hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva?? SELGER dere bildene mine??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Hestemarked.no
 Hva?? SELGER dere bildene mine??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2004 :  23:31:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Hestemarked står fritt til å endre design og utseende på sin nettside etter eget ønske. De står også fritt til å holde nettauksjoner osv. etter eget ønske. Det de IKKE står fritt til, er å tilby en vare tilsalgs når de ikke eier retten til denne varen.

Enn videre kan en vel si at fremgangsmåten i dette tilfellet har vært pent sagt noe klønete. Det er helt vanlig fremgangsmåte å be om tillatelse før man endrer bruken av noe andre har opphavsretten til.
Sammenligningsmessig kan en si det sånn at om man ønsker å utgi en "coverlåt", så må man innhente tillatelse først for så å betale royalties etterpå. Og en mms er jo en slags "coverutgave" av et fotografi i dette tilfellet. Hadde kanskje vært litt kjekt å spørre om lov først?

Hvis dette er ment som et tilbud til oss for at VI skal kunne kjøpe VÅRE bilder som mms måtte de hatt et annet oppsett. Pr. idag er det ikke sånn. Uten å logge på kan du fritt kjøpe hvem som helst sine bilder bare du betaler. Og dermed faller innfallsvinkelen "nå kan du få dine egne bilder på mms" bort. Det er et bredt tilbud åpent for allmennheten. Kun begrenset av din betalingsevne.

Line, §-rytteren...

Edit for å si at jeg ser Anne har slettet sitt innlegg der hun mener hestemarked står fritt til å gjøre dette og at vi alltid sutrer over forandringer... ;-)

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Redigert av - Cowgirlchris den 22/11/2004 23:33:12 Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2004 :  23:41:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
ja! jammen meg har hun slettet innlegget ;) men det var vertfall det jeg refererte til i mitt nyeste innlegg i denne diskusjonen, i tilfelle noen skulle tro jeg hadde kommet litt på avveie her!
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 22/11/2004 :  23:42:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Godt det er fler paragraf-ryttere her Cowgirlchris ;-)
Rett skal være rett. Selv på en gratis side for heste-avhengige mennesker.
Jeg synes fortsatt det er veldig dårlig av ledelsen i hestemarked.no å ikke komme med en unnskyldning - ikke en gang en liten kommentar har de lagt ut.
Er de virkelig så redde for horden av ilske hestejenter?
Gå til toppen av siden

Ixnay

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2004 :  23:43:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIxnay  Svar med kopi av melding
Som man ser har jeg allerede etterlyst en kommentar fra hm på dette på side en uten at dette har skjedd. Synes det er litt dårlig at de ikke kan svare for seg her på forumet. Spesielt når de ser hva slags reaksjoner dette har gitt.

Jeg håper virkelig ingen bruker denne tjenesten så hm får blod på tann. og blir ivrigere siden de da ser at det funker.
Hvis de absolutt må tjene penger finnes det som formosissima sier bedre måter å gjøre dette på. De kan ha en maks grense på bilder. Eller de kan ta betalt hvis man går over en hvis grense bilder. f.eks: har man over 100 må man betale en hvis sum også hvis man har over 200 litt mer osv osv. Jeg har sett dette med maks bilder foreslått før også
Evt at de tar 50 lapp +/- av alle som har vip. Da ville de jo ha tjent MYE penger, men kanskje mistet endel yngre brukere.
Uansett finnes det bedre måter enn dette å tjene penger på!

Enig med Guro. Kan ikke tenke meg at så alt for mange kommer til å bruke denne tjenesten. Hadde vært på sin plass med svar fra hm nå: har noen brukt denne tjenesten ennå? Hva er meningen med at dere gjør dette?

Trist at en så bra side plutselig ska finne på sånt. Dette er en virkelig bra side så jeg synes at det er synd at hm vil jage mange av de som gjør denne siden til det den er (nå sikter jeg til folk som bruker forumet aktivt, hjelper folk med svar på ting de lurer på osv) Tror jeg har mange med meg når jeg sier at jeg ikke har lyst til å forlate hm men at jeg stiller meg sterkt kritisk til slik oppførsel!

"Hva du enn sysler med i livet, gjør ditt beste, men glem ikke at uerstattelig er ingen" Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2004 :  23:46:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Det som jeg vil fram til er at prinsippsaker framkommer først når det er noe vi bryr oss om. Og vi bryr oss om bilder vi har brukt tid på å ta. Feks hadde jeg vært Maja (aka Spoff) hadde jeg nok tatt vekk de av bildene mine som jeg hadde brukt mest tid på å ta, og var aller mest fornøyd med, nettopp fordi jeg ikke ville ment at noen andre har rett til de bildene med mindre det er gjennom meg.

Opprinnelig postet av Guro

Og jeg har nå slettet store deler av mitt galleri. Egentlig ikke ene og alene fordi dette skjedde. Jeg er enig i at dette er teit, men det er generelt teit å publisere gode bilder på nett dersom man ikke ønsker at de skal komme på avveie. Selv om det ikke er lov å kopiere andres bilder, skjer det jo likevel..

Jeg har i lengre tid uannsett tenkt mye på hvordan jeg har lyst til å legge ut bildene mine. Og synes galleriet her på Hestemarked (uavhengig av MMS eller ei) ikke er et egnet sted. Slike ting passer bedre på mine hjemmesider, men prosjektet mitt med å lage noe ok bildefremvisningsgrensesnitt, som også gir litt mer orden på bildene har aldri blitt ferdig. Derfor har prosjektet latt seg vente (og galleriet her på Hestemarked har latt seg fylle opp istedet). P.g.a. disse MMSgreiene tok jeg bildene av nett, men kommer til å legge ut endel av dem igjen på egne sider senere uannsett. De fineste bildene jeg har, og de jeg faktisk har solgt, vil neppe komme på web noengang uannsett.. Så "gnien" er jeg på mine beste bilder Har trossalt endel bilder som faktisk er av allmenninteresse.. F.eks. av Tony Andre Hansen, Per Waaler og andre store.. De jeg har hatt liggende ute på nett ute tidligere har riktignok også vært ganske bra, men ikke av en slik allmenninteresse som jeg mener andre av bildene mine har.

Jeg er helt klart en copyrightslave, og har hatt endel ansvar på disse sidene. Og hvis noen er skyldig i at det står både "Du skal kun legge inn bilder som du har tatt selv, eller har tillatelse til bruke! NB! Brudd på dette medfører sletting av bilder og VIP-presentasjon!", og mulighet for å melde fra om stjålne bilder, så er det nok meg. Desverre er denne MMS-tjenesten noe som dukket opp like uventet for meg som for dere. Er selvsagt mot opplegget, men synes ikke dette er grunn for hysteri. Man kan jo slette galleriet sitt som man vil, og ellers synes jeg jo det er andre tjenester på sidene som er bra. Å boikotte, bruke fjortisspråk og ellers vise barnslig opptreden synes jeg heller gir dårlig inntrykk av den det gjelder, enn noe annet. Det sistnevnte er kanskje det som får meg mest til å reagere i denne debatten..

Trossalt finnes det regler om opphavsrett, men på nett har disse reglene for lengst gått over stokk og stein. Å oppfordre til kopierering via dette MMS-opplegget er jeg likevel veldig imot, men man burde tenkt seg om før man la ut bildene på web også.. Selv om loven sier at kopiering er ulovlig, så vet vi alle som tar bilder hvor hesten ikke ser ut som en elg, eller har avkuttet hode på rytter, at bilder kommer på avveie uannsett.. Å legge bilder på nett er i seg selv en stor "fare" der. Og alt for mange er veldig dårlige på å merke bildene sine. Å merke dem gjør dem raskt langt mer upopulære for kopiering, om ikke annet får du beholde din ære også om de er på avveie. De aller fleste er ikke lure nok til å klippe merkingen bort, eventuelt du bør fikse bildene dine slik at det er umulig å kutte bort merkingen.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 23/11/2004 :  00:20:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
For min del er det ikke kopieringen som er det store problemet, det er det faktum at hestemarked.no mener at de faktisk har lov til å tjene penger på dem som plager meg stort. :-s Gå til toppen av siden

robert

» VIP

Skrevet - 23/11/2004 :  00:35:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Kult at det er så mange aktive deltakere her - det hadde jeg virkelig ikke trodd!

Grunnen til at vi nå lanserte MMS-tjenester er for å være med i utviklingen og lage noen nye fancy systemer på Hestemarked.no. Vi har flere ganger testet ut SMS-systemer og gjort pilot på WAP - men sistnevnte gikk særdeles treigt på mobilene med dagens mobilnett.

Nå ville vi lage MMS-tjenester for at dere kunne laste ned bilder til mobilen deres som bakgrunnsbilder, noe vi har brukt mye ressurser på og ikke minst hatt store kostnader forbundet med. Vi har også i det siste kjøpt inn flere store DELL-servere for å få Hestemarked.no raskere (som jeg selv har betalt seks-sifret beløp for - til dere, folkens!).

I forkant av MMS-prosjektet gikk vi gjennom fordeler og ulemper med systemet, samt gjennomgang med jurist/advokat for å kartlegge lovligheten rundt vilkårene våre og Åndsverk loven. Med bakgrunn av at brukerne laster opp og offentliggjør bildene på Hestemarked.no og dertil gir oss tillatelse til å publisere bildene i våre systemer lagde vi dette MMS-systemet.

At det skulle skape så store reaksjoner hadde jeg ikke trodd! Jeg kan skjønne at mange blir irritert og misunnerlig over at dette systemet kan dekke noen av våre utgifter, og derfor ikke vil at vi skal ha dette systemet. Vi tenkte det motsatte at det faktisk ville være veldig liten sjanse for at folk vil laste ned andres bilder (eller mine for den saks skyld!) til sin mobil. Heller at brukerne kunne laste ned sine egne bilder til sin mobil.

Forstår også at mange mener dette kun gjelder prinsipp. Vi har prinsippryttere som søker rundt på all verdens sider i håp om å finne sine egne bilder, og kunne "starte en krig" mot disse. Hvor teit er ikke det? Jeg har selv tatt bilder av bl.a. Levade-show som er blitt lagt ut på mange store skandinaviske hestesider - også på forsiden av dem! - men jeg har selvforskylt offentliggjort de på Internett én gang - og da er de blitt "tilgjengelige" for alle - selv om jeg i disse tilfellene har en Åndsverkslov som kan forsvare meg. Hvor mye tid skal jeg egentlig bruke på dette?

Uansett har vi bestemt oss for å fjerne dette MMS-systemet helt. Vi kommer faktisk ikke til å lage noen nye systemer her på Hestemarked.no i det hele tatt - men heller begynne å sette begrensninger på hva folk får bruke av våre ressurser her! Jeg kommer personlig også til å gå gjennom alle VIP'er og fjerne ALLE bilder som jeg tror dere ikke kan ha tatt selv eller har lov til å ha på sidene - samt sette strengere retningslinjer for bruk av bilder fra Hestemarked.no og Mediatorget.no.

I tillegg kommer vi nå til å vurdere betaling av noen av de "vanlige" systemene her på Hestemarked.no som har vært gratis for å forsvare de titusener av kroner vi har i utgifter hver måned.

PS! Jeg har alltid jobbet for at systemene på Hestemarked.no skal være gratis - men på noen måte må inntektene dekke utgiftene - og det er da synd at dere ikke klarer å "se" at noen av utgiftene dekkes ved dette MMS-systemet, uten å bli grådelig misunnerlige!

I tillegg er jeg flau over at så mange kan opptre så sinnsyk barnslig i utsagn på både mail og i debattinnlegg. Følelsen av at folk er blitt altfor grådige og hele tiden prøver å finne noe "galt" i alt vi gjør her på Hestemarked.no er blitt rimelig stor. Bruk heller energien deres på noe positivt for felleskapet - enn å tråkke på andre som allerede bruker altfor mye tid på dere!

Mvh Robert Larsen
Ansv.red. Hestemarked.no
Mob. 45003007

- Og for de som lurer er det jeg som slettet innleggene til Anne - da jeg selv ville komme med en offentlig uttalelse fra Hestemarked.no!
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 23/11/2004 :  00:36:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
For det første; takk for en oppklaring.
Men, i fare for å være "barnslig", så synes jeg kanskje det er litt vel drøyt å gå ut å si at folk er misunnelige for at dere har klart å lage noe så "flott". Jeg kan i allefall si at det ikke er det jeg er, snarere flau over at noen kan komme å si at å publisere er det samme som å distribuere - og dette særlig fra en person som driver et eget bildesalgs-foretak, sammen med en gratis side.

I tillegg vil jeg bare spørre.. I noen deler av innlegget sies det at MMS-systemet ville vært med på å tjene inn penger - mens i andre deler står det at dere hadde liten tro på at noen faktisk ville kjøpe bildene? Logikken?

Nei, beklager. Er glad dette MMS-systemet er slettet, og jeg ville blitt glad på egne vegne om disse paragrafene hvor det sies at dette er lovlig virksomhet kunne blitt postet - til almen opplysning.

Nå har jeg sagt mitt, tror jeg. Har fortsatt en god del tanker, men tenker jeg avslutter nå.
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 23/11/2004 :  10:27:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Tusen takk for svar Robert.
Hvis dere forutsetter at det i stor grad vil være en selv som laster ned egne bilder så hadde det vært en mulighet å gjøre tjenesten passordbeskyttet (eller noe i den duren).
Dessverre er jeg ikke spesiellt god på programmering, og vet ikke helt hvor lang tid ting tar etc.
Det jeg vet er at servere er dyrt og langtfra vedlikeholdsfritt, det jeg også vet er at det finnes sider på internett som startet som denne (altså på "dugnad") og nå tjener greit til livets opphold.
Derfor ser jeg heller ingen grunn til at dere ikke skal klare det..Men det hadde vært fint om løsningen for å gjøre det hadde vært litt mer i tråd med de ønsker brukerne har. Bare for å ha det på det rene, uten dere har ikke vi noen side og uten oss har ikke dere noen grunn til å drive side. Dermed er det et gjensidig avhengighetsforhold ute og går, og dermed bør det være mulig å på en eller annen måte komme fram til en løsning som dere tjener penger på, og som brukerne trives med.

Det som kanskje hadde vært den enkleste løsningen syns jeg det er Nickeline som kommer med: Dere kunne sendt oss en eller annen form for forvarsel, slik at vi kunne "skylde oss selv" om vi ikke hadde fått det med oss. Sånn det er nå er det jo en "ressurs" (for å bruke dine ord) vi har fått "tredd nedover hodet" helt uten at vi selv kan noe for det.
Dermed har ikke folk fått tid til å slette de bilder de finner det nødvendig å ta vekk i forhold til interesse.

Guro
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 23/11/2004 :  10:52:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Hei, Robert! Så fint at du tok deg tid til å svare.

Jeg tar meg den frihet å kommentere innlegget ditt litt...
Kopi av melding:
Nå ville vi lage MMS-tjenester for at dere kunne laste ned bilder til mobilen deres som bakgrunnsbilder, noe vi har brukt mye ressurser på og ikke minst hatt store kostnader forbundet med. Vi har også i det siste kjøpt inn flere store DELL-servere for å få Hestemarked.no raskere (som jeg selv har betalt seks-sifret beløp for - til dere, folkens!).

I forkant av MMS-prosjektet gikk vi gjennom fordeler og ulemper med systemet, samt gjennomgang med jurist/advokat for å kartlegge lovligheten rundt vilkårene våre og Åndsverk loven. Med bakgrunn av at brukerne laster opp og offentliggjør bildene på Hestemarked.no og dertil gir oss tillatelse til å publisere bildene i våre systemer lagde vi dette MMS-systemet.

Nå sier jo loven at dere ikke kan endre på bruken av bildene slik, da. Ikke uten opphavsmannens tillatelse.
Men for all del, jeg har ingen problemer med å se at dere trenger inntekter for å drive dette nettstedet, og at en utbygging av det innebærer en risiko for at annonsører ikke lenger er stor nok inntektskilde alene.
Jeg tror dere er det største nettstedet nå, og med det mener jeg i antall daglige brukere. Dette innebærer en potensiell inntjening da dere har en kundegruppe alt, og bare trenger en vare å selge dem. MMS-utgaver av egne bilder er egentlig et flott tilbud som dere nok kunne dratt inn litt på...

Kopi av melding:
At det skulle skape så store reaksjoner hadde jeg ikke trodd! Jeg kan skjønne at mange blir irritert og misunnerlig over at dette systemet kan dekke noen av våre utgifter, og derfor ikke vil at vi skal ha dette systemet. Vi tenkte det motsatte at det faktisk ville være veldig liten sjanse for at folk vil laste ned andres bilder (eller mine for den saks skyld!) til sin mobil. Heller at brukerne kunne laste ned sine egne bilder til sin mobil.

Med hånden på hjertet kan jeg si at jeg overhodet ikke er misunnelig i noen som helst forstand! Problemet er at dere gjorde bildene tilgjengelig for alle. Man trenger ikke være medlem engang. Og langt mindre opphavsmann av bildene! Så dere burde helt klart i stedet for å sitte og kalkulere risiko for at uvedkommende lastet ned andres bilder (mener du virkelig å si at dere håpet det ikke ville skje?) laget en system der dere sikret opphavsmannen at kun han/hun hadde denne nye tilgjengeligheten til sine egne bilder.

Kopi av melding:
Jeg har selv tatt bilder av bl.a. Levade-show som er blitt lagt ut på mange store skandinaviske hestesider - også på forsiden av dem! - men jeg har selvforskylt offentliggjort de på Internett én gang - og da er de blitt "tilgjengelige" for alle - selv om jeg i disse tilfellene har en Åndsverkslov som kan forsvare meg. Hvor mye tid skal jeg egentlig bruke på dette?

Det var interessant å høre... Du anerkjenner altså at det er dine bilder selv om de ligger på nettet, og at loven setter en begrensning på andres bruk av dem...

Kopi av melding:
Uansett har vi bestemt oss for å fjerne dette MMS-systemet helt. Vi kommer faktisk ikke til å lage noen nye systemer her på Hestemarked.no i det hele tatt - men heller begynne å sette begrensninger på hva folk får bruke av våre ressurser her! Jeg kommer personlig også til å gå gjennom alle VIP'er og fjerne ALLE bilder som jeg tror dere ikke kan ha tatt selv eller har lov til å ha på sidene - samt sette strengere retningslinjer for bruk av bilder fra Hestemarked.no og Mediatorget.no.

I tillegg kommer vi nå til å vurdere betaling av noen av de "vanlige" systemene her på Hestemarked.no som har vært gratis for å forsvare de titusener av kroner vi har i utgifter hver måned.
Opprinnelig postet av robert

Fint at dere rydder opp i det faktum at mange har bilder de ikke har opphavsretten til selv lagt ut på sine gallerier.
Ønsker dere alle på Hestemarked en strålende uke.

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

Ixnay

» VIP

Norway

Skrevet - 23/11/2004 :  12:56:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIxnay  Svar med kopi av melding
Først og fremst er det bra at dere prøver nye ting og at dere nå vurderer andre måter å få inne penger på.
Jeg måtte bra kommentere dette, da jeg synes det virket noe surt.
Det jeg synes var surt og kanskje litt barnslig som du har brukt om andre her er måten du skriver dette på:

[quote]Uansett har vi bestemt oss for å fjerne dette MMS-systemet helt. Vi kommer faktisk ikke til å lage noen nye systemer her på Hestemarked.no i det hele tatt
...samt sette strengere retningslinjer for bruk av bilder fra Hestemarked.no og Mediatorget.no.
Opprinnelig postet av robert

Dette blir litt i mine øyne: får vi det ikke som vi vil gidder vi ikke gjøre noe. Litt sånn nå kan dere bare ha det så godt holdning. Jeg setter kjempe pris på denne siden, men det må gå ann når dere går til et slikt drastisk skritt å forhøre dere med brukerne, og de som vil bli berørt at dette. Nickeline kommer med et veldig godt forslag til hvordan dere kunne ha gått frem.
Dere kan da ikke slutte å fornye dere og prøve nye ting bare fordi en av de tingene dere prøvde gikk skeis!
Også en liten ting til hvem i all verden er misunnelig?? Hvorfor?
Også til den siste setningen der, det med bildene. Det blir litt: får ikke vi bruke deres bilder, skal dere søren ikke få bruke våre heller ;) hehe

Beklager mitt kaos innlegg, er på skolen, og veeldig sliten i hodet nå (eksamens tid)

"Hva du enn sysler med i livet, gjør ditt beste, men glem ikke at uerstattelig er ingen" Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 23/11/2004 :  13:15:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Robert, jeg håper du forstår at vi føler oss trampet på tærne når dere legger ut våre bilder (som VI har rettighetene for) til salg.

Jeg kan heller ikke huske å ha sett noen paragraf som sier at det er greit å selge ting man selv ikke eier.

Hvorfor er du så overasket over klagene? Tror neppe noen av oss er missunelige, det er nok mere det at dette er bilder vi har brukt mye tid og anstrengelse på å ta, og hvis de skal selges skal ihvertfall VI få en del av inntektene...
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 23/11/2004 :  13:25:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Robert

Eg er overhode ikkje misunneleg. Dette handler om prinsipper og om å i det minste spørre folk/informere før slike ting skjer.

Etter dette har eg mistet mykje av respekten for hestemarked.

Synest også svaret ditt bære preg av hevntanker

[Uansett har vi bestemt oss for å fjerne dette MMS-systemet helt. Vi kommer faktisk ikke til å lage noen nye systemer her på Hestemarked.no i det hele tatt - men heller begynne å sette begrensninger på hva folk får bruke av våre ressurser her! Jeg kommer personlig også til å gå gjennom alle VIP'er og fjerne ALLE bilder som jeg tror dere ikke kan ha tatt selv eller har lov til å ha på sidene - samt sette strengere retningslinjer for bruk av bilder fra Hestemarked.no og Mediatorget.no.] postet av robert

Redigert av - Lucinda: den 23/11/2004 13:26:39 Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 23/11/2004 :  13:40:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvorfor ikke lage TO gallerier til hver vip ? Ett galleri som er beskyttet mot kopiering og ett hvor man legger ut de bildene man mener det er greit å selge. Det bør jo selvsagt være et minimumskrav hvor hvor mange bilder hvert medlem legger ut på "til salgs- galleriet", dere kunne jo også begynt å ta betalt for at man skal legge ut annonser, og et par hundre kroner i året for å være medlem. Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 23/11/2004 :  13:50:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Jeg skjønner bare ikke helt hvorfor man må ty til det å selge bilder som inntektskilde. Jeg har selv startet en debatt tidligere hvor jeg skrev at jeg irriterte meg grønn over at folk kunne få poste så mange bilder som de ville. Det tar jo enormt med serverkapasitet. Hvorfor ikke organisere det slik at (som det er blitt foreslått) flere nivåer av vip. Den minste kan f.eks være tilgang til den teksten man har på forsiden nå (forsiden på sin egen vip altså), pluss, si 5-10 bilder. Mellomste kan være teksten pluss dagbok og noe annet (husker ikke alle mulighetene vi har i øyeblikket), og 10 - 30 bilder. Den største kan være alle tjenestene vi har nå, og 30 - 50 bilder. Og de som vil ha utover det antallet av bilder kan betale en liten sum for det.

For all del, IKKE tolk dette som at det jeg sier er de grensene det bør være, det er bare et eksempel. For det første ville dette antagelig ført til mye større kapasitet på serveren, pluss at hm ville fått litt inntekter.

Jeg syntes mms-ideen var unødvendig å gjennomføre, spesielt uten å høre med medlemmene først. Jeg tolker også det Robert sier (som flere har kommentert) som at "når dere ikke er fornøyde med det vi gjør, kan dere bare ha det så godt". Jeg er utrolig fornøyd med hestemarked, og bruker siden veldig akivt, men det finnes forskjellige måter å gå fram på for å nå et mål, og når siden har så mange brukere burde man hørt litt rundt hva brukerne syntes før man setter i gang et så stort prosjekt.

Det er nå min mening.. Tror jeg :P
Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.