hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Str på ridebukser fra Høøks.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Str på ridebukser fra Høøks.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

jalla

Skrevet - 12/01/2005 :  19:16:34  Vis profil  Svar med kopi av melding

Noen av dere som har ridebukser fra Høøks? Har nemlig planer om å bestille en nå som den nye katalogen kom. Står str 36, 38, 40, 42, 46 osv. Men strørrelsene varierer så fra sted til sted. På noen bruker jeg str 38 (mountainhorse), andre bruker jeg 76 (!) (equicomfort).

Noen som har gjort opp en mening i hvordan Høøksbuksene er i størrelser? Las den måletabellen, men ble ikke så særlig mye mere klokere av den.. Muligens jeg bestiller i str 40, men ville høre med erfaringer her først, da det er veldig kjedelig å bestille, for å så levere den tilbake pga feil størrelse...

Den jeg tenker å på bestille er CRW Exlusive med små ruter på, til 799,-

Lucinda:

Norway

Skrevet - 13/01/2005 :  01:00:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Eg bestilte sjølv i str 40 no i går. Den med store ruter. Bruker vanlegvis str 38-40. Har tidlegare kjøpt ei bukse i høøks som faktisk er i str 42, men som eg vil seie tilsvarer ca 40 i "vanlege" bukser. Håper den blir passeleg. Sliter endå med litt stor mage etter to svangerskap så om den er litt trang så har eg noko å jobbe mot.
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 13/01/2005 :  07:16:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Ikke så mye med størrelser å gjøre.. Men kan ikke du lucinda, når du har brukt denne buksa en stund, raportere om kvalitet. Dette er jo en av disse helskinnvariantene Hööks har. Jeg har kjøpt Helskinn hos Hööks før. Det var ikke CRW, men et merke som nå er utgått for en del år tilbake. Min erfaring med de buksene var veldig dårlig. Etter en gang var "skinnet" veldig nuppete, og buksa generelt helt ute av form. Heldigvis har jeg hatt mye bedre erfaring med buksene de selger uten skinn, og har av den grunn holdt meg til dem (og kjøpt Pikeur når det gjelder skinn). Forhåpentligvis er dette nok år siden at de har tatt lærdom, og at bytting av merke kanskje også har endret "skinnets" kvalitet.

Angående størrelser har jeg brukt å kjøpe den størrelsen jeg vanligvis bruker i bukser ellers. Jeg har også noen ganger endt opp med å kjøpt buksene ennå litt større (da det har vært det eneste de har hatt på salg), og selv om den vanlige størrelsen helt klart er best, og sitter mest fast, er ridebuksene gjerne så stramme fra før at en størrelse for stor eller to igrunn heller ikke gjør så mye.

Bruker du 38-40 i bukser ellers, kjøp 40. Bruker du 36-38, kjøp 38. Jeg bruker samme str på Hööksbuksene, som på vanlige H&M bukser. På Cubus sine vanlige bukser igjen, bruker jeg en størrelse mindre.. Vet ikke om dette er sammenliknbart, men det er vel stortsett de buksene jeg har Det er jo ikke gitt at passformen ellers er identisk som for meg. Jeg er jo ganske tung i rumpa..

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

munti

Skrevet - 13/01/2005 :  13:33:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har fire ridebukser fra høøks

går på de tilbudene hver gang

jeg har nå hatt de i litt over ett år og de er blitt tynnslitte, hullete og sømmene er meget svake, Ihvertfall på de billigste buksene, De rakner.

Kjøper meg nok ett par dyre kvalitetsbukser ett eller annet sted

Har en helskinnsbukse som er ti år gammel av et kjent merke og den er nesten like fin, Her er det bare fargen som har forandret seg litt men det tok lang tid, Like hel og fin i sømmer osv.

Dette har ikke noe med størelser å gjøre men men.

Munti

Redigert av - munti den 13/01/2005 13:41:44 Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 13/01/2005 :  13:59:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Ja spoff, skal rapportere om buksa. Må sei eg er litt spent på kvaliteten eg og for eg har jo lest her på mix om ein del som ikkje er fornøyd med Høøks sine CRV Helskinnbukser. Men eg prøver siden dette er ein heilt ny modell.
Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 16/01/2005 :  20:54:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Endet opp med å bestille str 40 jeg, så får jeg håpe at den passer.

Spoff: Bruker du 38-40 i bukser ellers, kjøp 40. Bruker du 36-38, kjøp 38. Jeg bruker samme str på Hööksbuksene, som på vanlige H&M bukser....

Hm... Jeg bruker 28 i H&M bukser. Jaja, men nå er bulsen bestilt for noen dager siden, så nå håper jeg den (og masse annet) kommer snart
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 16/01/2005 :  22:12:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Lucida:
Ja, jeg har variert erfaring. Er dog fornøyd med de siste buksene jeg har kjøpt. Jeg har da holdt meg unna skinnetterlikninger, etter en dårlig erfaring der. Men disse i litt kraftig bomull uten skinn, eller i cord har holdt lenge for min del. Jeg er vel egentlig "helskinnfrelst", men synes bukser uten skinn kan være ok om man ikke skal ri så "avansert", om det regner, eller man bare skal i stallen uten rideplaner. De er jo trossalt veldig greie når det gjelder rengjøring.

jalla:
28? Eller skulle det være 38? Jaja.. Uannsett tipper jeg det vil gå bra. Kanskje du kan ha en størrelse mindre. Jeg har forøvrig de buksene du har bestilt (i blå). Det er kraftig bomull, med endel elastistitet. Det er nok litt slingringsmon med denne elastisiteten. Sannsynligvis vil de sitte bra. I verstefall kan man sende i retur å bytte (i følge kjøpsloven har du jo den muligheten). Kjøpte disse buksene før de kom inn i forrige katalog (ifjor sommer), og de har holdt seg veldig fine. Har brukt dem endel. Disse er jeg fornøyd med, men til info, det er ikke skinn på dem, selv om de er mørke i stumpen.

eligj

Skrevet - 16/01/2005 :  22:42:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det fine med å bestille på nett er at man har en angrefrist på alt man kjøper. Så hvis man oppdager at man har bommet på størrelsen når buksa kommer i posten, så kan man bare sende den tilbake og be om en annen størrelse :) Husker ikke helt fristene, men mener å huske at høøks opplyser om dette i sine kjøpsbetingelser.

P.s. Jeg er også spent på kvaliteten på disse buksene. Hadde vært hyggelig å kunne kjøpe en god helskinnsbukse for under tusenlappen, men så langt har helskinnsbuksene til høøks vært for dårlige.

Redigert av - eligj den 16/01/2005 22:43:44 Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 17/01/2005 :  00:33:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Spoff: nei det skal være 28... Kjøpte meg ny nå for et par uker siden. Men muligens de har et anna str-system på den enn de du prater om.

De hadde den jeg skulle ha kun i 40 og oppover.
Uansett så er de på vei til meg, og jeg er veldig spent på kvaliteten, og satser på det beste!

Synes Høøks har greie produkter til greie priser jeg! Enkelte greier er selvfølgelig dårligere kvalitet, men sånn er det jo alle steder... Eneste jeg ikke liker med Høøks er det Thermo Master-dekkene deres, og enkelte rideklær, emn ellers synes jeg det er verdt sine kroner.
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 17/01/2005 :  09:42:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Spoff: nei det skal være 28... Kjøpte meg ny nå for et par uker siden. Men muligens de har et anna str-system på den enn de du prater om.

Opprinnelig postet av jalla

Ok. Jeg får innse at jeg muligens handler mine klær i dameavdelinga De har kanskje litt andre størrelser f.eks. i den impuls-avdelinga, dersom det fremdeles er det det heter.. Mulig det mer er buksevidde, enn "vanlig" klesstørrelse. Da vil jo 28 være litt mer rimelig enn 38. Iallfall dersom du vanligvis bruker 38-40

Litt off-topic.. Jaja. Får håpe den passer. Som sagt er det endel elastisitet i denne buksa, som antagelig kan være til fordel for litt slingringsmon på de størrelsene.

Kopi av melding:

Det fine med å bestille på nett er at man har en angrefrist på alt man kjøper.

Opprinnelig postet av eligj

Det har du da uannsett. Som også er nevnt tidligere..

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 17/01/2005 09:54:15 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 17/01/2005 :  09:49:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Off-topic til Spoff: Noen buksemerker går etter 26, 27, 28, 29, 30 osv. systemet, slik som Levis, Miss Sixty m.fl. (Levis bruker to, en for lengde og en for bredde, MS bruker en); jeg mener å huske at 27 tilsvarer 34 eller 36. :-) Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 17/01/2005 :  16:12:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bare for å unngå misforståelser: Ved nettsalg (i likhet med telefonsalg) har man spesielle regler for angrefrist i Norge, uansett hva man kjøper eller fra hvilken butikk. Det vil si at hvis man kjøper en vare over internett, kan man sende den tilbake og få pengene igjen uten å ha noen spesiell grunn (gitt at varen ikke er brukt eller skadet etter at den kom frem til kjøper). Detaljene kan man lese på lovdata:

http://www.lovdata.no/all/nl-20001221-105.html

Derfor kan det faktisk lønne seg å kjøpe enkelte ting på nett fremfor å kjøpe i butikker som er sære med å bytte og ta tilbake varer. Kjekt å vite om :) Høøks er veldig greie på å levere tilbake og bytte varer, men slik er det altså ikke i alle butikker (dog har vel de fleste hestebutikker forståelse for at man av og til trenger å prøve enkelte ting på hesten).
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 17/01/2005 :  16:49:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Ang buskestr så er vel det som Jalla omtaler som 28 snakk om tommer, og da i livvidde. Bukser i 38, 40 osv er bukser hvor størrelsen bare er sånn (dvs Guro aner ikke grunnen for størrelsesangivelsen)
Enkelte ridebukser sånn som Eurostar benytter seg av et annet system igjen, hvor buksene oppgis som 74,76 osv. Husker ikke hvordan dette svarer til vanlige størrelser, men lurer på om 88 er 44, og 84 er 40 (men dette husker jeg dessverre ikke akkurat nå) så ikke stol på meg akkkurat der.

Guro
Gå til toppen av siden

Ixnay

» VIP

Norway

Skrevet - 17/01/2005 :  19:35:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIxnay  Svar med kopi av melding
Hjelpes meg hehe kunne ikke alle holdt seg til en ting?
Huff blir så kaos når alle skal ha sitt eget system for størrelse.. vet aldri hva slags størrelse jeg skal gå for i butikk jeg.

"Hva du enn sysler med i livet, gjør ditt beste, men glem ikke at uerstattelig er ingen" Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 17/01/2005 :  19:50:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Helt enig, må bare gjette vilt når jeg skal velge buksestørrelser, det er jo forskjellig for hvert par.. :P
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 17/01/2005 :  23:23:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
*hehe* Jeg er for gammel for Miss Sixty-moten, og Levis husker jeg som bredde-vidde størrelser, altså to tall Men greit.. Litt off-topic, men nå er vel allerede tråden sklidd litt ut, og vi venter i stor spenning når det gjelder om jallas bestilte bukser passer eller ei.. Og rapport fra Lucinda angående kvaliteten på helskinnbuksene selvsagt
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.