hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - importere islandshest til island?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Islandshest/gangartsridning
 importere islandshest til island?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  22:01:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
er det lov? har alltid hørt at det var forbudt..

men i dag snakket jeg med venninda mi, som begynte å fortelle om sin venninde som driver med islandshester. hun hadde visstnok en islending som hadde veldig bra stamme og var verdt veldig mye penger. så derfor skulle de dra tilbake til island (hesten er nå i norge) å selge den der. men jeg har alltid hørt at det ikke er lov å importere islandshester til island, stemmer ikke det? jeg spurte venninda mi om det, men hun hadde aldri hørt noe om det. hun som eier hesten er veldig "inne" i islandshest miljøet og burde da vite sånt, så derfor ble jeg litt i tvil..

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt

Lucinda:

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  22:06:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Etter det eg veit er det totalforbud mot import av dyr til Island.

Gå til toppen av siden

Elisabeth E

Skrevet - 02/01/2006 :  22:07:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
En islandshest som er tatt ut av Island får aldri reise tilbake.
I alle fall ikke slik lover og regler er pr dags dato.

Det beste hestematerialet reiser aldri fra Island.
Gå til toppen av siden

VerIng

Skrevet - 02/01/2006 :  23:11:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det stemmer at man ikke får ta inn hester igjen til Island, så konkurransehester som reiser ut av landet må selges. Men jeg har lest at det jobbes for å få forandret denne loven. Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 03/01/2006 :  07:33:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
var det jeg trodde takk for svar!
Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 03/01/2006 :  20:36:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
de er også veldig strenge på og ta med brukt rideutstyr inn tror jeg!
Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 03/01/2006 :  22:47:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Ja,alt av hesteutstyr/klær som man skal ta med til Island må desifiseres først...
Vet ikke helt om jeg skrev det der ordet rett da men

Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 04/01/2006 :  19:56:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
PS: du skreiv litt feil, det heter Desinfiseres:P Hehe:P

Jeg måtte vaske alle klærne mine på 40€ da jeg skulle til Island.. Fælt det der, for alt ble for smått.. Grr.. Til slutt ble set jo sånn at jeg måtte bruke rideklær som var altfor små, men fikk låne der ute=) Hehe, ja, men det var kanskje ikke dette som var pointet da..:P

Klems

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 04/01/2006 :  19:59:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Forresten.. syns egentlig at de burde fortsette med den loven, for ellers blir vel denne øya sånn uspesiel.. det er jo det som er så bra med den=) Hehe:P

Klems

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 04/01/2006 :  21:10:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Om de ble for små av 40 grader, hvilket jeg forresten ikke kan tro desinfiserer noe, så var det ikke særlig god kvalitet på dem ;-) Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 04/01/2006 :  21:38:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
skreiv jeg 40?? Åj.. sorry, mente 60€
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 05/01/2006 :  17:51:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
ja synes island skulle fortsette med disse reglene om at hesten aldri skal tilbake til island etter og ha forlatt øya!

ting som sommereksem kan kanskje også ramme islandshestene på island og det er ikke no hyggelig!

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Berit_og_Glanni

Skrevet - 05/01/2006 :  19:04:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heh, de får vel ikke eksem dersom forbudet blir opphevet?!? Er det ikke knottene hestene reagerer på da? Det finns jo ikke knott på Island!!
Etter det jeg har hørt da... Men jeg hører mye rart jeg
Gå til toppen av siden

lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 05/01/2006 :  19:50:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselukas  Svar med kopi av melding
Bare tenkt deg kverke på island:) ikke hyggelig.
Men hvordan gjør man det med ridetøy og sånn?
Må man vaske det før man reiser? hva med ridesko, hjelm ol?

Vingthor fra Skarholt =) Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 05/01/2006 :  20:21:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av lukas

Alt tøy må vaskes. Sko, hjelm og andre ting som er vanskelige å putte i vaskemaskinen må desinfiserer; enten fryses eller desinfiserer med desinfiseringsmiddel.

Var på Island med skolen for snart et år siden; var et "himla" styr når 25stk skulle vaske og desinfisere stallklær. Og ingen fikk gå i stallen den dagen vi skulle reise.

Jeg er for at det er så strengt som det er. Island har veldig få sykdommer på hestene sine, og jeg syns det er bra at de gjør så godt de kan for å holde det sånn. I tillegg kan en jo tenke seg hva som ville skjedd dersom vi dro med oss bakterier herfra over dit. Her kan de godt være ufarlige, men for hestene der borte som ikke vant med det, kan det jo faktisk bety døden; da det heller ikke finnes medisiner der borte mot sykdommer de ikke har.
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 06/01/2006 :  20:42:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av lukas

Alt tøy må vaskes. Sko, hjelm og andre ting som er vanskelige å putte i vaskemaskinen må desinfiserer; enten fryses eller desinfiserer med desinfiseringsmiddel.

Var på Island med skolen for snart et år siden; var et "himla" styr når 25stk skulle vaske og desinfisere stallklær. Og ingen fikk gå i stallen den dagen vi skulle reise.

Jeg er for at det er så strengt som det er. Island har veldig få sykdommer på hestene sine, og jeg syns det er bra at de gjør så godt de kan for å holde det sånn. I tillegg kan en jo tenke seg hva som ville skjedd dersom vi dro med oss bakterier herfra over dit. Her kan de godt være ufarlige, men for hestene der borte som ikke vant med det, kan det jo faktisk bety døden; da det heller ikke finnes medisiner der borte mot sykdommer de ikke har.

Opprinnelig postet av batta

Enig, noen av hestene har sikkert aldri hatt f.eks. kverke, så de kan da ikke stå i mot siden hesten ikke vet hvordan den er. Så jeg syntes det er bra at de stenger for hester å komme inn i Island(gjelder jo alle dyr:P)

Klem

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.