hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dressursal...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Dressursal...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 04/01/2005 :  15:58:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen som har en kvalitetssal å anbefale?
Til ca 10 000,-

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2005 :  16:15:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Noen som har en kvalitetssal å anbefale?
Til ca 10 000,-

Opprinnelig postet av Renegate

Trainers!! Har Allround salen og er veldig fornøyd!!

Hubertus salene er veldig myke i læret, fine de oxo...

Men favoritt salen min er Topas Allround sal... Bedre sal skal man lete lenge etter!! Beste salen jeg noen sinne har sittet i!!

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 04/01/2005 :  16:17:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg skal ha ren dressursal.

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 04/01/2005 :  23:31:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Stubben dressursalene synest eg er gode. Spesielt har eg ridd litt i Stubben Scandica. Ligger vel rundt 10 500 - 14 000 kr

No har eg ein litt gamal modell Hubertus dressursal, liker den godt men den er noko hard å sitte i. Ikkje så djup i setet heller, men man får fin sits i den. Att den er hard er det ein del som har bemerka. Men det blir ein vanesak egentleg.

Ellers så liker eg Windsor dressursalene. Veldig behagelige å ri i. Dei ligger vel rundt kr 14 000

Redigert av - Lucinda: den 04/01/2005 23:33:11 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 04/01/2005 :  23:47:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Windsor! Men de er vel litt dyrere igjen :-) Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 05/01/2005 :  00:27:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk takk! Flere tips?

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 05/01/2005 :  00:43:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg ville muligens vurdert å kjøpe salen brukt. Min mening er at de gode salene ofte skiller seg ved de over og de rundt/under 10000kr. Uannsett, det viktigste er at salen passer.

Personlig liker jeg Passier og KN best, men disse vil sannsynligvis være for dyre, også brukt. Windosor er ok. Kieffer er ok. Disse koster i overkant av 10000kr nye, og du vil nok kunne få dem til under 10000kr om du finner disse brukte. Stübben er jo også bra, men personlig synes jeg disse blir for harde i setet. De fungerer, men det finnes bedre etter min mening.

Ulempen med å kjøpe brukt er at tilgjengeligheten på saler å prøve ofte er liten, og du bør selv kjenne endel til saltilpasning. Evnt om du kjenner noen.. Man kan evnt. prøve andres saler, for å finne sin størrelse. Om det tilfeldigvis er noen som har noe som antagelig også vil passe både hest og rytter godt. Å tilpasse en sal er en ganske omfattende jobb. Men dette vet du sikkert

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 05/01/2005 :  09:33:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja nemlig Spoff, derfor er mitt salinnkjøp blitt nesten en hodepine for meg. Hvis jeg skal kjøpe en forholdsvis dyr sal ønsker jeg at noen som virkelig kan tilpasse sal kunne gjort det for meg. Så her er mitt neste spørsmål: noen som vet om noen i oslo/ utkant/ buskerud som er dyktig på saltilpassing?

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 05/01/2005 :  10:02:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har hørt mye bra om Løwenborg......
De forhandler Windsorsaler (pris >10 000) men kan muligens bestille andre merker også....
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 05/01/2005 :  10:03:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Fossum salmakeri
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 05/01/2005 :  10:31:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for tips, hvor holder disse til?

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 05/01/2005 :  11:57:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Løwenborg er i Oslo (sentrum)

www.lowenborg.no

Har kjente som har kjøpt sal av hos dem og de reiser rundt og har med mange saler som du får prøvd på hesten, også under rytter.
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 05/01/2005 :  12:11:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ok da tror jeg at jeg har vært der en gang for lenge siden, liten butikk med masse "stæsj"

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Anita&Svarten

» VIP

Skrevet - 06/01/2005 :  13:32:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei:o)

Jeg har JC (Jorge Canaves) Saphir dressursal til Svarten. Er knallfornøyd med den! Ga 6000 kr for den hos Sulky og Sadel (www.skoies.no). da fikk jeg med salgjordt til ca 300 kr. og valgfri shabrak/voilock.
Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 06/01/2005 :  16:12:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ridd mye i stubbensaler, og liker ikke de i det hele tatt! De er veldig holdbare, og fine å se på, men det er alt, etter min mening.

De er harde i setene for rytter, og mange salmakere og kiropraktorer hevder at de er for harde for ryggen til hesten.

Liker windsor jeg. Et solidt merke.
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 06/01/2005 :  17:22:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synd ikke Pessoa lager dressursaler, for de har verdens beste sprangsaler.

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.