hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hjelp til variasjonstrening!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Hjelp til variasjonstrening!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Tone-Annette

» VIP

Skrevet - 22/03/2005 :  13:55:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en aldeles fantastisk Holsteinervallak på 6 år nå. Mer om han kan dere lese på vip'en min.
Han elsker sprang, mens dressur liker han ikke. Han liker kun og bli ridd på tur med andre hester og da er han så ivrig at jeg nesten sliter av meg armene. Ikke misforstå meg, han er ikke vrang. Han gjør det han blir bedt om, men man merker at han ikke liker det. Så blir han fryktelig ukonsentrert etter kanskje 10 minutter. Han vimser rundt og vil ikke samarbeide. Han låser seg totalt og vil ikke gå på tøylen. Han "biter" seg fast på tøylen og vil ikke samarbeide! Og dette er en hest som har gått godkjent LA dressur. Jeg kan jo ikke trene sprang hver dag, så hav kan jeg gjøre? Jeg rir for dyktig instruktør hver uke, men han er like rådløs som meg! Han trenger variasjon. Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Han er innkjørt og jeg kjører med han ca 1 gang i måneden.
Noen råd?

ShyBoy

Skrevet - 22/03/2005 :  14:03:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kanskje du skulle prøve å få en annen hest og rytter som er veldig glad i dressur til å trene sammen med deg? Jeg er langt fra sikker på om det hjelper, men du kan alltids prøve Før du rir tur, burde han ha stått ute en stund, og ikke ha fått havre. Hvis han har mye energi og får løpe av seg på beitet så kansje det hjelper. Jeg har ikke så mye erfaring med det, men dette er noe jeg tror er naturlig bra. For hvis jeg hadde for eksempel vært med ei jente som løp forbi meg hele tiden og var mye raskere en meg, så hadde jeg gjort mitt beste. Men ikke kjeft på meg. Det er bare noen råd jeg gir.
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 22/03/2005 :  14:25:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Hei Tone- Annette.

Etter å ha lest litt på vip-en din osv. må eg sei eg stiller meg litt tvilande til det som står der. Kanskje eg tar feil? Men,men.

Synest også det er litt rart att den "dyktige instruktøren" din er rådløs.

Vel, det var no mitt synspunkt.

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2005 :  14:34:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
*hehe*

Billy is a grey gelding. He is 11 years old, born in 1994. He is 13.2hh..

Ops.. Det var ikke meninga å snuble over flere fine sider.. Og en ekstrabonus, bare fordi det er påske (og jeg er i påskemodus på jobb).. Og en aller siste påskebonus strekker litt ekstra på smilebåndet.

Ha en fortsatt fortreffelig dag, nyt påskesola og kom deg ut! Det vil antagelig løse problemet..

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 22/03/2005 14:44:38 Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 22/03/2005 :  14:45:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
*hehe*

Billy is a grey gelding. He is 11 years old, born in 1994. He is 13.2hh..

Ops.. Det var ikke meninga å snuble over flere fine sider.. Og en ekstrabonus, bare fordi det er påske (og jeg er i påskemodus på jobb).. Og en aller siste påskebonus strekker litt ekstra på smilebåndet.

Ha en fortsatt fortreffelig dag, nyt påskesola og kom deg ut! Det vil antagelig løse problemet..

Opprinnelig postet av spoff

Hehe spoff.

Da hadde eg rett.

Syntest heile vip-en luktet litt rart.

No fekk eg jo bevis på det da.

hehe

Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 22/03/2005 :  15:02:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Amazing....
Litt spesielt når man faktisk begynner å få problemer med fantasihesten sin....
Anbefales absolutt å følge rådet om å komme seg ut litt i sola....

Dagboken til vedkommende indikerer at dette er en kjenning i fantasihest sammenheng....... (eller er det indikator nr 1 på ALLE med fantasihetser at de bruker ordet "ridde" om den ridingen man gjorde i går....altså red...)
Gå til toppen av siden

Tone-Annette

» VIP

Skrevet - 22/03/2005 :  15:13:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
hahaha....bra jobba folkens...... men det problemet jeg har er et faktisk problem, selv om den 6 år gamle holsteineren min er en 6 år gammel varmblodsvallak...hehe....men jeg er faktisk Tone-Annette Skagen, typen min heter Carl og alt på vip'en er nesten sant... jeg har en tante i Danmark vi trener hos...og jeg har det samme problemet....

Jeg vet at vip greia er teit, men er bare en ego greie....har ikke digikamera skjønner dere og jeg har en, ja, livlig fantasi.....

Men problemet mitt er det samme. Og instruktøren min er rådløs etter å ha prøvd mye rart. Dere kan få e-post eller tlf nr til instruktøren min hvis dere ikke tror meg:P Er ikke så full av skit....

Varmblodsen min har forresten gått LB dressur godkent og hoppe 1.15 bane:) Har egen vip (uten bilder) for han...hehe.... Skal slette køddvip'en min.......

Men trenger fremdeles hjelp....?
Problemet er nøyaktig det samme som ved forrige innlegg....
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2005 :  15:13:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Denne var faktisk enklere å avsløre enn de andre. Jeg skal ikke røpe min eminente evne til å snoke frem bildene fra andre nettsteder, for da vil jeg ikke kunne benytte metoden lengre. Jeg har sett metoden brukt tidligere, men de VIPene du viser til i den andre debatten Opal kan ikke røpes på samme måte som denne. Det kan selvfølgelig bety at det likevel er de samme som står bak, men det kan også være noen andre (og da litt mer uintelligente). Men som du påpeker.. Det er jo andre fellestrekk.
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Tone-Annette

» VIP

Skrevet - 22/03/2005 :  15:16:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men så er jo min ekte hest traver og så umåtelig mer vanskelig....
Og Spoff; min bildesanking metode er og finne URLen til bildet som er ganske enkelt hvis man tenker etter... Kanskje din og? Så jeg er fullt klar over at de aller fleste finner ut at bildene er "litt" falske....
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2005 :  15:21:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hahaha....bra jobba folkens...... men det problemet jeg har er et faktisk problem, selv om den 6 år gamle holsteineren min er en 6 år gammel varmblodsvallak...hehe....

Opprinnelig postet av Tone-Annette

Ærlighet varer lengst.. Vi legger gjerne med tid for å gi gode råd, men med slik opptreden kan du faktisk bare ha det så godt.

Dessuten.. Jeg pleier ikke sjekke opp mot skattelister, men de er greie å ha når man skal sjekke opp om en person faktisk eksisterer. Eventuelt sjekk mot telefonkatalogen (ulempen med denne er at den røper ikke alle og enhver mann, men det gjør skattelistene). Du kan jo søke på navnet ditt selv

Skattelistene skraper med det som finnes av norske skattebetalere til langt under myndig alder forøvrig.. Selv om linken jeg viser til ikke viser likningene for de siste årene antar jeg at du også levde, selv om likningen ga 0, også i 2002.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 22/03/2005 15:25:04 Gå til toppen av siden

Tone-Annette

» VIP

Skrevet - 22/03/2005 :  15:29:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Flott at du bruker så mye tid på meg da:D Føler meg beæret...

Jeg har ikke penger til og ha en slik flott hest som jeg beskriver... Derimot har jeg en fantastiusk traver som jeg elsker over ALT på jord... Men det er morsomt og leve litt i drømmen.... "go a little crazy"....

Men takk så mye for hjelpen da...høh...
Gå til toppen av siden

Tone-Annette

» VIP

Skrevet - 22/03/2005 :  15:31:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Og det med skattelisten; Jeg begynte og jobbe fast i slutten av 2003. Jeg er 21 år gammel. Betalte ikke skatt, da... Så det søket ditt kan du holde for deg selv. Folketellingen derimot, der vil du nok finne meg:D Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 22/03/2005 :  15:34:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Presenter deg selv...

Ser du bruker samme historie (som på fantasi vip-en din) under presenter deg sjølv.

Dei aller fleste her inne er seriøse folk som beskriver virkeligheten, blir litt irriterande da å sjå i ettertid att folk skrøner.

Gå til toppen av siden

Tone-Annette

» VIP

Skrevet - 22/03/2005 :  15:38:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg forstår jo alt dette. Så skal derfor få opp min egentlige vip her også og slette det presenter deg selv greiene... *Flauoversegselv* Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2005 :  15:39:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Når du spørr om hjelp så tar man faktisk utgangspunkt i det du sier. Det er vanligvis noe ganske annet å ri en varmblodstraver, enn en vanlig ridehest. Og rådene baserer seg derifra også ganske så annerledes. Om du også rir for en dyktig instruktør, eller ikke, vil også være til stor avgjørelse for hva slags råd man kan gi. Om du velger å kamuflere din situasjon ved å smøre på slik du gjør så vil antagelig rådene du får heller ikke kunne samkjøres med det problemet du faktisk har.

Uannsett så er vi som er her såpass voksene at vi spiller med åpne kort. Vi er gørr lei av at man skal lyve seg til å bli respektert, og vi respekterer de som er her, med den hesten de måtte eie eller ikke eie.

Du har rett og slett falt i din egen grav, og er etter min mening en jeg ikke vil dele min kunnskap med.

Så du er 21 år, og har ikke egen telefon.. Det er jo rett og slett godt mulig, men men det hele lukter muffins. Du har jo ikke startet godt Uannsett så sjokkerer det sterkt at et voksent menneske på 21 år kan finne på å drive oppdrett av egne drømmehester på denne måten!

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 22/03/2005 15:41:08 Gå til toppen av siden

Tone-Annette

» VIP

Skrevet - 22/03/2005 :  15:48:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke hustelefon, men har mobil. Men har hemmelig nr grunnet tidligere telefonterror....
Hyggelig at du er så forståelsesfull da, Spoff!
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 9.09 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.