hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva?? SELGER dere bildene mine??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Hestemarked.no
 Hva?? SELGER dere bildene mine??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 22/11/2004 :  17:52:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg synes det er bekymringsverdig at folk mener det er helt OK å bryte loven, enten det dreier seg om opphavsrettsloven, markedsføringsloven eller lignende - en lov er en lov, uansett hvor den står - og det er en grunn til at de er der.

Et nytt tillegg i en avtale har heller ikke tilbakevirkende kraft, og man skal alltid høre med de som blir påvirket før man tar et slikt valg.

Nå går ikke jeg rundt og tror at bildene mine er på størrelse med Pamelas pupp eller Robbies brystkasse, men om hestemarked.no noen gang får inn 20 kr. fra ett av mine bilder - skal JEG ha en del av utbyttet, siden det er MITT bilde, JEG har tatt det, JEG har publisert det - men JEG har IKKE sagt at det er OK for hestemarked.no å selge dette bildet.

Om det er så stakkarslig hos dem at de må bryte loven for å holde siden i drift, skal jeg heller donere en femtilapp eller to.
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2004 :  17:57:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Jeg har skrevet maken innlegg i den andre debatten om bilder, og legger det her også. Dette er vel svært relevant for akkurat denne saken, føler jeg...

Fant dette på denne linken;
http://www.torvund.net/artikler/art-opphav.asp#Enerett
Skrevet av Olav Torvund, professor i formuerett, knyttet til Institutt for rettsinformatikk og Institutt for privatrett ved Det juridiske fakultet , Universitetet i Oslo. Han er videre partner i advokat/konsulentselskapet Bing & Co.

"Opphavsrett.

4 Opphavsmannens enerett
4.1 Økonomiske og ideelle rettigheter
Opphavsmannen har både økonomiske og ideelle rettigheter. De økonomiske rettighetene er de som gir rett til å råde over verket. De ideelle rettighetene er bl.a. krav på navngivelse og vern mot krenkende gjengivelse, m.v. I det følgende vil bare de økonomiske rettighetene bli behandlet.

4.2 Økonomiske rettigheter
Innenfor de rammer som loven trekker opp, består opphavsmannen enerett av to hovedbeføyelser, som følger av åndsverkloven § 2 :

* Enerett til eksemplarfremstilling, og

* Enerett til å gjøre verket tilgjengelig for allmenheten.

Eneretten til eksemplarfremstilling innebærer at ingen andre enn opphavsmannen har rett til å fremstille kopier m.m.

Eneretten gjelder verket både i dens opprinnelige og i endret skikkelse. En film basert på en roman vil f.eks. være et eksemplar av romanen.

Spredning gjelder både spredning av eksemplarer ved salg, utleie m.v., visning og fremføring. Eneretten gjelder bare spredning utenfor det private området. Men det er ikke lett å trekke grensen for det private området. En universitetsforelesning med 4 tilhørere vil være utenfor det private området, mens et bryllup med 100 gjester kan være privat.

Det er vanskelig å trekke grensen for opphavsmannens enerett. Man vil se at de momenter man legger vekt på ved vurderingen av hva som er vernet, også kommer inn når det gjelder grensen for eneretten. I åndsverkloven § 4 heter det at opphavsmannen ikke kan motsette seg at andre utnytter hans verk slik at nye og selvstendige verk oppstår. Jeg kan utnytte eksisterende litteratur om opphavsrett når jeg skriver en artikkel om emnet, og artikkelen krenker ikke opphavsretten til de som har skrevet den litteratur jeg har benyttet. Men det er ikke lett å trekke en grense mellom dette og å ettergjøre et verk, eller å bearbeide det.

Det sies gjerne at hvis man skriver av en, så er det kopiering. Og kopiering er ikke lov. Hvis man skriver av to, så er det plagiat. Og det er heller ikke tillatt. Men hvis man skriver av tre, så er det forskning, som er tillatt. Det er nok ikke dette man bør ha som utgangspunkt når man skal vurdere om det foreligger en krenkelse, men det illustrerer i alle fall problemstillingen.

8 Overdragelse av opphavsrett
8.1 Utgangspunkt
Opphavsretten kan overdras. Dette er sagt uttrykkelig i åndsverkloven§ 39 .

Det vanlige er at man overdrar visse opphavsrettslige beføyelser, ikke hele opphavsretten. Betydningen av dette ser man når det dukker opp utnyttelsesmuligheter som partene ikke har tenkt på. Retten til slik utnyttelse vil være hos opphavsmannen, ikke den som opphavsrettslige beføyelser er overdratt til.

Det er ingen formkrav for slike avtaler. Den kan være underforstått og formløs.

Åndsverkloven § 39a er en viktig tolkingsregel for avtaler om overdragelse av opphavsrett. Bestemmelsen lyder:

«Har opphavsmannen overdratt rett til å bruke verket på en bestemt måte eller ved bestemte midler, har erververen ikke rett til å gjøre det på andre måter eller ved andre midler.» "

(sitat slutt)

Her forstår jeg at hestemarked ikke kan endre sin bruk av våre bilder uten avtale...
Videresalg i kommersielt øyemed er ikke nevnt under bruksvilkårene vi godtok.

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 22/11/2004 :  18:02:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med Formosissima og Lucinda. Dette er BRUDD på både normal folkeskikk og på lov.

Om de så selger bare ETT av bildene mine hjelper det ikke! Det er LIKE forbanna ulovlig uansett! Og LIKE frekt!!

Skulle tro et nettsted som dette viste bedre.
Gå til toppen av siden

Nickeline

» VIP

Skrevet - 22/11/2004 :  18:08:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Formosissima
Det kan jo ganske enkelt fra hestemarkeds side løses ved å sende en medlemsmail til postkassene våre med f.eks ordlyden.
F.o.m 1/1-05 ser vi oss nødt til å legge ut galleribildene for mms salg.Dette må vi gjøre da det opptar mye serverplass og dette koster penger.Vi må derfor be dere fjerne bilder dere ikke vil gi oss muligheten til å bruke/selge innen 31/12-04.Vi beklager merarbeidet dette vil påføre våre medlemmer....et eller annet i den duren.Da vil de som ikke ønsker sine bilder solgt,få god tid til å fjerne disse.
En annen ting jeg synes er provoserende er at hestemarked ikke gidder svare dere som har tatt kontakt,det viser en holdnig og liten vilje til å rydde opp!!
Jeg foreslår at de som er redd for at bildene skal selges sletter de,vi andre som ikke tar de 20 kronene så tungt får heller ta det som et kompliment om en eller annen der ute skulle gidde å ha oss eller hesten vår på mobilen :)
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 22/11/2004 :  18:22:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Nickeline: Feil, det -kunne- ha blitt løst slik. Nå kan de -ikke- gjøre det. Hadde de gjort det, hadde det blitt en litt annen sak - selv om det ikke ville vært lov, hadde vi i det minste blitt advart.
Men nå er det slik at dette har skjedd, og at det skjedde uten at noen fikk vite noe. Det er provoserende og viser en veldig dårlig holdning og liten vilje til å sette seg inn i lover før man faktisk utfører noe. Det er, som BabyLunah sier - frekt å selge mine bilder uten at jeg har gitt tillatelse til det.

Hvorfor skal vi måtte ta støyten for at Hestemarked.no ikke følger lovene slik de skal? Hvorfor er det vi som skal straffes?

20 kr. spiller ingen rolle, det hadde vært like ille om det hadde vært 5 - noen tjener penger på mine, og andres ting - uten at vi har samtykket til det.
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2004 :  18:37:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Det er mange som ikke synes dette er så store saken å hisse seg opp over... Og viser til at dette jo har vært en gratis tjeneste, og at det er forståelig at de nå vil ha noen kroner inn om de kan.
Og disse bildene er jo amatørbilder som sikkert ingen vil ha osv...
Jeg vil gjerne snu litt på det slik at dere også forstår hvor lite ok dette egentlig er, og skjønner hvor viktig prinsippet om å holde en avtale er..

La oss si du og jeg kjenner hverandre litt, og jeg synes det er koselig å kunne tilby deg litt hjelp. Og la oss derfor si at du har fått låne boden min til å ha sakene dine i. Deriblant 5 fulle cd'er med opptak av deg og noen venner som spiller og synger sanger dere/du har komponert. Jeg kikker på sakene dine og kommer over cd'ene og tar dem med og hører på dem. Og finner ut at dette kan jeg da gjøre noen kroner på! Så jeg kopierer dem, jeg... Og legger dem ut for salg... Og hvis du blir rasende, så kan jeg jo bare henvise til at du fikk jo låne boden min GRATIS og alt mulig!
Du kan jo bare ta med deg sakene dine igjen, ikke sant? Om jeg har solgt noen kopier av din musikk i mellomtiden kan da ikke spille noen rolle?

Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 22/11/2004 :  20:08:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Nå kan jeg bare snakke på egne vegne: jeg syns for all del ikke at dette er kjempeok, og trudelu selvom jeg har gitt uttrykk for at jeg ikke gidder å hisse meg grenseløst opp riktig enda.
Jeg syns absolutt hestemarked har tråkket over linjen for god etikk (dessverre skal det noe til å finne en side på internett som _ikke_ har gjort det, noe som for all del ikke rettferdiggjør noe som helst), og jeg syns de er på grensen når de ikke svarer på mail om noe som åpenbart engasjerer deres brukere svært mye. (Om ikke noe direkte svar hadde det jo vært greit om de hadde sagt fra at mailen var oppdaget i det minste).

Ellers enig med Nickeline: skrevet en mail til innboksen vår: vips fallera, det hadde vært vårt eget problem om vi ikke hadde fått det med oss.
For å bruke Line sitt eksempel: hvis hun hadde sagt fra at hun syns det var litt kjipt at du fikk låne boden hennes, og at hun lurte på om hun kunne selge CD'en for å tjene litt penger selv, så er det opp til deg selv å svare "ja takk" og fortsette å ha boden eller "nei takk" og gå din vei.
Slik er det dessverre ikke gjort her, men vi får håpe de bestemmer seg for å rydde opp så fort som mulig.

Guro
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 22/11/2004 :  20:16:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Så ikke dette før etter at jeg hadde skrevet innlegget mitt..derfor to svar etter hverandre
Kopi av melding:
Jeg tar det ikke med ro.

Jeg ser det

Kopi av melding:

Om man vil ta betalt for VIPene, får man gjøre det på ærlig og rederlig vis - nemlig ved å følge loven. Akkurat her spiller det ingen rolle hvor mye lagringsplass noe tar, og det er overhodet ikke relevant i denne saken.
Opprinnelig postet av Formosissima

Det som er relevant i forhold til lagringsplass var fra min side et forsøk på å forstå _hvorfor_ de i det hele tatt ville finne på noe sånt.
Ofte når man lager en komersiell internettside er det snakk om å gjøre det for å tjene penger. Måten man tjener penger på er innimellom litt diffuse, og her er det et overtramp.
For meg er det nå blitt klart at mailene har haglet inn til de ansvarlige i dag, og jeg vil anta at en mail fra eller til fra min side ikke vil ha så mye å si.

Det som er et enkelt virkemiddel er jo å gjøre det alle sier at de skal gjøre, nemlig ta vekk alle sine bilder, og be noen med autoritet slette deres bruker.
Jeg vil anta at det er flere enn Dag og Robert som har mulighet til denslags.

By the way: om man tar en hysterisk tone til meg så bryr det meg mindre, jeg bryr meg mer når mennesker som Line kan komme med håndfaste bevis (dvs utdrag fra forskning, eller lovsamlinger) på at det som er skjedd er en feil, og at man har noe å gå etter det med om det
er ønskelig.
Så en stor takk til Line for nyttig informasjon, og informasjon "gutta boys" på hestemarked kanskje også bør lese

Guro
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 22/11/2004 :  20:31:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg snakket med Robert på telefon, og han mente jeg skulle se der og der - hvilket jeg gjorde, jeg kan jo kopiere inn akkurat den paragrafen jeg fikk beskjed om å se på.. Den som kan tolke denne dithen at Hestemarked.no har lov til å gjøre dette, er velkommen til å gjøre det.

"Lover, forskrifter, rettsavgjørelser og andre vedtak av offentlig myndighet er uten vern etter denne lov. Det samme gjelder forslag, utredninger og andre uttalelser som gjelder offentlig myndighetsutøvelse, og er avgitt av offentlig myndighet, offentlig oppnevnt råd eller utvalg, eller utgitt av det offentlige. Likeledes er offisielle oversettelser av slike tekster uten vern etter denne lov.

Åndsverk som ikke er frembrakt særskilt til bruk i dokumenter som nevnt i første ledd, og som det siteres fra eller som gjengis i særskilt vedlegg, omfattes ikke av denne bestemmelse. Første ledd gjelder heller ikke lyrikk, musikkverk eller kunstverk."

Om denne loven skal gjelde hestemarked.no, vil det si at Robert ser hestemarked.no som en offentlig myndighet, hvilket det så visst ikke er.

Jeg klarer ikke helt å skjønne at det er denne loven han slår i bordet med når han lager slike ting?
For øvrig synes han at det var "synd" at det ble slik, men vi måtte huske at hestemarked var drevet av ungdom mellom 20 - 25 år. Hvilken unnskyldning er det?

For øvrig har jeg også kommet med denne loven:
"§ 8. Et åndsverk er offentliggjort når det med samtykke av opphavsmannen er gjort tilgjengelig for allmennheten. Et kunstverk er offentliggjort også når opphavsmannen har overdratt eksemplar av verket og dette er gjort tilgjengelig for allmennheten i medhold av §§ 19, 20, 23 og 24.

Et åndsverk er utgitt når et rimelig antall eksemplar av verket med samtykke av opphavsmannen er brakt i handelen, eller på annen måte er spredt blant almenheten."

Hvilket er den loven jeg tror Robert siktet til, men som heller ikke støtter at det man gjør her er lovlig.

Dette er kanskje en like "ubetydelig" sak for enkelte som pizzavalget til Stabburet - hvilket faktis er klagd inn og blir behandlet av forbrukerrådet for brudd på markedsføringsloven i disse dager. Meningsløst mener noen, prinsipp mener andre.

"Artig" at dette skulle skje, siden jeg etter jul får rettsinformatikk fag om akkurat dette.

--
Endret for å legge til:
Hvorfor er det vi som skal straffes for dette? (Sletting av VIP og bilder) Et nytt tillegg til en avtale har -ikke- tilbakevirkende kraft i slike tilfeller.

Redigert av - Silje-og-Tindra den 22/11/2004 20:40:49 Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 22/11/2004 :  20:50:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

"Lover, forskrifter, rettsavgjørelser og andre vedtak av offentlig myndighet er uten vern etter denne lov. Det samme gjelder forslag, utredninger og andre uttalelser som gjelder offentlig myndighetsutøvelse, og er avgitt av offentlig myndighet, offentlig oppnevnt råd eller utvalg, eller utgitt av det offentlige. Likeledes er offisielle oversettelser av slike tekster uten vern etter denne lov.

Åndsverk som ikke er frembrakt særskilt til bruk i dokumenter som nevnt i første ledd, og som det siteres fra eller som gjengis i særskilt vedlegg, omfattes ikke av denne bestemmelse. Første ledd gjelder heller ikke lyrikk, musikkverk eller kunstverk."

Jeg har nå for å være snill med alle prøvd å skjønne denne loven, men i løpet av den tiden har det kun slått meg at det er fryktelig godt at jeg ikke går jus

Hva er det som er uten vern og etter hvilken lov!?!? (jeg vet at jeg er dum altså..)
Men Formosissima kunne du tenke deg og oversette til litt mer "siving" forståelig norsk!?!?!
(Har vært på trening i kveld og har nå nedsatt hjernekapasitet tror jeg..

Kopi av melding:

For øvrig synes han at det var "synd" at det ble slik, men vi måtte huske at hestemarked var drevet av ungdom mellom 20 - 25 år. Hvilken unnskyldning er det?

Nå skal jeg passe meg for å bli _enda_ mer usakelig her..
Men noen som har sett "a clockwork orange"!?!?

Kopi av melding:

Dette er kanskje en like "ubetydelig" sak for enkelte som pizzavalget til Stabburet - hvilket faktis er klagd inn og blir behandlet av forbrukerrådet for brudd på markedsføringsloven i disse dager. Meningsløst mener noen, prinsipp mener andre.

Jeg syns for eksempel det er litt slitsomt når Natur og ungdom skriver innlegg i alle landets aviser og lurer på om Ikea har skjønt hva de holder på med når de i sin reklame spør "vet du hva du har gått glipp av" (de hinter da til mennesker som har "nei til uadressert post" på postkassa si). Det syns jeg fordi jeg leser Ikea katalog, og ser i den om det er noe fint der, også syns jeg det fordi jeg tror den reklamen er lagd for at vi skal le litt..
Hva angår pizzavalget så spiser jeg omtrent aldri (på tross av at jeg er student) Grandiosa, og fikk omtrent ikke med meg hva det gjaldt..
Det som jeg vil fram til er at prinsippsaker framkommer først når det er noe vi bryr oss om. Og vi bryr oss om bilder vi har brukt tid på å ta. Feks hadde jeg vært Maja (aka Spoff) hadde jeg nok tatt vekk de av bildene mine som jeg hadde brukt mest tid på å ta, og var aller mest fornøyd med, nettopp fordi jeg ikke ville ment at noen andre har rett til de bildene med mindre det er gjennom meg.
Likevel vil jeg anta at en del av de som syns pizzavalget var forkastelig ikke ville brydd seg om dette, fordi det ikke berør dem og de felter der de har store interesser. Det har noe med det å gjøre også.
Samt at det har litt med hvilke bekymringer man har her og nå å gjøre...

Kopi av melding:

"Artig" at dette skulle skje, siden jeg etter jul får rettsinformatikk fag om akkurat dette.

Opprinnelig postet av Formosissima

Du får se på det som en "headstart"

Men hvis dette er så himla klart for Robert, hvorfor kan ikke han poppe innom dette forumet og fortelle oss det på en måte så vi skjønner det da!?!?

Guro
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 22/11/2004 :  20:59:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Den loven der går på at en del paragrafer i opphavsrettsloven -ikke- gjelder for offentlige myndigheter, altså at de har rett til "gjenbruk" av andres materiale, f.eks. politiet i forbindelse med rettsaker. Men hestemarked.no er ingen offentlig myndighet, og berøres -ikke- av denne loven i det hele tatt.

Jeg fortalte Robert at han burde ta seg en tur inn på forumet sitt, merkelig at han ikke har vært her enda.
Gå til toppen av siden

ponnimamma

Skrevet - 22/11/2004 :  22:39:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Veldig trist at et nettsted som var så bra skal synke så dypt.

Problemet med lov om opphavsrett er at man blir ikke dømt etter denne så lenge ingen tar utgiftene med å gå til sak.

Det finnes imidlertid offentlige instanser som kan vurdere å kjøre sak mot dem som selger bilder av mindreårige uten foreldre-samtykke...
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2004 :  22:49:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
"Lover, forskrifter, rettsavgjørelser og andre vedtak av offentlig myndighet er uten vern etter denne lov. Det samme gjelder forslag, utredninger og andre uttalelser som gjelder offentlig myndighetsutøvelse, og er avgitt av offentlig myndighet, offentlig oppnevnt råd eller utvalg, eller utgitt av det offentlige. Likeledes er offisielle oversettelser av slike tekster uten vern etter denne lov."

Som Dronning av Norge (litt ukjent rolle enda, -men det kommer seg vel utover uka), har jeg altså gjort vedtak om at alle mine undersåtter må finne seg i at jeg (som sjef over hestemarked.no, -også en ny og ukjent rolle så langt) ønsker å anse alle innlegg, bilder og skriftlige framstillinger på dette, MITT forum, som direkte myndighetsgivende, og dermed lovlige vedtak. Dermed står alle mine undersåtter i hele Verden fritt til å bruke alle bilder som finnes tilgjengelig til det de selv måtte ønske. Deriblant å selge dem for egen vinnings skyld.

Som Dronning ønsker jeg nå å benytte anledningen til å endre Dyrevernloven. La det være kjent fra denne dag at alle som ikke lar hestene sine få den mat de trenger og den daglige utegang de har behov for bli straffet med 10-ti års fengsel.

Dronning Line (Offentlig myndighet og derfor fritt salgbar vare).

Etterord:
"§ 8. Et åndsverk er offentliggjort når det med samtykke av opphavsmannen er gjort tilgjengelig for allmennheten. Et kunstverk er offentliggjort også når opphavsmannen har overdratt eksemplar av verket og dette er gjort tilgjengelig for allmennheten i medhold av §§ 19, 20, 23 og 24.

Et åndsverk er utgitt når et rimelig antall eksemplar av verket med samtykke av opphavsmannen er brakt i handelen, eller på annen måte er spredt blant almenheten."

Dette besvares av Olav Torvund, professor i formuerett, knyttet til Institutt for rettsinformatikk og Institutt for privatrett ved Det juridiske fakultet , Universitetet i Oslo med:
"8 Overdragelse av opphavsrett
8.1 Utgangspunkt
Opphavsretten kan overdras. Dette er sagt uttrykkelig i åndsverkloven§ 39 .

Det vanlige er at man overdrar visse opphavsrettslige beføyelser, ikke hele opphavsretten. Betydningen av dette ser man når det dukker opp utnyttelsesmuligheter som partene ikke har tenkt på. Retten til slik utnyttelse vil være hos opphavsmannen, ikke den som opphavsrettslige beføyelser er overdratt til.

Det er ingen formkrav for slike avtaler. Den kan være underforstått og formløs.

Åndsverkloven § 39a er en viktig tolkingsregel for avtaler om overdragelse av opphavsrett. Bestemmelsen lyder:

«Har opphavsmannen overdratt rett til å bruke verket på en bestemt måte eller ved bestemte midler, har erververen ikke rett til å gjøre det på andre måter eller ved andre midler.» "

(sitat slutt)

Line Rex Regina. (Knel, mine undersåtter.)

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 22/11/2004 :  23:01:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
LOL
Du er nå festlig også da Line

(jada, jeg tok poenget også altså)

Guro
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2004 :  23:17:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Er ikke enig med deg anne!

Hvordan kan du vite at hestemarked har laget mms tjenesten fordi den skal komme til gode for oss selv, slik at vi kan laste ned bilder av hestene våres på mms?? Det har jeg vel egentlig ikke så veldig god tro..

Kan være forståelig at hestemarked trenger penger for server o.l, men det må da finnes andre måter å gjøre det på?
Viktigest av alt: hvorfor fikk ikke brukerene på hestemarked.no noe som helst beskjed eller SPØRSMÅL i forveien om dette? et spørsmål om vi ville at bildene våre skulle gå an å laste ned som mms??

Syns i grunn! for ellers er jeg KJEMPEFORNØYD med hestemarked! syns designet er fint og oversiktlig, og hva er galt med auksjonene?? kan ikke finne noen feil der jeg.. Men jeg syns bare at hm gikk litt for langt med dette mms-opplegget sitt, man bryter jo tross alt en lov..

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.