hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva?? SELGER dere bildene mine??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Hestemarked.no
 Hva?? SELGER dere bildene mine??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

pre-arab

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2004 :  14:59:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidepre-arab  Svar med kopi av melding
Hmmm...mulig jeg har gått glipp av noe her Ble litt nyskjerrig, hvor har de lagt ut bildene for salg...fant det ikke noen sted Kansje jeg finner noen av mine bilder der Ikke bra dette her!
Liker du sorte arabere og P.R.E hester - ta en titt på min hjemmeside:
http://www.home.no/pre-arab/
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 22/11/2004 :  15:03:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Se på et villkårlig bilde i galleriet ditt, over dem står det nå en reklame og en kode. Denne koden kan hvem som helst sende inn og få bildet du har tatt som MMS-bilde. Hva får du for dette? Ingenting. Hva får hestemarked.no? Penger. Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 22/11/2004 :  15:11:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Enig med spoff: hvis dette skal være en tjeneste så hadde det vært fint om den kunne vært brukeraktivert. Altså at bruker selv kan velge å aktivere denne tjenesten hvis det er ønskelig for en selv. Selv er jeg imidlertid veldig lite interessert i at folk laster ned bildene mine, både på mobil og til datamaskin, uten at de har fått lov av meg.

Men bare en liten ting: sånn med henvisning til Gr8ride sitt "brukerbilde", har vi noen mulighet til å se hvor mange bilder som er lastet ned av hvert enkelt!?

Antar at dette er minst artig for sånt som Elx og Spoff (for å ta to jeg kjenner til) som har mange bilder og fine bilder, av typen "flere kan ha interesse" av bilder.
Ikke noe artig i det hele tatt.
Men, ganske enkelt så kan jo folket fjerne sine bilder...

Venter også spent på svar fra hm her..

Ting tre (her kommer alt litt hulter til bulter)
Det hadde vært fint om det ble annonnsert med nye tjenester også (feks på framsiden) slik at det ikke er slumpetreff at folk kommer over at det eksisterer..Nå har jeg ikke vært innom på et par dager, så om denne tjenesten har vært annonnsert vet jeg jo ikke (så den ikke lå der nå..)

Edit: for å si: kan skjønne at de føler behov for å tjene penger, men man kan vel til en viss grad heller prøve å tjene dem på feks reklame osv. Eller selge bilder som er tatt av proff fotograf feks. (altså av fotografen til hestemarked, på stevner etc)

Guro

Redigert av - Guro den 22/11/2004 15:19:55 Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 22/11/2004 :  15:25:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Eg sletter mitt galleri også. Ikkje aktuelt att andre skal tjene penger på mine bider.

Hadde vore ok dersom kvar enkelt kunne bestemme om man ville selge bilder og i tillegg bør eigaren av bildet i så fall få sin del av fortjenesten.

Gå til toppen av siden

pre-arab

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2004 :  15:43:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidepre-arab  Svar med kopi av melding
Jaha ja...ja det er øya man først blir blind på

Skjønner ikke hvorfor de ansvarlige ikke svarer på forumet Her er det noe muffens

Liker du sorte arabere og P.R.E hester - ta en titt på min hjemmeside:
http://www.home.no/pre-arab/
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 22/11/2004 :  16:05:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://www.e-guiden.no/cparticle73541-5231a.html Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 22/11/2004 :  16:05:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Nå har i allefall eg sletta alle bildene mine. Oppfordrer alle til å gjøre det samme.

Sukk, det tok lang tid. Hadde rundt 200 bilder innpå. Ca halv time. For ikkje å snakke om all tid det har tatt å lagt dei innpå. Grrrr

Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 22/11/2004 :  16:17:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Jeg er helt i mot dette. Jeg har ikke godtatt videreSALG av mine bilder (selv om jeg ikke tror noen kommer til å betale 20 kroner for mine bilder altså). Jeg bruker ikke hestemarked til oppbevaring av mine bilder, enkelt og greit fordi jeg synes hestemarked er innigranskauen ustabilt. Jeg bruker www.photobucket.com til oppbevaring av mine bilder, en tjeneste som er stabil og god, og som har vokst enormt den siste tiden (derfor er det for tiden bare mulig å registrere seg på visse tider av døgnet, de vil unngå at det klikker før de får bedre server).

Boikotter hestemarked totalt dersom ikke dette forsvinner, inkludert dette forumet samt annonser. Det er en prinsippsak!

Et offentlig svar fra hestemarked selv er på sin plass!
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 22/11/2004 :  16:27:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Forbanna feige fjotter.... De gidder ikke å SVARE oss engang????!!

Skal dette være et profesjonelt nettsted? ! ?

Jeg har brukt MYE tid på å skrive og legge ut bilder i profilen min, jeg har gjort dette for MIN EGEN og andre brukeres del, ikke for Hestemarked sin! Jeg synes mange av bildene mine er FINE og personlige og de skal OVERHODE ikke selges til en eller annen drittunge uten at JEG skal få penga for det!! Jeg kjøpte ikke kamera for 5000 for at Hestemarked skal tjene penger på det!!!

Hadde det ikke vært for at jeg er så fornøyd med bildene og fordi det tar så j**** lang tid å legge de ut på nytt hadde jeg slettet hele galleriet mitt... Men jeg får heller satse på at de tar seg sammen forbanna FORT og får vekk denne pengegriske ulovlige tjenesten.

Det er så utrolig FREKT!

Enig med xxxoooxxx, boikotter hele greia hvis dette fortsetter.
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 22/11/2004 :  16:38:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg er helt i mot dette. Jeg har ikke godtatt videreSALG av mine bilder (selv om jeg ikke tror noen kommer til å betale 20 kroner for mine bilder altså).
Opprinnelig postet av xxxoooxxx

Enig med at jeg ikke tror noen andre er så interessert i mine bilder Så derfor tar jeg det heeelt med ro sånn inntil videre :)
Det som er en annen sak er vel at dette er litt deres måte å ta betalt for vipene på, det krever ant. forholdsvis stor serverplass i forhold til hva hestemarked.no får igjen av reelle brukere. Dette betyr at jeg forstår hvorfor de gjør det, men jeg skjønner ikke helt hvorfor de tar en "sjanse", de må jo regne med at de har tråkket en hel del folk på tærne ved å gjøre det på den måten.

Guro
Gå til toppen av siden

Poppywen

» VIP

Skrevet - 22/11/2004 :  16:56:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er helt enig med at dette kan vi ikke finne oss i.
Men jeg har ikke lyst til å slette alle bildene mine, jeg vil de skal ta det bort. For som sagt så er det mine bilder selv om jeg legger de ut på nettet.

Går jeg inn i et Galleri så må jeg KJØPE et bilde før jeg kan det det med hjem(eller hvor jeg vil). Så frem til at jeg har betalt noe for bildet til maleren(eller den som har opphavsrett) så er det ikke mitt.

Så de må bare komme på banen og fjerne dette rasket mulig.
Har sendt mail(eller holder på md den samtidig når jeg skriver dette).

Dette må vi IKKE finne oss i. For blir det ikke fjernet så går jeg min vei herfra også. Og slatter da hele vipen.

Hilsen Wenche
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 22/11/2004 :  17:01:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg tar det ikke med ro. Tar man det med ro om man ser noen stjele noe? Nei, det er jo brudd på loven - selvfølgelig sier man fra til butikkeier og ikke minst politiet når noe slikt skjer - så hvorfor skal man ta det med ro når det skjer på nettet? Er det greit fordi det er på nettet og vi selv har publisert det der? Nei. Det er like fult et tyveri.

Om man vil ta betalt for VIPene, får man gjøre det på ærlig og rederlig vis - nemlig ved å følge loven. Akkurat her spiller det ingen rolle hvor mye lagringsplass noe tar, og det er overhodet ikke relevant i denne saken.

Hestemarked.no tråkker ikke bare folk på tærne, de bryter loven ved å gjøre dette - og dette vet jeg at jeg, og svært få andre er glade for. Vi er brukere av en side, og jeg regner med at det spiller en liiiten rolle for Robert at brukerne blir på siden.

Beklager at jeg bruker denne tonen, men jeg er en prinsippfast person - bryter man loven skal man deretter straffes for det. Loven er ikke til for å brytes.
Gå til toppen av siden

Nickeline

» VIP

Skrevet - 22/11/2004 :  17:16:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er enig i dere pga opphavsrett o.l,hestemarked burde ikke gjøre dette uten videre.Men er det egentlig noe å hisse seg sånn opp over??
Tror neppe noen laster ned i større skala,iallefall ikke mine bilder :) Tror ikke jeg kan regne med å bli noen mms kjendis,(hesteverdens svar på puppen til Pamela eller brystkassa til Robbie Williams)
En grei måte hestemarked kunne gå frem på,hvis de må ha betalt for plassen,hadde vært å skrive:at de forbeholder seg retten til å selge de som mms.Så kunne folk selv velge om de ville benytte seg av å ha bilder der,og evt bare legge ut bilder de synes var ok og publisere via mms.
Tror de fleste her kan ta det helt med ro,vi har nok ikke bilder som er spennende nok/gode nok til å selge som mms bilder :)
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 22/11/2004 :  17:23:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Dette er ei prinsippsak. Man kan ikkje gjere dette uten først å spørre folk om tillatelse. Sjølvsagt må man få hisse seg opp over det. Ellers skjer det i allefall ikkje noko.

Men trur folk må slette bildene sine. Da kan det vere att hestemarked får øynene opp. I allefall om mange nok gjør det. Det går alltids ann å legge bildene inn igjen seinere. Noko eg er i tvil om eg vil gjere i stor stil lenger.

Redigert av - Lucinda: den 22/11/2004 17:24:59 Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 22/11/2004 :  17:40:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
dersom det helt klart hadde stått i avtalen jeg godtok at de forebeholdt seg retten til å selge mine bilder videre, så er dette noe jeg da hadde måtte tatt stilling til FØR jeg godtok avtalen. De kan ikke NÅ komme med hverken en ny avtale for allerede registrerte VIP'er (men kan fint gjøre dette en del av avtalen for nye brukere).

Dette ser jeg på som svææært utvidet tolkning av deres egen avtale og jeg er ganske sikker på at den er lovstridig. Det er i hvertfall brudd på normal skikk og bruk, man SPØR først.

Hva betyr så dette egentlig? Mener hestemarked at de også kan ta bilder fra brukerene, trykke det opp og selge dette videre? F.eks på topper og gensere? Har de altså like mye copyright-rett som oss som har tatt bildene?

Jeg har lagt ned vip'en min i påvente av en avgjørelse fra hestemarked selv.
Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.