13/05/2005 :  15:04:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kjerstikur: All kudos til deg! *Tomlene opp*
Kanskje noen her blir flinkere til å ta ting privat nå.
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 13/05/2005 :  17:51:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
¤ tørr latter¤

Kopi av melding:
Er jo veldig enkelt for deg som har noen til å ta inn hesten din for deg å si at det er bare å godta...

På stallen hvor Horton står har vi allerede regler som begge parter forholder seg til uten at noen av oss ser behovet for å "slarve" om de på nettet...
Hvorvidt jeg har noen til å ta inn hesten for meg eller ikke er irrelevant i denne sammenhengen da det for meg dreier seg om prioriteringer.
Man kan f.eks prioritere å ta inn hestene istedet for å dra på middag, eller man kan prioritere å dra på middag og spørre noen andre om å ta inn hester.
Tror forøvrig at folkene på stallen din gladelig hadde tatt inn hester for deg om du var syk.

Sist jeg spurte da jeg skulle bort var det helt i orden for noen mens hos andre var det utrolig mye om og men!! Så jeg vet ikke jeg...
Er alltid nøling når jeg spør, så det er nok ikke så gladelig som du tror!!

Dumt å lure på stengetider her skjønner jeg!!

Kopi av melding:
Litt off topic tilbake:

Kopi av melding:
Så på det nyeste bildet av deg og hesten din at du red med Chambon... Trodde faktisk du var en av de som var mot å bruke slikt når du red...

Skjønner at dette er din måte å prøve å være frekk på ¤ler ¤ men kan ikke si at det har noen særlig effekt....
Hvor har du det fra forresten?

Opprinnelig postet av Renegate

Dette var faktisk ikke for å være frekk, bare lurte... Sorry for min nysgjerrighet...
Hadde bare et inntrykk av at du var en av de som var mot det, men man kan jo alle ta feil...

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 13/05/2005 :  18:17:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kjære roxira.... De som har vært her på hestemarked en stund har kanskje fått med seg at du og jeg står på samme stall, og nå må jeg si at jeg begynner å bli lei av at du henger meg ut i all offentlighet gang på gang. Jeg har tidligere ikke villet komme med tilbakemelding på dine innlegg da jeg i utgangspunktet ikke diskuterer private anliggender i all offentlighet, men nå synes jeg det er på tide at jeg kommer med min side av saken. Nå har ikke jeg tenkt til å gjøre dette til en sak mellom deg og meg, for det gjelder også flere enn meg, men jeg kan bare snakke for meg selv.

F.eks. Ang. stengetid kl. 22.00 så har den vært slik i alle år, så lenge jeg kan huske, også før jeg kom inn med egen hest. Dette er ikke bare fordi det skal være ro til hestene, men også for å ta hensyn til de som bor på gården og ikke har noe med stallen å gjøre. (Et hus og to leiligheter som leies ut.) Og det er heller ikke unntakene som reageres på , men at det skjer oftere at du er ute av stallen etter 22, enn før 22. Etterhvert har det virket som du bare har gjort dette i protest da stengetiden ikke ble utsatt til 23, som du ønsket. Nå er det som du har nevnt tidligere fem hesteeiere, og når tre vil at det skal være stille kl 22, og to vil at det skal være stille kl 23, så fungerer det slik i et hvert eneste demokrati at flertallet bestemmer, og dette er ihvertfall fra min side ikke noe personlig, vi er bare uenige, og det må det gå an å være uten at det skal bli en offentlig diskusjon av det. Ang. streng lapp som du nevner i et innlegg så hadde hun som har ansvaret for stallen skrevet noe sånn som:"Bare en liten sommerpåminnelse; husk at det skal være stille i stallen kl. 22, da skal og lyset være slukket! ..... O.B.S" At du tar denne lappen personlig og kaller den streng, viser kanskje at du har noe å føle deg truffet for?? Og litt off topic: er det ikke som regel du som henger opp sure lapper til oss for den minste ting?? Hver dag en ny lapp....Det skal vi bare godta, men en lapp til som du tar personlig og helvete er løs i all offentlighet...... Ser du ikke problemstillingen her??

Skal innrømme jeg har hengt opp noen strenge lapper ja, men kanskje ikke rart når det ligger sakser og kniver gang på gang i krybbene til hestene mine, og folk henger møkkete ting oppå mine ting som er rene.. Men, det er veldig feil å si at jeg henger opp en my lapp hver dag!!
De siste lappene jeg har hengt opp har det stått som dette: "Fint om alle brukere av banen kan hjelpe til å rake banen!" "Banen blir opptatt kl. 14.00 - 19.00 fra onsdag 13. april og hver onsdag fremover pga ridetimer." Og hengt opp en hvor jeg skrev om dugnad på banen og lurt på når det passet for alle, og en hvor man kunne skrive seg på får å fordele arbeidsoppgaver i forbinnelse med grusen på ridebanen!! Så det er teit av deg å skrive at jeg henger opp sure lapper HVER dag!!

Kopi av melding:
Du har jo skrevet et ti-talls innlegg om dårlig miljø i stallen vår, og hvor usosiale, sossete og kjipe vi andre er, men la meg komme med et eksempel. Da jeg kom inn i stallen med egen hest, var jeg ikke annet enn hyggelig og blid mot deg. Vi hadde en god tone (følte jeg ihvertfall) og gjorde en del ting sammen. Så føder jeg mitt første barn, setter ut Balaton på halvfor, og tilbringer av naturlige årsaker mindre tid i stallen. Så får en dag høre at du skal melde meg til dyrevernet fordi hesten min ikke fikk noe stell??? Han fikk ren boks, rent vann, maten sin hver dag og ble trimmet minimum fire dager i uken av forryttere!! Ja, kanskje han ble tatt inn uten å bli børstet hver kveld, ja, kanskje han hadde litt gjørme på bena og halsen fordi han hadde rullet seg, men når du har en to uker gammel baby liggende inne,så er valget ganske enkelt.

Ehh... Husker du ikke møtet vi hadde på dette?? Og der sa jeg det samme som jeg sier nå!! Det var ingen av oss som snaket noe om å melde noen som helst til dyrevernet!! Skjønner ikke hvor du har fått disse uttalselsene fra!! Det gjorde vi ikke da heller... Og her var det ikke bare jeg som syntes synd på hesten din!! Grunnen til at vi syntes synd på hesten din var fordi han fikk veldig liten oppmerksomhet og ble veldig sur og grinete!!
Og forrrytteren din som red han mest sto jo å baksnakket og klagde på deg og hvordan hesten hadde det til oss hun også!! At du ikke tok deg tid til å kose med han en gang om dagen osv...

Kopi av melding:
Så roxira, når man blir voksen er ikke livet fullt så enkelt lenger, folk danser ikke rundt etter dine piskeslag. For oss som er i full jobb, har mann, barn og hus består ikke hverdagen av kun av livet i stallen (eller her for den saks skyld). Kanskje du skal prøve å se forbi dine problemer og ønsker å se at det er andre som også sliter med å få "kabalen til å gå opp". Jeg skulle virkelig ønske at miljøet i stallen var bedre, men da må vi alle gi og ta like mye. Man kan ikke bare få få få....
Det er kanskje ikke uten grunn at samarbeidet mellom oss andre i stallen går helt knirkefritt???

Knirkefritt... Hmmm.. Er en del ganger dere rister på hodet av hverandre også... Og jeg har da mann og hus jeg også... Hadde jobb for en tid tilbake men den klarte jeg ikke fortsette i pga psyksik knekk i livet... Og hadde uansett ikke kunnet fortsatt i den pga stallen.. Hadde ikke vært hjemme i Sætre før kl. 22.30 så da hadde hestene mine måtte stått ute om natta... Ellers måtte jeg ha tatt de inn kl. 14.30 senest...

Kopi av melding:
Så nå hadde jeg satt pris på om du ikke lenger henger oss ut i all offentlighet, det er ikke særlig høflig..... Og gjør slettes ikke miljøet i stallen noe bedre. Dette innlegget gjør det helt sikkert ikke noe bedre heller, men det kan ikke bli værre enn det allerede er og nok er nok!!

Så til alle andre; beklager at jeg blir så personlig her, men jeg håper dere kan forstå min frustrasjon....

Kjersti

Opprinnelig postet av kjerstikur

Nå har jeg ikke hengt dere ut med navn eller noe, og jeg prøver bare å finne en løsning på hvordan å fikse opp i ting... Vi har jo hatt flere møter men det funket jo ikke!!
Synes det blir for dumt at jeg må respektere deres krav, men ingen som gidder respektere mine...
Og i denne debatten prøvde jeg bare å finne ut av stengetider på andre staller og si min mening om hva jeg synes om stengetider... Og det burde være lov!!

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

wbs

» VIP

Skrevet - 13/05/2005 :  19:06:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kjenner til både kjersti og Roxira, og jeg foreslår at den diskusjonen blir avsluttet nå. jeg vet at det har vært uenigheter i stallen leeenge,og det har tydeligvis ikke blitt noe bedre, Jeg hadde selv hest på fôr der for noen år siden, og det var likedann da. Jeg hadde ikke noen uenigheter med noen av dere, men det hadde du Roxira. Ikke for å være slem, jeg vil heller være en venn å si, at noen diskusjoner burde ikke tas på slike steder som internett. Jeg foreslår at du avtaler med de andre,når du blir litt friskere, om å finne en tid til et møte, så dere kan komme fram til en løsning alle kan være fornøyde med. Man kommer mye lenger med å prate ordentlig ut om ting, og respektere hverandres ønsker og meninger, enn å "henge hverandre ut" her inne og skrive lapper til hverandre på stall tavlen. Jeg vet du bare ville vite om stengetider, men du burde sluttet når det begynte å skli ut. folk blir provoserte vet du. Noen ting bør forbli på privaten. Da slipper miljøet å bli surere, for du var vel klar over at f.eks kjersti kom til å lese det? Nei, avtal et møte du, jeg er sikker på at dere kommer fram til en bedre løsning for framtiden! Dere er jo alle voksne mennesker og burde klare å respektere hverandre. Lykke til. Håper det ordner seg! En liten stall bør ha godt miljø. For både eierenes og hestenes skyld.
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 13/05/2005 :  19:17:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg kjenner til både kjersti og Roxira, og jeg foreslår at den diskusjonen blir avsluttet nå. jeg vet at det har vært uenigheter i stallen leeenge,og det har tydeligvis ikke blitt noe bedre, Jeg hadde selv hest på fôr der for noen år siden, og det var likedann da. Jeg hadde ikke noen uenigheter med noen av dere, men det hadde du Roxira. Ikke for å være slem, jeg vil heller være en venn å si, at noen diskusjoner burde ikke tas på slike steder som internett. Jeg foreslår at du avtaler med de andre,når du blir litt friskere, om å finne en tid til et møte, så dere kan komme fram til en løsning alle kan være fornøyde med. Man kommer mye lenger med å prate ordentlig ut om ting, og respektere hverandres ønsker og meninger, enn å "henge hverandre ut" her inne og skrive lapper til hverandre på stall tavlen. Jeg vet du bare ville vite om stengetider, men du burde sluttet når det begynte å skli ut. folk blir provoserte vet du. Noen ting bør forbli på privaten. Da slipper miljøet å bli surere, for du var vel klar over at f.eks kjersti kom til å lese det? Nei, avtal et møte du, jeg er sikker på at dere kommer fram til en bedre løsning for framtiden! Dere er jo alle voksne mennesker og burde klare å respektere hverandre. Lykke til. Håper det ordner seg! En liten stall bør ha godt miljø. For både eierenes og hestenes skyld.

Opprinnelig postet av wbs

Har hatt en del møter, men det hjalp ikke en dritt desverre...

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 13/05/2005 :  19:33:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kjersti:

Glemte å skrive en ting til denne:

Etterhvert har det virket som du bare har gjort dette i protest da stengetiden ikke ble utsatt til 23, som du ønsket. Nå er det som du har nevnt tidligere fem hesteeiere, og når tre vil at det skal være stille kl 22, og to vil at det skal være stille kl 23, så fungerer det slik i et hvert eneste demokrati at flertallet bestemmer, og dette er ihvertfall fra min side ikke noe personlig, vi er bare uenige, og det må det gå an å være uten at det skal bli en offentlig diskusjon av det.

Husker ikke du det møtet vi hadde, da det ble stemt av om sommeren skulle det være 23.00 stallen ble stengt... Da var det 3 mot 2 som stemte 23.00!! Ville bare minne deg om dette!! Og det har ikke blitt stemt på nytt!!

Og du har selv bodd på gården og i husene til dyno skal det være stilt kl. 23.00 så da må de på gården tåle liv til da desverre...

Og vi kan jo stå så lenge vi vil på utsiden av stallen å skravle... Tror dette plager både hestene og folk mer...

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 13/05/2005 :  19:59:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Som sagt, det var ikke uventet at dette kom.
Jeg kan ikke tro at dere kommer til noe løsning her, bedre enn dere klarer i virkeligheten. Dette er noe dere burde ta andre steder enn på nett.

Roxira, du sier at du ikke har hengt ut noen med navn, og nei, det har du ikke. Men hvis man er litt aktiv på forumet her, som mange er, så har det ikke vært noe problem å forstå hvilken stall du står på og også da er ikke veien lang for å finne ut hvem som står på samme stall.

Tror dette kan bli en endeløs debatt, og fra mitt ståsted vil jeg anbefale dere å ta den face to face, og ikke over nett.

Når miljøet blir så dårlig som det tydeligvis er på deres stall, ville jeg personlig vurdert å bytte stall..
Gå til toppen av siden

wbs

» VIP

Skrevet - 13/05/2005 :  20:15:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Som jeg sa.... avslutt nå. gått langt nok nå. Gå til toppen av siden

kjerstikur

Skrevet - 13/05/2005 :  21:00:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, det har gått for langt for lenge siden, ellers hadde ikke jeg tatt meg bryet å komme med tilbakemelding i det hele tatt......

Hæ? Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 13/05/2005 :  21:47:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Dumt å lure på stengetider her skjønner jeg!!

Kjære deg, om du er misfornøyd med stengetidene i stallen må du ta det opp med dine medoppstallører ( vi sier at det er et ord vi Ragnhild E.).
Om jeg er misfornøyd med f.eks. møkkingen i boksen til Horton( bare et eks, er veldig fornøyd) hjelper det meg svært lite å ta det opp her.

Kopi av melding:
Grunnen til at vi syntes synd på hesten din var fordi han fikk veldig liten oppmerksomhet og ble veldig sur og grinete!!

Igjen kjære deg, hvordan i alle dager har du mulighet til å følge med så mye som du påstår?

Kopi av melding:
Og forrrytteren din som red han mest sto jo å baksnakket og klagde på deg og hvordan hesten hadde det til oss hun også!! At du ikke tok deg tid til å kose med han en gang om dagen osv...

Dette sier forsåvidt mer om forrytterens og din måte og omtale andre mennesker på Roxira enn noe annet...

Kopi av melding:
Nå har jeg ikke hengt dere ut med navn eller noe, og jeg prøver bare å finne en løsning på hvordan å fikse opp i ting... Vi har jo hatt flere møter men det funket jo ikke!!
Synes det blir for dumt at jeg må respektere deres krav, men ingen som gidder respektere mine...
Og i denne debatten prøvde jeg bare å finne ut av stengetider på andre staller og si min mening om hva jeg synes om stengetider... Og det burde være lov!!

Det burde vel ikke være nødvendig for meg å sakse ut alle innlegg du har skrevet med lite seriøst og fornærmende innhold ifht. til dine medoppstallører? Du har gjentatte ganger blitt advart av blandt annet meg om at slike innlegg ikke aksepteres da mesteparten er blank løgn og du omtaler mennesker jeg er glad i på en værst tenkelig måte.
Man skal være "rimelig korka" for ikke å skjønne hvem du omtaler i dine mange innlegg.

Kopi av melding:

Nå synes jeg du "sutrer", skulle bare og skulle bare, hva med å la være å omtale din egen stall i det hele tatt når du skal komme med negative uttalelser? Og faktisk nei det er ikke lov å komme med injurierende omtalelser om det er fare for at personen(e) kan bli gjenkjent i det du skriver.

Synes det var på høy tid at Kjersti skrev sitt motinnlegg til deg i dag Roxira, og jeg synes forøvrig at andre som får veldig lyst til å kritisere for off topic og personlige innlegg i denne "debatten" burde tenke på at det i løpet av en lengre tid har blitt skrevet en masse usannheter som det er på tide det blir ordnet opp i.
Vi som har fulgt med litt har fått med oss ganske mye Roxira...

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 13/05/2005 :  23:07:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Dette utvikler seg til en veldig urelevant og upassende diskusjon til dette forumet...

Roxira: du kan ta opp problemer i din stall med de som det faktisk gjelder. Prøv å tenk på at når du starter nytt emne skal det være noe oss andre brukere enten kan diskutere, komme med innspill om eller hjelpe deg med. I dette tilfelle hadde det vært bedre å enten bare ta opp problemet i stallen din(du sier det ikke hjelper, men det hjelper ihvertfall ikke å ta det opp her) eller starte en generel diskusjon om når det er vanlig å stenge stallen og hva slags synspukter folk har om det, uten å gå personlig inn på det.

Kjersti+andre som kjenner Roxira: dere kan heller ringe/send epost/snakke med henne selv istedet for å diskutere med henne her. Dere henger forsåvidt like mye ut henne som hun gjør med dere, selv om det var hun som "begynte". Aner ikke hvor i landet dere bor en gang, men føler jeg har godt innblikk i stallmiljøet deres, helt uten å ville det, bare ved å lese innlegg her.

Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.61 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.