hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Liker man hest liker man alle!eller?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Liker man hest liker man alle!eller?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 07/04/2005 :  10:40:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er nok hestenes individuelle personlighet som avgjør om jeg liker de eller ikke, har forøvrig hittil ikke møtt på en hest eller ponni jeg kan påstå jeg ikke har likt. Alltid noe annet å legge skylden på pga av oppørsel e.l. som feks eiere...
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

lille fleskklump

Skrevet - 07/04/2005 :  12:58:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg skal villig innrømme at det har vært hester jeg ikke har likt, enkelt og greit. På stallen der jeg red før var det en hest som de aller fleste likte - fin varmblodsvallak, ganske heit og kjempegod spranghest - men første gang jeg satte meg på ham merket jeg tydelig at kjemien mellom oss to ikke stemte. Han likte ikke å ha meg på ryggen, og jeg mislikte sterkt å ri en hest som konstant sloss mot alt jeg gjorde. Det var ingen grunn til denne gjensidige antipatien annet enn at våre personligheter overhodet ikke gikk sammen. Selv om de fleste andre syntes han var så spennende var han aldri annet enn sur og ukommunikativ når jeg red ham.
Andre hester har vært både sure og vanskelige, men jeg har likevel likt dem nettopp fordi jeg har kunnet kommunisere med dem (og vice versa). Det fins faktisk hester som rett og slett er sure og ikke har noe til overs for folk, uten at det har noen dypere årsak.

Når det gjelder raser - ja, det er raser jeg "misliker" ut fra en antagelse om at de ikke ville passe for meg (jeg hadde aldri trivdes med å ri en akhal-teke fks), og det er raser jeg misliker på bakgrunn av ren estetikk (minihester med åpenbar dvergvekst - grøss!). Men jeg bedømmer ikke personlighet utfra rase, det er for individuelt. Så mange vidt forskjellige hester av samme raser som jeg har kjent... det skulle tatt seg ut!

Gå til toppen av siden

MyLittlePony

» VIP

Norway

Skrevet - 07/04/2005 :  14:39:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
HEi!!!!!! veldig enig med horsegirl_90! min personlige besstizz!
teit å rangere etter rase topp10!
virker jo litt usannsynlig da...

noen liker feks. friseren for den er fin å se på men har aldri ridd en friser før!? er det da riktig å rangere den på en liste?

foreksempel da.. så red jeg en shetlandsponni for en god del år siden han var snill som et lam og hørte på hver minste hjelper..

og så red jeg en annen shettis igjen som var stikk motsatt!

ikke alle hester er like selv inne i rasen!

så personlighet er viktigst! absolutt:)

KKKKKgid klem carro!

<3 My Little Pony Gå til toppen av siden

Linda_Carmencita

» VIP

Skrevet - 07/04/2005 :  14:48:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ok...nå har jeg lest litt her...

Jeg skjønner jo selvfølgelig at noen har sine favoritter...hvis man liker å hoppe så kjøper man jo en hest som er flink til å hoppe osv...men!
Jeg holder fortsatt ved at man ikke kan MISLIKE RASEN!!!!!FOR DET ER FAKTISK PERSONLIGHETEN TIL HESTENE MAN LIKER ELLER MISLIKER!! det er jo noen hester jeg liker mindre enn andre, men jeg misliker jo ikke rasen forde!!!!!herreguuuuuuud!!!

På stallen hos pappa og meg det er det bare travere, men alle sammen som står der eller har stått der er HELT FORSKJELLIGE!
Det har faktisk ikke så mye med rasen å gjøre...
Det er jo noen raser som har noen enkelte preg osv, men for det meste finner man ikke to eller flere eks. travere med helt lik personlighet!!!! ALLE ER FORSKJELLIGE!!!!!!!!!!!!!AKKURAT SOM OSS MENNESKER!!
men nå skal jeg ikke blande oss 'humans' inn her...

Men jeg synes det er utrolig teit å MISLIKE en rase bare for at (feks)<<lille shettisen på stallen biter og er jævelig, så er da for f... i meg ikke alle shettiser sånn!!!>>shettiser er ålreite dyr!!!
Jaja...jeg blir bare så sur når jeg ser at folk skriver at jeg misliker den og den og den rasen fordi og fordi....BLA BLA BLA!!!!

Jeg er helt ok med at folk har sine favoritter, men jeg synes det blir for dumt å MISLIKE en hel rase!!!!man har jo ikke møtt alle ennå da!!! ikke døm våre kjære hester for at de er født!!!de kan vell ikke noe for at de ikke er den 'store-pene-mest verdifulle-og flotteste hesten på jorda!' selvfølgelig synes jo sikkert eieren/stelleren til hesten det og det er BRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

INGEN MISLIKING-> HEST ER HEST!!!!!

Gå til toppen av siden

Linda_Carmencita

» VIP

Skrevet - 07/04/2005 :  14:51:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
HEi!!!!!! veldig enig med horsegirl_90! min personlige besstizz!
teit å rangere etter rase topp10!
virker jo litt usannsynlig da...

noen liker feks. friseren for den er fin å se på men har aldri ridd en friser før!? er det da riktig å rangere den på en liste?

foreksempel da.. så red jeg en shetlandsponni for en god del år siden han var snill som et lam og hørte på hver minste hjelper..

og så red jeg en annen shettis igjen som var stikk motsatt!

ikke alle hester er like selv inne i rasen!

så personlighet er viktigst! absolutt:)

KKKKKgid klem carro!

Opprinnelig postet av ¤sunshine¤

takker for støtten carroer heeeeeeelt enig med deg vettu
Gå til toppen av siden

MyLittlePony

» VIP

Norway

Skrevet - 07/04/2005 :  14:53:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
HEEEEEEEEEEEEEEEEELT enig med deg ass!!!!!!!

keep on the good work linda!!

MyLittlePony

» VIP

Norway

Skrevet - 07/04/2005 :  14:56:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ok...nå har jeg lest litt her...

Jeg skjønner jo selvfølgelig at noen har sine favoritter...hvis man liker å hoppe så kjøper man jo en hest som er flink til å hoppe osv...men!
Jeg holder fortsatt ved at man ikke kan MISLIKE RASEN!!!!!FOR DET ER FAKTISK PERSONLIGHETEN TIL HESTENE MAN LIKER ELLER MISLIKER!! det er jo noen hester jeg liker mindre enn andre, men jeg misliker jo ikke rasen forde!!!!!herreguuuuuuud!!!

På stallen hos pappa og meg det er det bare travere, men alle sammen som står der eller har stått der er HELT FORSKJELLIGE!
Det har faktisk ikke så mye med rasen å gjøre...
Det er jo noen raser som har noen enkelte preg osv, men for det meste finner man ikke to eller flere eks. travere med helt lik personlighet!!!! ALLE ER FORSKJELLIGE!!!!!!!!!!!!!AKKURAT SOM OSS MENNESKER!!
men nå skal jeg ikke blande oss 'humans' inn her...

Men jeg synes det er utrolig teit å MISLIKE en rase bare for at (feks)<<lille shettisen på stallen biter og er jævelig, så er da for f... i meg ikke alle shettiser sånn!!!>>shettiser er ålreite dyr!!!
Jaja...jeg blir bare så sur når jeg ser at folk skriver at jeg misliker den og den og den rasen fordi og fordi....BLA BLA BLA!!!!

Jeg er helt ok med at folk har sine favoritter, men jeg synes det blir for dumt å MISLIKE en hel rase!!!!man har jo ikke møtt alle ennå da!!! ikke døm våre kjære hester for at de er født!!!de kan vell ikke noe for at de ikke er den 'store-pene-mest verdifulle-og flotteste hesten på jorda!' selvfølgelig synes jo sikkert eieren/stelleren til hesten det og det er BRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

INGEN MISLIKING-> HEST ER HEST!!!!!

Opprinnelig postet av horsegirl_90

syns det er teit at noen folk bare vil ha dyre konkurranse hester.. hvis man i det hele tatt kan ri så kan man jobbe med den ikke så flinke ponnien/hesten så den blir fin som man vil ha den!
så blir det ikke kjøpe press! har en skole oppgave på skolen nå! den kaller jeg ponni-press!
skal legge ut den når den er ferdig!

Lucinda:

Norway

Skrevet - 07/04/2005 :  17:45:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

syns det er teit at noen folk bare vil ha dyre konkurranse hester.. hvis man i det hele tatt kan ri så kan man jobbe med den ikke så flinke ponnien/hesten så den blir fin som man vil ha den!
så blir det ikke kjøpe press! har en skole oppgave på skolen nå! den kaller jeg ponni-press!
skal legge ut den når den er ferdig!

Opprinnelig postet av ¤sunshine¤

Da lever du i ein drømmeverden. Vist man har mål om å bli topprytter i f.eks sprang og dressur på internasjonalt nivå så må man nødvendigvis ha ein god hest dersom man har som mål å vinne klasser på dette nivået.

Men sjølvsagt må man være god å ri også det hjelper ikkje å berre ha god hest. Så ein dyr hest til ein dårleg rytter hjelper ikkje det heller.

Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 07/04/2005 :  20:03:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Hjelpemeg. Høg fjortisfaktor på ein del innlegg her ser eg..
Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Linda_Carmencita

» VIP

Skrevet - 07/04/2005 :  22:50:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hjelpemeg. Høg fjortisfaktor på ein del innlegg her ser eg..

Opprinnelig postet av Ullsokken

hm....unnskjyld meg men dette har da ikke noe med alder å gjøre!!
hvis vi vil diskutere noe her så må vel vi få lov til det!? eller dør du av det kanskje????
Og til din info er jeg og sunshine 15!!bare for å få sagt det!!!!
Vi kan vell snakke om det vi vil uten at du skal drive å klage på at 'her var det mye fjortis-snakk'!!!!!!!!skal jeg si sånn til deg da: her var det mye oldiz-snakk!!!????
synes ikke det er noe hyggelig jeg...
menmen...

Stå på Carro-queen
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 07/04/2005 :  23:08:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Bare en liten O/T tanke: Hvis du ikke vil bli stemplet som fjortis bør du gjerne tenke litt på rettskriving og unngå å bruke z for s og mange utropstegn/spørsmål tegn, i tillegg til å komme med saklige argumenter når du kritiserer noens synspunkt. Ettersom vi ikke kan se hverandre og høre hverandre er det skrivestilen som forteller noe om personen, så det er verdt å være litt oppmerksom på når man skriver innlegg.

Gå til toppen av siden

Linda_Carmencita

» VIP

Skrevet - 07/04/2005 :  23:43:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Bare en liten O/T tanke: Hvis du ikke vil bli stemplet som fjortis bør du gjerne tenke litt på rettskriving og unngå å bruke z for s og mange utropstegn/spørsmål tegn, i tillegg til å komme med saklige argumenter når du kritiserer noens synspunkt. Ettersom vi ikke kan se hverandre og høre hverandre er det skrivestilen som forteller noe om personen, så det er verdt å være litt oppmerksom på når man skriver innlegg.

Opprinnelig postet av MissEva

må jeg skrive etter dine regler også nå??
er du lærer eller?
jeg kan vel skrive så mange z'er og !!!! jeg vil!
det bestemmer ikke du!
er det en lov hvor det står 'vil du ikke bli tatt som en fjortis, skriv s istedenfor z og ingen !!!'
herregud...
jaja...men hvis du har så lite å gjøre, så du måååå sitte her å rette på alt jeg skriver, så værså god!!!

Redigert av - Linda_Carmencita den 07/04/2005 23:44:34 Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 07/04/2005 :  23:45:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

opprinnelig poset av MissEva

Ja som f.eks

min personlige besstizz!

HEEEEEEEEEEEEEEEEELT enig med deg ass!!!!!!!

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 08/04/2005 :  00:58:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
"Geezus". ;-) Gå til toppen av siden

MyLittlePony

» VIP

Norway

Skrevet - 08/04/2005 :  14:08:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
NEI! nå ble jeg irritert her!
hvis jeg vil skrive med zèr og utropstegn får jeg vel lov til det uten at folk skal komme med en del skjeldsord! dessuten er rettskriving osv.. so out of topic så jeg skjønner ikke hvorfor engang?
og når folk flest bruker utropstegn er det pga. noe da!? som foreksempel irritasjon over enkelte folk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

thats me

Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.89 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.