hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Islandshesten din heter...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Islandshest/gangartsridning
 Islandshesten din heter...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 9

Svala_4ever

» VIP

Norway

Skrevet - 21/08/2005 :  17:36:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvala_4ever  Svar med kopi av melding
Hallo:D

Hesten min heter Svala, som betyr svale/kald..Hu passer vel egentlig til det navnet, hun er veldig kald i hodet og har ganske bra trav:)

Jeg kjenner en hest som heter Styggur, vet ikke hva det betyr meen kan jo tenke meg at det betyr "stygg"..men den hester er ikke stygg altså:D Et fint isl.hest navn er Glitfaxi, som betyr glitrende man eller no sånt^^

- Svala frà Àsgarði <3
&
Heiða frà Hæli <3
Gå til toppen av siden

Mathilde=)

» VIP

Norway

Skrevet - 04/10/2005 :  14:42:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMathilde=)  Svar med kopi av melding
En islandshest som er der jeg pleier å dra på rideleir heter Sindri... Jeg har slått det opp og jeg tror det betyr dvergtroll. Vet ikke helt om man kan si at det passer=S Da han var sånn 6-7 år var han ihvertfall helt hyper, steila to ganger helt opp på bakbeina under en sprangkonkurranse (heldigvis var rytteren flink og holdt seg i salen), og var ganske så gal... Men han så ikke akkurat ut som et troll, jeg synes han er dritpen! Nå har han roa seg da og er kjempesnill... Ellers vet jeg at han synes det er morsomt med vann, og liker å vasse uti vannet og stikke hodet nedi og blåse bobler=P Men jeg finner ikke noen særlig sammenheng i det heller...

En annen islandshest der heter Kongur, men han er bare kjempetreig og en skikkelig nybegynnerhest... Så det synes jeg ikke passer så bra det heller=S

Noen islandshestnavn jeg synes er fine er:

Bliki - Glimt/Glans
Heidar - Den som ferdes på myrene
Sindri - Dvergtroll
Farandi - Reisehest
Hrimfaxi - Hvit man/Nattens hest
Skuggfaxi (eller noe sånt) - Sikkert noe lignende mørk man...
Ími - Ulv
Duna - Høy lyd/Tordenbrak
Náttfari - Den som ferdes om natten
Náttrún - Nattens hemmelighet
Yuri - Månen
Dygg - Lojal/Trofast
Hrafnhetta - Ravnehode/ravnehette/hest med svart hode

Mathilde

Hest - Styrke, utholdenhet, eleganse
Katt - Mystikk, eleganse, selvstendighet
Ulv - Utholdenhet, mystikk, eleganse

Finnes det noe mer fasinerende?
Gå til toppen av siden

lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 05/10/2005 :  09:24:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselukas  Svar med kopi av melding
min islandshest heter Lùkas.. er jo egentlig bare et navn fra bibelen.. Vet ikke om det betyr så mye.. men jeg syns det passer likevel:)

Kuleste navnet jeg vet er Baldursbrà

Vingthor fra Skarholt =) Gå til toppen av siden

lillelinda

» VIP

Norway

Skrevet - 05/10/2005 :  14:23:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelillelinda  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Ellers liker jeg navnet Gimli. Vet ikke hva det betyr.

Opprinnelig postet av maane

Har svart på dette før en eller anna plassn:p Det er fra norrøn mytologi og er en slags "type" dverg:)

Og til noen andre ( husker ikke hvem), titlingur er både en fugl og et kallenavn på en pikk ja.. men da skrives d tittlingur!

Styggur : det er et adjektiv og betyr at hesten er litt vanskelig, vil ikke ha kontakt med folk/har ikke respekt for folk (under temming hvertfall) ..

hm.. ja, d va d da.. Gå til toppen av siden

lillelinda

» VIP

Norway

Skrevet - 05/10/2005 :  14:27:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelillelinda  Svar med kopi av melding
personlig liker jeg Galsi best;) Betyr at hesten er hyper eller mye fart i:P hehe.. (hannhest) og Fríða er også et fint navn:D Betyr fin:P eller pen:) (hoppenavn)..

lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 05/10/2005 :  15:00:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselukas  Svar med kopi av melding
vegt noen hva Baldursbrà betyr? Liker også Vilja og Flaumur

Selameyjan

Skrevet - 05/10/2005 :  15:48:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Baldursbrà betyr direkte oversatt Balders øye. Balder var en av gudene i norrøn mytologi.
Baldursbrà er også navnet på en blomst, som jeg tror heter Kamille på norsk. Den ble brukt mye som medisinplante, og det finnes en fortelling om at den var Balders gave til menneskene.

Flaumur betyr malstrøm.

Vilja betyr å ville.

www.selkie.no Gå til toppen av siden

lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 05/10/2005 :  15:53:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselukas  Svar med kopi av melding
Takker og bukker:)

VerIng

Skrevet - 05/10/2005 :  20:33:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror kanskje jeg har svart her før..
Mine to islendere heter Ásk og Frída. Ásk er første mann på jord ifølge norrøn mytologi, og Frída betyr min kjæreste på islandsk:).
Gå til toppen av siden

Selameyjan

Skrevet - 05/10/2005 :  22:22:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei Lukas!

Jeg ser nå at du har skrevet aksenten feil vei, en feil jeg for sikkerhets skyld har gjentatt i mitt svar til deg.
Men det heter Baldursbrá.

Dette er den eneste aksenttypen som brukes i islandsk. Dermed heter nok din egen hest Lúkas frá Strandarhofdi, ikke Lùkas frà Strandarhofdi.

www.selkie.no Gå til toppen av siden

lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 06/10/2005 :  19:57:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselukas  Svar med kopi av melding
hehe.. ooops:) Takker og bukker.. Flaut igrunn.. kan ikke Navnet på min hest..

Vær dag lærer man noe nytt:)

Ha.. Min hest heter Lúkas!

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 06/10/2005 :  20:07:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Islendingen min heter Meid (d er sånn islansk d,mn d går ik an å skrive på dataen tror jeg)
Men har ik fått vite enda hva det betyr,og finner ik det navnet noen plass. Så er det noen som vet hva det betyr eller?

Gå til toppen av siden

Gledi:-)

» VIP

Skrevet - 06/10/2005 :  23:47:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min heter Gledi, som jeg er nokså sikker på at betyr glede! Og det passer igrunn ypperlig til min hest. Hun er ei livlig og stortsett glad hoppe!

Jeg syns Vilja er et veldig fint navn..

Red ei hoppe ei helg som heter Spürning, og det spørsmål. hvorfor man vil kalle hesten sin for spørsmål, gjorde de sikkert fordi det var et godt spørsmål hva navnet skulle være! kommer ikke på noen annen grunn!

Konglo er litt kult. Tror det var det. Betyr edderkopp, og det passer nokså bra til en grå-skimmel!

Gledi f. Storli
Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 06/10/2005 :  23:49:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
junita fordi hun ble født i juni.. hete egentlig hjelp før fordi hun hjalp en mann opp fra isen fra å drukne..
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

lillelinda

» VIP

Norway

Skrevet - 07/10/2005 :  14:56:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelillelinda  Svar med kopi av melding
Siren: det skrives Konguló :)
Side: av 9 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.97 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.