hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Staller i/rundt Oslo
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Staller i/rundt Oslo
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Ellbell

Norway

Skrevet - 30/03/2005 :  12:56:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEllbell  Svar med kopi av melding
Veit ikke helt hvor dette innlegget hører hejmme, men diverse er jo fin og difus så here it goes=)

Skal muligens flytte til Oslo til høsten og lurer i den forbindelse på om folk som har hest på staller i Oslo kunne skrive litt om deres stall - beliggenhet osv..priser...
Er svært intressert i stalle ri området årvoll/tonsenhagen.
Bear in mind at jeg har Islending, ser altså ikke etter tipptopp fasiliteter med fem ute baner og to ridehus lissom=) men for all del; fortell fortell=)

Om du bare vet navnet på en stall plot det ned=) Greit å ha valgmuligheter...Huff nå skrev jeg i smileyfaces...soryy=)

På forhånd takk=)

Ellbell&Þyrladyret

Gi meg en vrengt polvott - any day!

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 30/03/2005 :  13:19:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Dersom du vil ri på tur, anbefaler jeg ikke Årvoll/Tonsenhagen ;-)

Akkurat nå holder jeg til i Maridalen og der er det veldig flott; mange staller og utrolig turterreng - og ikke så alt for langt å reise heller (jeg bor i sentrum og bruker 1/2 time opp).
I Maridalen har du disse stallene som jeg vet om:
- Helgerud, usikker på hvor mange som står der, men jeg tror det er 4-5 stykker. De har egen bane.
- Skjerven, tror det kun er rideskole der.
- Hauger, omlag 40 hester, ridebane, fine bokser. Koster vel 3000 pr. mnd., men jeg anbefaler deg å kjøpe eget kraftfôr siden fôret der knapt kan kalles noe annet enn søl.
- Vaggestein, usikker på hvordan forholdene er der.
- Skar, samme som over.

Så har vi stallen jeg holder til på, nemlig Sander Gård/Stall Klever. Denne stallen ligger flott til oppe i "lia" og du har alle mulige slags turstier rett utenfor døren - uten å måtte borti vei først. Ridebane finnes det også på stedet, og det er fri bruk av jorder høst/vinter/tidlig vår. Prisen pr. mnd. er 2300 og da er -alt- inkludert; utslipp, innslipp, møkking, dekkenskifte, fôring, fri tilgang til fôr ute o.l.
Supert miljø er det også der.

:-)
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 30/03/2005 :  15:15:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
På Årvoll er det en stall (heter vel Årvoll gård. Alle bussene som går over Tonsenhagen stopper rett utenfor, deriblant 25-bussen som jeg har kjørt mye). Det er vel ca 10min å ri, så har du hele Lillomarka til disposisjon. Veldig flott! Har ikke så mye erfaring med stedet (men har god erfaring med Lillomarka som turterreng), men tror det er ganske rimelig. Hestene får gå ute, og de har en uteridebane. Mulig turmulighetene er bedre i Maridalen på den måten at du har skogen rett utenfor. Men med den korte avstanden du har til skogen f.eks. fra Årvoll, og med tanke på at bussforbindelsene er langt bedre, kan du jo vurdere det opp mot hverandre. Jeg tror det er mye hobbyhest, fjording etc her. Kanskje islendinger, men ikke et typisk islendingsmiljø.

Nordtvet ligger på Kalbakken (ikke så langt fra Årvoll/Tonsenhagen). Du har ca 5 minutter til nærmeste bussholdeplass, og det er enkelt å komme dit med både buss, bane og tog. Tror leia ligger på litt over 3000kr/mnd. Inkludert utslipp og foring på hverdager. To ridebaner, gode treningsmuligheter i sprang (ikke så mange som driver med dressur der nå lengre). Dog litt lengre ut i skogen, ca 10-15 min på ganske traffikert vei dessverre. Men så har du hele Lillomarka forran deg.

Om du skal bo i Årvoll/tonsenhagen-området kan du vurdere Nittedal. Du har en rekke SL-busser som går dit, og de går ganske ofte. Du kommer deg til dalen uten bussbytting, og er antagelig den enkleste av dalene å komme seg til dersom du ikke har bil. I Nittedal finnes det mange staller. Er ikke så kjent der, men vet om Rotnes Bruk.

I tillegg har du Tveita, men da må du bytte buss. Mot Mariholtet (Østmarka) har du også et par småstaller, men da blir det også bussbytte. Ikke så store stallene der heller, så det kan være komplisert å komme seg dit.

Nå vet jeg ikke om du har bil eller ei, men siden du fokuserte sånn på at det burde være i nærheten av Årvoll/Tonsenhagen så hørtes det litt ut som om du skulle bo der, og ikke var så interessert i lang reisevei. Er jo uannsett kjekt med kort reisevei, også med bil da..

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 30/03/2005 :  15:38:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Angående Maridalen så begynner det å komme noen islandshester der, så det begynner i alle fall å danne seg et lite miljø :-) Bussforbindelsen er heller ikke så vanvittig dårlig, og nå når det lakker mot sommeren går det alltids an å sykle ned - og det er alltid noen å sitte på med :-) Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 30/03/2005 :  15:52:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Det er endel islandshester i Sørkedalen. Men du kan regne med en dagstur om du legger ut fra Årvoll med kollektivtransport Har du bil ville jeg vurdert forholdene der. Men det er Formosissima som er islandshestekspert her, men om du ikke er veldig gira på å ha et hardbarka islandshestmiljø, men bare en hyggelig hobbystall med godt turterreng og noen muligheter så kan jo jeg også bidra.

Jeg har vært alt for lite oppover i Nittedal, men det finnes antagelig islendiger der. På Rotnes har de forresten egen ridesti, i tillegg til skog på alle kanter. Tror den er på 4 km. Kan være greit om du trenger vei for litt fart/trening.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 30/03/2005 :  17:36:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg begynner som lærling på Rotnes i august. Har bare vært der på intervju og besøk en dag, men intrykket mitt er at det er en godt drevet stall med et hyggelig og voksent miljø. I privatstallen er det 14 forskjellige ridehester som brukes til det meste, og så har de galoppstallen med plass til 6 galopphester + 2 private ridehester og en ponni på 34 (!) år.
Nå hugser jeg ikke helt prisen på stalleien, men tror det var rundt 3500,- om jeg ikke er helt på vidda...

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 30/03/2005 :  18:26:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Andre staller i Oslo-området er jo alternativt på Kolbotn. Det går godt med buss og tog dit, og det er rimelig bra miljø og turmuligheter der. Der finnes det også superbillige alternativer, men som igjen krever litt mer jobb.

Spoff: Jeg er ingen islandshestekspert, faktisk så kan jeg ikke så veldig mye angående islandshester, og alt jeg kan er så og si selvlært. Og jeg tviler på at det har så veldig mye med denne debatten å gjøre, jeg bare vet at folk med islandshester gjerne liker å holde seg sammen :-)
Gå til toppen av siden

Ellbell

Norway

Skrevet - 30/03/2005 :  21:01:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEllbell  Svar med kopi av melding
Takk for raske svar du
Jepp, mulig jeg skal bo på Årvoll ja, men bussforbindelsene i Oslo er nå et par hakk bedre enn de jeg er vant til her i skogen utenfor Elverum, (5 busser om dagen, to til elverum og tre tilbake)så alt annet blir luksus Dessuten er det ikke sikkert det blir Årvoll. Satser på å flytte inn hos søter'n og de må kjøpe leilighet først

Er i og for seg interessert i et Islandshestmiljø. Det er alltid koselig med likesinnede og vi Islandsmennesker er litt glade i hverandre ja
Jeg har i og for seg ikke så mye imot å reise en snutt og jeg tar førekort nå snart så. Dette ordner seg nok vil jeg tro=)
Tusen takk for masse gode forslag. Skal spare på navnene og ta kontakt hvis det blir Osloflytt på meg.

Formosissima
Kanskje jeg kan kontakte deg igjen nærmere sommertider og høre litt hvor du holder til da=) Islandsfolk will be Islandsfolk! Det er du som hadde Sunnavindur på for var det ikke? Han er forsåvidt nydelig!

Ellbell&Þyrladyret takker for hjelpen så får vi se om vi blir bønder i byen etterhvert!

Gi meg en vrengt polvott - any day! Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 30/03/2005 :  21:30:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Er bare å kontakte meg det :-) Det stemmer, var Maxipus og jeg som hadde ham. Han stod på en av disse grisebillige stallene i Kolbotn (1000 pr. mnd), men jeg anbefaler ikke den stallen som et permanent tilholdssted ;-) Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 03/04/2005 :  23:16:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
På Lillemorstallen i Sørkedalen er vel Oslos største og beste islendingmiljø vil jeg tro. Jeg står like ved, og vi ser dem stadig ute på tur. Tror det er rideskole der, men også privathester (men stort sett bare islendinger). Bra turterreng hele året (mange steder i Oslo har man veldig få muligheter om vinteren når skifanatikerne inntar skogen).

Men skal du ri i Sørkedalen, bør du enten ha bil, eller bo praktisk til. Det vil si enten bo på Røa eller deromkring, eller bo i nærheten av der det går ofte buss til Røa. Årvoll er kanskje ikke så genialt. Riktignok går 32-bussen borti der, men den bruker sikkert over en time til Røa i rushtiden..
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 03/04/2005 :  23:43:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Lillemorsstallen er vel uaktuell i så måte at de ikke leier ut til andre enn nære venner og bekjente av de som eier stedet - eller aller helst kun til de som er stalljenter der, ergo man får ikke stallplass der uansett hvor pent man ber når man "bare" er en vanlig mann i gaten.
Rideskolen har også et par års ventetid.
Gå til toppen av siden

Raggis

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2005 :  01:44:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRaggis  Svar med kopi av melding
Hey
Lillemorstallen er bare og glemme da det er flere år venteliste der og de slipper KUN inn "hjelpere" og ansatte som kjøper egen hest. Og lista der er lang... Men du har en drøss andre staller, Tangen, Bogstad, et par stk innerst i sørk (bla utegang 2000 i mnd) Og Elveli, Brenna, Ringeriket, Nordbye (de anbefalles ikke, DYRE) Også har du Maridalen ja, rir selv på Hauger nå, er kun to islandshester her da, hehe, og den ene drar kanskje til sommeren. Og "sølet" de serverer her, er analysert og herjet med, og det er faktisk det meste hesten trenger. Mye unødvendig for mange, men men. Søl er det fordi det er halv-veis flytende, ikke fordi det er drittmat.

Meen, uansett, så har du den andre siden ja, Kolbotn, Ski, så har vi jo Revhaug der jeg har plass, koselig der, litt dyrt i forhold til hva du får, men Viggen trivdes godt der. Der kommer også jeg til å stå til høsten:) Utegang og boks, ovalbane og fantastiske turveier. Fint miljø, mange som kan hjelpe deg og instruktører på stedet. Praktikant.
Er flere og, både i oslo og litt utenfor, men da må du nesten dra litt rundt og se!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.