hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Så snobbete...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Så snobbete...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

sadie

» VIP

Skrevet - 30/03/2005 :  03:02:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ellers så går det jo an å "dressere" hesten din litt, slik at den ikke blir så stressete på tur. Jeg vil tro du finner mange tips til trening hvis du søker her på hestemarked eller evt. på hest.no.

Jeg mente ikke stressete som i at hun går veldig fort/løper eller at jeg ikke har kontroll, skjønner det kunne misforstås.. Hun har mye motor, men jeg klarer fint å bremse hun og jeg har full kontroll=) Men hun er veldig skvetten, spesielt overfor brå/nye lyder, og hun går som sagt ikke så bra med andre hester. Derfor måtte jeg gått et stykke vekk fra de andre, og da blir jo ikke turen mye sosial for meg=(
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 30/03/2005 :  10:17:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei vet du hva Roxira, nå synes jeg helt ærlig at du går litt for langt!
Og ja jeg vet veldig godt hvem "den nye" er, hun er en venn av familien...
Så hun er "snobb"? Det er ikke litt misunnelse ute og går fra din side i.o.m. at hun har stor fremgang i ridningen/ konkurranser?( og hun rir da på tur..)
Og de andre er asosiale? Fordi de ikke blir med på din tur i påsken når minst en av de er på ferie?
Hvis dette er måten du går frem på for å få med folk på dine arrangementer må jeg si at de sosiale antennene dine svikter litt.
Henge ut folk fra sin egen stall offentlig på denne måten kan ikke karakteriseres som annet enn umodent og lite konstruktivt!
For din del håper jeg ikke de leser innleggene dine i denne debatten m.fl. da jeg neppe tror de vil bli mindre "snobbete" og "asosiale" av den grunn.

Dette innlegget ble veldig off topic, men med god grunn!

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 30/03/2005 :  15:18:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeps, dette slår begge veier.
Man skal ikke stemples som "snobbete" fordi man av andre personlige interesser ikke har lyst å gjøre noe slikt , og ikke oppfører seg nedverdigende/negativ ovenfor de andre som vil noe annet.

Det har ikke noe med snobberi å gjøre som vi har skrevet tidligere.
Snobberi har med holdninger å gjøre, ikke interesser.
En vesentlig forskjell.

Redigert av - xxxx den 30/03/2005 17:00:30 Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 30/03/2005 :  23:41:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Renegate/Roxira: Syntes godt de to-fire siste innleggene deres kunne tas på privat melding også. Trenger ikke å skape dårlig stemning her fordi dere har det på stallen!
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 30/03/2005 :  23:43:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den siste meldingen kunne du vel strengt tatt sendt meg privat, når du ber meg fortsette å skrive til deg privat mener jeg...

Skjønner at du har/ hatt det vanskelig, men det nytter veldig lite å la det gå ut over intetanende medmennesker...
Jeg vet at ingen på stallen vil deg noe vondt overhodet, tror kanskje du tar saker/ situasjoner litt for ille opp noen ganger. Du kan heller ikke la din urettferdige fortid gå utover nye mennesker du møter.

Og den med at foreldrene dine ikke tjener nok osv, blir vel litt "sutrete" synes du ikke? Du har til opplysning fem hester..

Synes vi skal la denne ligge for nå Roxira, men til neste gang du føler for å henge ut dine "stallkamerater" så vil jeg minne deg om at det du skriver her leses av mange og det kan gjøre skade på mennesker som absolutt ikke fortjener det.

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 30/03/2005 :  23:56:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Renegate/Roxira: Syntes godt de to-fire siste innleggene deres kunne tas på privat melding også. Trenger ikke å skape dårlig stemning her fordi dere har det på stallen!

Opprinnelig postet av MissEva

Vel, for det første står vi ikke på samme stall.
Og for det andre ville mine innlegg vært overflødige om ikke Roxira i sitt førsteinnlegg/ trådstarter hadde hengt ut mine venner offentlig...
Tror de fleste hadde reagert...

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 30/03/2005 :  23:58:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Kunne reagert over pm/email/personlig; men, men, gjort er gjort, men hva med å la denne saken ligge nå ihvertfall?
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 31/03/2005 :  00:02:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror vel kanskje ikke jeg er den personen du burde si det til miss eva?
Trådstarteren/ Roxira har lagt opp innlegget sitt rundt det å henge ut folk fra sin stall offentlig...

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 31/03/2005 :  00:03:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Wow...
Virker som om det veeldig tydelig er to sider av samme sak her gitt..
Roxira, all kredit til deg som prøver å få til noe på stallen din, virkelig! Skjønner at det kan være frustrerende når ingen andre har lyst til å være med på det, og stiller seg negative til det.
Tror det problemet her også har noe med at vi mennesker tolererer forskjellige folk på forskjellige måter. Noen går overens, andre ikke. Virker som om det er det som er store deler av tilfellet her. Nå er det også en gang slik at ikke alle kan gå overens, uheldigvis (eller?).
Du sier at uansett hva du gjør, så er det galt. Men, du har jo faktisk, ihvertfall såvidt jeg har fått med meg, fått gjennomført flere slike turer og andre arrangementer. Der har jo folk vært med? Vil tro disse menneskene som er med er veldig glade for at du tar initiativet.

Men for meg virker det som om det er, slik jeg var inne på istad, en sosial konflikt her, og slike konflikter tror jeg man ender opp i uansett hvor man er. Det er rett og slett slik at man faktisk ikke kan komme overens med alle. Men det som er poenget da, er at de personene man ikke kommer overens med, er det gjerne noen andre som kommer overens med. Slik som det for meg ser ut i tilfellet her.

Cluet er vel å respektere hverandre, selv om det ikke vil si at man skal finne på noe sammen hver dag (ja, jeg overdriver). Selv syntes jeg det er å trekke det litt for langt ved å si at de nye på stallen er snobber og resten er usosiale. Om så er tilfelle ville jeg sterkt vurdert å bytte stall. Som Renegate også er inne på, tror jeg ikke slike innlegg vil hjelpe i en positiv retning for stallmiljøet.

Men som jeg sa, hvis du ikke føler deg velkommen og komfortabel på stallen du står på så kan du jo alltids snuse litt rundt etter andre staller. Sikker på at det finnes noen :) Ellers, som jeg også har sagt, men kanskje på en litt mer komplisert måte enn hva jeg skal prøve på nå: Få til noe gøy med de du føler du kommer overens med og de som er engasjerte. Hvis folk ikke vil være med på sosiale aktiviteter, så får da det være deres problem :)

Og som et lite tillegg.. Stallmøter burde man jo ha som et obligatorisk møte, i hvertfall noen ganger i løpet av året. Bare for å informere om/friske opp stall-regler osv. Behøver ikke nødvendigvis være at man setter seg ned med pizza og ser en film også.

-Ragnhilds forsøk på å knotre ned noen fornuftige ord i nattens mulm og mørke (som går mot lysere tider!!=D)-
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 31/03/2005 :  01:09:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ble litt "muggen" jeg nå......ser at du har fjernet det ene innlegget ditt Roxira, slik at det ser ut som jeg "bjeffer" uten grunn...

Redigert for å påpeke at du har fjernet flere innlegg noe som kanskje var lurt...

Bill Dorrance

Redigert av - Horton & Renate den 31/03/2005 01:12:50 Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 31/03/2005 :  08:39:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja er det ikke festlig når sånt skjer.....

Rett og slett feigt!
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 31/03/2005 :  09:09:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Som sagt før, så er det dumt å legge ut i det vide og det brede her. Jo lengre denne tråden blir med det fokus den har hatt mot slutten har jeg full forståelse for at ingen ville være med på turen. Slik fokus er nå kan jeg si at det i seg selv hadde vært avlysende grunn uannsett type sosialt arrangement. Tur, ikke tur, grilling i stallveggen eller hva som helst..

Hva som er feig og ikke feigt har jeg ikke noe grunnlag for å mene her, men et webforum er en offentlig plass hvor alle har tilgang. Man skal passe på å holde seg litt for munnen når man skal ut å slenge dritt om folk. Det gir som regel deg kun et spark i tryne tilbake.

..på tide å melde av sin interesse for denne tråden.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 31/03/2005 09:10:42 Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 31/03/2005 :  09:10:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ja er det ikke festlig når sånt skjer.....

Rett og slett feigt!

Opprinnelig postet av She-Type

Er ikke feigt, men jeg tok meg sammen og fjernet de som ble allt for off topic og person uthenging!!

Så jeg vil ikke akkurat kalle det feigt!!

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

Redigert av - Roxira den 03/04/2005 22:42:44 Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 03/04/2005 :  23:35:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da kunne du vel skrevet noen få ord om at du kom til å gjøre det/hadde gjort det.....

Who cares, avsluttet kapittel for min del uansett.

Redigert av - xxxx den 03/04/2005 23:38:27 Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.