hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Så snobbete...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Så snobbete...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 25/03/2005 :  00:36:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Dette emnet er sikkert tatt opp før, men fant ingen match da jeg søkte etter det...

Huff jeg blir rett og slett helt oppgitt jeg over hvor snobbete det egentlig går ann å bli!!

Stallen vår skal arrangere en ridetur hvor vi skal stoppe å grille oppe i skogen!
Men dette kan ikke folk være med på for det er ikke helt dems greie!! Men da lurer jeg, man rir jo på tur også med hester som går i konkurranse så hvorfor ikke henge seg på å være med å ha det litt koselig i påsken??
Altså ærlig talt, hva er det som er så galt med å ri en tur i skogen å grille a?? Får man ikke da visst frem allt det dyre fine utstyret sitt?? Eller hva er det?

Trodde det var koselig jeg å være ute en hel gjeng "å prat litt skit" men der tok jeg visst grundig feil når det kommer til snobbe verden... Eneste som er gøy for de er å best, flottest og dyrest utstyr og hest... Noe annet teller ikke... Er så ille noen steder at de glemmer at hesten er hest... Og følger ikke opp om den får i seg all maten den skal og om den får nok vann osv... Og da burde man seriøst tenke seg om en gang eller tre!! Hesten kommer først!!!!! IKKE merke klær og utstyr... Tror nok folk ser bedre på dere om dere tar dere av hesten deres enn om du har siste skrik i utstyr....

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 25/03/2005 :  00:47:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
He he dårlig dag i dag Roxira?
Har ikke fått med meg at det er så mange snobber i området vårt jeg, for å være helt ærlig. Ser vel på de fleste som oppegående mennesker som setter hesten sin ganske høyt...

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 25/03/2005 :  01:05:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Snobber er det nok av her omkring, skikkelig ille også. Er nesten blitt så vant det at jeg ikke reagerer en gang; det er bare sånn det er...
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 25/03/2005 :  01:22:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har ikke fått med meg at det er så mange snobber i området vårt jeg, for å være helt ærlig. Ser vel på de fleste som oppegående mennesker som setter hesten sin ganske høyt...

Opprinnelig postet av Renegate

Ja er dritt lei om dagen... Så da er klaging en fin måte å få ut aggresjon på!! Kjipt å slite ræva av seg, for å så ikke få annet enn dritt igjen!! Hadde en bare vært rik sier jeg, eller følelse løs! Drømmer en dag om å få mitt eget... Med ridebane og det hele, sånn som Nelly!

Ps, har sendt deg privat melding.

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 25/03/2005 :  07:53:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kanskje de bare ikke hadde lyst til å være med? Kanskje de hadde andre planer for påsken? Kanskje litt drøyt å kalle folk snobber bare fordi de ikke vil være med å grille..

Og er det nødvendigvis snobbete å ha dyr hest og dyrt utstyr? Det er såvidt jeg ser det en prioriteringssak om man vil ha 5 hester og billig utstyr eller om man vil ha 1 hest og dyrt, kvalitetsutstyr til denne ene. Og har man litt krav til hestens kvalitet og utdanning, så blir den faktisk dyr den også.

Skjønner at du vil ha ut litt aggresjon, men hvis noen av "snobbene" i stallen din leser her, så kan det hende at det du har skrevet slår negativt tilbake ;).
Gå til toppen av siden

Cesar

» VIP

Skrevet - 25/03/2005 :  09:25:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg for min del har og har hatt både dyr og billig hest. At jeg har får det meste dyrt utstyr har noe med kvalitet og passform å gjøre. Ikke for å vise det fram til noen.
Jeg rir hestene mine mye på tur! (en liten pause i ridning generellt, men igang igjen fra høsten av) men å være med på grilltur hadde ikke vært noe for meg. kunne godt vært med på grilltur uten hest, men ikke med. Mulig det er forde hestene jeg eier og har eid ikke ville satt no særlig pris på å blir surret fast i et tre mens "mor" grillet mat... Og jeg er IKKE snobbete.
Skjønner at du blir frustrert når du prøver å få igang noe hyggelig og blir nedstemt da.. Hva med om du prøver igjen og lar hestene bli igjen hjemme? Da hadde hvertfall jeg blitt med.
Gå til toppen av siden

sammy
» VIP

Norway

Skrevet - 25/03/2005 :  09:52:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesammy  Svar med kopi av melding
Syntes det hørtes veldig koselig å ta en grilltur til hest. Men tror ikke hesten min hadde satt særlig stor pris på å bli bundet fast i mellomtiden. Men om dere rir til et sted hvor dere kanskje kjenner noen som eier et jorde dere kan sleppe hestene på i mellomtiden?? Da hadde nok hestene oxo kost seg litt.
Eventuellt så er jo en annen ting å dra på ridetur først, å så grille etterpå, i nærheten av stallen...
Det kan bli koseligt det oxo :-)
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 25/03/2005 :  11:19:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Kan jo være mange grunner til at man ikke vil bli med på en grilltur. Jeg synes det høres kjempekoselig ut, men skjønner også de som ikke vil bli med..
Synes dyrt utstyr og dyr hest er helt ok jeg - det blir et valg man tar. Men begynner man derimot å skryte og fortelle alle om den flotte hesten sin og at man har best utstyr, ja da blir det slitsomt.

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 25/03/2005 :  12:04:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Er nesten ingen hester som liker å stå bundet i flere timer i et tre, derfor når vi drar på tur tar vi med strømtråde som vi surrer rundt trærne, så kan de stå i paddocker. Så får de litt god biter og masse oppmerksomhet... Mine hester synes det var kjempe artig... Traske litt rundt å grave frem litt gress, tygge litt på trær osv...
*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 25/03/2005 :  14:08:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Renegate

Ja er dritt lei om dagen... Så da er klaging en fin måte å få ut aggresjon på!! Kjipt å slite ræva av seg, for å så ikke få annet enn dritt igjen!! Hadde en bare vært rik sier jeg, eller følelse løs! Drømmer en dag om å få mitt eget... Med ridebane og det hele, sånn som Nelly!

Ps, har sendt deg privat melding.

Opprinnelig postet av Roxira

Skjønner hva du mener, skulle gjerne hatt litt mer penger å rutte med selv. Men, men er for tiden veldig fornøyd med å låne banen hennes jeg da

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Liwi

Skrevet - 25/03/2005 :  14:46:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Føler meg ikke snobbete til tross for type "dyr" hest og "dyrt" utstyr. Velger kvalitet, enkelt og greit - og selvsagt synes det.

Hadde nok avstått fra grilling under rideturen jeg også. Hesten hadde ikke satt særlig pris på å bli bundet, og det å bygge tilstrekkelig med luftegårder ville tatt evigheter. Hestene på stallen her består av flere relativt tøffe hester som ikke går særlig godt sammen på et lite område. Så å pøse sammen denne gjengen med broddsko tar vi ikke sjansen på.

Ville gjort et nytt forsøk, og latt hestene stå igjen hjemme.
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 25/03/2005 :  15:46:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Er ikke bare det at folk ikke er med på denne turen, men hva man enn prøver å få til så er det ikke bra nok... Går lissom ikke ann å kose seg sammen lenger!! Er det jeg reagerer på!!

Og hvem slipper da en hel haug med fremmede hester sammen? Sånn bare for noen timer... HJELP...

Har hestene respekt for strømtråden holder det fint ta med seg en rull å snurre rundt trær, dette er gjort på noen få minutter, så da står ikke hestene lenge bundet før de kan slippes inn på beite... Til og med utbryter kongen min holdt seg jo innenfor gjerde... Dette er en liten Welsh som har det med å enten hoppe over eller smutte ut under gjerde med strøm eller ikke... Så ingen hester trenger stå bundet i tre om ikke eieren ønsker det...

Men som sagt så driter jeg i omikke folk blir med på turen, men er så lei av å prøve å få til et miljø, når ingenting er moro eller koselig for folk...

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 25/03/2005 :  17:08:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Som westernrytter ser jeg aldri et problem med å surre ved og høy på hver sin hest og stikke til skogs... Hadde en kjempekos tur engang med en "likefør"kjærest. Mulig det var turen som avslutta "handelen".. hehe.. Vi hadde spekemat, bål, en liten konjakk og kaffe på termos. Månen skinte fra stjerneklar himmel. Bålet knitret og hestene gumlet høy... Minnet er godt nok til å følge meg i alderdommen. ;-)

For meg er det en selvfølge at hester kan bindes... Hvis de ikke kan det, så får en ta en treningsrunde til det synker inn at det er helt ok å stå bindt... ;-)
Ellers er jo strømtråd på trær en flott og grei løsning det også!

Jeg er definitivt FOR skogsturer med innlagt sosialt samvær! :-D

Hilsen Line, skogens datter...

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

Charoline

» VIP

Skrevet - 25/03/2005 :  23:08:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes en slik tur høres koselig ut... Jeg ville nok blitt med, jeg

Er ingen som arrangerer slike ting her, så jeg ville være sjeleglad jeg om noen gjorde det

Ang. det med at hestene skal stå bundet eller ei så ville jeg helst ha satt min hest i en innhegning....Men hadde det ikke vært tilgjengelig så måtte han nok bare ha stått bundet... Såpass får han klare
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 25/03/2005 :  23:12:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kanskje de bare ikke hadde lyst til å være med? Kanskje de hadde andre planer for påsken? Kanskje litt drøyt å kalle folk snobber bare fordi de ikke vil være med å grille..

Opprinnelig postet av eligj

Det er nok ikke første gangen du..

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 25/03/2005 :  23:24:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
For meg er det en selvfølge at hester kan bindes... Hvis de ikke kan det, så får en ta en treningsrunde til det synker inn at det er helt ok å stå bindt... ;-)

Jeg er definitivt FOR skogsturer med innlagt sosialt samvær! :-D

Opprinnelig postet av Cowgirlchris

Den er jeg med på. Hesten bør absolutt kunne stå bundet en stund uten å lage et helsikes rabalder med mer.

Er også for turer og skog og mark. Syns folk generelt bør komme se mer ut.
I Norge, hvor for eksempel deperasjoner er en økende "plage", bør vertfall folk ta til vett. Naturopplevelser har samme effekt som antidepressiver.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.