hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stenge tid?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Stenge tid?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

wbs

» VIP

Skrevet - 14/05/2005 :  16:53:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig der ragnhild e.
--
Og, beklager..
Burde vel egentlig ikke blandet meg inn jeg heller, er ganske ny her, men synes det er for galt og ganske trist at det skal være sånn../ bli sånn.. (sånne ting bør forbli på privaten.)
kanskje moderatorer kan stenge dette innlegget som du sier misseva.

ellers vil jeg heller komme med noe litt kosligere, anledningen til å ønske alle her inne en fin helg og 17.mai!!
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 14/05/2005 :  17:04:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Om man er ny eller ei har vel ingen betydning for om man bør blande seg inn da
(jeg har hengt rundt her lenge og blander meg stortsett oppi alt enten jeg har noe med det eller ei;))

Men velkommen og si nå gjerne din mening om andre ting også (vi diskuterer jo faktisk en del hyggelige ting også da )

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

wbs

» VIP

Skrevet - 14/05/2005 :  17:10:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk takk!
Ja, jeg håper det blir et hyggligere tema jeg er innom neste gang. Har ikke fått med meg alle "klagene" og "uthengelsene" her, men skjønner at folk blir lei når det går så langt! hadde det vært meg, hadde jeg tatt det på privaten, og ikke her som de fleste her mener også. Litt respekt bør man da ha! om det!
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 14/05/2005 :  19:16:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Renaegate:

Jeg synes seriøst det er på tide at du slutter å henge deg helt opp i andres saker, vet at dette er noe du er flink til... Og vet det er flere som føler seg truffet over dine innlegg som har valgt å holde kjeft om dette...
Du blander deg rett og slett alt for mye i ting du egentlig i bunn og grunn ikke kan si noe om!! Du står ikke på stallen og vet ikke hvordan ting er...

Hvor patetisk du velger å opptre i lengden får være opp til deg Roxira, men vennligst ikke beskyld meg for useriøse innlegg. Henviser da til det du skriver om at flere føler seg truffet over mine innlegg osv.
Jeg har i mine innlegg ingen intensjon om at de skal være rettet mot noen konkrete hendelser/ personer og vinkler det på en slik måte at jeg skriver generelt.
Om disse såkalte "personene" føler seg truffet av mine innlegg vil jeg påstå at det kanskje er berettiget...eller hva sier du?

Ang. å "blande seg opp i ting" Roxira, så dreier dette seg om min måte å ta vare på mine venner når jeg vet de har blitt urettferdig behandlet/ fremstilt i all offentlighet.

Kopi av melding:
Jeg synes seriøst det er på tide at du slutter å henge deg helt opp i andres saker, vet at dette er noe du er flink til...

For det første: kjære vene, du kjenner da virkelig ikke meg så godt.
For det andre: jeg har en utrolig "overutviklet" evne til å henge meg opp i mine egne ting, tror du virkelig jeg har tid til å henge meg opp i andres? ¤ ler av vanvittig fattig ordbruk som "henge seg opp i "¤

Kopi av melding:
Du blander deg rett og slett alt for mye i ting du egentlig i bunn og grunn ikke kan si noe om!! Du står ikke på stallen og vet ikke hvordan ting er..

Dette må jeg bare le av........du er klar over at du fører en "logg" på stallmiljøet deres i all offentlighet? Man observerer Roxira...det betyr å kikke lengre enn nesen rekker....

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 14/05/2005 :  20:38:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Renegate:

Jeg fører ingen logg... Ja jeg klager på miljøet i offenlighet ja... Dette for rett og slett at det nå er på tide at det skjer noe... At noe faktisk blir gjort... Møter funker jo ikke!!
Og har du kjent alle på kongsdelene Gård siden det kom hest tilbake dit? Høres jo nesten sånn ut!!
Tror du rett og slett ser det du vil se!

Har du sett min side av sakene??

Har du vurdert at jeg blir urettferdig behandlet?

Og synes det rett og slett blir for teit å begynne å legge ut at jeg er dårlig til å skrive... Ja jeg vet at jeg er det!! Fikk NG i Norsk. Så det sier seg selv!! Og var akkurat ikke dårlig nok til å få støttetimer!!
Men hva har min norsk gramatikk med dette å gjøre?? Hvorfor skal du klage på det?

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 14/05/2005 :  20:44:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Whatever..

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 14/05/2005 :  20:57:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Whatever..

Opprinnelig postet av Renegate

Dumt du ikke kan svare på spørsmålene jeg stiller deg.

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 14/05/2005 :  23:32:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Roxira, hvorfor legge det ut i all offentlighet? Du sier det ikke hjelper å ha møter etc, men hva hjelper det å legge det ut for oss andre her på hestemarked? Vi kan selvfølgelig komme med tips og slik om hva som kan gjøres, men jeg tror egentlig du får like lite ut av det som ut av møtene du snakker om. Dette må de som er innblandet ta tak i rett og slett. Er er nødt til å komme med et innspill som gjør at ting forandres, hvis ikke blir dere stående på den samme plassen i lang tid fremover. Ikke noe i veien for å være ydmyk fra din side og kanskje trappe ned på kravene du stiller i stallen?

Jeg nevner kun deg nå, for jeg vet ikke om noen andre på din stall som legger ut ting på den måten du gjør. Derfor har jeg ikke noe grunnlag til å komme med innspill om hva de andre gjør/burde gjøre osv. Så ikke tro jeg er ute etter deg personlig

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 14/05/2005 :  23:58:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Denne tråden burde vel også stoppes snart?
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 15/05/2005 :  01:26:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helt enig sabrina..

Kopi av melding:

Det tror jeg du vet svarene på selv Roxira..

Kopi av melding:
Jeg fører ingen logg... Ja jeg klager på miljøet i offenlighet ja... Dette for rett og slett at det nå er på tide at det skjer noe... At noe faktisk blir gjort... Møter funker jo ikke!!

En eller annen har brukt dette uttrykket før meg i en annen sammenheng og jeg tillater meg å låne det da jeg føler "ordentlige" ord i denne sammenhengen er bortkastet : "Geezus...!"

Er for min egen del så ferdig med denne disputten at jeg kjenner at alle logiske og fornuftige celler i kroppen min skriker etter "normal hjerneføde"...bla bla bla...

Bare noen få velmenende tips til slutt til deg Roxira, kast de eller bruk de om du vil...

Du skal gjøre mot andre som du vil andre skal gjøre mot deg. En del av det å bli voksen/ moden og å leve og fungere i et fellesskap Roxira, dreier seg om å tenke på hva slags løsninger er best for våre felles ønsker, og snu gjerne på den setningen og si: hva slags ønsker er best for vår felles løsning....

God natt til alle natteravner

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Maryildhane

» VIP

Norway

Skrevet - 15/05/2005 :  01:58:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMaryildhane  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMaryildhane  Svar med kopi av melding
Hei!
Nå spør jeg sikker dumt men når man Stemmer for en ting på et Stallmøte gjelder ikke det da til man stemmer på nytt. på neste Stallmøte
Finnes det ikke regler for det
Hilsen Veteran.

Mary Nesfeldt Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 15/05/2005 :  02:10:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

En eller annen har brukt dette uttrykket før meg i en annen sammenheng og jeg tillater meg å låne det da jeg føler "ordentlige" ord i denne sammenhengen er bortkastet : "Geezus...!"

Var nok meg, det - bare å låne det så mye du vil, men ikke slit det ut da ;-P
Nei, nå er det sengen for en overtrøtt Silje. Natta alle sammen!
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 15/05/2005 :  07:18:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Helt enig sabrina..

Kopi av melding:

Det tror jeg du vet svarene på selv Roxira..

Nei det vet jeg ikke!!

Kjekt om du kan gi meg svar på dette:

Har du sett min side av sakene??

Har du vurdert at jeg blir urettferdig behandlet?

Og hvorfor i all verden drar du min dårlige norsk gramatikk inn i dette? Her snakker du om å bli voksen... Så begynner du plutselig med noe sånt.

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 15/05/2005 :  11:48:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Roxira: Dette er aller siste innlegg til deg fra meg.
Nei, jeg synes ikke du har blitt urettferdig behandlet. Kanskje hadde du blitt det, men en som føler seg urettferdig behandlet tar det opp med dem det gjelder, man henger dem -ikke- ut på et offentlig forum. Akkurat nå synes jeg du har sunket enda lengre ned enn de som -evt- måtte ha gjort deg noe fælt.

Du har i gjentatte poster mast om hvor fælt det er på stallen din osv., men tror du virkelig det hjelper å skrive dette her? Her sitter det mennesker fra Finnmark, Stavanger, Gudbrandsdalen, Oslo sentrum, Trøndelag.. Ja - hva mener du disse skal gjøre med at miljøet i stallen din "suger"? Gi deg støtte for noe vi overhodet ikke kan vite om er sant - for vi hører jo bare en side av saken, og for det vi vet kan jo du være like ekkel tilbake..?

Nei, dersom stallmiljøet ditt er så jævelig som du vil ha det til, så tar du det opp med dem det gjelder - ellers har jeg bare ett råd til deg - flytt hestene dine. Dersom det virkelig hadde vært så jævelig, så hadde jeg aldri blitt i den stallen lenge uansett. Hvorfor blir du?

Av og til må man kanskje redusere hestebestanden sin litt også, for å få det bra?
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 15/05/2005 :  14:56:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Roxira: Dette er aller siste innlegg til deg fra meg.
Nei, jeg synes ikke du har blitt urettferdig behandlet. Kanskje hadde du blitt det, men en som føler seg urettferdig behandlet tar det opp med dem det gjelder, man henger dem -ikke- ut på et offentlig forum. Akkurat nå synes jeg du har sunket enda lengre ned enn de som -evt- måtte ha gjort deg noe fælt.

Du har i gjentatte poster mast om hvor fælt det er på stallen din osv., men tror du virkelig det hjelper å skrive dette her? Her sitter det mennesker fra Finnmark, Stavanger, Gudbrandsdalen, Oslo sentrum, Trøndelag.. Ja - hva mener du disse skal gjøre med at miljøet i stallen din "suger"? Gi deg støtte for noe vi overhodet ikke kan vite om er sant - for vi hører jo bare en side av saken, og for det vi vet kan jo du være like ekkel tilbake..?

Nei, dersom stallmiljøet ditt er så jævelig som du vil ha det til, så tar du det opp med dem det gjelder - ellers har jeg bare ett råd til deg - flytt hestene dine. Dersom det virkelig hadde vært så jævelig, så hadde jeg aldri blitt i den stallen lenge uansett. Hvorfor blir du?

Av og til må man kanskje redusere hestebestanden sin litt også, for å få det bra?

Opprinnelig postet av Formosissima

Jeg synes det er å bli urettferdig behandlet, når jeg ikke kan ha hestene mine stående i den og den paddocken (sånne som ikke brukes dagelig) men andre kan det.

Raker jeg banen er det ikke en sjel som ser at jeg har gjort det, men resten av gjengen for ros for det de har gjort. Har hatt utallige timer med dugnad og folk tar det omtrent bare som en selvfølge... Mange timer har jeg stått alene å gjort ting, og ikke så mye som et takk er å få.

Jeg har tatt inn hester i hytt og pine, men ikke fått noe igjen. Er veldig slitsomt å ta ut og inn hestene mine. Ei preseterte til og med å si de var gale. Men er ikke mine hester som stikker i porten og omtrent flyr deg ned, og sparker bak ut etter biler, eller løper deg ned om de ser mennesker, biler og sykler.

Bli rakket ned på hver dag og snakket dritt om og til.
Er dette virkelig i 2005 en måte man skal tålerere og bli behandlet?

Grunnen til at jeg blir er at det er veldig nære for meg 7 min å gå til stallen, og stall leien er veldig billig!
Det er ikke så enkelt å få 5 bokser overallt annet enn på ridesentre og der har jeg ikke penger til å stå. Og vil ikke heller siden hestene bare får være ute max 2 timer i en liten paddock hver dag.

Og å kvitte seg med en hest, har vært diskutert med meg før... Det er noe jeg ikke klarer!! For meg så er hestene mine eneste troe venner som jeg kan stole 100% på!! De er en av tre ting i livet mitt som betyr noe for meg, hadde jeg ikke hatt de hadde jeg nok ikke levd i dag!
Sitter nå som det er så ille, alikevel å funderer hardt på hva jeg skal gjøre, har vokst opp i denne stallen og merker av miljøet der at jeg er blitt en person jeg ikke vil bli. Når en er vant til at en hver dag går å hører etter dritt som blir sagt om seg og familien og man blir behandlet som en maur.
Har lenge prøvd å endre meg, men har bare blitt til det værre.

Dummeste jeg har gjort i mitt liv var å skaffe så mange hester, har jeg merket, man blir ganske (vet ikke helt hva jeg skal kalle det) , for folk får en veldig negativ holdning med en gang de hører at jeg ar så mange hester. Og det høres ut som hest er en ting når man kan si at det er bare å selge en!!
Klarer du å selge et familie medlem eller din bestevenn??

Jeg skulle nok ha klart det når jeg er skikkelig deppa, men jeg tror nok jeg hadde angret som en hund etterpå, og garantert aldri tilgitt meg selv og lecd resten av livet mitt i anger.

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.67 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.