hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva?? SELGER dere bildene mine??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Hestemarked.no
 Hva?? SELGER dere bildene mine??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

xxxx

Skrevet - 23/11/2004 :  13:59:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med dere andre her.
Svaret fra red. bærer preg av liten forståelse og evnen til å kunne se saken fra flere sider.
Det er nok ingen her som har problemer med å forstå at det koster penger å drive en slik webside, men dette er en prinsippsak.

På bakgrunn av hm håndtering av dette har jeg slettet min vip, da det har blitt en mistillit jeg har problemer med å overse.

Takker for meg, og takk for besøket på min forhenværende vip/hjemmeside og hilsner i gjesteboka.

Gå til toppen av siden

Ixnay

» VIP

Norway

Skrevet - 23/11/2004 :  13:59:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIxnay  Svar med kopi av melding
Takk til Ragnhild E som klarte å få frem det jeg mente på en evig mye bedre måte!
"Hva du enn sysler med i livet, gjør ditt beste, men glem ikke at uerstattelig er ingen" Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 23/11/2004 :  14:28:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
På et annet forum jeg er medlem av har vi en "sponsekasse" som vi bidrar til for at forumet skal holdes reklamefritt. Vi gir det vi har råd til, og får tittelen "æresmedlem" under kallenavnet vårt. Det stilles ingen krav til summen, men alle vet at vi må opp i en viss sum for å ha nok i "kassa".
Forumet er drevet på ideellt grunnlag, det vil si at ingen tjener penger på det.

Hestemarked er et konsept, en forretningsidé, og drives som et servicetilbud. Da er det også naturlig at de legger inn tilbud man betaler for å nyttegjøre seg av. I tillegg til endel gratistjenester for å lokke til seg nye og skape et behov for varen/tjenesten hestemarked faktisk er. Jeg har ingen problemer med at det kommer til ekstratilbud vi kan betale for å nyttegjøre oss av. Men vi vet alle hva som skjedde da hest.no brått startet å ta betalt for annonsene. Det oppstod en masseforflyttelse av internettbrukende hesteinteresserte fra hest.no og over til dyrenett.no og hestemarked.no. Og siden hestemarked satset på denne brukergruppen i større grad enn dyrenett.no, har hestemarked i dag den plassen det har i "internett-Norge".

Jeg ønsker at hestemarked har fortsatt suksess, og at de beholder sine medlemmer så langt som mulig. Jeg ønsker også mulighet til å kjøpe ekstratjenester fra dem dersom de tilbyr noe jeg kunne ha nytte av. Det forutsetter at de overholder regler og lover, og at de møter meg med interesse og respekt. At vi er oppegående og bevisste brukere som har meninger om hvordan hestemarked bør møte oss brukere, har vel denne debatten vist. Vi er også en ressurs, ikke bare sutrende og krevende egoister som Robert nesten gav inntrykk av at han mente om oss.

Det finnes et gammelt uttrykk som sier "Kunden har alltid rett." I det ligger vel at skal man selge noe bør man anerkjenne kundens mening som betydningsfull nok til at en lar egne meninger vike dersom man vil ha et salg... Tror det ligger en liten sannhet i det...

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

Maeve

Skrevet - 23/11/2004 :  16:23:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke vært noen aktiv bruker av Hestemarked, og i alle fall ikke av bildegalleriet.
Jeg er grunnleggende skeptisk til massedistribusjon av egne bilder, og jeg ser at mine (merkede!) bilder ligger på en god del andre sider.

Det at Hestemarked har gått til det skritt å tjene penger på andres bilder er i mine øyne i beste fall uproffesjonelt.

Misunnelse har ingenting med reaksjonene her å gjøre, så vidt jeg kan forstå. Misunnelse for at de ansvarlige her ser et marked i våre bilder som ikke vi har sett??

Det er dessuten svært beklaglig at hm ikke ser at de har gjort noe galt.
Voldsomt skremmende, egentlig.
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 23/11/2004 :  16:39:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
så flott at du har nedverdiget det å svare oss, Robert. ja, jeg vet det der var spydig, men jeg kan bare ikke la være å svare med samme mynt. for å kalle oss barnslige og dumme... jeg har ikke ord.

Kopi av melding:
Uansett har vi bestemt oss for å fjerne dette MMS-systemet helt. Vi kommer faktisk ikke til å lage noen nye systemer her på Hestemarked.no i det hele tatt - men heller begynne å sette begrensninger på hva folk får bruke av våre ressurser her! Jeg kommer personlig også til å gå gjennom alle VIP'er og fjerne ALLE bilder som jeg tror dere ikke kan ha tatt selv eller har lov til å ha på sidene - samt sette strengere retningslinjer for bruk av bilder fra Hestemarked.no og Mediatorget.no.

FLOTT! og hvis du hadde vært litt mer oppmerksom på hva som ble skrevet her, så hadde du kanskje sett at flere har ytret ønske om at det skal bli en begrensning. jeg har flere ganger sett meg mektig irritert over alle som har hundrevis at bilder av flotte arabere/frisere på utstillinger/i trav/galopp over et jorde og sprang- eller dressurhester i en Grand Prix og film- og popstjerner som ikke har noe inne på vipene å gjøre! dere virker så utrolig strenge på det der med å kun legge inn bilder man har tatt selv eller har tillatelse for å bruke, men jeg tviler sterkt på at en 12 år gammel jente fra bygda i midnorge har tatt bilde av Daniel Radcliffe på Harry Potter premiere, eller Britney Spears på MTV Music Awards. og jeg har selv opplevd å ta en person i å legge inn et bilde fra en venninne av meg på vipen sin uten å spørre eller si hvem det er. det bilde er det JEG som har tatt, og gav venninnen min TILLATELSE for å legge det inn på SIN vip fordi motivet er hun og hennes hest. det var rett og slett tyveri, og den tredje personen fikk klar beskjed om å fjerne det, noe hun har gjort.

jeg har selv bare 62 bilder på min vip, og synes det er mange. jeg synes det kunne vært en begrensning på 100 bilder, noe som tvinger mange til å plukke ut de peneste bildene, og ikke legge inn 5 klin like bilder. når jeg fotograferer selv, så tar jeg kanskje en 20-30 bilder, men kanskje bare 3 eller 4 av dem blir lagt inn her, fordi jeg mener kvaliteten på de andre er for dårlig, eller de er for like de som er blitt lagt inn. dette bruker jeg ikke så veldig lang tid på, men sparer andre folk for mye tid.

en annen ting som ABSOLUTT ikke hører hjemme her er festbilder! dette er en hesteside, hvor mange barn er innom som ikke kommer for å se noen pælme i seg øl eller hjemmebrent. selvportrett er også unødvendig, ihvertfall når det blir en 20-30 av dem. jeg har bare et eller to, og jeg vurderer faktisk å fjærne de også siden jeg har andre bilder av meg selv sammen med hesten min som er mye bedre. de bildene er der bare for å få et bilde jeg kan ha på 'bildet av meg selv'.

jeg vurderte (og ble anbefalt, siden dette ergret meg sånn) å slette min vip, men kom frem til at det ville bli urettferdig overfor min hests forrige eier. jeg har nemlig gitt henne adressen til den siden, så hun kan følge med på hvordan det går og se bilder av hesten. skal hun da bli nektet denne muligheten fordi dere var litt for kjappe i tankegangen og litt for egoistiske til å spørre først?! jeg ble meget lettet da jeg leste at dere skal fjerne ordningen, slik at jeg slapp å kutte ut denne muligheten for den gamle eieren til hesten min. for, hvis situasjonen ikke endret seg, hadde jeg slettet.

en siste ting: dette er en flott side, og jeg synes det er synd at dere skal slutte å prøve å oppdatere bare fordi et av forslagene ble nedstemt. og det var på grunn av at dere ikke tok dere bryet med å spørre først. hadde dere gjort det, så hadde jeg sagt 'ja, værsågod' og slettet de bildene som jeg ikke ville skulle bli publisert. dere kunne også hat en ordning som gjorde det mulig å reservere seg mot å selge bildene sine også, slik at de som ikke ville kunne ha sagt nei. MEN, fortsett å finne på nye ting, vær så snill. men neste gang: SPØR FØRST!

mvh tone kristin

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 23/11/2004 :  17:26:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Robert setter tydligvis ikke pris på hestemarked sine medlemmer i denne debatte og kaller oss barnslige fordi vi henviser til paragrafer og mener det hele er ulovlig. Robert, du skuffer meg.. Du burde isteden komme med seriøse argumenter FOR at det er greit at dere tjener penger på bildene. Lovhenvisninger er ønskelig.

Siden dette uansett er fjernet, så kunne hestemarked, i det minste for syns skyld, lagt seg litt flate. Da ville folk vært så mye blidere.

Jeg foreslår at dere åpner for denne mms tjenesten igjen, men gjør det slik at man kun kan laste ned sine egne bilder.

at andre folk på internett stjeler og misbruker bilder gjør det vel ikke greit? det er en vesentlig forskjell på å bruke de til reklame på fremsiden og til å selge bildene videre. Jeg synes hestemarked har vært ufine! Blir ikke stort bedre at Robert sin uttalelse.

Forslag til inndeling av VIP: bronsemedlem (gratismedlem), har brukernavn, Vip, gjestebok, muligheter for personlig bilde samt bilde av hesten, pluss et fåtall (10 f.eks) bilder. Sølvmedlem (lav sum): Vip med de samme tingene som bronsemedlem + venner, dagbok, venner og f.eks 50 bilder. Gullmedlem (dyrere): samme som sølv bare større lagringsplass (fri kanskje?) til bilder.
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 23/11/2004 :  22:03:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Du verden som dette engasjerte da!
Jeg er enig med mange av dere om at det burde være mulighet for å reservere seg mot dette...men for min del betyr det ingenting om andre kan laste ned mine bilder. Jeg kan aldri tenke meg at det finnes noen som er villig til å betale 20 kr for å få hesten min som bakgrunn på mobilen...:)

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 24/11/2004 :  00:12:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
For å vende rundt på debatten. Synes tildels enkelte her kanskje har nådd en tone og en variant av barnlig useriøsitet, som rett og slett ikke fører noen vei videre. Det er en tydelig bølgeeffekt her, som viser hvor teite jenter tildels kan være når de først ikke er fornøyde med ting. Skal man fortsette slik blir det virkelig utrivelig her. Vi har da andre mer trivlige ting å bruke tid på..

Greit. Dette var dumt. Tjenesten er tatt vekk. Dette er igrunn et tema som ikke lenger er aktuelt. De som ønsker å boikotte Hestemarked for dette har all sin rett til å gjøre det. De som eventuelt ikke vil det, får følge med videre. Hestemarked er ingen plass noen tvinges å være.. Uannsett. Min ide, og mitt ønske er heller å se fremover. Dessuten liker jeg best å tenke litt positivt, og selv om jeg er uenige i ting, hater jeg å slenge meg på bølger som skal slakte andre parter.

Antall bilder folk har på VIPen, at det er festbilder, at VIPen burde koste penger osv har lite med denne debatten å gjøre. Men siden den alt har sklidd litt ut, og også luftet endel muligheter, spørr jeg hva dere mener man kan gjøre for å få en ennå bedre VIP? Fra Roberts ståsted har han kun ment alt godt, og hadde ikke drømt om at ting skulle ende som nå. Det er en grunn til at tjenesten er fjernet. Han ønsket ikke faanskap, slik enkelte her tydligvis tror. Jeg vet.. Det har ikke vært hans baktanke, så la han gå god for det.

Hvordan vil dere egentlig ha VIPen?
  • Har dere ønsker til forbedringer? VIP med flere muligheter? Eller er det best at den er som i dag, uforandret, og uten endringer?
  • Hva slags nye ting burde være med i VIPen?
  • Burde man tilby noen form for MMS nedlastning av noe slag? Hvordan skal man isåfall tilby denne tjenesten?
  • Er det i det hele tatt noe på dagens VIP som er bra? Hva er du egentlig fornøyd med?
  • Er VIPen noe som i det hele tatt burde eksistere, eller er hele ideen med dette så fjern at hele opplegget bør fjernes helt?

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 24/11/2004 00:15:28 Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 24/11/2004 :  00:32:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Egentlig burde jeg vært i seng for lengesiden, men siden jeg er oppe, så hva skader vel noen minutter til..

For å svare på spørsmålene til spoff:
- Har dere ønsker til forbedringer? VIP med flere muligheter? Eller er det best at den er som i dag, uforandret, og uten endringer?
Jeg syntes VIP'ene i dag er veldig greie egentlig. Eneste jeg syntes er litt unødvendig er kalenderen. Har ikke inntrykk av at så mange bruker den. Dagbøker, venner, quiz er kjempebra, og at man kan få skrive info om seg selv er også veldig bra :)

- Hva slags nye ting burde være med i VIPen?
Vel, klokka er seint på natta, og hjernen fungerer ikke helt. Eneste jeg kan komme på, som jeg tror er nevnt før i en annen debatt, er en side med presentasjon av "min hest" eller "min fôrhest" eller noe lignenede. Hvor man kan ha noen standardspørsmål som man kan svare på om hesten sin, som "Navn" "Alder" "Kjønn" "Litt om hesten". Altså en lignende side som vår presentasjon, bare for hesten. Er det eneste jeg kan komme på nå, så jeg tror jeg heller får komme tilbake til denne delen.

- Burde man tilby noen form for MMS nedlastning av noe slag? Hvordan skal man isåfall tilby denne tjenesten?
Dette har jo blitt ganske heftig diskutert her nå. Selv mener jeg at tanken er veldig god, men det bør være slik at man selv kan velge hvilke bilder som kan være mulig å sende til mms. At default (sånn det skrives?) er satt til at de ikke skal kunne bli sendt som mms, men at man kan aktivere det på hvert enkelt bilde. Det bør også være mulighet for å deaktivere det.

- Er det i det hele tatt noe på dagens VIP som er bra? Hva er du egentlig fornøyd med?
Åh, så absolutt! Er generelt sett veldig fornøyd med VIP-ordningen!

- Er VIPen noe som i det hele tatt burde eksistere, eller er hele ideen med dette så fjern at hele opplegget bør fjernes helt?
Etter min mening bør det absolutt fortsette å eksistere.

Jeg veit jeg gjentar meg selv, og andre, men jeg sier det igjen. Hvorfor ikke dele inn VIP-medlemskapene i forskjellige nivåer. Et gratis med et lite antall muligheter, som vip-presentasjon av seg selv (og evt. hesten som jeg snakket om tidligere), et lite antall bilder, dagbok og venner. Videre kan man gradere oppover med forskjellige nivåer. Jo mer man er villig til å betale, jo bedre tilbud får man.

Er absolutt veldig fornøyd med VIP-sidene, og håper ikke de forsvinner! :)
Gå til toppen av siden

extol

» VIP

Skrevet - 24/11/2004 :  01:28:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes faktisk ikke Robert er noe mer barnslig enn en del hysteriske Vipere som skal saksøke for en 20-kroning! :) Robert bruker ordet misunnelig, det er ikke akkurat ordene JEG ville brukt da. Kanskje enkelte føler seg litt dum fordi de ikke leste hva som står i brukerbetingelsene, og snytt fordi de ikke selv tenkte på å selge sine bilder til en MMS-tjeneste? :) Hadde Robert vært skikkelig barnslig, hadde han stengt eller lagt ned hele siden....

Forstår godt at Hestemarked ser etter alternative måter å få inntekter på. Bannerreklame er ikke særlig godt betalt, og jeg har en mistanke om at dette å ha VIP osv ble litt mer populært enn man hadde forestilt seg? Derav påfølgende problemer med trege, overfylte servere, store investeringer osv. Dere tror vel ikke hestemarked dukket opp kun for å være snill med hestejenter (og gutter?) :) Dette er tross alt en gratistjeneste. Folkene bak ønsker å få dekket sine utgifter, og kanskje få noe lønn for arbeidet?
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 24/11/2004 :  01:50:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
extol: Det dreide seg jo ikke om pengene, men om prinsippet om å spørre først. Men nå er saken opp og avgjort og ingenting mer å diskutere. :-)

Spoff:
Jeg synes VIPene er fine som de er, men jeg støtter også dette med å betale for det fult ut. VIP er en bonus, det er annonsemarkedet og debatten som gjør hestemarked til en side jeg besøker fler ganger daglig.
Støtter ideen om en tretrinnsløsning, samt at man f.eks. kan betale en sum pr. 50. opplastede bilde for å få plass til 50 nye eller lignende. Skulle gjerne også sett fôrhest/hesteside, men dette er ikke noe must.

Det hadde også vært trivelig med en donasjonsside, slik at vi som engasjerer oss i, og liker hestemarked.no kan donere en lite gave i ny og ne, i stedet for at slik som skjedde nå skal skje igjen.
Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 24/11/2004 :  09:39:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
mms kan lastes ned fra telenormobil.no
her kan man velge å laste ned bilder fra egen pc....

forøvrig synes jeg Robert viser liten forståelse for hva vi som eier bildene synes om at de blir tilgjengelige for alle....synes det er bra tjenesten nå ikke lenger er i bruk...

Robert; jeg tviler sterkt på at misunnelse er motivet til de fleste her inne, og dette synes jeg er en barnslig uttalselse...
Gå til toppen av siden

Ixnay

» VIP

Norway

Skrevet - 24/11/2004 :  15:04:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIxnay  Svar med kopi av melding
Jeg synes Vipen er veldig bra slik som den er. Som andre her har nevnt hadde det vært gøy med presantasjon av "min hest/hesten jeg har på for" osv. For min del kunne de også ha slettet kalenderen. Quizen er gøy :D

Man kan godt ha mms nedlasting for meg, men da må folk ha en mulighet til å aktivere/deaktivere. Eller bare ha det tilgjengelig for de som har egne bilder. Slik at bare de kan laste ned sine egne bilder (eh dere skjønner vel hva jeg mener selv om det ble rot? )

Jeg er svært fornøyd med hvordan vip opplegget er. Gøy at man kan gå inn og se hva de man diskuterer skriver om seg selv, og at man kan skrive i gjestebok til hverandre. Synes det er en kjempekoselig greie.

Synes absolutt at VIP er en ting som bør bli værende!

Jeg bruke også siden hovedsakelig pga forumet og rubrikkannonsene (som btw bør forbli gratis.) Synes det er en kjempe fin tjeneste nemlig. Kan heller ta penger av oss som har vip. Er helt for en slik tredeling jeg også. Også som Formosissima sier mulighet for donasjoner hadde også vært en bra ting :)

"Hva du enn sysler med i livet, gjør ditt beste, men glem ikke at uerstattelig er ingen" Gå til toppen av siden

Lille hyl

Norway

Skrevet - 24/11/2004 :  16:20:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei
Synes absolutt hestemarked er et supert sted for de som ikke har tid eller orket til å lage en egen hjemmeside... Er veldig glad i vipen min, derfor slettet jeg heller ingen bilder når dette mms greiene ble "oppdaget". Jeg spurte en som kan en del data, og det var visst bare å annmelde sånt til datatilsynet da dette er forbudt. Jeg har ingenting i mot sånne forslag, men det koster ikke mye å sende ut en melding som folk godkjenner eller ikke...! Da hadde kansje tilbudet stått for de som ønsket det, og de som ikke ønsket det hadde fått det slik de ville. Og vi hadde sluppet de grinete kommentarene som jeg tar som "trusler" fra Robert om at ting skal bli vanskeligere, og at det skal slettes bilder. Selv har jeg KUN bilder jeg har tatt og bilder som har blitt spurt om jeg kan legge ut, så jeg har mitt på det rene, men Robert; Synes du det var voksent å slenge ut sånn? Skaper det en god kundekrets? Hetse-norge er ikke SÅ stort og vi vanker på de samme sidene....Så alle får vite om alt... kansje ikke lurt å komme med sånne trusler... kan jo miste potensielle kunder?? Ikke alle her inne er 12-åringer man kan "sende opp på rommet".....
Ellers; GO hestemarked! Jeg ville blitt oppriktig lei meg om det ble masse kluss med denne siden
Ha en god dag alle sammen også Robert

There is no seacret that close,then that between a rider and it`s horse Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 26/11/2004 :  10:24:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg kommer personlig også til å gå gjennom alle VIP'er og fjerne ALLE bilder som jeg tror dere ikke kan ha tatt selv eller har lov til å ha på sidene

Robert? MENTE du dette? Jeg fant bilder fra Ringenes Herre og Sleepy Hollow på en vip nå..tviler sterkt på at de er lov å legge ut her. På samme vip fant jeg islandshestbilder fra maaange viper og websider jeg har vært inne på.

Å stå for det man sier har aldri skada.
Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.47 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.