hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva?? SELGER dere bildene mine??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Hestemarked.no
 Hva?? SELGER dere bildene mine??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2004 :  00:06:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Hvem i all verden har gitt dere tillatelse til det? Ikke jeg, ihvertfall!!!
Dette var en sabla bommert! Nå bryter dere opphavsloven så det dundrer her!

Line, som har mailet Dag alt!

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Skogstroll

Norway

Skrevet - 22/11/2004 :  01:00:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
&%€&!%€"&/%#&/€%#"( ! Hva POKKER er dette ????

Hvem faen tror de at de er ??? Å SELGE bilder som andre har tatt?? Det er irriterende nok når drittunger kopierer dem og legger de ut på sine egner viper, men at Hestemarked skal SELGE de, og tjene PENGER på de... Det finnes da grenser... HMPF :| :|

Hva er mailadressa til de som er ansvarlige for dette ?
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2004 :  01:32:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Nei, nei, og atter NEI! dette går ikke JEG med på! det er MINE bilder! hvis dere skal la dem lastes ned som mms, skal idet minste JEG ha fortjenesten på bildene! det er jo MINE personlige bilder, som jeg ikke er interessert i at andre skal ta fra meg uten MIN tillatelse!
Fjern dette opplegget, ØYEBLIKKELIG!
takk...

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 22/11/2004 :  01:49:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
GLEM DET GLEM DET GLEM DET!!!
MINE bilder!
HVOR har vi blitt informert om dette? NÅR sa vi at det var i orden for oss?
GLEM DET!

Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2004 :  06:31:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Veldig enig her. Om ikke annet bør de som ønsker tjenesten aktivt kunne gå inn å aktivere den. Mens standard er å ha den deaktivert.

Nå stjeles bilder på nett likevel, og folk kan nok laste dem ned og bestille dem på MMS. Men dette er oppfordring, og oppfattes som mange som mindre ulovlig enn å stjele for å fikse selv. Selv om "alt" i bunn og grunn er ulovlig..

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 22/11/2004 :  08:17:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uproft!!!

I mitt arbeidsmiljø er dette som å be om søksmål, og hm er ute på en særs tynn is nå....

Trå varsomt!

Redigert av - xxxx den 22/11/2004 08:26:08 Gå til toppen av siden

Ixnay

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2004 :  08:20:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIxnay  Svar med kopi av melding
Dette synes heller ikke jeg noe særlig om. Selv om ikke jeg har så mange bilder for øyeblikket, så hadde jeg tenkt at det skulle komme fler, og da vil ikke jeg at de skal kunne lastes ned til mobil for hvem som helst.
Enig med spoff. Ha i det minste en mulighet til å la folk velge dette selv!

"Hva du enn sysler med i livet, gjør ditt beste, men glem ikke at uerstattelig er ingen" Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2004 :  10:10:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
7) Bruker gir rettighet til hestemarked.no å modifisere, kopiere og publisere alt innhold som bruker har levert til tjenesten. Dette gjelder dog ikke private meldinger eller private chat-samtaler som er konfidensielle.

Her står det ingenting om videresalg.... Ergo har dere tatt en "fransk en" som var ganske uheldig. Dere har ikke dekning i vilkårene dere selv har satt opp for oss brukerne...

Er enig om at dette må være valgfritt om man vil tillate eller ikke. Likeledes mener jeg at man som en service burde få sine egne bilder gratis på mms dersom man gir slik tillatelse til videresalg og dermed åpner for at Hestemarked skal få tjene penger på vip'en.

Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 22/11/2004 :  10:32:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeps, og "å publisere" er ikke det samme som "å distribuere"... Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 22/11/2004 :  10:46:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Fyttirakkern. Mine bilder er mine, vil jeg tjene penger på dem - er det -jeg- som gjør slikt.
Hestemarked.no er veldig "på" anngående copyright, så gjør de noe slikt selv? Dårlig, og svææært lite gjennomtenkt. Om dette skal fortsette, vil jeg be om å få pengene som tjenes inn fra mine bilder satt in på min konto, siden jeg har opphavsrett på de aller fleste som er i min VIP. (De jeg ikke har, forteller fotograf).
Gå til toppen av siden

Ixnay

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2004 :  13:05:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIxnay  Svar med kopi av melding
Synes godt vi kunne ha fått kommentar fra hm her nå!
"Hva du enn sysler med i livet, gjør ditt beste, men glem ikke at uerstattelig er ingen" Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 22/11/2004 :  13:55:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Prøvde å ringe hestemarked.no nå (fonnr. på forsiden), men fikk ikke noe svar. Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 22/11/2004 :  14:01:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Noe så uforskammet.
Nå ringte jeg Robert, og han sa at de ikke gjorde noe som helst galt, og siden vi publiserte bildene våre på en slik side, hadde vi jo publisert dem - så da var det i følge ham helt greit at de solgte dem vidre, for de tjente jo "bare" 10 kr. pr. bilde uansett. Og han synes det var veldig syndt at folk ville slette VIPene sine, men slik måtte det nå bare være. Makan til frekkhet. Om det ikke blir gjort noe med dette, sletter jeg bildene fra VIPen min. Jeg er ikke interessert i at hestemarked.no skal tjene noe på disse bildene.
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 22/11/2004 :  14:04:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Jeg vurdere også å slette hele galleriet pga. dette!! Hva er det slags TULL de prøver seg på?????????
Therese
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 22/11/2004 :  14:13:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Han tar feil.

Redigert av - xxxx den 22/11/2004 14:20:18 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 22/11/2004 :  14:20:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Gr8 Ride: Det var det jeg sa til ham også, og da henviste han meg til paragraf 9 i opphavsrettsloven.
Jeg tror ikke vår "kjære" Robert har loven på det rene, for i paragraf 9 står det svært lite om akkurat dette, derimot står det dette i nr. 8:

§ 8. Et åndsverk er offentliggjort når det med samtykke av opphavsmannen er gjort tilgjengelig for allmennheten. Et kunstverk er offentliggjort også når opphavsmannen har overdratt eksemplar av verket og dette er gjort tilgjengelig for allmennheten i medhold av §§ 19, 20, 23 og 24.

Et åndsverk er utgitt når et rimelig antall eksemplar av verket med samtykke av opphavsmannen er brakt i handelen, eller på annen måte er spredt blant almenheten.

- Kanskje glemte Robert å lese den siste setningen? For jeg har ikke samtykket til dette.
Mine VIP-bilder forsvinner om dette ikke blir tatt vekk. Da kan jeg like gjerne lage meg en egen side hvor jeg kan legge ut bildene mine, slik sett vet jeg at det bare er folk som er desperate nok til å først laste de ned og deretter laste de inn på sin egen mobil, som får tak i dem.

MvH Formosissima, som studerer slike lover ;-)

- Ser i ettertid at du redigerte innlegget ditt Gr8-ride, så nå ser mitt innlegg litt rart ut, menmen..

Redigert av - Silje-og-Tindra den 22/11/2004 14:21:12 Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.