hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dressursal...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Dressursal...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

munti

Skrevet - 06/01/2005 :  18:22:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Annbefaler å kjøpe Windsor sal hos Løwenborg

Tror det blei sånn ca 1400 kr med bøyler og remmer og en flott lærgjord.

Og husk å kjøpe salen etter rompa di
Det er ikke alle romprer som kan sitte i en 17"

Hilsen Munti
Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 06/01/2005 :  22:40:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Renegate, da har jeg en god nyhet til deg!!! Pessoa LAGER nemlig dressursaler Og de ser rimelig gode ut og! Mener Heimer fører den, og gjør de det, kan du få tak i den nesten hvor som helst på bestilling:)

Ellers syns jeg Stubben, Windsor og Passier er finfine saler.

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 06/01/2005 :  23:48:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kødder du!!!!! Nå ble jeg glad!!!!
Du har vel ikke tilfeldigvis ca pris også?

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 07/01/2005 :  01:57:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
http://www.rytterbua.no/media/pessoa_anky.JPG

Bilde av den Prisen der jeg fant den (fort og gæli) er *grøss* ca 14 000 ny. Det er jo også pessoa som produserer Trainers, så kansje den dressursalen kan være noe lignende???

Er helt enig i at Pessoa sine sprangsaler kan gi en frysninger:) herlig, så kansje jeg og må ha den dressursalen... den så iallefall nydelig god ut

Gå til toppen av siden

Hanne_N

Norway

Skrevet - 07/01/2005 :  08:35:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Under OSH var det en butikk fra Drammen som hadde med seg en ny fransk dressursal som kostet rundt 8000 kr. Prøvde å sitte i den og den kjentes veldig god ut. Kvaliteten i læret kjentes også bra ut. Stallplassen hest og hund er det som har den salen.
Mvh Hanne. Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 07/01/2005 :  15:14:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
http://www.rytterbua.no/media/pessoa_anky.JPG

Bilde av den Prisen der jeg fant den (fort og gæli) er *grøss* ca 14 000 ny. Det er jo også pessoa som produserer Trainers, så kansje den dressursalen kan være noe lignende???

Er helt enig i at Pessoa sine sprangsaler kan gi en frysninger:) herlig, så kansje jeg og må ha den dressursalen... den så iallefall nydelig god ut

Opprinnelig postet av Real Storm

Vet ikke om jeg er en skikkelig datakløne men den salen jeg fikk frem bilde av var en Anky - sal.

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 08/01/2005 :  01:52:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Jepp, helt riktig. Den er utviklet i samarbeid med Anky von Grunsveen. Men det er Pessoa som er merket, for å si det sånn
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 08/01/2005 :  02:04:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ok, det blir jo å få både i pose og sekk det da

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 08/01/2005 :  02:19:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Jepp, det vil jeg tro... Den SER iallefall NYDELIG ut... Har nemlig sikla etter en sånn lenge jeg;)
Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 08/01/2005 :  11:54:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Både Fossum og Lowenborg forhandler og formidler brukte saler. Jeg har brukt Fossum, og er fornøyd med det. Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 08/01/2005 :  12:41:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kieffer Lech,Master, Wien osv.
Gode saler som ligger meget godt på hesten, med bla. kileformede salputer som jeg ihvertfall foretrekker framfor Stubben,s som er overstoppede og steinharde mot hestens rygg.
Stubben selger seg mye på navnet, de har imidlertid bra hodelag da...

Saler med kileforma stoppa salputer gir også en større mer avlastende belastingsflate, kan ikke få fullrost det!
Hadde aldri problem med ømme rygger på egne hester med denne type sal, (hadde bla. 2 Halvblodser, men de var forskjellige i eksteriøret)og fikk også alltid gode tilbakemeldinger fra kunder.

Har ingen erfaring selv med Windsor, men det virker som et godt alternativ.

Fossum gir en god faglig service når det kommer til tilpassning mm.

Hilsen Nancy.

Redigert av - xxxx den 08/01/2005 12:47:35 Gå til toppen av siden

Cesar

» VIP

Skrevet - 16/01/2005 :  18:51:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
IKKE kast bort pengene dine på en Trainers sal. Har selv hatt både sprang og dressur sal i dette merke, og de er ikke verdt det de er laget av engang! De er jo "rimlige" da, men byttet ut begge mine og vil aldri sitte i en igjen. Sprang salen var for såvidt god å ri i, men for dårlig holdbarhet. De bør tåle 1 års bruk.. Leverte den inn og fikk faktisk ny da den var ødelagt.
Har nå lagt litt mer penger i sal og har passier grand gilbert. Den kan absolutt anbefales på det varmeste.
Du kan få de brukt, enklest i sverige. Der er de noe billigere også
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 16/01/2005 :  23:52:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Selv rir jeg i Sommersaler, både i dressur og sprang. Synes de er fantastisk gode!!!!! og du får de fra rundt 6000,- og opp til 17000,- Tror den jeg har i dressur koster ca 9000,- eller noe. Sommersalene forhandles av Geir Grindhaug, Stall Frisk Hesteutstyr. Husker ikke internettadressen, men søk på Stall Frisk så finner du det
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 16/01/2005 :  23:55:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ser dere diskuterer pessoa-saler osv. Geir Grindhaug, Stall Frisk Hesteutstyr forhandler også disse, og han er ALLTID lavere på prisene enn andre steder!!!!!!!!
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 23/01/2005 :  23:45:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for alle svar, har bestemt meg for en Anky- sal

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.62 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.